Test a recenze nejlepších
posilovacích lavic
& jak je vybrat

Recenze

Posilovací lavice představuje praktické příslušenství pro cvičení. Za tímto výrazem se skrývá univerzální typ přístroje nabývající spousty podob. Hodně záleží na tom, na jaké úrovni se chcete cvičení věnovat a jaké partie těla budete na lavici procvičovat.

Za pojmem posilovací lavice můžete mimo jiné hledat i zcela multifunkční nástroj, který vám toho v rámci cvičení přinese ještě mnohé navíc. Jestliže v tomto směru váháte s nákupem vhodného produktu nebo stojíte před rozhodnutím, jak si zařídit domácí posilovnu, pomůže vám článek Jak vybrat posilovací lavici.

V něm se totiž zaměřujeme na to, jak vybrat posilovací lavici – model odpovídajících kvalit, přijatelné ceny a ideální pro plnohodnotné uspokojení potřeb zákazníka. Pomůžeme vám s nákupem posilovací lavice od A až do Z.


Vzhled Název Typ Orientační cena Aktuální cena
Recenze HMS L 8355 HMS L 8355 Břišní 1 300 Kč Zobrazit nabídky
Recenze TRINFIT Vario LX4 TRINFIT Vario LX4 Bench 2 980 Kč Zobrazit nabídky
Recenze Tunturi UB40 Utility Bench Tunturi UB40 Utility Bench Bench 3 500 Kč Zobrazit nabídky
Recenze ACRA KH666 ACRA KH666 Bench 1 700 Kč Zobrazit nabídky
Recenze inSPORTline AB Shaper inSPORTline AB Shaper Břišní 800 Kč Zobrazit nabídky
Recenze TRINFIT Vario LX7 TRINFIT Vario LX7 Bench 3 900 Kč Zobrazit nabídky
Recenze TRINFIT Bench FX5 TRINFIT Bench FX5 Bench 8 000 Kč Zobrazit nabídky
Recenze TRINFIT RX20 TRINFIT RX20 Bench 5 000 Kč Zobrazit nabídky
Recenze TRINFIT Vario LX6 TRINFIT Vario LX6 Bench 2 900 Kč Zobrazit nabídky
Recenze Marbo MH-L115 Marbo MH-L115 Bench 2 200 Kč Zobrazit nabídky

Na podrobném testu posilovacích lavic v současné době pracujeme, jeho vydání předpokládáme v průběhu roku. V testu budou také detailně rozpracované recenze nejlépe bodovaných posilovacích lavic. Zatím jsme pro vás připravili tabulku nejlépe hodnocených produktů na základě zkušeností uživatelů. Vždy se jedná o produkty, které jsou již prověřené množstvím uživatelů. Přesto ale doporučujeme přečíst i recenze na vybraných e-shopech a na Heurece.

Pokud chcete, abychom do testu zařadili nějaké posilovacích lavice, o které se zajímáte, napište nám na info@arecenze.cz.

Jak vybrat posilovací lavici

  1. K čemu budete lavici používat?
  2. Typ posilovací lavice
  3. Rozměry a hmotnost
  4. Nosnost
  5. Montáž
  6. Příslušenství
  7. Cena

Na úvod tohoto článku je třeba seznámit se se všemi dostupnými posilovacími lavicemi. První kapitolu proto budeme věnovat jednotlivým typům. Ty vám umožní lépe se orientovat v tomto sortimentu a vybírat si konkrétní model na základě vašich potřeb a požadavků.

Důležitým parametrem při nákupu posilovací lavice budou bezpochyby její rozměry a celková hmotnost. Velký vliv na konkrétní model má mimo jiné postava cvičící osoby. Z toho logicky plyne i nosnost posilovací lavice.

Vzhledem k tomu, že tento výrobek můžete zakoupit s příslušenstvím, budeme jednu kapitolu věnovat i jemu samotnému. Nakonec se zmíníme ještě o cenových nákladech na posilovací lavice.

1. K čemu budete lavici používat?

Ještě, než přistoupíme k prezentaci jednotlivých typů posilovacích lavic, měli byste si položit jednu zásadní otázku. K čemu budete tento posilovací doplněk využívat? Ano, odpověď by mohla znít celkem jednoznačně. Přece ke cvičení. My však máme na mysli to, abyste si uvědomili, jaké partie těla chcete posílit a tvarovat. Každý z dostupných modelů se totiž hodí pro trochu odlišné části těla. Jiný vám poslouží k rýsování svalů, jiný bude ideální pro nabírání celkové svalové hmoty.

Zde je výpis nejčastějších partií lidského těla, které můžete na posilovacích lavicích cvičit.

