Porovnávací test nejlepších elektrokol 2018

Poslední aktualizace: 4.2. 2018

Vítěz porovnání

Apache Yamka MX 2017

Top produkt z horských elektrokol

Přečíst recenzi

Naše doporučení nejlepších elektrokol dle typu

Městská elektrokola

Krosová elektrokola

Horská elektrokola

Skládací elektrokola

Doporučujeme:

Leader Fox Vivalo 2016

Doporučujeme:

Leader Fox Hasuda Lady 2017

Doporučujeme:

Apache Yamka MX 2017

Doporučujeme:

Agogs LowStep 2017

Orientační cena:
22 000 Kč

Přečíst recenzi

Orientační cena:
35 000 Kč

Přečíst recenzi

Orientační cena:
48 000 Kč

Přečíst recenzi

Orientační cena:
30 000 Kč

Přečíst recenzi

Koupě elektrokola může být pro zákazníka, který není v této problematice tak úplně zběhlý, náročným úkolem, nebo dokonce noční můrou. Samotný výběr, ani případný následující nákup není moudré jakkoliv podcenit. Na trhu je velké množství nejrůznějších typů elektrokol odlišných značek. Samozřejmě se jednotlivé produkty liší, a to nejen po stránce ceny, která může být a často také je při konečném výběru rozhodujícím faktorem. To však rozhodně není ideální přístup.

V našem porovnávacím testu elektrokol jsme se zaměřili na modely od prověřených značek, podstatnou část tvoří elektrokola vyráběná v České republice. Důležitým faktorem výběru byl výkon a výdrž elektrokola, jeho konstrukce a také výbava. Požadavky na takovýto stroj jsou samozřejmě individuální a tak má tento výběr hlavně doporučující charakter. Modely jsme rozdělili na dámské a pánské s tím, že zejména u skládacích kol, ale i dalších kategorií, jsou pánské modely většinou dost dobře použitělné i pro ženy. Záleží tedy také na rozměrech kola, vašem vkusu a individuálních potřebách.


Výběr nejlepších elektrokol podle typu

V každé konkrétní kategorii jsme pro vás vybrali "TOP produkt" - produkt, který v dané kategorii nabízí to nelepší, produkt "Cena/výkon" - výrobek, který je v dané kategorii stále velmi dobrý a přitom je levnější než TOP produkt.

Varianta výběru Vzhled Nejlepší elektrokola Klady
vzhledem ke kategorii
Zápory
vzhledem ke kategorii
Orientační cena Aktuální cena
0.

TOP produkt - dámské

Městská elektrokola

Leader Fox Vivalo 2016

Přečíst recenzi

Výkon a výdrž

Vyšší hmotnost

22 000 Kč

1.

TOP produkt - pánské

Městská elektrokola

Crussis e-City 1.7 2018

Přečíst recenzi

Výkon, Nízká hmotnost

Základní přehazovačka

23 000 Kč

2.

Cena/výkon - dámské

Městská elektrokola

Apache Tanka 2017

Přečíst recenzi

Dobrá výbava, Příznivá cena

Kratší dojezd, Nižší výkon

17 500 Kč

3.

Cena/výkon - pánské

Městská elektrokola

Roadman e-City 2016

Přečíst recenzi

Poměr cena/výkon

Málo režimů asistence

17 000 Kč

4.

TOP produkt - dámské

Krosová elektrokola

Leader Fox Hasuda Lady 2017

Přečíst recenzi

Výkonný motor, Dobrá kapacita baterie

Vyšší hmotnost

35 000 Kč

5.

TOP produkt - pánské

Krosová elektrokola

Leader Fox Bend 2017

Přečíst recenzi

Výkon a kapacita baterie, Hydraulické brzdy

Chybí blatníky

34 500 Kč

6.

Cena/výkon - dámské

Krosová elektrokola

Leader Fox Forenza Lady 2016

Přečíst recenzi

Výběr režimů asistence a převodů

Menší kapacita baterie

19 500 Kč

7.

