Menu

Porovnávací test a recenze EET pokladen 2020

Aktualizováno:
Srpen 2020
Autor:
Iveta Polášková

Markeeta Pay

Vítěz porovnání

Top produkt mezi univerzálními EET pokladnami

Jakou EET pokladnu vybrat dle srovnání

S pojmem EET se již setkal téměř každý podnikatel. Do elektronické evidence tržeb se totiž musí zapojit všichni, kteří za své výrobky nebo služby přijímají platby v hotovosti, stravenky či poukazy a šeky nebo směnky. Výjimku tvoří jen trhovci prodávající přebytky z vlastních zahrádek nebo účastníci předvánočního prodeje kaprů. A ti ostatní mají několik způsobů, jak k této povinnosti přistoupit. Protože tyto možnosti jsou od sebe navzájem dost odlišné, hodí se věnovat pár řádků zamyšlení a vybrání toho nejvhodnějšího způsobu.

EET pokladna totiž nabízí nejenom splnění zákonné povinnosti. Pokud si vyberete přístroj vybavený užitečnými funkcemi, podpoříte tím další růst svého podnikání. Systém vám může pomoci utřídit si účetnictví a vnést řád do dalších organizačních složek. Restaurace mohou například uvítat docházku zaměstnanců, mobilního číšníka nebo skladové hospodaření. Pro stánkaře zase bude klíčová výdrž baterie a možnost připojení váhy či pokladní zásuvky.

Nejlepšími EET pokladnami se zabývá naše srovnání. V něm jsme kladli důraz jak na technické parametry typu výdrž baterie či zabudovaná tiskárna, tak i na kompatibilitu s dalšími přístroji. V tabulkách najdete také funkce, které jsou klíčové pro různé obory podnikání. Ideální řešení elektronické evidence tržeb je však natolik individuální záležitostí, že je také možné, že se vám náš tip zamlouvat nebude a radši si vyberete pokladnu sami. K tomu by se vám mohl hodit obecný rádce Jak vybrat EET pokladnu, který vám shrne kritéria výběru a pomůže vám zorientovat se v nabídce na trhu


Nejlepší EET pokladny dle srovnání

EET pokladny

Varianta výběru
Nejlepší EET pokladny
Klady
vzhledem ke kategorii
Zápory
vzhledem ke kategorii
Orientační cena Aktuální cena
0.

Univerzální pokladna

EET pokladny

  • Zabudovaná tiskárna i terminál
  • Další periferie
  • Neomezený počet účtů
  • Při delším podnikání se prodraží poplatky
  • Není možný pronájem
  • Nemá rezervační systém

1 + 1000 Kč/měsíc

Srovnat ceny
1.

Bezplatná aplikace

EET pokladny

  • Aplikace i podpora je zdarma
  • Čtečka pomocí fotoaparátu
  • Android, iOS i Windows
  • Nutné vlastní zařízení
  • Chybí některé funkce
  • Není možné přidat další periferie

zdarma

Získat od výrobce
2.

Aplikace pro salony či studia

EET pokladny

  • Rezervační systém
  • Více účtů
  • Flexibilní rozvržení plateb
  • Nutné vlastní zařízení
  • Další účty jsou za poplatky
  • Chybí skladové hospodářství

1 200 Kč/měsíc

Získat od výrobce
3.

Do náročnějších provozů

EET pokladny

  • Silikonová klávesnice
  • Možnost připojení váhy a čtečky
  • Zákaznický displej
  • Malý LCD displej
  • Nemoderní vzhled

8 000 Kč/celkem

Srovnat ceny

Srovnání technických parametrů

Recenze Markeeta Pay Markeeta Pay Recenze Profi Účtenka Profi Účtenka Recenze MyFox MyFox Recenze Euro-50TEi Mini Euro-50TEi Mini

