Pro nákup parfému neexistuje jednotný návod, každý člověk má totiž trochu jiné potřeby a každému voní něco trochu jiného. I přesto však pro vás máme pár obecnější rad, které vás navedou tím správným směrem. Vše se dozvíte v následujícím článku.
- Proč koupit kvalitní parfém – Kvalitní parfém vydrží dlouho vonět, navíc koresponduje s vaší osobností a odpovídá dané příležitosti.
- Výběr podle určení – Existují dámské, pánské a dětské parfémy, které mají vždy specifickou vůni odpovídající určení. Samostatnou kategorii pak tvoří unisex parfémy.
- Výběr podle příležitosti – Vybírat můžete mezi parfémy do práce, na schůzku s partnerem či partnerkou, pro společenskou událost či obchodní schůzku.
- Typy vůní – Nejkoncentrovanější jsou parfémy, dále parfémované vody, toaletní vody, kolínské a poté Eau de Fraiche. Exkluzivní kategorii tvoří Niche parfémy.
- Důležité parametry – Při výběru berte ohled na složení parfému rodokmen vůně, dále pak na velikost flakónu, objem a trvanlivost.
- Oblíbené značky – Mezi oblíbené patří značky Calvin Klein, Hugo Boss, Chanel, Giorgio Armani, Christian Dior, Karl Lagerfeld a mnohé další.
- Ceny – K dispozici jsou toaletní vody a kolínské již od 100 Kč. Za kvalitní parfém ale můžete zaplatit i několik tisíc korun.
Pokud se poohlížíte zároveň ještě po dalších zkrášlovacích doplňcích, doporučujeme vám například články Jak vybrat kosmetický kufřík nebo Jak vybrat žehličku na vlasy.
Proč koupit kvalitní parfém
Nejdříve se pojďme podívat na to, proč se vyplatí investovat do kvalitního parfému.
- Dlouhá trvanlivost vůně – Výběrem kvalitního parfému si budete moci vychutnat trvalou vůni opravdu dlouho.
- Podtrhne vaši osobnost – Mezi kvalitními parfémy je velmi dobrý výběr, který pokrývá požadavky doslova každého z nás. Parfém díky tomu můžete vybrat tak, aby dokonale ladil k vaší osobnosti.
- Odpovídá příležitosti – Kvalitní parfém lze vybrat v závislosti na náladě, ročním období nebo outfitu tak, aby odpovídal příležitosti, ke které ho hodláte vynést.
Výběr podle určení
Před samotným nákupem parfému si musíte ujasnit, pro koho bude vůně primárně určená. Na trhu existují produkty pro obě lidská pohlaví a mimo to můžete narazit i na další varianty vyhotovení. Dětské parfémy nejsou výjimkou, ale víte, co je to třeba unisex parfém? Každá ze zmíněných kategorií výrobků je spjata s charakteristickými vůněmi a odlišnými aromatickými kořeny. Vybírat si můžete z následujících skupin.
Pánské parfémy
Pánské parfémy velice často připomínají vůni kůže. Mívají obvykle nádech orientálních složek, ale typické jsou také tóny santalové a cedrové či vůně s příchutí tabáku. Tyto ingredience tvoří ryze mužské aroma. Stejně jako dámské parfémy mají i ty pánské velkou moc a měli by se vybírat s ohledem na charisma, styl i povahu. K dostání jsou nadčasové klasiky, svěží vůně i moderní odlehčené parfémy.
Dámské parfémy
Dámské parfémy zahrnují vůně vhodné pro ženské pohlaví. Charakteristickými přísadami jsou květiny, ovoce a lehké koření. To vše obvykle přináší pocit svěžesti, lehkosti a šťavnatosti. Na své si ale přijdou i vyznavatelky elegance, které mohou sáhnout po orientálních parfémech či vůních s dřevitými tóny. Každá žena může být originální, stačí zvolit vhodný parfém, který bude působit jako nenápadný, neviditelný, ale nezbytný doplněk.
Unisex parfémy
Unisex parfémy lze označit za univerzální. To znamená, že je bez větších problémů využijí nejenom muži, ale také ženy. Hodí se ke každodennímu nošení i k některým zvláštním příležitostem. Často jde o vůně určené zejména pro mladé generace a všechny, kteří se nedrží nepsaných pravidel. Co se týče ingrediencí, v případě unisex parfémů jednoznačně vedou citrusové plody a bergamot.