Cena/výkon - pánské

Krosová elektrokola

Leader Fox Sandy 2016

Přečíst recenzi

Výkonný motor

Kratší dojezd

22 000 Kč

8.

TOP produkt - dámské

Horská elektrokola

Apache Yamka MX 2017

Přečíst recenzi

Výkon a výdrž, Nízká hmotnost

Vyšší cena

48 000 Kč

9.

TOP produkt - pánské

Horská elektrokola

Lectron Montana MDX 2018

Přečíst recenzi

Výkon a kapacita baterie, Vysoká nosnost

Vyšší cena

55 000 Kč

10.

Cena/výkon - dámské

Horská elektrokola

Crussis e-Guera

Přečíst recenzi

Přehazovačka

Kratší dojezd

30 000 Kč

11.

Cena/výkon - pánské

Horská elektrokola

Leader Fox Swan 2017

Přečíst recenzi

Poměr cena/výkon

Kratší dojezd

28 000 Kč

12.

TOP produkt - dámské

Skládací elektrokola

Agogs LowStep 2017

Přečíst recenzi

Výkon

Vyšší hmotnost

30 000 Kč

13.

TOP produkt - pánské

Skládací elektrokola

Leader Fox Tifton 2018

Přečíst recenzi

Výkon a výdrž

Nižší nosnost

30 000 Kč

14.

Cena/výkon - dámské

Skládací elektrokola

Apache Tocho 2017

Přečíst recenzi

Výbava

Kratší dojezd

20 000 Kč

15.

Cena/výkon - pánské

Skládací elektrokola

Apache Chitto 2016

Přečíst recenzi

Nosnost, Hmotnost

Kratší dojezd

18 000 Kč

Základní parametry nejlepších elektrokol

Údaj

Leader Fox Vivalo 2016

Crussis e-City 1.7 2018

Apache Tanka 2017

Roadman e-City 2016

Leader Fox Hasuda Lady 2017

Leader Fox Bend 2017

Leader Fox Forenza Lady 2016

Leader Fox Sandy 2016

Apache Yamka MX 2017

Lectron Montana MDX 2018

Crussis e-Guera

Leader Fox Swan 2017

Agogs LowStep 2017

Leader Fox Tifton 2018

Apache Tocho 2017

Apache Chitto 2016

Orientační cena

22 000 Kč

23 000 Kč

17 500 Kč

17 000 Kč

35 000 Kč

34 500 Kč

19 500 Kč

22 000 Kč

48 000 Kč

55 000 Kč

30 000 Kč

28 000 Kč

30 000 Kč

30 000 Kč

20 000 Kč

18 000 Kč

Značka

Leader Fox

Crussis

Apache

Roadman

Leader Fox

Leader Fox

Leader Fox

Leader Fox

Apache

Lectron

Crussis

Leader Fox

Agogs

Leader Fox

Apache

Apache

Určení

dámské

pánské

dámské

pánské

dámské

pánské

dámské

pánské

dámské

pánské

dámské

pánské

dámské

pánské

dámské

pánské

Nosnost (kg)

120

120

120

120

120

120

120

120

120

130

120

120

110

100

120

120

Výška ráfku kol (palce)

21", 26", 28"

26"

26"

26"

21",28"

20",28"

21",28"

21",28"

27,5"

27,5"

27,5"

20", 27,5", 28", 29"

20"

20", 26"

Výška rámu (palce)

17", 19", 21"

17", 19"

18"

17",19",21"

16",18",20",22"

17",21"

17",19",21"

16",18"

19"

18"

16", 18", 20", 22"

16"

16"

18"

Materiál rámu

Dural

Dural

Dural

Dural

Dural

Dural

Dural

Dural

Dural

Dural

Dural

Dural

Dural

Dural

Dural

Dural

Průměrný dojezd (km)

60

65

40

60

60

70

60

55

85

85

80

70

60

65

50

50

Maximální dojezd (km)