Ocenění

Univerzální pokladna

Bezplatná aplikace

Aplikace pro salony či studia

Do náročnějších provozů

Kategorie

EET pokladny

EET pokladny

EET pokladny

EET pokladny

Orientační cena

1 + 1000 Kč/měsíc

zdarma

1 200 Kč/měsíc

8 000 Kč/celkem

Výrobce/Vývojář aplikace

Markeeta

Solitea

Fox Cloud

Elcom

Operační systém

Vlastní software

Android vyšší než 5.1, iOS vyšší než 10.3, Windows 10

Android 4.4 nebo vyšší, iOS, Windows

Bez operačního systému

Výdrž baterie (h)

24

-

-

12

Velikost displeje v palcích ('')

5.5

-

-

Neuvedeno, zobrazí vždy 2 řádky textu

Tiskárna

Zabudovaná

-

-

Zabudovaná

Terminál

Ano

-

-

Ne

Čtečka kódů

Na připojení

Skrz fotoaparát

-

Na připojení

Možnost připojení váhy

Ano

-

-

Ano

Možnost připojení pokladní zásuvky

Ano

-

-

Ano

Zákaznický displej

Ne

-

-

Zabudovaný

Silikonová tlačítka

Ne

-

-

Ano

Srovnání funkcí licencí

Recenze Markeeta Pay Markeeta Pay Recenze Profi Účtenka Profi Účtenka Recenze MyFox MyFox Recenze Euro-50TEi Mini Euro-50TEi Mini

Ocenění

Univerzální pokladna

Bezplatná aplikace

Aplikace pro salony či studia

Do náročnějších provozů

Kategorie

EET pokladny

EET pokladny

EET pokladny

EET pokladny

Orientační cena

1 + 1000 Kč/měsíc

zdarma

1 200 Kč/měsíc

8 000 Kč/celkem

Hodnocená licence

Markeeta Pro

Profi Účtenka

myFox Pro

Neuvedeno

Více účtů/Počet uživatelů

Ano/Neomezeně

Ne

Ano/Neuvedeno

Ano/10

eRecept a eNeschopenka

Ne

Ne

Ne

Ne

Databáze léků

Ne

Ne

Ne

Ne

Kartotéka zákazníků

Ano

Ano

Ano

Ne

Rezervační systém

Ne

Ne

Ano

Ne

Nastavení slev

Ano, procentuální i hodnotové

Ano, procentuální i hodnotové

Ano, procentuální

Ano, procentuální i hodnotové

Věrnostní program

Neuvedeno

Neuvedeno

Ano

Ne

Přehled tržeb

Ano

Ano

Ano

Ano

Skladové hospodářství

Ano

Ne

Ne

Ne

Docházkový systém

Ano

Ne

Ne

Ne

Srovnání dalších parametrů

Recenze Markeeta Pay Markeeta Pay Recenze Profi Účtenka Profi Účtenka Recenze MyFox MyFox Recenze Euro-50TEi Mini Euro-50TEi Mini

Ocenění

Univerzální pokladna

Bezplatná aplikace

Aplikace pro salony či studia

Do náročnějších provozů

Kategorie

EET pokladny

EET pokladny

EET pokladny

EET pokladny

Orientační cena

1 + 1000 Kč/měsíc

zdarma

1 200 Kč/měsíc

8 000 Kč/celkem

Připojení na internet

Wi-Fi, SIM karta

-

-

Wi-Fi, Wi-Fi + 3G, LAN

Výrobce nabízí zapůjčení

Ne

-

Ne

Ne

Zkušební režim zdarma

Ne

Aplikace je celá zdarma

Ano, na 3 týdny

Ne

Výrobce nabízí i licence bez hardware

Ne

Ano

Ano

Ne

Způsob platby za licence

Paušálně (měsíc)

Zdarma

Paušálně (měsíc, rok, půlrok)

Jednorázově

Technická podpora

Telefon, email

Telefon, email

Telefon, email

Telefon, aplikace

Možnost neevidovat

Ano

Ano

Neuvedeno

Ano

Rok založení firmy

1996

2013

2016

1991


Jak vybrat EET pokladnu

Tento článek by vám měl pomoci s výběrem vhodné EET pokladny. Jedná se o přístroj, který vás nejspíš bude doprovázet po celou dobu vašeho podnikání. Vyplatí se tedy zvážit hned na začátku, jaký systém bude vám osobně vyhovovat, a to jak vzhledem k velikosti vašeho byznysu, tak i k povaze podnikání. Bude také dobré udělat si představu o tom, kolik peněz vás jednotlivé varianty budou stát.