Dětské parfémy
Trh neopomíjí ani na ty nejmenší, a tak jsou dnes běžně k dostání i dětské parfémy. Pro ratolesti jsou obvykle připraveny vůně s chutí žvýkaček, sladkých bonbonů a podobných sladkostí. Oblíbené jsou ale obecně sladké a květinové vůně. Parfémy pro děti vynikají také svými flakónky, které mají často infantilní provedení. Výjimkou nejsou pestré barvy či různé tvary nebo ilustrace, například oblíbených zvířátek a hrdinů ze známých pohádek a filmů.
Výběr podle příležitosti
Při výběru parfému byste měli mít jasno v tom, k jakým příležitostem jej budete chtít nosit. A i zde hraje hlavní roli rodokmen vůně.
- Společenská událost – Vůně na zvláštní příležitosti mohou být výraznější až extravagantní. Vhodné jsou kořeněné a orientální vůně, ženskost pak mohou podtrhnout i silnější květinové parfémy. Pro muže je ideální volbou kořeněný či orientální parfém.
- Zaměstnání a denní nošení – Pro každodenní nošení vybírejte jemnější, a ne příliš výrazné vůně. Vyhněte se těžkým a silným parfémům, které by mohly obtěžovat okolí nebo nepříjemně ovlivňovat náladu při práci. Vhodnou volbou jsou vůně květinové, ovocné, osvěžující vodní vůně a pro pány vůně dřevité, fougerové a vodní.
- Obchodní jednání – I pro tyto příležitosti najdete na trhu ideální vůně. Hodit se budou těžší a kořeněné parfémy, díky kterým budete působit sebejistě a přesvědčivě. Velmi důležité je zde ale nanesení vůně v optimálním množství. Tady rozhodně platí, že méně je více.
- Schůzka s partnerem – Navodit tu správnou atmosféru na schůzce vám dozajista pomůže i správně zvolená vůně. Pro tyto příležitosti se hodí nasládlé parfémy, květinové či květinově ovocné. Oblíbená je vůně jasmínu a vanilky, růže a kombinace dřeva a citrusů.
Důležitou roli hraje vaše osobnost
Správně zvolená vůně by se měla hodit k vaší osobnosti a temperamentu. Měli byste se s ní cítit přirozeně, sebejistě a v závislosti na situaci i přitažlivě. Nerozhodujte se proto pouze na základě doporučení vaší kamarádky nebo právě zhlédnuté reklamy. Vůni si na sobě vždy vyzkoušejte a posuďte, zda je to právě ta, která vás dokonale vystihuje.
Typy vůní
Spousta lidí všemu, co voní okamžitě říká parfém. To je ale špatně. Nejde totiž o univerzální název, nýbrž o označení nejkoncentrovanějšího typu vůně. Obecně totiž mají vůně hned několik odnoží, které se od sebe liší především procentem obsažených vonných složek. Jejich procentuální obsah se následně promítá nejenom do intenzity a výdrže dané vůně, ale také její výsledné ceny. Setkat se můžete s těmito pojmy.
Parfém
Hodně silná a koncentrovaná vůně s vyšší intenzitou, přesně to je parfém. Stačí jen pár kapek a aroma mnohdy nevyprchá ani následující den. Pojmem parfém jsou označovány produkty s obsahem vonných látek kolem 15–30 % rozpuštěných ve vysoce kvalitním až 96% lihu. Procentuální rozhraní je poměrně široké a pro výrobu neexistují žádná pravidla, proto se intenzita parfémů může dle výrobce lišit.
Protože jsou parfémy považovány za luxus, mívají flakónky mnohdy velmi atraktivní provedení. Zatímco někteří výrobci volí pro své voňavé klenoty lahvičky z broušeného skla, jiní je neváhají osázet drahými kameny či rovnou pozlatit. Obvykle se u parfémů nesetkáte s rozprašovačem, běžně mívají pouze šroubovací víčko. Je to skrze typicky hustší konzistenci, která se na kůži aplikuje ve formě několika kapek, přičemž vůně vydrží skutečně i 10 hodin.
Parfémovaná voda
Parfémovaná voda je výrobek pokrývající střední třídu vonných esencí. Těch obsahuje v rozmezí od 8 do 15 % a rozpuštěné jsou v téměř 90% lihu. Jde o druhou nejvyšší koncentraci po parfému, je o něco levnější, avšak stále poměrně dost intenzivní. U parfémované vody počítejte s tím, že z vás bude vůně sálat minimálně 5–6 hodin. V obchodech na tento sortiment narazíte pod cizojazyčným označením Eau de Parfum.
