Jak vybrat nejvýhodnější mobilní tarif
Doby, kdy se český trh dělil mezi tři čtyři síťové operátory, a výběr tarifu tak byl otázkou chvilky, jsou dávno pryč. Pročítání webových stránek a ceníků všech současných českých operátorů může být v podstatě nekonečné.
Jiné požadavky bude mít student, jiné podnikatel či senior, doporučujeme tedy nespokojit se se základní nabídkou tarifů, ale zapátrat i trochu dále, mezi různými specializovanými balíčky, které vám operátoři nabídnou.
Pro usnadnění a urychlení tohoto procesu jsme pro vás připravili tento článek, ve kterém se dozvíte základní kritéria, podle kterých mobilního operátora vybírat. Dozvíte se například, jaký je rozdíl mezi síťovým, virtuálním a šedým operátorem, zda je pro vás vhodnější datový či neomezený tarif a jaké jsou nejčastější triky mobilních operátorů.
Jak vybrat nejvýhodnější mobilní tarif stručně:
- Udělejte si přehled o spotřebě – V první řadě je potřeba spočítat si, kolik jednotek měsíčně reálně využijete, tedy kolik minut provoláte, kolik SMS odešlete a kolik mobilních dat spotřebujete.
- Ujasněte si priority – Pro někoho může být zásadní neomezené volání, někdo jiný za měsíc provolá sotva pár minut a vyžaduje naopak velkou zásobu dat.
- Prohlédněte si nabídku operátorů – Zapátrejte i po různých speciálních nabídkách, například pro studenty nebo podnikatele.
- Nastudujte si podmínky daného tarifu – Ať zbytečně neplatíte více než musíte, kvůli nějaké smluvní kličce.
Spotřeba jednotek
Naprosto stěžejním krokem při výběru tarifu je spočítat si, kolik jednotek, tedy minut volání, SMS a MB nebo GB internetu, potřebujete. Můžete se řídit pouze odhadem nebo se podívat do starších vyúčtování od vašeho stávajícího operátora, kde tyto informace najdete.
- Minuty a SMS – Průměr za rok 2021 byl 160 minut a 33 SMS na jednu sim kartu měsíčně.
- Data – V roce 2021 proteklo průměrným telefonem cca 4,5 GB za měsíc.
Minuty a SMS
Dnešní doba přeje zejména neomezeným tarifům s volným voláním a SMS do všech sítí. Řada uživatelů by si ale bez problémů vystačila i s omezeným počtem jednotek a je pro ně zbytečné platit si většinou poměrně drahý neomezený tarif. V roce 2021 koneckonců provolal průměrný Čech jen cca 160 minut a odeslal 33 SMS za měsíc (Zdroj: ČTÚ).
Pokud patříte k této skupině a nějaká desítka či stovka minut volání měsíčně vám bohatě stačí, doporučujeme si nejen zkontrolovat, zda volné minuty platí jen v dané síti, nebo i při volání do ostatních sítí, ale také jakou síť mají lidé, kterým nejčastěji voláte. Třeba zjistíte, že vám namísto neomezeného tarifu bude stačit levnější balíček s volným voláním, nebo dostatečným množstvím minut v rámci dané sítě, popřípadě se můžete domluvit s příbuznými a rovnou sáhnout po některém z rodinných tarifů.
Data
Na tuzemském trhu se zatím s neomezenou zásobou dat téměř nesetkáte a na jejich nedostatek a přemrštěné ceny si stěžuje značná část uživatelů. Například v Polsku přitom tarif s neomezeným voláním SMS a také neomezeným internetem získáte za pár stovek, rozhořčení českých zákazníků je tak vcelku pochopitelné. Na jejich stížnosti zareagovali někteří velcí operátoři a s velkou slávou začali na svých webových stránkách inzerovat tarify s neomezenými daty.
Nabídka ale ve výsledku až tak zázračná není, tyto tarify jsou zpravidla extrémně drahé, vázané na pořízení dalších služeb (domácího internetového připojení, skupinový tarif), nebo vám od určité výše čerpání (např. 20 GB) zkrátka zpomalí internetové připojení. Stále tak máme naše zahraniční sousedy v čem dohánět.
