Menu

Srovnání nejlepších platebních bran 2024

Aktualizováno:
Autor:
Nikola Engelmann

V kategorii doporučujeme

Comgate

2 400 Kč

za tarif (rok)

Jak vybrat platební bránu

Vítěz srovnání
Hodnocení Výborné
Přečíst recenzi za tarif (rok) 2 400 Kč
Nejlepší alternativa
Hodnocení Výborné
za tarif (rok) 2 280 Kč
Pro nenáročné
Hodnocení Velmi dobré
za tarif (rok) 1 668 Kč

Platební brány jsou pro většinu online obchodníků samozřejmostí, čemuž odpovídá i nabídka jejich poskytovatelů. Na trhu tak můžete narazit na řadu známých, ale i začínajících poskytovatelů platebních bran a jiných platebních řešení. I proto jsme se je rozhodli pečlivě porovnat a vytvořili jsme seznam těch nejlepších produktů na trhu. Na prvním místě se umístila platební brána od Comgate, která nabízí nejvíce služeb přizpůsobených českému prostředí. Druhé místo obsadila platební brána GoPay a třetí místo si zabrala méně známá česká platební brána ThePay.

Jak srovnáváme platební brány?

K porovnávání platebních bran jsme se snažili přistupovat pečlivě a zároveň komplexně. Hledali jsme tedy perfektní řešení pro všechny, a to jak začínající provozovatele e-shopů, tak i větší a ambicióznější hráče na trhu. Především jsme se tedy zaměřili na:

  • historii provozovatelů platebních bran,
  • dostupné typy platebních bran,
  • počet platebních metod,
  • nabízené funkce platební brány,
  • účtované poplatky.

Kromě toho jsme věnovali pozornost i tomu, zda je možné platební bránu propojit s oblíbenými platformami třetích stran. Pro lepší správu jsme zjišťovali, zda lze platební bránu jednoduše napojit na dostupné účetní programy. Mysleli jsme ale i na obchodníky, kteří chtějí své služby a produkty nabídnout zákazníkům v zahraničí a porovnali jsme dostupné měny i jazykové verze platebních bran.

Víme, že každý obchodník je individuální, a proto jsme sepsali i krátkého průvodce – Jak vybrat platební bránu. V něm jsme se zaměřili na rozdíly mezi dostupnými typy platebních bran, důležité parametry, včetně poplatků, a také cenu samotné služby.


Nejlepší platební brány dle srovnání

Hodnocení Produkt Klady Zápory za tarif (rok) Aktuální cena
Top 1
Výborné
Vítěz srovnání
  • Až 50 platebních metod
  • Restart platby
  • Široká nabídka funkcí
  • Podpora většiny služeb třetích stran
  • Široká nabídka funkcí
  • Podpora pouze ve pracovní dny
2 400 Kč Zobrazit nabídky
Top 2
Výborné
Nejlepší alternativa
  • Všechny tři typy platebních bran
  • Široká nabídka funkcí
  • Až 19 jazyků
  • Bez odložení plateb
  • Užší nabídka funkcí
  • Vyšší poplatky
2 280 Kč Zobrazit nabídky
Top 3
Velmi dobré
Pro nenáročné
  • Jednoduchá implementace
  • Úročení zůstatku 5 %
  • 25 světových jazyků
  • Nízké poplatky
  • Omezená nabídka platebních metod
  • Podporuje pouze české banky
  • Bez odložení plateb
1 668 Kč Zobrazit nabídky
Top 4
Velmi dobré
Také nás zaujalo
  • Ověřená a oblíbená platforma
  • Desítky platebních metod
  • Přes 135 dostupných měn
  • Funkce pro jednoduchou správu
  • Vysoké poplatky
  • Složitější implementace
  • Bez českého jazyka
  • Bez platby bankovním převodem
Zobrazit nabídky
Top 5
Velmi dobré
Také nás zaujalo
  • Nízké poplatky za transakce
  • Jednoduchá implementace
  • Široká nabídka platebních metod
  • Vysoký poplatek za založení
  • Bez kompletního sazebníku poplatků
Zobrazit nabídky
Top 6
Dobré
Pro malé e-shopy
  • Jednoduché rozhraní
  • Možnost uložení platební karty
  • Dlouhá historie
  • Méně platebních metod
  • Výše poplatků pouze na doptání
Zobrazit nabídky

Jak chápat redakční hodnocení?

Doporučujeme jen produkty, které mají dle posouzení redaktora hodnocení nad 70 % (alespoň „Dobré“). Podívejte se, co jednotlivé procentní hladiny znamenají.