Jak vybrat  EET pokladnu stručně:

  • Zvažte velikost podniku – Výběr zařízení, které budete využívat, ovlivňuje jak počet zaměstnanců, tak i počet účtenek, které vytisknete.
  • Platba za licenci – Zde záleží na vašich preferencích. Můžete platit jednorázově vyšší částku nebo nižší měsíční paušál. Můžete se také poohlédnout po aplikaci bezplatné, v tom případě se však ujistěte, že splňuje vaše nároky.
  • Zajistěte si internet – Pokud jste nezažádali o výjimku z důvodu nemožnosti internetového připojení, budete jej potřebovat. U nepřenosných zařízení využijete LAN kabel, u přenosných zase Wi-Fi či SIM kartu s mobilním internetem.
  • Funkce podle oboru – Požadavky, které na pokladnu kladete, se budou odvíjet například podle toho, zda pracujete v terénu či v kamenné provozovně, kolik lidí bude zařízení využívat, či jestli potřebujete nějaké speciální funkce (například tisk e-receptu).
  • Další funkce – Sem patří například nastavení ceníku a slev pro stálé zákazníky, možnost nezaznamenávat platbu, která evidenci nepodléhá, nebo odeslání účtenky zákazníkovi emailem.
  • Pověst výrobce – Je důležitá zejména proto, že u prověřených výrobců hrozí menší nebezpečí zkrachování a ztráty potřebných aktualizací.

Typy zařízení

Existuje několik základních způsobů, jak si můžete EET zorganizovat. Všechny jsou legální, takže záleží jen na vašich individuálních preferencích. V tomto základním rozhodování nejspíš vezmete v potaz velikost podniku a četnost tržeb.

Aplikace

Nejjednodušším způsobem, jak můžete zřídit pokladní systém, je instalace EET aplikace do vašeho mobilního telefonu nebo tabletu. V tomto případě musíte ovšem ohlídat, zda bude fungovat na vašem operačním systému. Velkou výhodu představují nízké náklady, protože řada těchto aplikací je zdarma. Budete však potřebovat tiskárnu na účtenky, která vás vyjde na několik stovek až tisíc, a pokud budete chtít akceptovat platby kartou, tak i přídavný terminál. Toto řešení je však vhodné spíš pro drobné podnikatele nebo řemeslníky, kteří přijímají platby jen občas. Spotřební elektronika nevydrží takovou zátěž jako specializovaná zařízení a rychleji se opotřebuje. Aplikace nabízené bezplatně navíc mívají i určitá omezení funkcí nebo kapacity. A je u nich nutné myslet také na to, že zodpovědnost za funkčnost pokladny nesete vy.

Elektronické pokladny

Představuje zlatou střední cestu pro malé a střední podnikatele. K pokladně je možné dokoupit další příslušenství, je však nutné ohlídat vzájemnou konektivitu. Spousta výrobců vám nabídne variantu s integrovaným terminálem a tiskárnou na účtenky, čímž tato starost odpadne. Také software je ve většině případů nainstalovaný a pokladna pružně reaguje na jeho aktualizace. Tato zařízení disponují téměř všemi funkcemi komplexních pokladních systémů, používají cloudová úložiště a pomohou s evidencí skladových zásob. Další výhodou je přenosnost, takže s pokladnou můžete pracovat v terénu. V tomto případě se vyplatí sledovat také výdrž baterie.

Komplexní pokladní systémy

Nemobilní řešení pro velké firmy nebo restaurace s velkým obratem a stovkami tržeb denně. Počítačové systémy většinou sestávají z těchto komponent:

  • nepřenosné dotykové pokladny podobné velikosti, jakou mají počítačové monitory
  • tiskárny na účtenky
  • pokladní zásuvky na hotovost
  • čtečky čárových kódů
  • mobilního číšníka pro gastroprovozy
  • zákaznického displeje
  • terminálu pro platby kartou.

