Recenze Samsung UE50AU9072

• Extrémně tenká konstrukce v kategorii
  • Chybí Dolby Vision
  • Nevyužívá technologi OLED/QLED
  • Průměrné reproduktory
12 000 Kč Orientační cena

Koupit v obchodě:

Samsung UE50AU9072 je chytrým televizorem střední úhlopříčky, který se vyznačuje zejména velmi dobrým poměrem ceny a vybavenosti v době srovnání (prosinec 2021). Zobrazení zajišťuje padesátipalcový displej s Edge LED podsvícením. Co do funkcí, žádného extrémně nadstandardního provedení se nedočkáte, základ však neschází. Příjemné jsou naopak velmi tenké rámečky displeje.

Standardem této cenové třídy je rozlišení 4K. To ostatně splňuje také model Samsung UE50AU9072. I když televizní kanály v HD rozlišení nabízejí pouze 1 920 x 1 080 pixelů, televizor podporuje hardwarový upscaling. To v praxi znamená, že obraz na 3 840 x 2 160 pixelů nejen roztáhne, ale také vylepší, aby se co nejvíce přiblížil nativnímu 4K rozlišení. Obnovovací frekvence 50 Hertz je pak vhodná spíše pro sledování filmů než hraní her.

Výkon reproduktorů odpovídá standardu této kategorie. Integrované reproduktory poskytnou 20 wattů zvukového výkonu, což pro středně velkou místnost postačí. Výrobce sice slibuje „dokonalý prostorový zvuk“, toho však vždy dosáhnete výhradně použitím kvalitních samostatných reproduktorů. Hloubka těla je pouze 2,6 cm. Takto tenká obrazovka je spíše nadstandardem. Hmotnost 11,5 kilogramů TV stolek ani stěnu zásadně nezatíží.

Výrobce

Samsung

Úhlopříčka v palcích (")

50

Technologie obrazovky

Edge LED

Rozlišení (px)

3 840 x 2 160

Obnovovací frekvence (Hz)

50

Typ tuneru

DVB-T2, DVB-S2, DVB-C

Výkon reproduktorů (W)

20

Doporučená vzdálenost (m)

3,2

Výška (cm)

64,5

Šířka (cm)

111,9

Hloubka (cm)

2,6

Hmotnost (kg)

11,5

Hodnocení konektivity a spotřeby

Většina uživatelů dnes k televizi připojuje minimálně jedno externí zařízení, častěji i více. Typicky se jedná o TV box některého z poskytovatelů internetové televize IPTV a herní konzoli. Pro tyto účely disponuje televizor hned 3 HDMI konektory určenými pro přenos obrazu. Jeden z nich podporuje také standard ARC a umožní přenos zvuku do domácího kina.

K televizi připojíte bez obtíží také USB, ať už se bude jednat o klávesnici, nebo externí disk. Pro tyto účely slouží dvojice USB portů. Připojení k internetu je možno realizovat bezdrátově přes Wi-Fi, stejně jako s využitím klasického internetového kabelu RJ-45.

Energetická třída by při výběru moderního televizoru neměla hrát zásadní roli, úspornější displej zpravidla méně svítí. Zařízení výrobce ohodnotil písmenem G. Průměrná roční spotřeba dosahuje 120 kWh při 1 000 hodinách sledování za rok. To v praxi znamená při ceně elektřiny 5,8 Kč/kWh náklady na provoz cca 700 Kč. Důležitou roli bude hrát také to, nakolik budete televizi provozovat v běžném a náročnějším HDR režimu.

LAN připojení

Ano

WiFi

Ano

Konektory HDMI

3

Konektory USB

2

Sluchátkový jack

Ne

Energetická třída

G

Roční spotřeba v SDR (kWh)

89

Roční spotřeba v HDR (kWh)

120

Roční náklady na provoz v SDR (Kč)

516

Roční náklady na provoz v HDR (Kč)

696

Hodnocení funkcí

Po připojení televize k internetu budete moci využít hned několik chytrých funkcí. Chybět nesmí například HbbTV neboli červené tlačítko. To umožňuje přístup k bonusovému obsahu televizních stanic a zpětné přehrávání některých pořadů. Náročnější uživatele potěší funkce hlasového asistenta a možnost bezdrátového přenosu obrazu z mobilu na větší televizor. To oceníte například při promítání fotek z dovolené.