Recenze Comgate
Comgate
Recenze GoPay
GoPay
Recenze ThePay
ThePay
Recenze Stripe
Stripe
Recenze PayU
PayU
Recenze GP webpay
GP webpay
Ocenění Vítěz srovnání Nejlepší alternativa Pro nenáročné Také nás zaujalo Také nás zaujalo Pro malé e-shopy
Hodnocení Výborné
Výborné
Velmi dobré
Velmi dobré
Velmi dobré
Dobré
za tarif (rok) 2 400 Kč 2 280 Kč 1 668 Kč
Rok založení 2 000 2 008 2 011 2 010 2 009 2 003
Země Česká republika Česká republika Česká republika Velká Británie Polsko Česká republika
Počet uživatelů 15 000 18 000 3 000 1,14 milionu 450 000 2 000
Počet tarifů 3 3 3 2 0 0
Inline brána Ano Ano Ne Ano Ne Ano
Redirect brána Ano Ano Ano Ano Ano Ano
Mobilní brána Ano Ano Ne Ne Ano Ne
Přizpůsobení rozhraní Ano Ano Ano Ano Ano Ano
Počet platebních metod 50+ 50+ 10+ Desítky 300+ 4
Platba kartou Ano Ano Ano Ano Ano Ano
Apple Pay Ano Ano Ano Ano Ano Ano
Google Pay Ano Ano Ano Ano Ano Ano
Bankovní převod Ano Ano Ano Ne Ano Ano
Kryptoměny Ne Ano Ano Ano Ne Ne
Odložení plateb Ano Ne Ne Ne Ano Ne
Počet jazyků 14 19 25 45 50 27
Počet měn 9 8 8 135 20 7
QR platby Ano Ne Ano Ne Ano Ne
Splátkový prodej Ano Ne Ne Ne Ne Ne
Uložení platební karty Ano Ano Ne Ano Ano Ano
Platba na třetiny Ano Ne Ne Ne Ne Ne
Opakovaná platba Ano Ano Ano Ano Ano Ano
FAPI Ano Ano Ano Ano Ne Ano
Shoptet Ano Ano Ano Ano Ano Ano
Webareal Ano Ano Ano Ne Ne Ano
Propojení s účetnictvím Ano Ano Ano Ano Ano Ne
Poplatek za aktivaci (Kč) 0 0 0 0 999 Neuvedeno
Fixní poplatek za transakci (Kč) 0 - 3 0,9 - 1,7 0,79 - 0,99 1,5 - 3,25 1,45 Neuvedeno
Poplatek za transakci (%) 0,65- 3,2 0 - 3 0 6,5 1 Neuvedeno
Měsíční poplatek (Kč) 0 - 200 0 - 190 0 - 139 0 0 Neuvedeno
Poplatek za bankovní převod (Kč) 0 10 0 8 Kč + 0,25 % 0 Neuvedeno
Top 1
Vítěz srovnání
Výborné Celkové hodnocení
  • Až 50 platebních metod
  • Restart platby
  • Široká nabídka funkcí
  • Podpora většiny služeb třetích stran
  • Široká nabídka funkcí
  • Podpora pouze ve pracovní dny

Comgate je český provozovatel platební brány, který na našem trhu působí již od roku 2000. Od té doby se vypracoval v jednoho z nejoblíbenějších poskytovatelů této služby, přičemž značně rozšířil i nabídku svých služeb. Obchodníci tak mohou využít přes 50 platebních metod a desítky pokročilých funkcí. Oproti konkurenci tedy nabízí například možnost odložení platby, platbu na třetiny či splátkový prodej. Přečíst celou recenzi

2 400 Kč za tarif (rok)

Top 2
Nejlepší alternativa
Výborné Celkové hodnocení
  • Všechny tři typy platebních bran
  • Široká nabídka funkcí
  • Až 19 jazyků
  • Bez odložení plateb
  • Užší nabídka funkcí
  • Vyšší poplatky

GoPay je dalším velkým provozovatelem platební brány v České republice. Svoji historii píše od roku 2008, přičemž na své služby nalákal již přes 18 000 obchodníků. Podobně jako ostatní velcí hráči v tomto odvětví nabízí přes 50 platebních metod, 19 dostupných jazyků a 8 světových měn. Ve výbavě má navíc tři varianty tarifů a širokou nabídku funkcí. Jako jeden z mála nabízí tři typy platebních bran, a to Inline, Redirect a mobilní platební bránu.