Toaletní voda
Toaletní voda je označována jako Eau de Toilette. V rámci typických parfémů s rozprašovačem obsahuje nejméně vonných složek, což dokazují hodnoty 4–8 % vonné kompozice rozpuštěné v zhruba 80% lihu. Z pohledu trvanlivosti vůně jde o krátkodobý účinek. Na druhou stranu ji pořídíte pravděpodobně nejlevněji a na výběr budete mít poměrně rozsáhlý sortiment.
Jde o vůně určené pro každodenní nošení. Musíte ale počítat s kratší výdrží, která dosahuje okolo 2–3 hodin. Z toho důvodu je vhodné vůni aplikovat i několikrát během dne. Skrze její nižší intenzitu se nemusíte bát, že by obtěžovala okolí nebo vám znepříjemňovala běžné každodenní aktivity.
Kolínská voda
Kolínskou vodu používají primárně muži po holení, najdete ale i unisex kolínské nebo kolínské vody pro ženy. Nanáší se především na tvář a vousy, ale lze ji aplikovat i kdekoliv na tělo. V jejím obsahovém složení je minimální procento vonných esencí. Často jsou udávány hodnoty 3–5 % vonných látek rozpuštěných v cca 70% lihu. Na kolínskou vodu narazíte pod označení Eau de Cologne.
Vonné látky z kolínské vody zpravidla zanechají lehkou osvěžující vůni, vyprchají ale poměrně rychle. Nízká koncentrace vonných kompozic předurčuje její kratší výdrž ve srovnání s parfémovanou či toaletní vodou.
Eau de Fraiche
Patříte-li k těm méně náročným zákazníkům, pak sáhněte po výrobku označovaném jako Eau de Fraiche, který obsahuje jen 3 % vonných částic. Stejně jako jiné typy můžete i tyto voňavky vybírat z mnoha variant od svěžích a orientálních přes květinové až po dřevité tóny. Eau de Fraiche se vyznačuje velmi nízkou cenou, která je však vykoupena minimální výdrží vůně. Nanáší se především na oblečení, z pokožky rychle vyprchá.
Niche parfémy
Niche parfémy představují exkluzivní vůně, které mají svůj originální příběh. Jsou to umělecká díla vyhlášených umělců, do kterých se používají výhradně luxusní a velmi vzácné přísady. Jejich výroba má mnohaletou tradici, za kterou si také řádně připlatíte. Mezi niche parfémy mají bohaté zastoupení také unisex vůně, které ale skrze své složení voní na muži a ženě odlišně.
Parfémované oleje
Parfémované oleje se od ostatních typů vůní odlišují tím, že se k ředění vonných esencí nepoužívá alkohol, nýbrž jojobový olej. Díky použití oleje dochází k intenzivnějšímu uvolnění vonných složek, navíc ale nevysušuje a nedráždí pokožku jako alkohol. Olej se aplikuje po kapkách na stejná místa jako jiné vůně. Vydrží však velmi dlouho, zmizí až po koupeli či sprše.
Parfém
Parfémovaná voda
Toaletní voda
Kolínská voda
Eau de Fraiche
Niche parfémy
Důležité parametry
V této kapitole se podíváme na důležité parametry, na které byste se měli při výběru parfému zaměřit.
- Složení parfému – Každý parfém má své jedinečné složení v částech zvaných hlava, srdce a základ.
- Rodokmeny vůní – Představují konkrétní styl vůně. Rodokmen může být květinový, dřevitý, svěží, orientální, ovocný a další.
- Balení a objem – Parfémy a jiné druhy vůní seženete nejčastěji v baleních o objemu kolem 15–30 mililitrů, oblíbené jsou také varianty o objemu 50 a 100 ml. Existují pak také menší vzorky a testery.
- Skladování a trvanlivost – Při správném skladování vám vůně vydrží dlouhou dobu. Flakónek skladujte ideálně při pokojové teplotě a mimo dosah slunečních paprsků.
Složení parfému
Možná to ještě netušíte, ale parfémy, potažmo samotná kapalná látka je tvořena ze tří částí. Popisují se pomocí olfaktorické pyramidy, jenž se skládá z vysokých, středních a nízkých tónů, tedy z hlavy, srdce a základu. Těmto třem částem parfémů přisuzujte vysokou prioritu a vždy se při nákupu rozmýšlejte nad tím, jakými vůněmi vlastně chcete být doprovázeni během dne. Ideální je samozřejmě znát i chutě jednotlivých vůní.
