Test a recenze nejlepších
proteinových tyčinek
& jak je vybrat

Ukázka produktu ve srovnání proteinových tyčinek

Proteinové tyčinky jsou neodmyslitelnou součástí prodejních regálů všech fitness center a specializovaných internetových obchodů. Tento produkt zpříjemňující a obohacující jídelníček má svůj význam, a to především u pohybově aktivních lidí.

Proteinové tyčinky totiž dokáží navyšovat potřebné bílkoviny, minerály, vitamíny a zároveň vás dokonale zasytí. Považovat je lze v určitém rozsahu i za náhradu plnohodnotného jídla, a to hlavně díky jejich složení. S pomocí jednotlivých přísad se mohou stát i vhodnou alternativou za sladkosti.

Abyste si však na proteinové tyčince pochutnali a využili maximální potenciál jejího složení, musíte vědět, jak si vybrat tu správnou. Teprve vhodné složení vám přinese kýžený výsledkem a vy budete stále plni nové energie. Důležité podklady pro nakupování jsme zahrnuli do článku Jak vybrat proteinovou tyčinku.


Vzhled Název Váha (g) Orientační cena Aktuální cena
Recenze Nutrend Excelent Protein Bar Nutrend Excelent Protein Bar 85 35 Kč Zobrazit nabídky
Recenze Extrifit EXXE Protein Bar Extrifit EXXE Protein Bar 65 60 Kč Zobrazit nabídky
Recenze Nutrend Protein Bar Nutrend Protein Bar 55 30 Kč Zobrazit nabídky
Recenze Grenade Carb Killa Protein Bar Grenade Carb Killa Protein Bar 60 50 Kč Zobrazit nabídky
Recenze Bodylab The Protein Bar Bodylab The Protein Bar 65 60 Kč Zobrazit nabídky
Recenze Iss Research Oh Yeah! ONE Iss Research Oh Yeah! ONE 60 60 Kč Zobrazit nabídky
Recenze Quest Nutrition Quest Bar Quest Nutrition Quest Bar 60 50 Kč Zobrazit nabídky
Recenze Nutrend Deluxe Protein Bar Nutrend Deluxe Protein Bar 60 35 Kč Zobrazit nabídky
Recenze BioTech USA Zero Bar BioTech USA Zero Bar 50 40 Kč Zobrazit nabídky
Recenze Barebells Protein Bar Barebells Protein Bar 55 60 Kč Zobrazit nabídky

Jak vybrat proteinovou tyčinku

  1. Složení
  2. Bílkoviny
  3. Sacharidy
  4. Tuky
  5. Vitamíny
  6. Energetická hodnota
  7. Hmotnost
  8. Kdy jíst proteinovou tyčinku?
  9. Příchuť
  10. Dejte si pozor na alergeny
  11. Cena

Jak asi správně tušíte, základem jakékoliv proteinové tyčinky je především její složení. To znamená látky, které jsou vašemu tělu prospěšné a jaké nikoliv. Tomuto tématu se budeme věnovat hned na úvod. Potom se zaměříme na ty nejdůležitější prvky proteinových tyčinek. Mezi ně se řadí bílkoviny, sacharidy, tuky a vitamíny.

Vědět byste měli také to, že proteinovou tyčinku je zapotřebí volit na základě její energetické hodnoty. Pro úplnost ještě zmíníme, kdy je vhodné konzumovat proteinovou tyčinku a zaměříme se na jejich příchuti, alergeny a pořizovací ceny.

1. Složení

Složení proteinové tyčinky se stane vaším odrazovým můstkem. Všechny potřebné látky rozhodně nebudete muset věštit z tvaru nebo velikosti tyčinky. Výrobci této sportovní stravy mají zákonem jasně dáno, že kompletní složení musí být uvedeno na obale. A nutno podotknout, že výpis daných látek se snaží prezentovat i internetové obchody. Je to ostatně v jejich zájmu, protože složení zajímá zákazníka pravděpodobně nejvíce.

V rámci složení proteinové tyčinky si můžete přečíst přemíru nejrůznějších informací. Důležité je ale vyznat se v tom, co vidíte. Právě kvůli tomu vám nyní nastíníme, jaké ingredience jsou vhodné ve složení proteinové tyčinky a jaké zase nikoliv, popřípadě je nutné dbát na jejich odpovídající zastoupení.

Vhodné látky proteinové tyčinky

Pokud by proteinová tyčinka měla být výživou pro vaše svaly, dbejte na to, aby se v obsahu složení objevila syrovátka. Dále je to vláknina podepisující se na vašem celkovém trávení, a to v dobrém slova smyslu. Právě vláknina totiž může být podpůrným nástrojem pro vaše hubnutí a štíhlou linii. Mezi další dobré látky patří určitě proteinový izolát, na prvním místě to budou bílkoviny a v neposlední řadě i sušené ovoce. To vašemu tělu přinese nejenom potřebné vitamíny, ale zároveň se postará o lahodnější chuť proteinové tyčinky.