2 280 Kč za tarif (rok)

Top 3
Pro nenáročné
Velmi dobré Celkové hodnocení
  • Jednoduchá implementace
  • Úročení zůstatku 5 %
  • 25 světových jazyků
  • Nízké poplatky
  • Omezená nabídka platebních metod
  • Podporuje pouze české banky
  • Bez odložení plateb

ThePay je malá česká společnost provozující jednoduchou a zároveň efektivní platební bránu. Ta je dostupná pouze v provedení Redirect, přičemž nabízí více než 10 platebních metod. K založení společnosti došlo v roce 2011, od kdy se jí podařilo na její stranu získat přes 3 000 obchodníků. Jako jedna z mála nabízí 25 jazykových verzí a úročení zůstatku na účtu. Obchodníci ocení také nízké poplatky. Naopak mínusem je absence slovenských bank a některých platebních metod.

1 668 Kč za tarif (rok)

Top 4
Také nás zaujalo
Velmi dobré Celkové hodnocení
  • Ověřená a oblíbená platforma
  • Desítky platebních metod
  • Přes 135 dostupných měn
  • Funkce pro jednoduchou správu
  • Vysoké poplatky
  • Složitější implementace
  • Bez českého jazyka
  • Bez platby bankovním převodem

Původně irská společnost Stripe se řadí mezi světové hráče na poli poskytovatelů platebních řešení. Pod palcem tak má přes 45 zemí, díky čemuž nabízí možnost platby až ve 135 měnách. Úctyhodný je i počet jejích uživatelů, který překračuje hranici 1,14 milionů. Mezi hlavní výhody patří zejména jednoduchá implementace, široká nabídka platebních metod a efektivní správa platební brány. Na druhou stranu je ale třeba počítat s vysokými poplatky a rozhraním pouze v anglickém jazyce.


Top 5
Také nás zaujalo
Velmi dobré Celkové hodnocení
  • Nízké poplatky za transakce
  • Jednoduchá implementace
  • Široká nabídka platebních metod
  • Vysoký poplatek za založení
  • Bez kompletního sazebníku poplatků

PayU je polská firma založená už v roce 2009, přičemž se na jejím vzniku a vývoji podílel také český podnikatel. V současnosti má její správu na starosti jihoafrická firma Naspers. Největší výhodou je bezpochyby široká nabídka platebních metod a velmi nízké poplatky. Jako jediná si však účtuje nemalou částku za implementaci platební brány, a to 999 Kč. Vše navíc funguje na individuální bázi, kvůli čemuž není dostupný ani kompletní sazebník poplatků. Každopádně se ale jedná o kvalitní nástroj, který využijí menší i velké e-shopy.


Top 6
Pro malé e-shopy
Dobré Celkové hodnocení
  • Jednoduché rozhraní
  • Možnost uložení platební karty
  • Dlouhá historie
  • Méně platebních metod
  • Výše poplatků pouze na doptání

GP webpay je jednoduchá platební brána, která byla od samého počátku určená pro drobné platby na e-shopech či úhradu služeb a předplatných. Právě proto si tuto platební bránu oblíbili zejména menší e-shopy a poskytovatelé služeb, jako jsou kina nebo tiket portály. To je i jedním z důvodů, proč GP webpay nabízí pouze jednoduché rozhraní s minimem platebních metod, mezi něž patří platba kartou, bankovní převod a Apple Pay a Google Pay.


Jak vybrat platební bránu

Pokud provozujete e-shop nebo poskytujete online služby, neobejdete se bez platebního řešení, jehož prostřednictvím vám budou moci zákazníci uhradit vytvořené objednávky. K tomuto účelu slouží takzvané platební brány, kterých na trhu působí celá řada. Právě proto jsme pro vás sepsali krátkého průvodce jejich výběrem, v němž jsme se zaměřili na témata:

  • Proč využít služby platební brány – Platební brána je nepostradatelná pro každého online obchodníka. Pomůže vám jednoduše zpracovávat online platby a celkově zlepší zákaznickou zkušenost.
  • Nevýhody platební brány – Hlavní nevýhodou platebních bran je fakt, že se obchodník musí spoléhat na třetí stranu. Zároveň je třeba počítat s celou řadou poplatků.
  • Jak platební brána funguje – Během zpracování platby je zákazník obvykle přesměrován na platební bránu, kde vyplní potřebné údaje a potvrdí platbu. Poté je opět přesměrován zpět na stránku obchodníka.
  • Typy platebních bran – Platební brány se dělí na Hosted, Self-hosted, API-hosted a mobilní platební brány. Hlavní rozdíl tkví v tom, zda jsou platby zpracovány přímo na serveru obchodníka nebo na serveru provozovatele platební brány.
  • Důležité parametry – Během výběru zhodnoťte všechny důležité parametry, jako jsou poplatky, integrace platební brány, rychlost plateb nebo dostupnost transakcí v jiných měnách.
  • Funkce platebních bran – Platební brány nabízí řadu funkcí, včetně refundace plateb, zpuštění opakovaných plateb, napojení na účetní systém či úpravu rozhraní na míru e-shopu.
  • Ceny služeb platební brány – Cena služeb je zcela individuální a odvíjí se od typu platební brány, poskytovatele, výše poplatků, volby tarifu i objemu transakcí. Ročně vás tak může vyjít na desítky či stovky tisíc.

