Recenze knihy Sašenka

Recenze knihy Sasenka

Výsledek: Doporučujeme

Autor: Simon Sebag Montefiore

Žánr: Historický román

Příběh

Autor knihy má za sebou zkušenosti zejména s literaturou faktu, vyšly mu dva bestsellery o Stalinovi. Tématu socialistické revoluce se drží i v tomto románu, který mapuje život Sašenky, mladé dívky z bohaté židovské rodiny, která se přidá k bolševikům a stane se aktivní součástí revoluce. Ačkoliv je hlavní hrdinkou mladá žena, kniha není cílená jen na ženskou část čtenářů. Zajímavostí je, že se příběh zakládá na reálné historické postavě.

Styl

Kniha je psaná velmi čtivým jazykem, se kterým si poradí i méně zkušený čtenář. Příběh má dobré tempo, autor často používá přímou řeč a kniha se proto čte takřka sama. Pro lepší chápání je dobrá znalost některých ruských reálií (například co je to samovar) a určité povědomí o událostech socialistické revoluce. I bez těchto znalostí je ale příběh velmi čtivý a čtenáře snadno přenese do popisovaného prostředí.

Ačkoliv jde o historický román, určitě bude bavit i čtenáře, kterým historie tolik neříká. Je totiž psaný velmi osobní, lidskou formou. Knihu bychom proto doporučili všem, kteří by chtěli zkusit něco ze soudku historické literatury, ale čistě naučná literatura je pro svou strohost dostatečně nezaujala. Určitě bude zajímavá pro mladší i starší čtenáře, dětem ji ovšem nedoporučujeme, kvůli některým erotickým a násilním výjevům. Snadno se čte hlavně díky tomu, že mapuje příběh jedné hrdinky a tak předává informace o historii a společenském dění nenuceným způsobem. V románu najdete množství detailů o běžném životě tehdejších obyvatel Ruska i o pozadí historických událostí, které v podstatě ovlivnily celý svět.

Produkt: Sašenka
Hodnocení: 5

Na této stránce používáme cookie ke zkvalitnění webu a možnosti nabídnout jeho uživatelům co nejlepší zobrazení tohoto webu. Cookie může být také použita pro měření návštěvnosti jednotlivých stránek. Pokud budete pokračovat v používání této stránky, souhlasíte s tím.

Zavřít