Vzhledem k ceně dat je dobré co nejpřesněji odhadnout, kolik jich budete na měsíc potřebovat. Průměrná spotřeba dat na jednu sim kartu byla v roce 2021 cca 4,5 GB měsíčně (Zdroj: ČTÚ). Nároční uživatelé ale bez problémů spotřebují i 10 a více GB za měsíc. Pořídit si drahý tarif a data následně nevyužívat se příliš nevyplatí, přikupovat datové balíčky k levnějšímu tarifu se většinou nevyplatí vůbec. Pojďme si tedy upřesnit, kolik dat měsíčně budete přibližně potřebovat:
Četnost používání |
Objem dat |
Vůbec nebo výjimečně |
do 500 MB |
Pravidelně |
3-5 GB |
Non-stop |
10+ GB |
- Vůbec nebo výjimečně – Pokud patříte k uživatelům, kteří mobilní data nepoužívají v podstatě vůbec, máte vyhráno. Na nouzové zapnutí internetu vám bude stačit balíček dat do 500 MB. Pokud si rádi ráno přečtěte zprávy, odpovíte na e-maily a podíváte se na upozornění na Facebooku, bude lepší povýšit na 500 MB – 1 GB měsíčně.
- Pravidelně – Jestli internet v mobilu zapínáte každý den, používáte i nějakou tu aplikaci a aktivně sledujete sociální sítě, bude vám vyhovovat datová zásoba zhruba 3-5 GB. Vystačí vám i na nějaký ten poslech hudby či shlédnutí videa, na práci na cestách už se ale vyplatí zainvestovat do větší porce dat.
- Non-stop – Uživatelé, kteří internet v mobilu takřka nevypínají, každodenně poslouchají online hudbu, sledují videa a mobil jim slouží také jako hotspot pro další zařízení, si hravě poradí s 10 a více GB dat. Tarify s 20 a více GB dat jsou vhodné zejména na pracovní využití, pokud plánujete mobilní internet využívat ke konferenčním hovorům, každodenní práci apod.
Jestli si stále ještě nejste jistí svojí individuální spotřebou, můžete vyzkoušet také datovou kalkulačku, která vám dá jasnější představu o tom, kolik dat měsíčně potřebujete, podle činností, ke kterým připojení využíváte.
TIP: Srovnávače a kalkulačky
Pokud si plánujete výběr tarifu co nejvíce usnadnit a neláká vás procházení nabídek jednotlivých operátorů, doporučujeme vám využít kalkulačku tarifů, do které zadáte vaše individuální požadavky (provolané minuty, SMS a potřebná data) a systém vám automaticky doporučí tarify, které těmto požadavkům nejvíce odpovídají.
Na internetu můžete narazit na řadu těchto kalkulaček, v současnosti jsou ale pouze dvě stránky, které mají akreditaci od Českého telekomunikačního úřadu – Tarifomat a Tarifon. Od března 2021 má vlastní srovnávač také samotný ČTÚ, srovnání tarifů potom nabízí i dTest nebo další stránky. I při použití tarifové kalkulačky vám ale doporučujeme udělat si v nabízených tarifech a zejména podmínkách operátora přehled, některé kalkulačky totiž neřeší třeba závazek, poplatky apod.
Specifické typy tarifů
Pokud již máte představu o vaší spotřebě, můžete se poohlédnout po některém ze specifických typů tarifů. Kromě základních tarifů totiž existují varianty lépe přizpůsobené individuálním potřebám, jako jsou neomezené tarify, studentské tarify nebo například tarify pro seniory.
Typy tarifů podle věku
- Nejvýhodnější tarify pro studenty – Studentské tarify jsou často ve skutečnosti neomezené nebo datové tarify za nižší cenu. Po dobu studia tak můžete získat poměrně nadupaný tarif už od několika stovek, po skončení studia ale končí i tyto výhody. Problém může nastat také ve chvíli, kdy operátorovi včas nedoložíte, že stále ještě studujete. V takové chvíli vám může zrušit studentskou slevu, a tarif tak automaticky podraží klidně i několikanásobně.
- Nejvýhodnější tarify pro seniory – Tarif pro seniory nabízí za poměrně nízkou cenu (většinou do 300 Kč) limitovaný balíček se zhruba hodinou až dvěma volání v ceně, které bývají doplněné volnými SMS či pár MB dat. Obecně jde o tarif určený hlavně k telefonování a bude stačit uživatelům s minimálními nároky. Pro seniory, kteří telefon používají aktivněji a nebrání se například i brouzdání po internetu, už by nemusel být dostačující.