Proč využít služby platební brány

Platební brána je ve světě e-commerce a online podnikání nepostradatelným nástrojem. V souvislosti s tím jsme pro vás sepsali hned několik důvodů, proč se do ní vyplatí investovat:

  • Jednoduché řešení plateb – Online platby jsou mezi zákazníky nejžádanější, přičemž jejich realizace nemusí být zrovna jednoduchá. Pokud byste se vše rozhodli vzít do vlastních rukou, vyšlo by vás takové řešení i na statisíce korun. Dostupné platební brány vám však nabídnou komplexní řešení pro většinu platebních metod.
  • Nižší náklady – Správa vlastní platební brány by vás stála nemalé peníze. Zejména pro začínající e-shopy je lepší spolehnout se na externí společnosti.
  • Bezpečnost – Při provádění plateb je důležitá především bezpečnost, u níž je nutné dodržet celou řadu protokolů a zásad. Platební brány mají vše zpracované do posledního detailu a řídí se těmi nejpřísnějšími pravidly.
  • Rychlé platby – Platební brány pracují s ověřenými systémy, díky nimž vám jsou schopné nabídnout rychlé zpracování plateb.
  • Řešení pro zahraniční platby – Většina platebních bran nabízí možnost zahraničních plateb, díky čemuž mohou i drobné e-shopy expandovat do zahraničí.
  • Funkce a služby navíc – Platební brány rozšiřují své služby o celou řadu funkcí, s nimiž si usnadníte práci a zároveň zlepšíte zákaznickou zkušenost.

Nevýhody platební brány

Ani platební brány nejsou neomylné, s čímž je třeba dopředu počítat. I když se tedy jedná o nepostradatelnou službu, je bohužel spojená také s určitými nevýhodami. Mezi ty největší patří zejména:

  • Poplatky – Každá platební brána si bude účtovat určité poplatky. Z každé platby si tak provozovatel vezme část pro sebe, což nemusí vyhovovat každému. Rychlé online platby však několikanásobně zvyšují pravděpodobnost, že u vás zákazník nakoupí.
  • Omezená nabídka platebních metod – Ne všechny platební brány nabízí veškeré dostupné platební metody. V některých případech budete muset přistoupit i ke kompromisu.
  • Závislost na třetí straně – Při využívání externí platební brány budete závislí na třetí straně, což může někdy způsobovat problémy. Největší noční můrou jsou zejména technické potíže, které jako uživatel nemůžete, jakkoliv ovlivnit, ale i tak můžete přijít o zákazníky.

Jak platební brána funguje

Platební brány přináší provozovatelům e-shopů a webů možnost, jak nabídnout zákazníkům možnost jednoduché, a hlavně rychlé úhrady objednávky. Samotný proces fungování platební brány není nějak zvlášť složitý a zpravidla se skládá z těchto kroků:

  1. Zákazník vytvoří objednávku a zvolí platební metodu.
  2. Zákazník vyplní údaje o platební kartě (u off-site/Redirect platebních brán je přesměrován na web poskytovatele platební brány).
  3. Platební brána zpracuje příkaz a spojí se s bankou zákazníka.
  4. Platební brána se propojí s poskytovatelem platební karty.
  5. Poskytovatel platební karty potvrdí transakci a přepošle platební bráně údaje pro její dokončení.
  6. Platební brána přepošle potřebná data zákazníkově bance, která transakci dokončí.
  7. Po dokončení transakce je zákazník informován o úspěšném zpracování platby a potvrzení objednávky.

Proces se může lišit také v závislosti na tom, jaký typ platební brány používáte. Hlavní rozdíl tkví v způsobu vyřízení transakce. Důležité je tedy to, zda je zákazník přesměrován na web platební brány nebo zůstává na stránce e-shopu.

Typy platebních bran

Platebních řešení na internetu existuje celá řada, díky čemuž narazíte hned na několik typů platebních bran. Setkat se můžete s různými děleními, přičemž za základní typy jsou považovány:

  • Hosted (off-site) platební brány – Zákazník je přesměrován na web poskytovatele platební brány, kde dojde k uhrazení objednávky.
  • Self-hosted (on-site) platební brány – K transakci dochází za pomocí serveru prodejce.
  • API-hosted platební brány – Provozovatel e-shopu či webu má kompletní kontrolu nad rozhraním platební brány. Transakce je přitom dokončena na webu provozovatele.
  • Redirect platební brány – Zákazník je automaticky přesměrován na jiný platební systém, jako je PayPal nebo Stripe.
  • Mobilní platební brány – Platební brána je přizpůsobená pro platby na mobilním telefonu, aniž by to, jakkoliv ovlivnilo pohodlí zákazníka.

