Menu

Co nakupujeme: „Pračku mění uživatelé každých 8 let a preferují LG, AEG a BOSCH.“

Co nakupujeme: „Pračku mění uživatelé každých 8 let a preferují LG, AEG a BOSCH.“
Foto: Datart (Campus Square), Ilustrace: Arecenze

Při zpracovávání témat se čas od času doptáme některého z předních prodejců spotřebičů či elektroniky na českém a slovenském trhu, jak si vlastně spotřebiče dané kategorie stojí. Tentokrát jsme se zeptali prodejce Datart na to, co uživatelé preferují při nákupu praček. Na naše dotazy odpovídá Petra Psotková, tisková mluvčí společnosti HP TRONIC Zlín, spol. s r. o.

Předem plněné pračky převládají

Asi každý uživatel minimálně tuší, že mimo předem plněné pračky existují i ty, do kterých naládujete prádlo skrze horní kryt. Vrchem plněné pračky jsou kompaktnější, obecně se ale naopak nepovažují za ty nejúčinnější. Jaký je ale poměr prodejů na trhu?

  • „Je možné říci, že s převahou zákazníci preferují předem plněné pračky (jejich podíl je 78 % oproti 22 % praček s horním plněním).“

Uživatelé milují AEG, BOSCH a LG

Aktuálně bojuje na trhu o srdce zákazníků přes 30 značek předem a vrchem plněných praček. Jako v každé „soutěži“ se ale i zde našli nějací ti vítězové, které zkrátka uživatelé preferují. Které značky jsou vůbec ty nejčastěji prodávané?

  • „Nejprodávanějšími značkami praček jsou AEG, BOSCH LG.“

Čím víc „A“, tím víc prodejů

Dobře, prodávanost jednotlivých značek už známe. Daleko důležitější je ale to, podle jakých charakteristik si většina uživatelů pračku vybírá. Jako první na mysl vyvstane samozřejmě nějaký ten objem pračky či její energetická efektivita. Jak tomu je ale podle jednoho z největších prodejců? Dívají se zákazníci na úspornost? Nebo spíše preferují funkce? Jaké funkce jsou pro zákazníky nejdůležitější?

  • „Prodávají se pračky v nejúspornější en. třídě A, zákazníci na úsporu slyší. Nejdůležitější vlastnosti pračky jsou zejména: úspornost praní, ovládání, kapacita, možnost odloženého startu, ochrana proti úniku vody, programy pro šetrné/outdoorové oblečení, hygienické a antialergenní programy.“
  • „Zákazníci preferují pračky s kapacitou 8 kg.“

Teorie „kurvítek“ neodpovídá pravidelnosti nákupů praček

Delší dobu lítají nejen internetovými kanály spousty „závažných“ zpráv o existenci „kurvítek“, tedy speciálních komponent, které by měly zkracovat životnost spotřebičů. Určitě bych nerad rozporoval, že někteří výrobci u některých produktů nějakou tu nekalou praktiku využívají, ale vsadit se dá na jednu statistiku. Jak často uživatelé pračky mění?

  • „Naši zákazníci mění pračku řádově co 8 let.“

Pračky se sušičkou jsou nuceným kompromisem

Asi není žádnou neznámou, že jsou kombinované pračky se sušičkou velkým přínosem pro omezený prostor, ale také velkým kompromisem co do kvality sušení a poškozování oblečení. Jsou pračky se sušičkou oblíbené? Nebo zákazníci preferují samostatnou sušičku?

  • „Tzv. „Pračkosušky“ kupují hlavně kazníci, kteří řeší sto. Chtějí hodu sušky, ale nemají pro ni prostor, tudíž pak mají jasnou volbu = „pračkosuška“! Co se ká obliby „pračkosušek“, dá se říci, žje konstantní. le pak evažují samostatné sušky, nyní nejúspornější en třídě A+++. Také se kupují setu – pračka + suška. Suška je pak umístěna vedle pračky, nebo pomocí tzv. mezikusu na pračce.“

Rubriky

#Arecenze

Pro nejnovější informace sledujte také naše sociální sítě

Mohlo by vás zajímat

Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti

Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.

Zapojte se do diskuze

Odeslat

Zveřejňujeme každý slušný a přínosný komentář.