- Dětské tarify – Populární variantou je stále ještě předplacená karta, se kterou se dá snadno regulovat, kolik dítě měsíčně provolá. Nevýhodou je, že se po vyčerpání kreditu rodičům nedovolá ani v případě nouze. Jako alternativu je možné zvolit některý z tarifů pro školáky, které jsou velmi levné (cca od 100 Kč) a podobají se tarifům pro seniory (např. 50 min volání, neomezené SMS, 20 MB dat). Tarif pro školáky je u některých operátorů možné získat i zdarma ke standardnímu nebo rodinnému tarifu.
Typy tarifů podle spotřeby
- Neomezené tarify – Velmi populární a většinou také nejdražší variantou jsou neomezené tarify. Jak již název napovídá, za cenu od několika stovek do několika tisíc korun získáte neomezené volání, neomezené SMS a omezený balíček dat, začínající na několika desítkách MB a končící na desítkách GB.
- Datové tarify – Mohou být dobrou variantou pro uživatele, kteří komunikují hlavně přes internet a volání či SMS prakticky nevyužijí. U těchto tarifů totiž dostanete velký balíček dat (2-20 GB), ale nemáte v ceně žádné volné minuty ani SMS a veškerou další komunikaci tak platíte podle standardního ceníku.
Skupinové tarify
- Nejvýhodnější tarify pro rodinu – Rodina, případně skupina přátel, může využít sdílený tarif, který mívá například parametry neomezeného tarifu za nižší cenu. Většina operátorů má také nabídku tarifů pro podnikatele nebo firmy. Zpravidla zahrnují neomezené volání, neomezené SMS a sdílený balíček dat.
- Firemní tarify – Hromadně nakoupené tarify pro podnikatele a zaměstnance jsou notoricky známé svými výhodnými cenami. Podmínkou ale může být např. určitý minimální počet zakoupených sim karet.
Operátor
Když už víte, co od vašeho tarifu očekávat, je na čase prozkoumat nabídky operátorů. A podle čeho se mezi jednotlivými poskytovateli orientovat?
- Typy operátorů – Vybírat můžete mezi síťovými, virtuálními a šedými operátory. Síťový operátor je nejvíce konzervativní volba, u virtuálních poskytovatelů často narazíte na výhodnější nabídky. Šedým operátorům bychom se raději vyhnuli.
- Parametry sítě – Informujte se o typu sítě, pokrytí a rychlosti připojení.
- Klientský servis – Není na škodu zabrousit i mezi recenze klientů, nikdy totiž nevíte, kdy budete muset s operátorem řešit nějaký problém.
Typy operátorů
V roce 2017 bylo v České republice podle informací telekomunikačního úřadu přes 150 různých operátorů (Zdroj: ČTÚ). Tři z nich jsou síťoví operátoři, zbytek tvoří operátoři virtuální, kteří se těší stále vyšší popularitě. Co je to virtuální operátor? Jde o poskytovatele telekomunikačních služeb bez vlastní sítě. Tuzemská mobilní síť se tak stále dělí mezi tři magnáty, T-Mobile, O2 a Vodafone, virtuální operátoři si u nich pouze platí přístup k této síti.
Na rozdíl od provozovatelů mobilní sítě nepotřebují virtuální operátoři vlastní infrastrukturu ani licenci od Českého telekomunikačního úřadu, s jejich příchodem na trh se tak objevily i poměrně lákavé ceny, které mohou motivovat ke změně operátora.
Před přechodem k virtuálním operátorům doporučujeme zjistit si, od koho si daný operátor přístup k síti pronajímá. Můžete tak s lepšími podmínkami zůstat u pokrytí, na které jste zvyklí, nebo se naopak vyvarovat toho, že bude pokrytí operátora stejné, i když s ním spokojení nejste. Lepší přehled o pokrytí získáte díky této mapě.
Šedí operátoři
Kromě síťových a virtuálních operátorů existuje ještě třetí skupina, tzv. šedí operátoři. Ti hromadně zřizují například výhodné firemní tarify u běžných operátorů a dále je potom distribuují. Výhodou jsou nižší ceny tarifů, využívání služeb šedých operátorů má ale i svá úskalí. V první řadě není zrovna snadné se k šedému operátorovi vůbec dostat, minimálně v porovnání s běžnými operátory. Šedí operátoři totiž nemívají veřejné ceníky, často jde spíše o jakousi uzavřenou „komunitu“.