Hosted (off-site) platební brána

Provedení celé platby je pouze na provozovateli platební brány, přičemž kupující je automaticky převeden na web platební brány. Zde zákazník doplní potřebné údaje a provozovatel transakci dokončí. Ihned poté je zákazník přesměrován zpět na web obchodníka.

Velkou výhodou je především bezpečnost, jelikož se platební brána o vše postará za vás. U některých poskytovatelů narazíte též na označení „Redirect brána“ odkazující na přesměrování zákazníka na externí web.

Self-hosted (on-site) platební brána

Self-hosted (on-site) platební brána je provozována přímo na serveru obchodníka. Ten tak zpracovává většinu potřebných dat, přičemž musí zajistit veškeré bezpečnostní protokoly, včetně PCI. V souvislosti s tím mohou být počáteční náklady vyšší, což může odradit zejména malé podnikatele.

Velmi záleží na tom, na jakého poskytovatele se obrátíte – někteří vám pomohou jednoduše vyřešit bezpečnost i integraci celého systému, přičemž pro vaše zákazníky zajistí také zákaznickou podporu. Setkat se můžete i s označením „Inline brána“, kdy je možné platbu dokončit přímo na webu obchodníka.

API-hosted platební brána

Tento typ brány umožňuje obchodníkům integrovat platební funkce přímo do webového rozhraní. Tím je umožněno kupujícím provádět platby na stránce obchodu, aniž by byli přesměrováni na externí stránku. Na rozdíl od Self-hosted platebních brán je možné platební bránu upravit podle potřeb obchodníka – přizpůsobit grafiku, doplnit logo atd.

Mobilní platební brána

Tyto brány umožňují provádět platby pomocí mobilních zařízení. Kupující tedy může jednoduše použít mobilní aplikaci k rychlému a snadnému uhrazení objednávky. Platba je přizpůsobena mobilnímu rozhraní tak, aby ji byl zákazník schopen dokončit na pár kliků. Takové řešení je často levnější, a to jak z hlediska fungování, tak i údržby.

Typy platebních bran Výhody Nevýhody Cenová hladina (Kč/rok) Pro koho se hodí
Hosted (off-site) platební brány + Vysoká míra zabezpečení

+ Rychlá implementace

+ Podpora různých platebních metod

+ Odpovědnost převedena na provozovatele platební brány

– Nelze individuálně přizpůsobit

– Platba více poplatků

10 000 – 50 000 Malí podnikatelé a firmy s malým objemem plateb.
Self-hosted (on-site) platební brány + Nezávislost na třetích stranách

+ Plná kontrola nad platebním procesem

+ Vyšší pořizovací náklady

+ Bez provizí třetím stranám

+ Větší pravděpodobnost dokončení platby zákazníkem

– Za bezpečnost transakce odpovídá obchodník

– Technicky složitější řešení

20 000 – 200 000 Větší podnikatelé a firmy s velkým objemem plateb.
API-hosted platební brány + Kompletní přizpůsobení potřebám prodejce

+ Jednoduchá integrace

+ Vyšší pořizovací náklady

– Složité zabezpečení

– Nutnost vlastní údržby

20 000 – 200 000 Větší a velcí podnikatelé a firmy s velkým objemem plateb.
Mobilní platební brány + Rychlé vyřízení transakce

+ Jednoduché řešení pro zákazníky i obchodníky

+ Ideální pro nákupy v mobilní aplikaci

– V některých případech levnější

– Ne všechna řešení jsou zcela funkční

5 000 – 30 000 Podnikatelé a firmy hledající jednoduché a levné řešení.

 

Poptávka ze strany podnikatelů po platebních řešeních je opravdu široká, a proto se můžete setkat s celou řadou platebních bran, které nabízí všechny dostupné typy platebních bran zároveň. Lišit se může i jejich fungování a řešení jednotlivých faktorů, včetně zabezpečení. V každém případě je tedy nutné pečlivě pročíst podmínky jednotlivých služeb.

