Nejlevnější elektromobil v roce 2024? Vyrábí se v Rumunsku a stojí méně, než Škoda Octavia
Automobilový průmysl se začíná postupně orientovat směrem k elektromobilitě. Mnohým řidičům se tento inovativní směr líbí, ovšem kdo si chtěl až doposud pořídit elektromobil, musel si připravit částku blížící se k milionu korun. To se však snaží změnit rumunská Dacia, která nabízí městské SUV Spring Electric za velmi příznivou cenu. Kolik stojí nejlevnější elektromobil v roce 2024? A co od něj můžeme očekávat?
Dacia Spring – dostupná cesta k elektromobilitě
Dacia Spring z dílny rumunské automobilky představuje aktuálně nejlevnější elektromobil, jaký lze na českém trhu pořídit. Nový vůz Dacia Spring seženete v základní konfiguraci od 576 400 Kč a s touto cenou se tak jedná dokonce o levnější řešení, než kdybyste si pořídili nový vůz Škoda Octavia.
Samozřejmě nutno říci, že částka přesahující půl milionu korun není málo, na druhou stranu je to aktuálně nejdostupnější cesta k elektromobilitě na českém trhu. Pokud máte navíc dobré podmínky k nabíjení, můžete jezdit za minimální náklady.
Vyloženě městský vůz
5dveřová Dacia Spring láká na papírové hodnoty v podobě velkého zavazadlového prostoru o objemu 308 l, výkon 65 koní a dojezd až 300 km. To ovšem platí pouze po městě. V kombinovaném režimu WLTP výrobce udává dojezd 220 km. Není to málo? Na první pohled se tyto hodnoty mohou zdát nedostatečné, avšak budete-li se v Dacii pohybovat výhradně po městě, nic víc vlastně ani potřebovat nebudete.
Kapacita baterie se samozřejmě nedá srovnat s nejlepšími elektromobily na trhu. Například u takového BMW iX xDrive 50 udává výrobce dojezd v režimu WLTP 630 km, u elektromobilu Mercedes-Benz EQS 450+ je to pak dokonce 779 km (WLTP).
Model elektromobilu | Dojezd udávaný výrobcem (WLTP) | Kapacita baterie (využitelná) | Přibližná cena |
Mercedes-Benz EQS 450+ | 779 km | 107,8 KWh | 3 100 000 Kč |
BMW iX xDrive 50 | 630 km | 105,2 KWh | 2 100 000 Kč |
Škoda Enyaq Coupé RS iV | 518 km | 77,0 KWh | 1 800 000 Kč |
Dacia Spring Electric Comfort Plus | 230 km | 27,4 KWh | 580 000 Kč |
Nabíjecí stanice pro elektromobily
Nabíjecí kabely pro elektromobily
Veškeré příslušenství pro elektromobily
A co rychlost nabíjení?
Malou kapacitu baterie Dacia Spring vyvažuje alespoň tím, že ji dobijete během krátké obchodní schůzky nebo nákupu v supermarketu. Výrobce udává nabití mezi 20 % a 80 % za 45 min a přibližně za 13 hodin ji pak naplníte i z běžné domácí zásuvky.
Elektrická Dacia a technologie
U elektromobilu pochopitelně každý očekává pokročilou technologickou výbavu. Jak si v tomto ohledu vede Dacia Spring? I přes strohý interiér uvnitř najdete 10palcový dotykový displej, na kterém si můžete zobrazit dopravní informace v reálném čase nebo plánovat nabíjení na dálku. Také vám zprostředkuje asistenční a bezpečnostní systémy řidiče.
Dacia navíc pomocí aplikace My Dacia umožňuje zkontrolovat zbývající čas dobití baterie nebo dojezd, plánovat nabíjení nebo aktivovat topení či klimatizaci několik minut před nástupem do vozu.
Péče o interiér auta
Vůně do auta
Péče o autoskla
Rubriky
můžu vám říct, že 220 km není dostačujici a nikdy nebude, pokud se nechcete omezovat a jezdit s tím jako s diskem. Už ta blbost, že podle vás budu potřebovat dvě auta, je zcestna a vůbec ne ekologická a ani ekonomická. Na víc v městském provozu chyby nabiječky, parkování, a pokud jsou, zase za peníze, takže dvě auta do města je pěkná blbost. Chci jedno s dojezdem minimálně 500km a kolem 800tis kč. Potom to dává smysl. Víte vůbec, kolik stojí takový provoz EV z mestských nabíječek? A to nemluvím o super Changer nabíječkách, kde cena atakuje skoro 20kč za 1 kWh. Děkuji, nechci . Za darmo drahé.