Když už se k takovému tarifu a SIM kartě dostanete, jejich majitelem nejste vy, ale daný přeprodejce. Při odchodu od tohoto operátora tak hrozí, že přijdete o své telefonní číslo. Jednání šedých operátorů navíc může být hodnocené jako porušení smluvních podmínek (i když je šedí operátoři vynalézavě obcházejí například zakládáním různých organizací), a zákazníkům tak hrozí nečekané odpojení služeb.
Parametry sítě
V informacích o tarifu se často setkáte s pojmy 3G a 4G/LTE, které označují v současnosti používané mobilní sítě. Problematika mobilních sítí je poměrně složitá, pro zjednodušení ale stačí vědět, že 3G je starší, pomalejší síť a 4G/LTE novější, rychlejší síť. Setkat se můžete ještě s LTE-A (LTE Advanced), což je v současnosti nejrychlejší varianta. Abyste mohli příslušnou síť využívat, musí ji podporovat také váš telefon a SIM karta, u některých telefonů je potřeba správnou síť nastavit.
Co se rychlosti připojení týče, většina operátorů uvádí maximální možnou rychlost. Například pro LTE-A to může být až 300/50 Mbit/s, reálná rychlost připojení je ale výrazně nižší, většinou se pohybuje v jednotkách až desítkách Mbit/s, v závislosti na konkrétním tarifu. V praxi tedy není uváděná maximální rychlost připojení příliš vypovídající.
Klientský servis
Ačkoliv to asi nikdo nedělá vyloženě rád, kdykoliv může nastat chvíle, kdy budete muset řešit nějaký problém, nebo alespoň změnu podmínek vašeho tarifu. Při výběru operátora byste tak neměli úplně opomíjet ani jeho klientský servis. Na zkušenosti a hodnocení zákazníků se můžete podívat například na Facebooku nebo v internetových diskuzích. Výhodou je také, pokud má operátor kromě telefonní linky či kontaktního e-mailu také kamennou pobočku.
Internetová samoobsluha vašeho účtu už je dnes v podstatě samozřejmostí, někteří operátoři mimo to nabízejí také mobilní aplikaci, díky které můžete váš tarif spravovat kdekoliv a kdykoliv.
Závazek
Na výběr máte z několika variant tarifů, které jsou více či méně zavazující:
- Předplacená karta – Je nejméně pohodlná i finančně výhodná, nabízí ale anonymitu a dobrou regulaci útraty.
- Paušální tarif se závazkem/bez závazku – U většiny tarifů už se dnes setkáte s možností zavedení bez smlouvy, může být ale za příplatek. Výhodou je, že tarif bez závazku můžete kdykoliv změnit.
Předplacená karta
Předplacená karta nebo lidově řečeno „kredit“ je SIM karta, kterou jednoduše koupíte u operátora nebo třeba na benzinové pumpě, dobijete a můžete používat. Předplacené karty jsou dnes již na ústupu, ale stále ještě najdou své uživatele. Mezi výhody předplatných karet patří anonymita – nedochází k přeprodávání vašich dat, vaše číslo není snadno dohledatelné apod., přehledná a regulovatelná úhrada – kolik dobijete, tolik provoláte, a nulový závazek – operátora můžete změnit kdykoliv.
Samozřejmě mají i své nevýhody, jako je vyšší cena za jednotku – ceník pro předplatné karty bývá logicky vyšší než pro paušály. Platí proto obecné doporučení, že pokud za kredit měsíčně utratíte více než 300 Kč, pravděpodobně se vám vyplatí spíše paušál. Negativem může být i riziko vypršení kreditu – kredit na předplacené kartě mívá omezenou platnost, většinou zhruba rok, po uplynutí tohoto období o něj přijdete.
Určité omezení komfortu s sebou nese i nutnost dobíjení. Zatímco u paušálu prostě voláte a platbu řešíte většinou jednou měsíčně, předplacená karta bez kreditu je vám k ničemu. Dobíjet se dá většinou v obchodě, přes Sazka portál či přes internet, stále ale může být tento proces poměrně otravný, a ne vždy je možné si kartu dobít, když vám kredit dojde zrovna v nejméně vhodnou chvíli.