100

120

70

80

100

110

80

95

160

160

120

110

120

120

80

80

Odpružená vidlice

ano

ano

ne

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

Neuvedeno

ne

ne

Brzdy

v-brzdy

v-brzdy

v-brzdy

v-brzdy

v-brzdy

hydraulické

v-brzdy

v-brzdy

hydraulické

hydraulické

hydraulické

hydraulické

v-brzdy

v-brzdy

v-brzdy

v-brzdy

Umístění baterie

nosičová

nosičová

rámová

rámová

nosičová

rámová

nosičová

nosičová

rámová

rámová

rámová

rámová

rámová

nosičová

rámová

rámová

Kapacita baterie (Wh)

470

576

374

374

470

500

375

468

612

629

470

500

600

575

374

375

Umístění pohonu

středový

zadní

zadní

středový

středový

středový

zadní

zadní

středový

středový

zadní

středový

zadní

zadní

zadní

zadní

Maximální výkon (W)

350

500

250

250

350

350

250

350

500

750

250

350

500

350

250

250

Příslušenství a rozměry elektrokol

Údaj

Leader Fox Vivalo 2016

Crussis e-City 1.7 2018

Apache Tanka 2017

Roadman e-City 2016

Leader Fox Hasuda Lady 2017

Leader Fox Bend 2017

Leader Fox Forenza Lady 2016

Leader Fox Sandy 2016

Apache Yamka MX 2017

Lectron Montana MDX 2018

Crussis e-Guera

Leader Fox Swan 2017

Agogs LowStep 2017

Leader Fox Tifton 2018

Apache Tocho 2017

Apache Chitto 2016

Orientační cena

22 000 Kč

23 000 Kč

17 500 Kč

17 000 Kč

35 000 Kč

34 500 Kč

19 500 Kč

22 000 Kč

48 000 Kč

55 000 Kč

30 000 Kč

28 000 Kč

30 000 Kč

30 000 Kč

20 000 Kč

18 000 Kč

Zvýšení výkonu

ano

ano

ne

ne

ano

ano

Neuvedeno

ano

ano

ano

ne

ano

ano

ano

ne

ne

Převody

1x8

1x7

1x7

1x7

1x8

1x9

3x7

3x8

1x9

2x10

3x8

3x9

1x7

1x7

1x7

1x7

Režimy asistence

5

7

5

3

5

5

7

9

9

7

5

5

5

5

5

WALK režim

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

Neuvedeno

ano

ano

Neuvedeno

ano

Neuvedeno

ano

Neuvedeno

ano

Světla

ano

ano

ano

ano

ano

Neuvedeno

ano

ano

ne

ne

ne

ne

ano

ano

ano

ano

Nosič

ano

ano

ano

ano

ano

ne

ano

ano

ne

ne

ne

ne

ano

ano

ano

ano

Blatníky

ano

ano

ano

ano

ano

ne

ano

ano

ne

ne

ne

ne

ano

ano

ano

ano

Stojánek

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

Neuvedeno

ano

Neuvedeno

Neuvedeno

Neuvedeno

ano

ano

ano

Hmotnost (kg)

24,7

22,5

24,7

23

24,8

21,1

23,6

24,1

21,8

22

22

21,6

23,4

22

22,3

20,7

Jak vybrat elektrokolo

1. Typy elektrokol

2. Umístění pohonu

3. Výkon motoru

4. Baterie

5. Dojezd

6. Ovládací panel

7. Rám a nosnost

8. Kvalita komponent

9. Cena

Na úplném začátku je dobré si vyjasnit, zda je elektrokolo to, co chcete. Možná si pod slovem elektrokolo představíte něco, co používají starší lidé na nákupy, to je ale omyl. Jedná se o dopravní prostředek, který samozřejmě můžete použít za již popsaným účelem, spektrum jeho využití je ale mnohem širší, ať se jedná o nejrůznější cyklovýlety do přírody, po městě, nebo kdekoliv jinde. Stejně tak vám elektrokolo poslouží jako pohodlný a komfortní dopravní prostředek na dojíždění do práce, což se při hustém provozu ve větších městech může rozhodně hodit. Celkově se jedná o ekologickou a pohodlnou formu cestování, jejíž obliba stoupá jak u žen, tak u mužů. Jedinou nevýhodou tak zůstává poněkud vyší pořizovací cena a také o něco vyšší hmotnost oproti běžnému kolu, kterou zaznamenáte hlavně když se vám vybije baterie.