Důležité parametry

Kromě výběru typu platební brány, je třeba zhodnotit i další parametry, podle nichž se vám podaří vybrat platební bránu na míru vašim potřebám, ale i možnostem. Mezi ty nejdůležitější parametry patří:

  • Poplatky – Platební brány si účtují celou řadu poplatků spojených se zpracováním transakcí či poskytováním dodatečných funkcí a služeb.
  • Způsob propojení platební brány s e-shopem – Ověřte si, že je vámi vybraná platební brána kompatibilní s platformou, která zpravuje váš e-shop.
  • Platební metody – Platební brány nabízí desítky platebních metod, včetně platebních karet, bankovních převodů či elektrických peněženek.
  • Fungování a rychlost plateb – Ověřte si rychlost zpracování plateb a zjistěte, jak rychle je vám provozovatel schopný přeposlat získané finanční prostředky.
  • Zabezpečení platební brány – Každá platební brána musí být maximálně zabezpečena. Nejdůležitější jsou PCI a DSS zásady spojené s používáním platebních karet.
  • Dostupné jazykové verze a měny – Pokud chcete své služby a zboží nabízet zahraničním zákazníkům, budete jim muset zpřístupnit platby v jiných měnách a rozhraní v jejich mateřském jazyce.
  • Pověst poskytovatele – Obecně je lepší spolehnout se na ověřeného a stabilního provozovatele platební brány, než začínající společnost bez historie.

Poplatky

Každá platební brána si účtuje poplatky za provádění transakcí či další služby. Nejčastěji se setkáte s:

  • Procentním poplatkem za transakci – Z každé transakce si provozovatel platební brány strhává provizi ve výši několika procent, a to 0,39 až 3,20 %.
  • Fixním poplatkem za transakci – U každé transakce je účtován poplatek ve výši několika korun, a to od 0,7 až do 7 Kč.
  • Poplatkem za bankovní převod – Pokud si zákazník zvolí možnost platby přes bankovní převod, může se výše poplatku pohybovat od 0,65 do 0,99 % z ceny transakce. Výše poplatku se liší i podle země banky, kde je převod proveden.
  • Poplatky za zahraniční platební metody – Pokud zákazník využije kartu vydanou mimo ČR, je možné, že si bude platební brána účtovat vyšší poplatky.
  • Poplatek za jiné platební metody – Platební brány si účtují poplatky i za platební metody, jako je například odložení platby. Jednat se může o 0,39 až 1,89 % z ceny transakce.
  • Aktivace platební brány – Jeho výše se může pohybovat od 0 do 1 000 Kč. Většina provozovatelů si ho však neúčtuje.
  • Měsíční poplatek – Liší se podle výše tarifu i poskytovaných služeb. Obvykle činní 0 až 200 Kč.
  • Poplatek za chargeback – Pokud si zákazník vynutí vrácení peněz na základě vaší chyby či neochoty řešit reklamaci, může si platební brána účtovat poplatek až ve výši 1 000 Kč.

Způsob propojení platební brány s e-shopem

Pro prodejce je nejdůležitější především způsob a rychlost propojení platební brány s e-shopem. Vše se odvíjí nejen od kvality samotné platební brány, ale i typu systému, kde je službu nutné implementovat. U některých e-shopových či objednávkových systémů je tak propojení dostupné do pár minut – jedná se například od Shoptet. U klasických e-shopů budete muset vyčkat i několik pracovních dní. Zároveň si ověřte, zda je platební brána kompatibilní s jinými řešeními či aplikacemi.

Platební metody

Před výběrem platební brány byste měli vždy zhodnotit dostupné platební metody. Ty je dobré vybírat na základě parametrů daného e-shopu i potřeb cílové skupiny zákazníků. Obvykle lze volit mezi:

  • Platbou kartou – Většina platebních bran podporuje platby pomocí Visa a Mastercard. Narazit ale můžete i na podporu jiných poskytovatelů platebních karet – to ocení zejména e-shopy cílící i na zahraniční zákazníky.
  • Bankovním převodem – Platební brány spolupracují s řadou bank, díky čemuž je možné jednoduše provést bankovní převod, aniž by bylo nutné zadat údaje o platební kartě.
  • QR platbami – Bankovní převod může být řešený i platbou skrze QR kód, jež platební brána vygeneruje.
  • Apple Pay – Při zvolení platby přes Apple Pay, může zákazník jednoduše uhradit platbu pomocí uložené karty, a to jen na pár kliků.
  • Google Pay – Funguje stejně jako Apple Pay, kdy zákazník uhradí částku pomocí uložené platební karty. Platba je tak pro něj mnohem pohodlnější a rychlejší.
  • PayPal – Vybrané platební brány mohou nabízet možnost propojení s PayPal.
  • Kryptoměnami – Výjimečně u platebních bran narazíte na platbu pomocí kryptoměn, a to zejména Bitcoinem.
  • Odloženými platbami – Některé platební brány spolupracují s platformami pro odložení plateb, jako je Twisto nebo Skip Pay. Zákazníci si tak mohou odložit platbu od 14 až 45 dnů.
  • Platbami na splátky – Pokud provozovatel platební brány spolupracuje s nebankovní společností, může nabízet platbu zboží na splátky. V tomto případě za vše zodpovídá poskytovatel úvěru a ne obchodník.