Paušální tarif se závazkem/bez závazku
Dobrou zprávou pro většinu uživatelů bude poměrně pestrá nabídka tarifů bez závazků. V praxi to znamená, že ke svému operátorovi nejste vázaní smlouvou (může být třeba na rok, na dva nebo na dobu neurčitou) a můžete tak kdykoliv přejít ke konkurenci, pokud vám nabídne lepší podmínky.
Horší zprávou je, že si za variantu bez závazku mnohdy připlatíte, nebo alespoň přijdete o výhody spojené s vázaným tarifem (například slevy na telefony apod.). Ani tarif se smlouvou tak nemusí být špatná varianta, pokud vám operátor nabídne bezkonkurenční podmínky a další stovky až tisíce korun ušetříte třeba při nákupu zařízení.
Zvýhodněné nabídky, neveřejné tarify a podpultovky
Ceníky a konkrétní podmínky operátorů se vyplatí zkoumat nejen kvůli skrytým poplatkům, ale také proto, že většina operátorů nezveřejňuje na svých webových stránkách všechny tarify, které reálně nabízí. Můžete tak narazit na ideální tarif pro vás, který by vám jinak zůstal utajený. Různých slev a zvýhodnění můžete dosáhnout také prostřednictvím zmíněných tarifních kalkulaček, nebo pokud se rozhodnete sjednat si tarif telefonicky či přímo na pobočce operátora a nebojíte se trochu smlouvat.
Nejvýhodnější pozici má v tomto případě zákazník, kterému brzy končí smlouva. V takovém případě můžete získat výhodnější nabídku od konkurence nebo si u stávajícího operátora vyjednat zvýhodnění vašeho současného tarifu, pokud mu přechodem ke konkurenci pohrozíte. Výhodnější nabídku také obvykle získáte při nákupu několika tarifů současně (např. pro rodinu), nebo pokud si u daného operátora zřizujete i nějakou další službu, například televizi nebo domácí internet.
Od roku 2023 navíc začali někteří operátoři (T-Mobile, Vodafone, O2 a PODA) na základě nařízení Českého telekomunikačního úřadu poskytovat zvýhodněné tarify pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy. Informace jak postupovat pro získání tohoto zvýhodnění najdete zde.
Další bonusy
Zejména velcí operátoři nabízejí k tarifům i další zvýhodnění. Ta samozřejmě nepatří k nejdůležitějším kritériím výběru, rozhodně ale neuškodí poohlédnout se, zda některý z operátorů nenabízí k tarifu i něco navíc. Prakticky standardem je sleva v e-shopu, k tarifu tak můžete dokoupit mobilní telefon či jiné zařízení za zvýhodněnou cenu.
Další možností jsou různé zvýhodněné balíčky, ať už jde o tarif pro více osob, nebo kombinace mobilního tarifu s internetovým připojením, digitální televizí a dalšími službami. Díky těmto balíčkům můžete ušetřit značné částky, vždy ale doporučujeme pečlivě zvážit, zda je pro vás nabídka opravdu výhodná, nebo seženete jednotlivé služby levněji od různých poskytovatelů.
Triky operátorů
Odvrácenou stranou klientského servisu jsou potom různé triky telefonních operátorů, kterými se snaží zákazníky získat, udržet, nebo z nich alespoň vyrazit více peněz.
Tarifikace
Jedním z triků, jak ze zákazníků vyrazit více peněz, je typ tarifikace, tedy toho, jak se vám účtují hovory. Klienti s neomezeným tarifem tento problém řešit nemusí, pokud ale platíte provolané minuty, nebo máte v tarifu omezený počet volných minut, měli byste zpozornět. Typy tarifikací jsou tři: 60+60, 60+1 a 1+1.
- Tarifikace 60+60 – Nejvýhodnější pro operátora, nejméně výhodná pro zákazníka. Platíte vždy za celou minutu, bez ohledu na to, kolik vteřin jste z ní opravdu provolali.
- Tarifikace 60+1 – V tomto případě si první minutu zaplatíte celou, zbytek provolaného času se vám účtuje po vteřinách. Ani tato verze není pro klienty nejvýhodnější, zejména pokud jim hovory často zaberou méně než minutu. Stále je ale přívětivější než předchozí typ tarifikace.
- Tarifikace 1+1 – Nejméně častá a pro klienty nejvýhodnější je tarifikace 1+1, která se počítá po vteřinách a zaplatíte tak opravdu jen to, co reálně provoláte.