Hlava, srdce a základ musí být vzájemně dokonale sladěné, měly by se prolínat a harmonicky doplňovat. Během nošení se uvolňují postupně, proto se parfém v průběhu několika hodin mění. Níže vám tyto tři části popíšeme trochu podrobněji.
Hlava
Tímto výrazem je označována esence, kterou při nanesení parfému ucítíte jako první. Zároveň ale musíte počítat s tím, že tato složka poměrně rychle odezní, cítit ji budete zhruba 15 minut až půl hodiny. Jejím úkolem je upoutat vaši pozornost, proto se na hlavu parfému výrobci soustředí ze všeho nejvíce. Hlava bývá svěží a lehká, tvořená z takzvaných vysokých tónů. Najdete v ní většinou květinové nebo svěží citrusové složky.
Srdce
Po hlavě následuje srdce (takzvané střední tóny), potažmo charakter vůně s několikahodinovou výdrží. Do této části výrobci nejčastěji komponují výrazné květinové nebo ovocné složky. Právě tuto esenci ucítíte po rozležení srdce a s největší pravděpodobností vás bude doprovázet po dobu 2–4 hodin.
Základ
A nakonec je tu základ každého parfému, který vůni dodává tu správnou hloubku. Nejčastěji jej tvoří dřevité, chyprové nebo orientální tóny, na kterých jsou vystavěny jednotlivé esence. Tento prvek působí v parfému nejdelší dobu a je hodně intenzivní. Uvolňuje se pozvolna, vnímat jej můžete zhruba už po půl hodině a plně rozvinutý základ pak ucítíte po cca 2 hodinách od aplikace až do vyprchání.
Rodokmeny vůní
Pod tímto specifickým pojmem „rodokmeny vůní“ si do jisté míry můžete představit typ konkrétní vůně. Zkrátka pojmenování kategorie, která vám alespoň částečně napoví, jakým směrem se budou ubírat esence vámi zvoleného parfému. Tento rodokmen vůní je prezentován v podstatě u jakéhokoliv parfému na trhu. Níže uvádíme charakteristiku těch nejběžnějších rodokmenů.
- Květinový rodokmen – Je velice bohatý, protože v sobě zahrnuje květiny nejrůznějších vůní. V jeho prospěch hovoří hlavně svěžest a čerstvost. Ideální vůně například pro jarní a letní období a nesčetné množství příležitostí. Velmi oblíbené jsou v kombinaci s ovocnými tóny.
- Dřevitý rodokmen – Někdy až orientální vůně přicházející vhod hlavně milovníkům tabáku a dřeva. Ať už jde o cedrové, santalové, růžové a mnohé další. Jsou oblíbené především u mužů, ale své místo mají i mezi dámskými parfémy. Tyto vůně budí dojem elegance a působí hřejivě.
- Citrusový rodokmen – Ten má jako jeden z mála svou vlastní kategorii. Spousta parfémů je totiž laděna do citrusových plodů, které cílí hlavně na horké letní dny. Přináší určitý druh osvěžení a často se kombinují s takzvanými akvatickými vůněmi.
- Ovocný rodokmen – Milovníci ovocných esencí sáhnou po těchto výrobcích. Ty ve svých útrobách skrývají chuť broskví, malin, meruněk, jahod, pomerančů, ale i kokosů či ostružin. Hodí se především pro letní období.
- Orientální rodokmen – Hodně sladké vůně, které jsou typické především pro vzdálené orientální země. Mnohdy jde o těžší parfémy nacházející své pevné místo hlavně v zimě. Mezi jednotlivými esencemi lze jmenovat hřebíček, vanilku, skořici a libovolné typy koření.
- Fougere rodokmen – Tyto esence jsou vhodné spíše do společnosti a nejčastěji je objevíte na mužích. Jde o kombinace přirozených a extravagantních vůní, mezi které rozhodně spadá bergamot, kumarin a pačule nebo kůže.
Svěží versus hřejivé vůně
Obecně lze vůně rozdělit také na svěží a hřejivé, přičemž do každé kategorie spadá jiný rodokmen vůní. Kromě složení se od sebe odlišují i svým využitím. Níže v tabulce najdete souhrn toho, k jakým příležitostem se které vůně hodí.