Je jasné, že takový systém je velkou investicí a v malých nebo středních provozovnách pro něj nenajdete adekvátní využití. Další nevýhodou je v některých případech těžkopádná aktualizace softwaru, pro kterou je potřeba kontaktovat dodavatele.

 

Varianta Výhody Nevýhody
Aplikace + Nízké náklady

+ Jednoduché ovládání

– Nejsou stavěné pro velký provoz
Elektronická pokladna + Přenosné řešení

+ Funkcemi jsou podobné komplexním systémům

+ Mnohé mají zabudovaný terminál či tiskárnu

– Příslušenství je třeba dokoupit

– Nemusí mít mobilního číšníka

Komplexní pokladní systém + Spousta příslušenství

+ Součástí bývá i lepší software (rezervační systém)

+ Uzpůsobené pro gastroprovoz

– Vysoké náklady

– Naddimenzované pro menší podnikatele

– Těžkopádná aktualizace

Platba za software

Na trhu najdete mnoho vývojářů evidenčních systémů. Zpravidla si můžete vybrat z několika licencí u jednoho výrobce a podle zvolené varianty poté získáte pokročilejší funkce. Na výběr máte i u možnosti, jak za služby platit.

Bezplatné tarify

Vybrat si můžete i bezplatnou verzi. Zde je však nutné počítat s tím, že některé funkce placených tarifů v ní mohou chybět. Typicky může mít například omezený počet účtů nebo uložených položek. Pokud vám tato omezení nebudou vyhovovat, můžete kdykoli přestoupit na placený tarif.

Jednorázová platba

Jak název napovídá, v tomto případě zaplatíte za software pouze jednou, a to na začátku používání. Výhodou tedy je, že na další investice už nemusíte myslet. A při dlouhodobém využívání se vám tento způsob vyplatí víc než pravidelné předplatné. Pokud se však v krátké době rozhodnete ukončit podnikání nebo přejít na jiný systém, o jednou utracené peníze přijdete.

Předplatné

V tomto případě hradíte paušální poplatky jednou měsíčně nebo ročně. Tyto poplatky jsou samozřejmě nižší než jednorázová platba, avšak při dlouhodobém používání mohou být v součtu nákladnější. Tato varianta však někdy může nabízet sofistikovanější možnosti uživatelské podpory, aktualizací a zálohování v cloudu. Navíc, pokud po několika měsících zjistíte, že vám tento software nevyhovuje, budete moci přejít na jiný bez ztráty velké počáteční investice.

Internet a zálohování dat

K evidování a odesílání tržeb budete potřebovat internetové připojení. Pokud ovšem podnikáte v místech, kde není možné je zařídit (například chata v horách), požádejte finanční úrad o možnost evidování ve zjednodušeném režimu. Pokud se však v podobné situaci nenacházíte, bude nutné si internet zařídit. Protože velikost odesílaných dat bude malá, není nutné hned zařizovat vysokorychlostní připojení. Na výběr máte z několika možností – různé pokladny využívají Wi-Fi, kabel i SIM kartu s mobilním internetem.

Na druhou stranu je však nutné, aby v případě krátkodobého výpadku připojení vaše pokladna nepřestala fungovat. V těchto případech by měl tisk účtenky normálně proběhnout a pokladna by měla tržbu automaticky zaevidovat hned, jakmile se připojení obnoví. Ze zákona na tuto dodatečnou evidenci máte 48 hodin.

Každý, jehož tržby podléhají EET evidenci, má také povinnost archivace proběhlých transakcí, a to na dobu 10 let. Samozřejmě se může stát, že se pokladna během této doby rozbije, nebo vám ji někdo zcizí. A přesně to je primárním důvodem proč většina pokladen využívá i vzdálená neboli cloudová úložiště. V praxi fungují tak, že vaše data jsou uložena na serveru, kam se můžete připojit i z jiného zařízení, než přímo z pokladny (Zdroj: Svět neziskovek). Pokud o ni tedy nešťastnou náhodou přijdete, nemusíte se ztráty archivovaných transakcí obávat.