  • Ramena
  • Záda
  • Hrudník
  • Paže
  • Břicho
  • Hýždě
  • Stehna
  • Lýtka

2. Typ posilovací lavice

Když se zahledíte do produktových nabídek mnohých prodejců zjistíte, že pod pojmem posilovací lavice na vás vyskočí hned několik vzhledově odlišných produktů. A právě tato kapitola vám pomůže vyznat se v nejčastějších typech posilovacích lavic. Ať už sháníte doplněk pro domácí posilovnu nebo jen chcete univerzální přístroj pro jednu či dvě partie, vždy si budete moci vybírat z následujících modelů.

  • Rovná lavice
  • Šikmá lavice
  • Kombinovaná lavice
  • Hyperextenční lavice
  • Scottova lavice
  • Multifunkční lavice

Rovná lavice

Už samotné pojmenování „rovná“ lavice do jisté míry prozrazuje, s jakým cvičícím náčiním máte tu čest. Rovná lavice s rovnou polohou vám umožní primárně posilovat prsní svalstvo. Investovat nemusíte jen to holé lavice, ale také do té, která má stojan na dlouhou činku. Pak je tento výrobek označován jako Bench lavice. Na ní svůj hrudník procvičíte nejenom za pomoci jednoručních činek, ale i s velkou obouruční činkou. Cvičit můžete nejenom tlaky, ale i rozpažky.

Šikmá lavice

Šikmá lavice má víceméně jediný cíl. A tím je zdokonalit vaše břišní svalstvo. Princip jejího fungování je jednoduchý. Zaklíníte si nohy na vrchní straně a položíte se směrem dolů. Na šikmé lavici můžete aplikovat nejenom pohyb vytáčením, ale i rovným sklápěním, díky čemuž si vytvoříte pomyslné „buchty“ na břiše. Pokud byste použili ještě jednoruční činky, může vám šikmá lavice posloužit také k procvičování prsního svalstva a ramen.

Kombinovaná lavice

Jestliže víte, že chcete své tělo procvičovat na rovné i šikmé lavici, nepořizujte si zbytečně dva produkty, ale zvolte pouze jeden. Tím bude kombinovaná lavice, která vám umožní změnit polohu, ať už bude rovná nebo šikmá směrem dolů a vzhůru. Mezi charakteristické vlastnosti takového výrobku patří určitě robustnost a zároveň možnost procvičit si také nohy. Kombinovaná lavice vám umožní realizovat spoustu cviků na větší část těla.

Hyperextenční lavice

Pokud patříte mezi laiky v oblasti posilování, s největší pravděpodobností si při pohledu na hyperextenční lavici nebudete vědět rady. Záhadný tvar a způsob cvičení však poměrně záhy objevíte poté, co vám sdělíme, k jakému procvičování je tento model vhodný. Je to především šikmý zádový sval, kdy si zafixujete nohy a položíte se na lavici přední částí těla. Od spodu se pak zvedáte směrem vzhůru.

Scottova lavice

Tento typ posilovací lavice je primárně určen pro navyšování objemu paží, konkrétně bicepsů. To je pravděpodobně jediné využití lavice. Na ní se usadíte, opřete si lokty o podložku a posilujete. Scottova lavice má obvykle držák na obouruční činku. Výjimkou však není ani cvičení s jednoručkami.

Multifunkční lavice

Nakonec si necháváme popis lavice, která patří mezi nejuniverzálnější. Mnohdy je také nazývána pojmem posilovací věž. Za pomoci jediného stroje si v podstatě procvičíte celé tělo. Multifunkční lavice je vesměs spojením několika posilovacích strojů do jednoho jediného. Nenáročným zájemcům o vybudování domácí posilovny tak může stačit pouze multifunkční lavice. Díky její široké univerzálnosti je však třeba počítat s vyššími pořizovacími náklady oproti ostatním typům lavic.

3. Rozměry a hmotnost

Nyní se dostáváme spíše k pomocným informacím souvisejícím s výběrem posilovací lavice. Uvědomit byste si měli to, kam tento stroj umístíte. V některých případech totiž může důležitou roli sehrát právě velikost posilovací lavice. Rozměry ve složeném stavu pro vás budou zásadní kvůli přepravě na místo určení a rozměry v rozloženém stavu pak pro aktivní používání. Kolem posilovací lavice byste měli mít dostatek prostoru na pohyb a manipulaci s činkami a ostatním příslušenstvím.

Důležitá je také hmotnost, a to především z pohledu podlahového materiálu v místnosti, kde budete mít posilovací lavici umístěnou. Mnohdy je vyšší hmotnost zárukou větší pevnosti a celkové stability stroje. To se mimochodem promítá i do výsledné životnosti posilovacího přístroje. Váha jednotlivých modelů se pohybuje od 5 kilogramů a může přesahovat hranici 160 kilogramů u multifunkčních strojů.