1. Typy elektrokol

Na začátku je nutné se zamyslet, kde budete na elektrokole nejspíš jezdit nejčastěji a za jakým účelem si ho pořizujete. V podstatě se rozhodujete jako u normálního kola. Na trhu najdete modely určené pro jízdu po městě, modely které se dají lehce složit, nebo horská či krosová kola.

Městské elektrokolo

Kolo určené pro jízdu ve městě ocení především uživatelé, kteří chtějí jezdit do práce nebo na nákupy. Jelikož dopravování po městě je mnohdy náročné, je dobré, aby kolo nebylo příliš těžké a také se dobře a jednoduše ovládalo. Tato kola mohou být již při prodeji vybavena pomocným příslušenstvím, jako jsou integrovaná světla, nosič, nebo blatníky. Tedy vybavení, které přispívá ke komfortu při dopravování po městských ulicích. Cenný je také ochranný kryt řetězu, který zamezí kontaktu s oděvem a jeho umazání. Městská kola mají často nižší rám, který ulehčuje sesedání a nasedání, kterému se při provozu často nevyhnete.

Skládací elektrokolo

Skládací variantu ocení především uživatelé, kteří chtějí malé a skladné kolo, na které nepotřebují mnoho místa pro uskladnění a podobně. Hodí se primárně na cesty v okolí bydliště, nebo na dojíždění do práce. Kolo se dá snadno složit a přenášet. Nebude se ale hodit na delší tratě, či jízdu náročnějším terénem. Nezapomínejte však na fakt, že ačkoliv se jedná o skládací elektrokolo, jeho váha bude v porovnáním s běžným skládacím kolem vyšší, neboť samotný motor a baterie něco váží.

Horské elektrokolo

Horské elektrokolo je vhodné pro jízdu v náročnějším terénu. Jedná se o častou variantu především u zákazníků, kteří hledají sportovní vyžití. Pro tento účel jsou horská kola často vybavena odpruženou vidlicí, hydraulickými brzdami a složitější elektronikou. Je důležité, aby dopomoc při jízdě byla co nejcitlivější a nejúčinnější, což přispívá k maximálnímu požitku z jízdy. Tyto modely často disponují přehazovačkou o větším počtu převodů, většinou o 7 až 10. Důležitá je také odolnost a kvalita, která umožní jízdu v náročných podmínkách.

Krosové elektrokolo

Krosové, nebo také trekové kolo, je varianta pro uživatele, kteří hledají kolo pro universální použití. Důležitá je pro ně všestrannost, životnost a dlouhý dojezd. Hodí se jak pro vyjížďky do terénu, tak pro projížďky po městě. Velice často disponuje odpruženou vidlicí. Dalo by se říci, že se jedná o určitý mezistupeň kola městského a horského.


2. Umístění pohonu

Elektrický pohon vás většinou zcela nezbaví nutnosti šlapat, nicméně vám tuto činnost může významně ulehčit. Jízda se tak pro vás stane komfortnější, pohodlnější a méně namáhavou. Obzvláště se o tom přesvědčíte v kopcovitém terénu, kde s dopomocí elektropohonu nebudete muset vynakládat takové množství energie a síly jako v případě klasického kola. Elektrický pohon také zvládne srovnat výkonnostní rozdíly mezi několika cyklisty. Existují i varianty uvedení elektrokola do pohybu bez nutnosti šlapat. Jedná se například o situaci, kdy kolo vedete vedle sebe - tato funkce se jmenuje WALK.

Můžete se setkat s různými typy umístění motoru. Nejčastěji:

  1. Na předním kole
  2. Na zadním kole
  3. Ve středu kola

Motor na předním kole

Motor v přední části kola najdete nejčastěji u modelů určených do města. Jeho výhodou je zejména snadná instalace a nízká pořizovací cena, v kombinaci s akumulátorem umístěným v zadní části také kolu dodává dobrou vyváženost. Jeho nevýhody jsou spojené právě se zatížením předního kola. Může totiž docházet k jeho podkluzování a při najíždění na obrubník se také trochu více nadřete. Do horšího terénu se takové kolo moc nehodí, na asfalt si s ním ale vystačíte.