Proč jsme na začátku zmiňovali omezený počet minut? Protože tarifikace ovlivňuje i to, jak se vám volné minuty odečítají. S tarifikací 60+60 sice můžete mít hovor na pár sekund, odečte se vám ale celá minuta, a tak dále.
Poplatky za zrušení smlouvy
Největší strašák všech klientů, kteří plánují přejít k jinému operátorovi před tím, než jim vyprší stávající smlouva. Díky novele zákona o elektronických komunikacích jsou ale od dubna 2020 poplatky téměř minulostí. Zatímco dříve jste za zrušení smlouvy zaplatili 20 % zbývajících závazků, dnes už zaplatíte jen 5 %, a to pouze v případě, že smlouvu ukončujete v prvních třech měsících od počátku platnosti. Pokud se rozhodnete změnit operátora později, neplatíte nic.
Novela zákona přechod od operátora nejen usnadňuje, ale i urychluje, na přenos čísla mají nyní operátoři dva pracovní dny, dříve jste si na převedení vašeho čísla počkali i 10 dní (Zdroj: ČTÚ).
Nechtěné služby
U paušálního tarifu můžete mít nevědomky nastavenou například automatickou obnovu dat, po vyčerpání standardního datového limitu se tak připojení nezpomalí ani nevypne, ale operátor vám automaticky aktivuje balíček dat, za který už si ale budete muset připlatit. Automatické obnovení dat je zpravidla možné zrušit v internetové samoobsluze operátora, obnovení dat bez vašeho souhlasu můžete také reklamovat.
Nesrozumitelnost
Ať už uzavíráte smlouvu přes telefon nebo na pobočce, často se setkáte nejen s extrémně dlouhými a nesrozumitelnými dokumenty, ale také s tlakem operátora na rychlé podepsání smlouvy a přibarvování reality. Každý ví, že před podpisem smlouvy by si ji měl pečlivě přečíst a perfektně jí rozumět, ne každý se tímto postupem ale řídí.
Před pořízením nového paušálního tarifu vám tak alespoň doporučujeme udělat si dopředu přehled o podmínkách na trhu a prostudovat všeobecné smluvní podmínky na stránkách operátora. S tím vám může pomoci rozsáhlý slovník pojmů, které by vás mohly snadno zmást.
Pokud vás operátor osloví telefonicky, pravděpodobně nebudete mít na samostudium čas a možná vás bude přesvědčovat o tom, že je nabídka časově omezená. Jde ale o klasický marketingový trik a vždy je lepší si před podpisem smlouvy vzít čas na rozmyšlenou.
Barevné linky
I v případě, že si pořídíte neomezený tarif, existují čísla, za která si zkrátka připlatíte. Tzv. barevné linky představují speciální linky, často začínající na číslo 800 nebo 900, které většinou patří firmám nebo jiným organizacím. Hovor na takovou linku může být zcela zdarma, nebo se vám také může nepěkně prodražit. Cenu hovoru přitom mnohdy poznáte už ze samotného čísla, a je tak vhodné se v barevných linkách alespoň trochu zorientovat (Zdroj: Český telekomunikační úřad).
800 (Zelená linka) – Volání na tato čísla je zcela zdarma, nejčastěji jde o zákaznické linky a technické podpory různých firem.
810 – 819, 830 – 839, 843 – 846 (Modrá linka) – Linky s těmito počátečními čísly už jsou placené, za volání platí jak volající, tak příjemce hovoru. Konkrétní sazbu si určuje operátor a najdete ji v ceníku vašeho tarifu.
840 – 842, 847 – 849 (Bílá linka) – Tyto linky měly své opodstatnění spíše v minulosti, kdy se u pevných linek rozlišovalo meziměstské volání. Bílé linky jsou totiž čísla s jednotnou sazbou pro volající z celé republiky.
900, 906, 908 a 909 (Žluté a duhové linky) – Nejčastěji služby, ať už jde o věštění po telefonu, účast v soutěži nebo třeba hovory pro dospělé (909). U linky 908 (slouží například k hlasování) je daná jednorázová cena za spojení. U ostatních čísel cenu poznáte podle 4. a 5. číslice. tedy například hovor s číslem 900 905 186 vás bude stát 90 Kč/min.
Dobrý den,
když má virtuální operátor napsáno „Volné minuty do vlastní sítě – Neomezené“, jako např. Emtéčko START, znamená to do vlastní virtuální sítě (Emtéčko) nebo do Mobilní sítě O2 ?
Děkuji