Typ | Rodokmen | Využití |
Svěží vůně | Citrusové
Květinové Ovocné Vodní (akvatické) Dřevité se špetkou citrusů |
Jarní a letní období
Každodenní nošení |
Hřejivé vůně | Vůně fougere
Orientální Kožené Kořeněné Dřevité sladké |
Chladnější období roku
Speciální příležitosti |
Balení a objem
Při výběru parfému se setkáte nejen s odlišnými vůněmi, ale objevíte i vícero variant balení. Na balení těchto produktů se můžete dívat ze dvou úhlů pohledu. Jde o způsob, jakým je parfém zabalen a v jaké lahvičce je vám předán. Pokud hodláte parfém nosit u sebe v kabelce, pak jistě oceníte kompaktnější balení. Jestliže ale budete mít vůni vystavenou doma na poličce, můžete sáhnout po větších luxusních flakónech s designovými víčky.
Vzorky a miniatury
Vzorky a miniatury parfémů uložené v malých lahvičkách dosahují maximálního objemu 7 mililitrů. Slouží především jako testovací vzorky pro nalezení té správné vůně, ale i jako „reklamní“ předměty nebo hodně miniaturní varianta kapesních balení. Malé lahvičky s odstřikem oblíbené vůně jsou skvělým řešením například do malého psaníčka na plese.
Testery
Tester je obsahově stejný, jako klasický parfém. Liší se však tím, jak je prodáván. Obvykle jde o obyčejný flakónek bez designového potisku. Na obalu je kromě názvu parfému uvedeno právě to, že jde o tester. Testery jsou určeny do obchodů, kde si testujete, jaká vůně vám bude vyhovovat nejvíce. Dnes je však můžete zakoupit také jako alternativu plnohodnotného parfému. Často neobsahují ani designové víčko a pyšní se nižší cenou.
Originální flakóny
Jde o vzhledově zajímavé flakóny s parfémem, za které si oproti testeru trochu připlatíte. Výrobci jejich návrhu věnují často nejen hodně času, ale i financí. V parfumériích tak můžete vídat flakóny nejrůznějších zpracování, mezi ty nejextravagantnější patří parfémy ve tvaru krystalu či boty nebo zlaté cihličky.
Pozornost byste měli věnovat také celkovému objemu parfému. Na trhu se můžete setkat s několika variantami provedení, přičemž každá z nich si najde své využití jinde. Kromě cestovního provedení s objemem kolem 15–30 mililitrů jsou oblíbenými variantami 50 a 100 mililitrové verze. Nejspíš vás potěší, že s rostoucím objemem zpravidla klesá cena za jeden mililitr, takže se investice do většího balení vyplatí.
Skladování a trvanlivost
Pokud budete vůně správně skladovat, můžete se z nich těšit po velmi dlouhou dobu. Nejsou ale nesmrtelné. Parfém nikdy nenechávejte ležet otevřený, aby se tekutina zbytečně neodpařovala. Flakónek skladujte ideálně mimo dosah slunečních paprsků, jestliže není vyroben z neprůhledného materiálu. Vhodná je běžná pokojová teplota okolo 20 °C.
Nerozbalená vůně v originálním flakónu by měla vydržet i déle než rok. Jakmile se k ní začne dostávat vzduch, její životnost se postupně krátí. Po otevření vám při běžném používání parfém vydrží okolo půl roku. Jste-li šetřiví, tak i déle. Může se ale stát, že se barva parfému začne měnit a okolo uzávěru se vytvoří pryskyřicový prstenec. Podle toho poznáte, že má vůně to nejlepší za sebou a je na čase ji vyhodit.
Oblíbené značky
Na trhu můžete narazit na bezpočet kvalitních vůní. Obvykle jde o modely spojené s kosmetickými značkami nebo módními výrobci, popřípadě ostatními slavnými osobnostmi.
- Hugo Boss – Značku zná a nosí v podstatě celý svět. Založena byla v roce 1924 poměrně kontroverzním německým oděvníkem s minulostí spojenou s nacistickou stranou. Značka má smysl pro precizní zpracování a používá kvalitní ingredience.
- Calvin Klein – Značku Calvin Klein Limited založil v roce 1968 módní návrhář Calvin Klein s přítelem Barrym Schwartzem. Flakóny se obvykle vyznačují minimalistickým zpracováním a každý parfém je doslova perlou ve světě vůní. Tato značka vyrábí i unisex parfémy.
- Christian Dior – Další prestižní značka parfémů, kterou založil Christian Dior v roce 1946 v Paříži. Nejznámějším parfémem z dílny značky Dior je ikonická vůně J’adore nebo Miss Dior Chérie.