Motor na zadním kole

Další možností je umístění motoru na zadní kolo. Tato varianta vám přinese lepší přenos točivého momentu. Celkově je to vhodnější varianta, co se jízdy v terénu týče, proto ji najdete hlavně u horských, krosových a trekingových kol. Manipulace s kolem je méně náročná, přední kolo je lehčí, takže se pro jízdu po terénu hodí. Jedinou nevýhodou je větší opotřebovávání zadní části kola, které bývá vlivem umístění motoru nevyvážené.

Motor ve střední části kola

Poslední možností je umístění motoru ve střední části kola. Tato varianta nabízí nejlepší hodnoty, co se vyvážení elektrokola týče. Dosáhnete maximálního výkonu i při úspornější jízdě. Počítat však musíte s vyšší cenou než u předchozích dvou variant. Nejčastěji na něj narazíte u horských kol, bývá ale i u jiných, zpravidla dražších, modelů.


3. Výkon motoru

Možná si říkáte, že nejlepší bude koupit elektrokolo s co nejvyšším výkonem, má to ovšem svá ale. Ačkoliv můžete narazit na modely s výkonem okolo 500 a více W, česká legislativa povoluje pouze elektrokola s maximálním výkonem 250 W. Modely s vyšším výkonem už je potřeba registrovat jako elektrické motocykly a podmínkou jejich používání je odpovídající řidičský průkaz.

Existuje jedna drobná klička, jak pořídit kolo s vyšším výkonem a vyhnout se podmínce řidičského průkazu. Jsou jí kola s tzv. offroad režimem. To v praxi znamená, že má kolo například výkon 350 nebo i 500 W, který je uměle snižovaný na 250 W. Mimo silnice ale můžete přejít na offroad režim a využít plného výkonu kola. Pořízení modelu s vyšším výkonem má své výhody, i když jej neplánujete využívat naplno. Takový motor má totiž díky umělému snížení výkonu rezervu, a tak se neopotřebovává tolik, jako model, který pracuje stále naplno.


4. Baterie

Baterie je srdcem celého elektrokola. Rozhodující je potom především otázka její kapacity, od čehož se pak odvíjí maximální dojezd kola, což ale samozřejmě také záleží na vámi zvolené úrovni dopomoci. Důležitá je také samozřejmě životnost baterie, nebo to, kolik nabíjecích cyklů zvládne.

Nejčastěji a nejvíce používané jsou dnes především lithiové baterie. Konkrétněji modifikace Li-Pol, Li-Ion, nebo LiFePO4. Nabízejí pěkný poměr ceny, váhy, životnosti a výkonu. Životnost se potom ale především odvíjí od toho, jak ji používáte a jak se o ní staráte. Nejčastěji udávaná životnost je kolem 15 000 až 25 000 najetých km. Aby baterie vydržela co nejdéle, je dobré ji vždy po každé jízdě dobíjet a to na maximální hodnotu. Dobíjení by se mělo vždy provádět nepřerušovaně. Je nutné také myslet na to, že není dobré, aby se baterie zcela vybila. Na zimu ji potom nevystavujte teplotám pod 0, neboť to životnost rozhodně neprodlouží a stejně tak ji chraňte před vysokými teplotami.

Běžné umístění baterie bývá:

  1. Na rámu kola
  2. Na sedlové tyči
  3. Na nosiči

Baterie na rámu kola

Častou a snad nejoptimálnější variantou je umístění baterie na rám kola, nebo přímo do rámu kola, jako například u kol skládacích. Tato poloha nabízí hned několik výhod, není například narušeno těžiště kola,  vše působí celistvým dojmem a nenarušuje design kola.

Baterie na sedlové tyči

Další možností je umístění baterie na sedlové tyči. Tuto variantu najdete především u městských a skládacích kol. Podobně jako u umístění na rámu není narušeno těžiště. Musíte však počítat pouze s jedním převodníkem a také s prodloužením rámu a tím pádem s prodloužením celé šlapací soustavy.