Další výhodou cloudových úložišť je vzdálená správa. Ta vám umožňuje zobrazit si tržby i další údaje z pohodlí domova. V praxi poslouží spíše středním a větším podnikatelům, kteří nebudou mít pokladnu stále u sebe.

Výdrž baterie

Tento parametr budete muset řešit, pokud si k evidenci obstaráte mobilní EET pokladnu. Komplexní pokladní systémy zpravidla vůbec nejsou stavěné na provoz bez zapojení do sítě. Důležitost tohoto parametru se pochopitelně liší podle toho, kde budete pokladnu využívat. V kamenné pobočce s dostatkem zásuvek vás slabší výdrž nemusí trápit, pokud jste naopak stále na cestách, pravděpodobně sáhnete po modelu, který nemusíte nabíjet i několik dní za sebou. Pokud často jezdíte autem, poohlédněte se po modelu, který je možné nabíjet z autobaterie.

Specifické požadavky dle oboru

Zde se dostáváme k jádru výběru. Jedná se o zcela individuální kritéria, která by vám měla usnadnit vaše zákonné povinnosti. Byla by škoda ztratit čas i peníze nákupem zařízení, které sice objektivně nemá žádnou vadu, ale neposkytuje služby na míru vašim požadavkům.

  • Lékaři – Lékaři pravděpodobně vytisknou jen několik účtenek denně, komplexní řešení by tedy pro jejich potřeby bylo zbytečně naddimenzované. Vystačí si tedy s aplikací a přenosnou tiskárnou.
  • Právníci a další svobodná povolání – V tomto případě se jedná o klasický případ podnikatele, kterému k běžné činnosti stačí aplikace a tiskárna, pokud se sám z nějakého důvodu nerozhodne pro nákladnější řešení. Pokud se rozhodnou akceptovat platby kartou, budou potřebovat také terminál.
  • Kadeřnické či kosmetické salony – Jsou místem, kde se setkává hned několik podnikatelů. Rozhodně se tedy vyplatí poohlédnout se po zařízení, které umožní správu více účtů, a náklady na provoz si rozdělit. Existují také zařízení s dalšími funkcemi pro zákaznický servis, například s online objednávkovým systémem.
  • Stánkaři – Tito podnikatelé stráví čas evidence mimo kamennou provozovnu. Stěžejní by pro ně tedy měla být výdrž baterie, odolnost pokladny a mobilní internet. Podle charakteru prodávaného zboží také mohou ocenit připojení dalších zařízení, typicky váhy či čtečky kódů.
  • Řemeslníci – Také řemeslníci stráví spoustu času na cestách. Jejich pokladna by tedy měla být kompaktní a přenosná s možností mobilního internetu. Pozor by si také měli dát na výdrž baterie nebo alespoň možnost nabíjet pokladnu během jízdy autem mezi zákazníky.
  • Gastroprovozy – Kavárny, restaurace a podobná zařízení patří do kategorie, která má na funkce pokladny specifické nároky. Protože pokladna stojí na stálém místě, nepotřebujete ani mobilní internet, ani výjimečnou výdrž baterie. Zato vám práci usnadní mapa stolů, mobilní číšník a skladové hospodaření včetně pokročilých možností inventury. Tyto důvody většinu provozů vedou k tomu, aby investovala do komplexního pokladního řešení.
  • Pekaři a cukráři – Pokud bude EET pokladna umístěna v provozu, rozhodně uděláte dobře, když si vyberete odolné zařízení. Mělo by tedy ustát ovládání mokrýma rukama. Na trhu najdete také pokladny umožňující ukládání receptů či dohled nad docházkou, což oceníte, pokud pro vás pracují brigádníci.

Další funkce pokladny

V předchozích kapitolách jsme obsáhli základní principy výběru. V rámci zařízení se nyní budeme věnovat dalším funkcím, které vám pokladna může nabídnout. Jejich využití je individuální napříč obory podnikání.