Dále můžete vybírat z oblíbených značek Chanel, Giorgio Armani, Karl Lagerfeld, Kenzo, Lacoste, Lancome, Azzaro, Marc Jacobs, Bruno Banani, Nina Ricci, DKNY, Dolce & Gabbana, Prada a desítky dalších.
Cena
Pořizovací cena parfému hodně závisí na tom, jakému typu vůně dáte přednost. To znamená, jak velké množství vonných složek daný parfém obsahuje. Hodně záleží i na objemu balení a nedílnou úlohu ve výsledné ceně sehrává i značka daného produktu.
Cena do 200 Kč
Za cenu do 200 Kč pořídíte především kolínské vody, popřípadě levné toaletní vody. Půjde o nízkonákladové značky, jakými jsou Avon a podobně. Rozhodně neočekávejte jakýkoliv dlouhotrvající vonný účinek. Jsou vhodným řešením pro každodenní nošení v kabelce a možnost okamžitého osvěžení a provonění.
Cena od 200 do 1 000 Kč
Kdo si připlatí, ten získá vyšší kvalitu. A to platí i u parfémů. V tomto případě to budou spíše parfémované vody určené nejenom pro dámy, ale také pro pány. Vybírat již budete moci ze známých značek či charakterově odlišných vůní. Obvyklá velikost značkových produktů se pohybuje kolem 15–30 mililitrů. Vedle nich pak v této cenové kategorii najdete i velká balení značkových toaletních vod.
Cena od 1 000 do 3 000 Kč
Nad částkou 1 000 Kč se vám otevírají dveře ke kvalitním dlouhotrvajícím vůním. Najdete zde parfémované vody větších velikostí, objem obvykle dosahuje 50 až 150 mililitrů. Pro náročnější zákazníky jsou v této cenové kategorii připraveny také BIO organické parfémy. Na výběr je přemíra značek i charakterů vůní vhodných jak pro každodenní nošení, tak i pro zvláštní příležitosti. Tato cenová relace je ideální pro nákup voňavého dárku, který potěší.
Cena nad 3 000 Kč
Pokud jsou ve vašem hledáčku luxusnější značky, jakými jsou Bond N.9, Roja Parfums, Maiso Francis nebo Christian Dior, počítejte s vyššími pořizovacími náklady. Flakónky s objemem kolem 100 mililitrů se mohou u takových vonných edic pohybovat i kolem 20 000 Kč. Dočkáte se však i parfému v pravém slova smyslu. Takového, který se s vámi ponese ještě celý následující den.
Jak správně použít parfém
V okamžiku, kdy si pořídíte vámi vysněný parfém, měli byste vědět to, jak jej co nejlépe aplikovat. Jde nejen o to, kam jej nastříkáte, ale také v jakém množství. Důležité je vyvarovat se nejčastějších chyb, kterých se mnozí dopouštějí v domnění, že to je ta správná cesta. Níže najdete několik tipů a rad, jak správně aplikovat parfém, aby vám dodal zdravé sebevědomí a zároveň neobtěžoval vaše okolí.
- Rozhodně se vyvarujte tomu, abyste si parfém stříkali nebo natírali na oblečení, pokud to výrobce na obalu jasně neuvádí. Z textilních materiálů jednotlivé esence velice rychle zmizí a účinek parfému je ten tam. Navíc mohou některé vůně zanechávat na oděvu skvrny.
- Důležité je nanášet parfém přímo na tělo, a to z toho důvodu, že teplo slouží k dokonalému rozležení a uvolnění jednotlivých esencí.
- Ať už používáte parfém s rozstřikovačem nebo jej nanášíte prostřednictvím malého aplikátoru, vždy jej aplikujte do některé z následujících oblastí, popřípadě do všech najednou: zápěstí, krk, spánky a loketní jamky. Na jiné části těla to i vzhledem k tomu, abyste přirozeně voněli, není vhodné.
- Zároveň si dejte pozor na to, abyste nikdy nemíchali dvě vůně dohromady. Každý parfém už tvoří jeden harmonický celek a mixování by mohlo vybudit nepříjemný dojem. Pokud používáte parfém, vyhněte se současně použití krémů s intenzivní vůní. V létě nezapomeňte, že hodně parfémované bývají také opalovací krémy.
Dobrý den, měla bych dotaz prosím, jak dlouho je parfém použitelný a podle čeho poznám, že už není zcela v pořádku? Díky