Baterie na nosiči 

Další možností je uložení baterie na nosiči. Její výhodou je snadná manipulace. Kola s touto formou umístění budou nejčastěji určena pro cestovní určení nebo jízdu po městě. Jedná se tedy především o kola městská nebo treková.


5. Dojezd

Pod označením dojezd se myslí vzdálenost, po kterou můžete počítat s dopomocí při šlapání, než dojde k vybití. Dojezd je ovlivněn baterií a faktory, jako je terén, styl jízdy, hmotnost jezdce, nastavení stupně dopomoci, a povětrnostní podmínky panující při jízdě. Celá problematika dojezdu by se dala přirovnat k jízdě v autě. Také nějakou dobu trvá, než přijdete například na optimální způsob řazení. I jízda na elektrokole chce jistý cvik a zkušenosti. Pokud celou cestu budete využívat maximální hodnotu dopomoci, nedojedete tolik jako při nižší úrovni.

Čím je větší kapacita baterie, tím delší je potom hodnota dojezdu. Maximální hodnota kapacity baterie se v současné chvíli pohybuje okolo 15 Ah. Takže zde bude nejdelší hodnota dojezdu kolem 120 km a více. Naopak u baterie s kapacitou kolem 9 Ah ujedete vzdálenost kolem 40 až 70 km na jedno nabití. Co nejdelšího dojezdu dosáhnete také pomocí správné volby plášťů, nahuštěním, seřízením brzdového systému a celkově dobrým technickým stavem elektrokola. Podezřele velká kapacita baterie (přes 20 Ah) nebo výjimečně dlouhý dojezd (okolo 200 km) bývají spíše marketingové triky výrobců a v reálu je dobré počítat s výrazně nižšími hodnotami.


6. Ovládací panel

Na předních řídítkách kola najdete ovládací panel, díky kterému získáte informace o vaší jízdě, ujetých kilometrech, nebo době jízdy. Hlavně však o stupni nabití či vybití baterie. Panelem také budete regulovat a volit úroveň elektrické asistence. Většinou kola nabízejí kolem 3 až 5 těchto úrovní. Čím více možných úrovní, tím větší možnost si nastavit optimální hodnotu dopomoci pro vás. Samotný pohon můžete samozřejmě zcela vypnout, ale potom musíte počítat s tím, že celý systém něco váží a kolo je těžší, takže se vám nepojede tak dobře jako na kole klasickém. Elektrokolo je však spíše určeno k využívání elektrické asistence. Navíc po prvních vyjížďkách zjistíte, že se vám systém ani vypínat nechce.

Panel můžete vybírat také podle technické zdatnosti uživatele. Existují velmi jednoduché modely, které se ovládají pomocí jednoho tlačítka, nebo také například multimediální varianty s LCD displejem a řadou pokročilejších funkcí. Záleží na vás, které ovládání je pro vás pohodlnější, jednoduché modely budou vhodnější například pro seniory nebo jezdce, kteří se nechtějí při jízdě zabývat zbytečnými složitostmi.


7. Rám a nosnost

Při volbě rámu je nutné určit, zda uživatel bude žena, nebo muž. Na trhu najdeme elektrokola s rámem vhodným pro ženy i muže. Natrefit můžete také na unisex rám, tedy univerzální variantu. Pokud víte, že budete jezdit především po městě, je dobré zvolit například elektrokolo s nižším rámem, neboť pro vás časté sesedání a nasedání bude méně obtížné.

Pokud jde o materiál, rámy jsou nejčastěji hliníkové, u lepších modelů potom karbonové. Tento materiál potěší nižší hmotností a větší odolností.

Výška rámu se zpravidla odvozuje od výšky postavy a bývá udávána v palcích nebo velikostech XS-XL, jak je známe u oblečení. Velikosti se ale mohou u různých prodejců lišit. Vliv má samozřejmě například i délka končetin, takže tato pomůcka není zcela stoprocentní, ve většině případů se ale dost dobře trefíte. U krosových kol se doporučuje volit rám spíše vyšší.