Fungování a rychlost plateb

Z hlediska dobré zákaznické zkušenosti je důležité, aby celý proces platby proběhl co nejrychleji. Částečně lze rychlost platby ovlivnit i výběrem vhodného typu platební brány – nejrychlejší je obvykle self-hosted neboli Inline platební brána. Zároveň si ověřte jak často a rychle posílá společnost platby na účty obchodníků – většina platebních bran však rozesílá platby pouze v pracovní dny.

Zabezpečení platební brány

Každá platební brána musí nabízet maximální zabezpečení, díky čemuž se nemusí zákazníci obávat, že přijdou o své peníze či údaje o platební kartě. Kvalitní platební brány musí splňovat především:

  • 3D Secure zabezpečení – Jedná se o zabezpečení, díky němuž je možné platební kartou zaplatit až po potvrzení platby. K potvrzení obvykle dochází v internetovém bankovnictví nebo mobilní aplikaci banky.
  • PCI DSS zásady – Platební brány by měly splňovat normy PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Jedná se o soubor bezpečnostních zásad stanovených společnostmi zpravující platební karty. Dodržovat je musí všichni obchodníci využívající platby pomocí platebních karet.

Řešení bezpečnosti je velmi komplexní záležitost, kterou je nutné řešit nejen při výběru platební brány, ale i v případě, že se rozhodnete platby provádět skrze svůj vlastní server – více se o zabezpečení můžete dozvědět zde.

Dostupné jazykové verze a měny

Pokud máte v plánu nabízet své zboží i v zahraničí, a to například na Slovensku, měli byste hledat platební bránu, která je schopná zpracovat platby v jiné měně. Většina dostupných služeb vám dokáže nabídnout až devět měn, mezi nimiž je euro i americký dolar. Jestliže chcete cílit i na jiné země, určitě se vám vyplatí investovat do platební brány, která poskytuje více jazykových verzí například v polštině, maďarštině či němčině.

Pověst poskytovatele

Jako u každé služby hraje i u platební brány roli pověst jejího poskytovatele, čímž si jednoduše ověříte, zda je férový a důvěryhodný. Během výběru se zaměřte na:

  • Počet uživatelů – Vysoký počet uživatelů vypovídá o tom, že je platební brána kvalitní a oblíbená.
  • Recenze platební brány – Při výběru platební brány se nebojte požádat o pomoc někoho blízkého nebo zkušeného podnikatele. Dohledejte si dostupné recenze i zkušenosti obchodníků.
  • Obrat zpracovaných plateb – Vysoké obraty zpracovaných plateb svědčí o tom, že je společnost schopná rychle a efektivně zpracovat požadované transakce.
  • Historie společnosti – Zaměřte se na historii společnosti, její vývoj i možné kauzy. Obecně platí, že starší společnosti jsou stabilnější.
  • Web společnosti – Hodně informací můžete vyčíst z webu společnosti, jež by měl být přehledný a jeho grafická stránka by měla odpovídat současnosti.
  • Transparentnost – Poskytovatel platební brány by měl být ohledně svých služeb zcela transparentní a poskytnout vám veškeré informace spojené s podmínkami používání i jednotlivými poplatky.

I když můžete na trhu narazit na zajímavé startupy, nemá smysl riskovat. Pokud se vám o dané společnosti nepodaří dohledat dostatek informací, určitě bude lepší zvolit již ověřenou alternativu v podobě starších projektů.

Funkce platebních bran

U platebních bran narazíte na řadu zajímavých funkcí, které vám usnadní jejich používání. Jejich přítomnost často ocení i vaši zákazníci. Dostupná je například:

  • Refundace – Na pár kliků vrátíte zákazníkovi platbu poté, co zboží vrátí nebo reklamuje.
  • Úprava rozhraní – Některé platební brány nabízí možnost úpravy vzhledu brány na míru vašim představám.
  • Účetní systém – Opravdu kvalitní platební brány by měly nabízet jednoduché propojení s nejvyužívanějšími účetními systémy, čímž si ušetříte práci i čas při zpracování potřebné administrativy.
  • Opakované platby – Tato funkce je vhodná pro pravidelné strhávání plateb za předplatné. Po registraci tak automaticky a pravidelně dochází k odečtení platby z účtu zákazníka.
  • Předautorizované platby – Slouží k zablokování platby na účtu zákazníka pro pozdější úhradu. Ideální pro firmy využívající rezervace.
  • Propojení s platformami třetích stran – Platební bránu by mělo být možné propojit s dalšími platformami, jako je FAPI, Shoptet nebo Webareal.
  • Uložení platební karty – Bezpečné uložení platební karty usnadní zákazníkům opakované provádění plateb.

