Recenze knihy Láska za časů cholery

Recenze knihy Láska za časů cholery

Výsledek: Doporučujeme

Autor: Gabriel García Márquez

Žánr: Román

Příběh

Román od kolumbijského spisovatele G.G. Márqueze mapuje milostný příběh Florentina Arizi a Ferminy Dazové. Nejde ovšem o klasickou romanci, Florentino čeká jedenapadesát let, než své vysněné ženě vyzná lásku, po smrti jejího manžela. Autor nabízí v knize pohledy do minulosti i sny. Lásce ve svém díle přisuzuje příznaky podobné nemoci, láska dvou zmíněných se tedy neodehrává jen za časů epidemie cholery, ale může se projevovat i jako nemoc samotná.

Styl

Styl, jakým tento autor píše, je velice specifický a čtenář mu musí nejdříve přivyknout. Kniha obsahuje velmi dlouhá souvětí, často třeba přes půl strany, přímou řeč najdete spíš sporadicky. Text je tak velmi hutný a vyžaduje soustředění. Zvláštní schopností tohoto autora je psaní velmi obsáhlých děl. Ve svých knihách popíše příběh, odehrávající se několik desítek, dokonce i stovek let. Už proto je nutné čtení věnovat maximální pozornost. Autor patří ke spisovatelům magického realismu, kromě romantických a historických prvků tak v knize najdeme i trochu fabulace. Občas tedy mluví například o zvířeti nebo přístroji, který v reálném světě neexistuje, ale v příběhu působí přirozeně.

Tato kniha je klasický příklad díla, které si buď zamilujete, nebo jej ani nedokážete dočíst. Je velmi romantická, ale osobitým způsobem. Autor velmi barvitě líčí atmosféru jižní Ameriky a zároveň dělá čest představitelům magického realismu. Používá až poetický jazyk. Pohrává si se čtenářem a do příběhu zapojuje sureálné prvky, aniž by tím narušoval strukturu díla. Tuto knihu doporučujeme spíš pokročilým čtenářům, kteří se nezaleknou zvláštního stylu, jakým je napsaná. Ačkoliv jde v podstatě o romantické dílo, nemusí bavit pouze ženy, má totiž několik dalších nezanedbatelných rovin.

Produkt: Láska za časů cholery
Hodnocení: 5

Na této stránce používáme cookie ke zkvalitnění webu a možnosti nabídnout jeho uživatelům co nejlepší zobrazení tohoto webu. Cookie může být také použita pro měření návštěvnosti jednotlivých stránek. Pokud budete pokračovat v používání této stránky, souhlasíte s tím.

Zavřít