Výška postavy (cm)

Výška rámu (palce)

150 - 155

15 - 16

155 - 160

16

160 - 165

16 - 17

165 - 170

17 - 18

170 - 175

18 - 19

175 - 180

19 - 20

180 - 185

20 - 21

185 - 190

21 - 22

190 - 195

22 - 23

195 a více

23 a víc

Co se nosnosti týče, tak dnešní kola jsou koncipována většinou na nosnost kolem 110 až 150 kg, takže nabízejí dostatečně velkou variabilitu, a tak i lidé s vyšší váhou by měli bez problémů najít vhodné kolo pro ně. Někteří prodejci se dokonce specializují na elektrokola s vyšší nosností a zakoupit tak můžete třeba i modely s nosností okolo 170 kg.


8. Kvalita komponent

Nejen při výběru rámu byste měli myslet také na materiál, ze kterého je vyrobený. To samé platí i pro další komponenty, jako je přední vidlice, sedlovka nebo řidítka, kde opět hraje prim karbon, který je pružný a lépe pohlcuje vibrace.

Podstatnu roli hrají také brzdy a odpružení. Při výběru brzd je dobré dívat se po hydraulických kotoučových brzdách, které jsou nejúčinnější, a to zejména pokud kupujete horské kolo. U městských nebo krosových elektrokol si vystačíte i s klasickými V-brzdami, jejichž výhodou je nižší hmotnost v porovnání s hydraulickou variantou.

Co se týče odpružení, přední vidlice by měla být pružinová, u dražších modelů najdeme i vzduchovou. Nejlepí modely jsou vybavené inteligentním systémem pružení, které přizpůsobují míru pružení podle nerovnosti terénu.


9. Cena

Při výběru elektrokola samozřejmě nesmíme zapomenout ani na jeho cenu, přece jen nejde o zrovna malou investici. Ceny se pohybují v desítkách tisíc a v různých cenových hladinách můžete najít velmi rozdílné modely. Pojďme si tedy stručně shrnout, co můžete za své peníze očekávat.

Od 20 000 Kč do 30 000 Kč

Do 20 000 Kč můžete pořídit základní modely elektrokol a malá skládací elektrokola. V této cenové kategorii si pohodlně vyberete, pokud hledáte elektrokolo spíše pro kratší vzdálenosti a nekladete velký důraz na vysoký výkon

Od 20 000 Kč do 30 000 Kč

V kategorii od 20 000 Kč do 30 000 Kč najdete základní modely horských a krosových kol. Městská kola v této cenové hladině už patří k velmi dobře vybaveným modelům a pokud hledáte výkonnější kolo do města, pravděpodobně jej najdete tady.

Od 30 000 Kč do 40 000 Kč

Nad 30 000 Kč už seženete velmi dobrá skládací a krosová elektrokola, některé horské modely v této cenové kategorii se také vyznačují skvělými vlastnostmi. Pokud ale hledáte po všech směrech vynikající horské elektrokolo, pravděpodobně si ještě pár tisíc připlatíte.

Nad 40 000 Kč

Nad 40 000 Kč se dostanete, pokud hledáte vynikající horské elektrokolo nebo naprsto špičkové modely v jakékoliv jiné kategorii. Ceny některých elektrokol se mohou vyšplhat i na více než 80 000 Kč, záleží tedy hlavně na vás, jak moc je pro vás tato investice přijatelná.

Jak vám pomohl tento test? Budeme rádi za zpětnou vazbu.

Elektrokola
Průměrné hodnocení 4.5 z 90 hlasů

Ke zlepšování našich služeb využíváme na webu souborů cookie. Používáním webu s tím souhlasíte. Více

Na této stránce používáme cookie ke zkvalitnění webu a možnosti nabídnout jeho uživatelům co nejlepší zobrazení tohoto webu. Cookie může být také použita pro měření návštěvnosti jednotlivých stránek. Pokud budete pokračovat v používání této stránky, souhlasíte s tím.

Zavřít