  • Možnost neevidovat – Ne každá platba podléhá evidenci (Zdroj: Etržby). Pokud jste odhodláni evidovat jen nezbytné informace, ujistěte se, že vaše vyhlédnutá pokladna nabízí tuto možnost.
  • Kompatibilita aplikací – Tento údaj bude důležitý, pokud chcete řešit EET na svém mobilním telefonu či počítači. Ne všechny aplikace jsou kompatibilní se všemi operačními systémy. S Androidem si poradí naprostá většina na trhu, aplikaci pro iOS možná budete chvíli hledat.
  • Ceník – Umožňuje nastavit jednotlivé položky s vašimi cenami. To ocení každý, kdo prodává standardizované zboží, protože nastavené ceny urychlí obsluhu zákazníka a platbu.
  • Nastavení slev – Souvisí s předchozí položkou. Některé pokladny pracují i s věrnostním programem, kde můžete nastavit zákaznické účty a kde mohou zákazníci sbírat body za využití vašich služeb.
  • Skladové hospodářství – Pomůže s evidencí produktů, které máte k prodeji, i se zásobami surovin. Jejím prostřednictvím máte také přehled o dodavatelích nebo o nákupních cenách. Většinou je řešeno samostatnou aplikací v EET pokladně.
  • Odeslání účtenky emailem – Pokud chcete, můžete zákazníkům nabídnout, že jim místo papírové účtenky pošlete její elektronickou verzi. Zákazník ji tak nemůže ztratit, a v případě, že o ni nestojí, se vám nebudou zbytečné účtenky hromadit na stole. Z ekologických důvodů využívají této možnosti například bezobalové obchody.
  • Zákaznický displej – Možnost, jak poskytnout zákazníkovi lepší kontrolu nad nákupem. Toto rozšíření vás asi zaujme v případě, že si do maloobchodu pořizujete komplexní pokladní systém. Zákaznickým displejem disponují také některé váhy.

Důležitost prověřené firmy

Prověření výrobci jsou výhodou v každém oboru a u každé služby. U EET pokladen to však platí dvojnásob. Důvodem je technická i zákaznická podpora a aktualizace, které budete v průběhu evidování potřebovat. Tento obor je bohužel jako stvořený pro obchodníky, kteří by jen rádi vydělali na nové příležitosti a pak z trhu zmizeli.

V žádném případě vás nechceme nabádat, abyste nedali šanci také novějším firmám, pokud se vám právě jejich výrobky zamlouvají nejvíce. Rozhodně však bude vhodné důkladně si prostudovat podmínky licence a v ideálním případě najít také několik recenzí dalších uživatelů.

Cena

Cenu EET pokladen je obtížné shrnout do několika řádků. Tento úkol nám komplikuje nejen rozdílný způsob platby u různých výrobců, ale i různé tarify v nabídce jednoho výrobce. Pokusíme se vám alespoň zhruba načtrtnout cenová rozmezí jednotlivých variant hardwarového vybavení.

Cena do 4 000 Kč

Tato varianta počítá s tím, že využijete bezplatnou či levnou aplikaci a přenosnou tiskárnu. Většina tiskáren se pohybuje kolem středu tohoto rozpětí, pořídíte je tedy přibližně za 2 000 Kč. Částka za mobilní aplikace se liší výrobce od výrobce, takže vás mohou stát 200, ale také 700 Kč měsíčně.

Cena od 4 000 do 10 000 Kč

Pokud jste se rozhodli jít zlatou střední cestou a pořídit si elektronickou registrační pokladnu, připravte si zhruba tuto částku. Tato kategorie je designově nejbohatší a najdete v ní jak dotykově ovládané kousky, tak i tlačítkové nebo jinak specifické modely. Výjimkou nejsou ani pokladny do maloobchodů včetně zásuvky na peníze.

Cena nad 10 000 Kč

V této relaci už pořídíte komplexní počítačové systémy včetně tiskárny i pokladní zásuvky. Nabídka je uzpůsobená velkým provozovnám a restauracím, samozřejmostí je tedy mobilní číšník a komplexní skladové hospodářství. Ceny výrobců pokladen, kteří nabízí jednorázovou platbu za software, šplhají až k 50 000 Kč.

