Recenze a srovnání MSI Gaming Optix G24C

Datum doporučení: Březen 2019

Nízká odezva

Vysoká obnovovací frekvence

Vyšší cena

5 500 Kč

Základní parametry

Monitor MSI Gaming Optix G24C je nadprůměrným produktem v kategorii monitorů s úhlopříčkou do 24 palců. Zobrazovací rozlišení má 1920×1080 pixelů při poměru stran 16:9, což jsou standardní hodnoty ve srovnání s ostatními obrazovkami v této skupině.

Velmi dobrá je nízká odezva, která je u monitoru MSI pouze 1 milisekunda. Hodnota odezvy reprezentuje celkový čas, který je potřebuje ke změně z jedné barvy do druhé a pak zpět do té původní. Čím kratší čas, tím lépe. Krátká odezva vám zaručí, že na obrazovce neuvidíte například při hraní počítačových her žádné deformace obrazu. Informace o odezvě však mohou být často zavádějící. Někdy je uvedená pouze hodnota změny z jedné barvy do druhé a chybí čas potřebný pro zpětné překreslení, jindy je nutné zjistit to, jaké barvy se při měření odezvy používaly (odezva při zobrazení šedé barvy je například nižší, než u bílé barvy).

Ve srovnání s konkurenty vede tento monitor i co se týče obnovovací frekvence a kontrastu. Zatímco jiné výrobky zvládnou nejčastěji 60 snímků za sekundu, tento produkt se pyšní frekvencí 144 hertzů, což zajišťuje opravdu plynulý obraz zejména při hraní nebo sledování filmů. Kontrast zjednodušeně řečeno říká, jak živé barvy na monitoru uvidíte a jak dobře se na monitor bude dívat na přímém slunci. Statický kontrast se udává v poměru svítivosti bílé a černé barvy a testovaný monitor MSI dosahuje hodnot 3000:1, což je nadprůměr.

Panel monitoru funguje na bázi technologie Vertical Alignment (VA), jenž obecně zajišťuje dobré zobrazení barev, kontrast i pozorovací úhly. U tohoto produktu je standardní pozorovací úhel 178°. Průměrných hodnot dosahuje i co se týče jasu (250 cd/m2), běžný je i matný povrch displeje.

Tabulka zobrazuje přehled nejdůležitějších parametrů

Výrobce MSI
Úhlopříčka (")  23,6
Rozlišení (px)  1920x1080
Formát zobrazení  16:9
Odezva (ms)  1
Typ panelu  VA
Povrch displeje  matný
Jas (cd/m2)  250
Statický kontrast  3 000:1
Pozorovací úhel (°)  178
Obnovovací frekvence (Hz)  144

Charakteristika, funkce a konektivita

MSI Gaming Optix G24C se pyšní vysokou funkčností a využitelností, připravte se ale na to, že si za jeho provoz připlatíte co se týče spotřeby elektřiny, která je 45 W. Hmotnost okolo čtyř kilogramů je přívětivá pro manipulaci. Při koupi tohoto monitoru je potřeba myslet i na to, že disponuje prohnutou obrazovkou. To se hodí například pro lepší zážitek při hraní her přímo z křesla před monitorem, může ale vadit při běžné kancelářské práci nebo pozorování monitoru z ostřejších úhlů.

Užitečnou vychytávkou je pak funkce synchronizace monitoru s konkrétní grafickou kartou, pro dosažení maximální kvality zobrazení.

Spotřeba (W)  45
Třída energetické účinnosti  neuvedeno
Výška (cm) 40,3
Šířka (cm) 54,3
Hloubka (cm) 19,2
Hmotnost (kg) 3,96
Barva černá
3D zobrazení  ne
Prohnutí obrazovky  ano
Pivot  ne
Integrované reproduktory  ne
TV tuner  ne
Funkce FreeSync/G-Sync  ano

Při pořízení monitoru je samozřejmě důležité myslet na to, kterým kabelem mohu zařízení připojit k počítači, případně herní konzoli a podobně. U monitoru společnosti MSI je výhodou podpora starších i modernějších technologií. Disponuje totiž digitálními konektory HDMI a DisplayPort, zároveň ale nabízí připojení přes starší částečně digitální DVI kabel.

Bohužel do monitoru nemůžete připojit USB ani sluchátka.

VGA (D-sub)  ne
DVI  ano
HDMI  ano
DisplayPort  ano
S-video  ne
USB  ne
Připojení sluchátek  ne

Uživatelé, kteří si tento monitor už vyzkoušeli, chválí zejména možnost nastavení obnovovací frekvence na 144 hertzů a perfektně plynulý obraz, po kterém se už nebudete chtít vrátit zpět k běžné hodnotě 60 snímků za sekundu. Prohnutý monitor podle nich zajišťuje kvalitní zážitek při hraní her. Chválí i pěkný design. Naopak jako negativum zmiňují vyšší cenu a horší dostupnost příslušenství pro umístění monitoru na stěnu.

Závěr

Pokud není cena vaším hlavním kritériem při výběru monitoru, nákup MSI Gaming Optix G24C můžeme určitě doporučit. Tento monitor s prohnutou obrazovkou si dokáže dobře poradit s hraním her, při sledování filmů nabídne výborný zážitek. Pro jeho výběr hovoří hlavně nadstandardní hodnota odezvy, která je 1 milisekunda, a obnovovací frekvence o 144 hertzích. Tyto charakteristiky vám zajistí plynulý obraz bez deformací.

Technologie panelu VA společně s matným povrchem displeje vám nabídne kvalitní kontrastní poměr 3000:1. Užitečná je funkce synchronizace s grafickou kartou i možnost propojení přes kabely DisplayPort, HDMI i starší DVI. Negativem pak je vyšší spotřeba, která v plném provozu činí 45 W.

Pokud hledáte místo nadstandardního zařízení spíše řešení výhodné pro vaši peněženku, můžeme doporučit recenzi monitoru Samsung S24F350FHU z našeho výběru.

Kompletní porovnání