Aby se držel tento model současných standardů, vybavil jej výrobce funkcí HDR. Ta dovede vylepšit přehrávaný obsah. Pokud s sebou film nese potřebné informace, televizor vhodně ztmaví a zesvětlí správné čísti scény a zajistí živější barvy. V herním režimu se naopak snižuje prodleva od kliknutí, teoreticky tak lze televizor využít také pro hraní her, například na herních konzolích.

Smart TV

Ano

HbbTV

Ano

Funkce vylepšení obrazu

HDR

Hlasový asistent

Ano

Ambilight

Ne

Zrcadlení obrazu

Ano

Variabilní obnovovací frekvence

Ne

Herní režim

Ano

Názory uživatelů a dalších expertů

Pokud byste hledali hodnocení expertně zaměřených redakcí, museli byste se zaměřit na celé modelové řady. Profesionálové totiž nehodnotí každý model zvlášť, ale většinou se vyjadřují k vlastnostem celé řady produktů. Experti označují tento model za výborný s ohledem na kvalitu obrazu ve své cenové třídě a příjemné uživatelské rozhraní. Naopak výrobci vyčítají nižší svítivost obrazovky a horší kvalitu zvuku.

Uživatelských recenzí bylo v době psaní tohoto článku spíše poskrovnu. Ty, které ale dostupné byly, označovaly obrazovku za dobrou v poměru ceny a výkonu. Některým uživatelům vadí složitější menu, to ale nemůžeme potvrdit. Chytré televizory nabízejí velké spektrum možností a to s sebou přináší samozřejmě také velké množství karet v menu televizoru.

Hlavní klady, zápory a zajímavosti oproti jiným produktům

Zásadním benefitem recenzovaného modelu je výborný poměr mezi cenou a vybaveností. Obrazovka je zkrátka na svou úhlopříčku doplněna o dostatek chytrých funkcí, jako je bezdrátový přenos obrazu, HDR či hlasový asistent. Upscaling pracuje poměrně dobře a barvy nejsou daleko od toho, jak by měly optimálně vypadat. Výrobce volil navíc také tenké rámečky displeje a malou tloušťku konstrukce.

Televizi schází Dolby Vision, tedy pokročilejší forma režimu HDR. Za velkou nevýhodu to však s ohledem k pořizovacím nákladům považovat nemůžeme. Taktéž je použit klasický LED panel, za OLED či QLED provedení byste si museli připlatit a pořídit jiný dražší model. Reproduktory nejsou optimální, a i když výrobce slibuje „dokonalý prostorový zážitek“, očekávejte spíše průměrný zvuk.

Chytrý televizor Samsung UE50AU9072 patří mezi zajímavé modely střední třídy. Se zachováním přívětivé pořizovací ceny můžete očekávat starší technologii displeje a průměrnou vybavenost funkcemi. Zásadní problémy se však nekonají, odborníci potvrzují, že ve své cenové třídě funguje upscaling obrazu dobře, barvy jsou také solidní a menu nabízí široké spektrum možností.

Pokud si ale potrpíte na maximální kvalitě obrazu, zaměřte se spíše na OLED panelem vybavený model LG OLED55BX. Ten je sice výrazně dražší, kvalita zobrazení a přídavné funkce však příplatek vykompenzují.

12 000 Kč Orientační cena
Autor: Jakub Gulec | Datum: | Produkt: Samsung UE50AU9072 | Hodnocení: 91,4 %
Jakub Gulec je technickým expertem naší redakce. Televize má nastudovány od A po Z a žádná technologická novinka mu neunikne. Pojmy jako 4K upscaling či Micro LED mu nejsou vůbec cizí a snadno vám jejich důležitost přiblíží. Kromě televizí najdete jeho recenze i v kategoriích tabletů, mobilů, ale také zahradního náčiní.
Technický redaktor