Postup pro zavedení do EET

Máte už zařízení pro elektronickou evidenci vybrané? Než začnete prodávat, bude nutné přihlásit se k evidenci tržeb. Postup sestává z několika kroků a je jednoduchý, takže se jej rozhodně nemusíte obávat.

1. Požádejte Finanční správu o autentizační údaje. To můžete učinit jak osobně na pobočce finančního úřadu, tak online skrz Daňový portál zde.

2. Následně obdržíte certifikát, který vás u Finanční správy identifikuje. Pro všechna pokladní zařízení, která používáte, vám stačí jeden. Můžete si však také vygenerovat certifikát pro každou pokladnu zvlášť, pokud vám to takto vyhovuje.

3. Certifikát nahrajete do své pokladny.

A můžete začít evidovat.


Použité a další zajímavé zdroje:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektronick%C3%A1_evidence_tr%C5%BEeb

https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2020/posledni-vlna-eet-se-fakticky-odklada-37897

Často kladené otázky k EET pokladnám

Musí být přihlášení do evidence tržeb drahé?

Vůbec ne. Pokud jste drobným podnikatelem a vydáváte pouze několik účtenek denně, vystačíte si s aplikací v mobilním telefonu či tabletu. Řada z nich je navíc poskytována zdarma. Jediné, co musíte sehnat, je tiskárna na účtenky, kterou pohodlně seženete do dvou tisíc korun. Pokud chcete akceptovat  platby kartou, budete potřebovat také terminál, který stojí několik stovek.

Pokud jste ovšem majitelem maloobchodu či restaurace, pravděpodobně budete potřebovat EET pokladnu nebo celý pokladní systém. O finanční náročnosti těchto produktů se rozepisujeme zde.

Je lepší jednorázová platba nebo paušál?

Obě řešení mají své výhody a nevýhody. Jak píšeme tady, jednorázovou platbu upřednostníte v případě, že jste si jistí, že budete pokladnu využívat dlouho a investice se vám tak vrátí. Navíc nemusíte myslet na další splátky.

Paušální poplatky jsou pochopitelně nižší než jednorázová platba, takže pokud si nejste jistí, zda vám pokladna bude vyhovovat, bude lepší co nejvíc snížit počáteční investici. Po několika letech se však už ve srovnání s jednorázovou platbou vyplácet nebudou.

Jak dlouho trvá zavedení do EET?

Záleží na způsobu, jakým požádáte daňovou správu o autentizační údaje. Pokud se na pobočku dostavíte osobně, máte jistotu, že si odsud vše potřebné rovnou odnesete. Ostatní části procesu už závisí na vaší šikovnosti.

Pokud o údaje požádáte elektronicky, vaše žádost bude zpracována co nejdříve. V praxi tak záleží na zahlcenosti příslušného úřadu.

Může jednu pokladnu sdílet více lidí?

Jak kterou. Na trhu najdete i pokladny přímo určené pro použití více lidmi, z nichž každý pracuje na své IČO. Počet účtů se často liší také v závislosti na licenci, ty nejdražší zpravidla nabízejí nekonečný počet pracovníků. Informace o dalších funkcích pokladen jsme sepsali zde.

Kdy přijde 3. a 4. vlna EET?

V souvislosti s pandemií koronaviru vláda přistoupila k odkladu povinnosti přihlásit se do EET. Podnikatelé, kteří spadají do 3. a 4. vlny, nově musí evidovat tržby od 1. 1. 2021.

Diskuze a poradna

Zeptejte se na cokoliv co vás zajímá a naši redaktoři vám odpoví v moderované diskuzi. Můžete také poradit ostatním, nebo se podělit o svoji zkušenost.

Položte dotaz

Odpovědět na dotaz

Nenašli jste v diskuzi odpověď? Zeptejte se a naše redakce na praktické a zajímavé dotazy najde odpověď.


Jak vám pomohl tento článek?
Budeme rádi za zpětnou vazbu.

EET pokladny
Průměrné hodnocení 4.7 z 26 hlasů