4. Nosnost

Ujasnit byste si měli také to, kdo všechno bude využívat posilovací lavici. A to hlavně z hlediska výsledné nosnosti. Ta vypovídá nejenom o kvalitě zpracování a preciznosti samotného materiálu, ale hlavně o tom, jak těžký člověk může lavici dlouhodobě využívat. V tomto směru je lepší nosnost lavice spíše naddimenzovat, protože v potaz musíte brát i to, že kromě vaší váhy budete mít v rukách například těžké činky. Minimální nosnost posilovacích lavic je kolem 100 až 150 kilogramů. Pokud to s posilováním myslíte opravdu vážně, volte nosnost větší. Ta může dosahovat hodnot až 360 kilogramů a více.

U některých modelů může podstatnou roli sehrát také vaše výška.

5. Montáž

Už při výběru posilovací lavice byste měli přihlížet k tomu, jak je to s náročností montáže takového přístroje. U multifunkčních zařízení může jít o celkem složité procesy. Pokud tedy nepatříte mezi zručné jedince, nebojte se využít odborné montáže od prodávajícího. I kdyby byla spojena s mírným poplatkem. Máte pak záruku toho, že lavice bude složena tak jak má a její provozování bude bezpečné.

6. Příslušenství

Samotná posilovací lavice je prvopočátečním článkem potřeným k posilování vašeho těla. Abyste mohli zpevňovat jednotlivé partie své fyzické schránky, nemělo by vám při cvičení chybět ani příslušenství, se kterým vás nyní trochu podrobněji seznámíme.

  • Činky – Pravděpodobně nejdůležitější cvičební pomůcka. Právě s činkami, ať už jde o ty jednoruční nebo obouruční můžete posilovat především záda, ramena, prsa a ruce.
  • Závaží – U multifunkčních strojů máte možnost s přihlédnutím ke stabilitě a nosnosti stroje dokoupit ještě těžší závaží.
  • Kladky – Doplněk rozšiřující varianty cvičení hlavně na multifunkčních lavicích. Díky vhodně zvoleným kladkám namnožíte počet cviků, které můžete praktikovat.
  • Podložky – Dostupné jsou i podložky přispívající k většímu komfortu při cvičení.
  • Adaptéry – Rozšiřují počet cviků prováděných na některých univerzálních typech posilovacích lavic.

7. Cena

Abyste si byli schopni zařídit domácí posilovnu, nepotřebujete k tomu příliš peněz. Jestliže však chcete důkladně procvičit všechny partie těla, nemine vás pořízení více posilovacích lavic najednou, popřípadě budete muset vsadit na univerzální a multifunkční řešení. A tam už si bezpochyby připlatíte. Aby vámi zvolený typ posilovací lavice vydržel dlouhá léta, je zapotřebí volit i kvalitního výrobce. Mezi ně rozhodně patří značky inSPORTline, Marbo, vidaXL, Trinfit, Hop-Sport, Kettler, Magnus, Master, Spartan a další.

Cena do 2 000 Kč

Jestliže patříte k nenáročným zákazníkům nebo se v rámci posilování teprve oťukáváte, můžete si pořídit nejlevnější posilovací lavice zhruba od 700 Kč. Povětšinou jde o lavici šikmou nebo lavici rovnou. Počítat musíte s menší nosností maximálně do 150 kilogramů a s horším zpracováním.

Cena od 2 000 Kč do 4 000 Kč

V tomto případě už se vám dostane bohatší nabídky, ve které jednoznačně vedou kvalitní rovné a šikmé lavice. Pokud nejste nároční, dostane se vám i pestrého výběru z Bench lavic. Polohovací přístroje s nosností až 250 kilogramů už jsou přece jenom zárukou delší životnosti.

Cena od 4 000 Kč do 9 000 Kč

V této cenové kategorii jednoznačně vedou lavice šikmé, potažmo Bench lavice s pevnou a stabilní konstrukcí, která je schopna unést vyšší zátěž. U takových modelů vám nebudou chybět ani nejrůznější adaptéry, takže si pohodlně procvičíte také nohy. V nabídce samozřejmě nechybí základní multifunkční lavice pro cvičení v podstatě kompletního svalstva.

Cena nad 9 000 Kč

Pokud se vám posilování stane každodenním koníčkem, určitě se nespokojíte s běžným standardem. Investovat můžete do multifunkčních lavic, které svou kvalitou odpovídají těm z profesionálních fitness center. Je však pravdou, že jejich pořizovací náklady mohou přesahovat částku až 50 000 Kč.

Jak vám pomohl tento článek? Budeme rádi za zpětnou vazbu.

Posilovací lavice
Průměrné hodnocení 4.8 z 11 hlasů