Nevhodné látky proteinové tyčinky

V podstatně menším nebo možná dokonce v nulovém zastoupení byste měli na obalu proteinové tyčinky nalézt tento seznam prvků. Je to například palmový tuk zvyšující riziko infarktu, cukr, fruktózový sirup, ale i glukózo-fruktózový sirup. To jsou nebezpečná sladidla, jež se mohou negativně podepisovat nejenom na vaší postavě, ale zvyšují i riziko cukrovky. Jak už to znáte asi z ostatních potravin, vyvarujte se co nejvíce umělým aromatům. Ta nejsou přínosem pro vaše tělo stejně, jako přidaná barviva.

2. Bílkoviny

Nyní se pojďme trochu podrobněji věnovat těm zásadnějším přísadám v proteinových tyčinkách. Naprostým základem budou bílkoviny. Ve své podstatě jde o hlavní stavební kámen vaší svalové hmoty. Možná i proto byste se měli starat o to, abyste do těla dostávali nejenom odpovídající množství bílkoviny, ale také jejich správnou podobu.

Určitě dávejte pozor na to, aby byly bílkoviny prezentovány pod jasně srozumitelnými názvy. Takové produkty jsou lepší nežli ty, kde se výrobce snaží vymýšlet jakékoliv záhadné označení bílkovin, které asi nebudou tak kvalitní, jak by zákazník čekal. V případě bílkovin jistě nepřehlédněte tato označení.

  • Syrovátkový proteinový koncentrát
  • Mléčný protein
  • Sušená syrovátka
  • Izolát sójových bílkovin
  • Mléčný proteinový izolát a mnohé další

U většiny těchto látek je pak označeno množství přidané do proteinové tyčinky. Mnohdy to bývá i v procentuálním zastoupení.

3. Sacharidy

Sacharidy, cukry a sladidla jsou další součástí proteinových tyčinek. Tyto důležité látky pro tělo by měly být v jistém poměru k bílkovinám. Ideální je, pokud půjde o poměr 1:1. Na druhou stranu si hlídejte to, aby obsah sacharidů nebyl nikdy vyšší nežli obsah proteinů. Odpovídajícího a správného množství cukrů v proteinové tyčince je dosaženo přidáním některých důležitých látek. Ty můžete mimo jiné spatřit také na obalu proteinové tyčinky.

  • Glukózový sirup
  • Glukózo-fruktózový sirup
  • Invertní cukr
  • Fruktózový sirup
  • Přírodní med a jiné prvky

4. Tuky

Tuky jsou u proteinových tyčinek poměrně ožehavým tématem. Smiřte se s tím, že je vždy najdete ve složení vámi vybrané pochutiny. Důležitá až tak nebude jejich přítomnost jako spíše to, o jaké tuky jde a v jakém množství. Mezi ty méně přínosné patří rozhodně ztužený rostlinný tuk, popřípadě ten vyrobený z palmového oleje. Je ale pravdou, že jemu se budete jen stěží vyhýbat. Vždy proto hleďte na to, aby hranice tuku nepřesahovala hodnotu 15 g na 100 g tyčinky.

5. Vitamíny

Vitamíny jsou u spousty proteinových tyčinek pouze přidanou hodnotou. Většina odborníků doporučuje, že byste se podle jejich obsahového složení neměli řídit, protože spousta vitamínů nemusí být jasnou výhrou. A to kvůli tomu, že se nevážou na žádnou vlákninu v těle. Je však dobré vědět, co v rámci proteinové tyčinky konzumujete. Setkat se můžete s řadou přínosných vitamínů.

  • Koenzym Q10
  • Glutamin
  • Karnitin
  • BCAA a ostatní

6. Energetická hodnota

Při nákupu proteinové tyčinky byste měli brát ohled také na energetickou hodnotu takového produktu. Spousta obsažených látek je totiž sama o sobě zdrojem vyšší energie, kterou však v rámci regenerace tolik nepotřebujete. Proto si hlídejte optimální energetickou hladinu proteinové tyčinky. Tu lze rozdělit do tří skupin.

  • Nízká energetická hodnota do 1 600 kJ na 100 g
  • Střední energetická hodnota od 1 600 kJ do 1 800 kJ na 100 g
  • Vysoká energetická hodnota nad 1 800 kJ na 100 g

Záleží samozřejmě na tom, kdy budete proteinovou tyčinku konzumovat, ale myslete na to, že je lepší vybírat produkty, které mají energetickou hodnotu nízkou do 1 600 kJ na 100 g, což je nějakých 382 kCal. Maximálně volte střední energetickou hodnotu do 453 kCal. Počítejte také s tím, že pokud bude proteinová tyčinka obsahovat i čokoládovou polevu, dojde k nárůstu energetické hodnoty. Často je to mezi 10 % až 20 %.