Ceny služeb platební brány

V ceně služeb za platební bránu hraje roli celá řada parametrů, mezi něž se řadí zejména:

  • Poplatky za zpracování transakcí – Platební brány si účtují poplatky za každou transakci. Účtován je přitom procentní podíl z ceny transakce a fixní poplatek ve výši několika korun.
  • Způsob integrace platební brány – Cena služeb se odvíjí i od počátečních nákladů, na které narazíte zejména u self-hosted platebních brán. Některé si však účtují i poplatky za aktivaci.
  • Měsíční poplatky – Platební brána si může účtovat měsíční poplatky za poskytování svých služeb. Jeho výše závisí na zvoleném tarifu a objemu transakcí.
  • Platební metody – Jednotlivé platební metody mohou být zatíženy dalšími poplatky v řádu desítek korun.
  • Dodatečné funkce a služby – Některé platební brány si účtují poplatky i za dodatečné funkce, jako je například refundace, chargeback či odložení platby.

Jak je možné vidět, cena služeb platební brány se skládá z celé řady poplatků a částek, které jsou zcela individuální. Konečná cena se bude odvíjet od toho, jaký typ brány si zvolíte, který tarif si předplatíte, jaké služby využijete a jaký objem transakcí vaši zákazníci provedou. Ročně vás tak může provoz platební brány vyjít na desítky tisíc, ale i statisíce korun.

Často kladené dotazy k platebním bránám

Nikola Engelmann
Redaktorka
Nikola je především finanční redaktorka, která se ve světě financí pohybuje již několik let. Právě proto se může podělit o své zkušenosti nejen s běžnými finančními produkty a platformami, ale i platebními bránami. U nich se zaměřuje jak na vhodný výběr služeb, tak i skryté poplatky.

Diskuze, poradna a vaše zkušenosti

Zeptejte se na cokoliv, co vás zajímá, a naši redaktoři vám odpoví v moderované diskuzi. Můžete také poradit ostatním, nebo se podělit o svoji zkušenost.

Dobrý den, jak dlouho trvá nastavení platební brány a její integrace do e-shopu? Díky.

Jan Kovařík

Dobrý den, čas potřebný pro nastavení platební brány a její integraci do e-shopu se může lišit v závislosti na konkrétním poskytovateli platební brány a také na technických požadavcích vašeho e-shopu. Některé platební brány nabízejí rychlou a snadnou integraci pomocí předpřipravených pluginů, které jsou kompatibilní s různými e-shopovými platformami. V takovém případě může být integrace hotova během několika hodin. Většina provozovatelů platebních bran však nabízí integraci do dvou pracovních dní. Hezký zbytek dne.

Nikol Engelmann, redaktor

Dobrý den, jsou opakované platby u všech platebních bran? Děkuji za odpověď.

Barbora Jirásková

Dobrý den, opakované platby obvykle nejsou standardní funkcí u všech platebních bran. Možnost nastavit opakované platby závisí na konkrétním poskytovateli platební brány a jeho nabídce funkcí. U většiny velkých poskytovatelů je však tato funkce dostupná. Hezký zbytek dne.

Nikol Engelmann, redaktor

Dobrý den, dva roky mi volali z Comegate že mi vymění platební terminál…. odmítal jsem to, že mi vše funguje jak má… nakonec mě operátorka přesvědčila, že zůstane stejná mašinka, jen tam bude nový foftware… tak jsem souhlasil. Byla to má největší chyba. Pracovník co mi měnil terminál, tak ho zprovoznil jen s nějakým svým amin nastavením… když se to přihlásilo na moji wifi, tak to nefungovalo… zkoušeli jsme to asi 10x… to co mi vždy dřív fungovalo , tak teď to hází nějakou chybu…. ukazoval jsem to několikrát i pracovníkovi, který měnil terminál ale nevěděl si s tím rady…. vždy tam zadal nějaké své admin nastavení a to fungovalo…..
Takže teď mám terminál mimo provoz – jak jsem ukazoval několikrát pracovníkovi, který mi ho měnil. Teď mi desítky lidí z podniku odcházejí, protože nemají jak zaplatit….
Takže za mne je to ted ta nejhorší služba s kterou bojuju a ještě se nemohu nikam dovolat … až v pondělí v pracovní hodiny…. na nic když provozuji restauraci a noční bar.
Už nikdy víc !!

Jiří Havlíček

Položte dotaz

Odpovědět na dotaz

Nenašli jste v diskuzi odpověď? Zeptejte se a naše redakce na praktické a zajímavé dotazy najde odpověď.


Jak vám pomohl tento článek?
Budeme rádi za zpětnou vazbu.

Průměrné hodnocení 4.7 z 7 hlasů

Další oblíbené testy a recenze