7. Hmotnost

Jednotlivé proteinové tyčinky se od sebe odlišují i podle hmotnosti. Ta do jisté míry prozrazuje, jak velkou dávku tohoto stravovacího doplňku si vlastně dáte. Váha proteinové tyčinky souvisí jak s obsahem látek, tak především s její celkovou velikostí. Obvykle se pohybuje od 36 g do 85 g.

8. Kdy jíst proteinovou tyčinku?

S proteinovými tyčinkami byste měli zacházet opatrně, a to především z pohledu jejich konzumace. Spousta z vás se bude určitě zajímat o to, jak často je možné tento lahodný doplněk stravy jíst? Odpověď na takovou otázku je velice jednoduchá.

Vždy se k proteinové tyčince snažte přistupovat jako k doplňku, to znamená, neberte ji jako náhradu za klasický pokrm. Vzhledem k tomu, že obsahuje poměrně dost energetických hodnot, jež nebudete pravděpodobně schopni využít, je nutné omezit přísun proteinových tyčinek na optimální počet. Vhodná je konzumace tří až čtyř tyčinek za týden. Rozhodně by se neměly stát vaší pravidelnou stravou, ale spíše jen občasnou.

9. Příchuť

Nakonec dejte průchod i svým chutím. Na trhu si můžete vybírat nejenom z proteinových tyčinek s odlišnými hodnotami uvedenými výše. Rozdílné mohou být také příchutě podle toho, co máte rádi. Právě vhodně zvolenou chutí tyčinky zvýšíte její atraktivitu pro vaše chuťové pohárky. Na trhu existuje přemíra nejrůznějších příchutí – vanilka, čokoláda, karamel, kokos, pistácie, arašídové máslo, punč, mango, nugát, káva, mladý ječmen, jablko, oříšek, latte, stracciatella, limetka a spousta dalších.

10. Dejte si pozor na alergeny

Při nákupu proteinové tyčinky byste měli myslet ještě na jednu věc – možné alergeny obsažené ve složení. Každý určitě moc dobře zná látky, na jaké je alergický, takže těm se při pročítání prvků na obalu rozhodně vyhněte. Pro takové lidi pochopitelně existují nejrůznější proteinové tyčinky, které neobsahují některé z těchto látek.

  • Korýši
  • Hořčice
  • Oxid siřičitý
  • Podzemnice
  • Sójové boby
  • Obiloviny
  • Sladidla
  • Mléko a další

11. Cena

Aby vámi pořizovaná proteinová tyčinka měla skutečně dobrou chuť, a především vhodné složení pro lidské tělo, zaměřte se jenom na prověřené výrobce. Právě u nich budete mít záruku kvality a ta vám zajistí požadovaný výsledek. Mezi dlouhodobě prověřené výrobce patří kupříkladu Bodylab, NUTREND, MaxSport, Weider, Extrifit, MyProtein, EnergyBody, Reflex Nutrition, Leader Nutrition, KetoFit a další.

  • Cena do 100 Kč
  • Cena od 100 Kč do 200 Kč
  • Cena od 200 Kč do 400 Kč
  • Cena nad 400 Kč

Cena do 100 Kč

Nejlevnější proteinové tyčinky můžete zakoupit už od 29 Kč. Je však pravdou, že půjde o hodně malá balení s hmotností do 40 gramů a jejich výživová hodnota pravděpodobně nebude taková, jakou byste čekali.

Cena od 100 Kč do 200 Kč

Pestrý výběr kvalitních proteinových tyčinek. Zakoupit můžete buď dražší produkty s důrazem kladeným na ideální složení, nebo ty levnější výrobky, které naopak obdržíte v balení po více kusech naráz.

Cena od 200 Kč do 400 Kč

Mezi dražší kousky proteinových tyčinek se řadí speciální edice. Tam spadají například bio tyčinky nebo ty určené pro RAW strávníky. V této cenové kategorii už je naprostou samozřejmostí nákup balíčku s více kusy.

Cena nad 400 Kč

Ceny těch nejdražších a špičkových proteinových tyčinek se mohou šplhat k ceně 200 Kč za kus, přičemž obvykle jsou prodávány v početnější sadě. Zakoupit si tak můžete velká balení s cenou nad 1 000 Kč, kdy máte jistotu výhodnější ceny za proteinovou tyčinku, než kdybyste ji pořizovali samostatně.

Jak vám pomohl tento článek? Budeme rádi za zpětnou vazbu.

Proteinové tyčinky
Průměrné hodnocení 4.8 z 11 hlasů