Recenze a test Samsung UE50NU7442

(max. 10)
Hodnocení funkcí
(max. 10)
Celkové
hodnocení
10,0 6,6 5,5 9,3 74,4 %

Televizor Samsung UE50NU7442 vám nabídne v námi hodnocené variantě úhlopříčku 50 palců, což je v kombinaci s rozlišením 3840 x 2160 pixelů hodnota přinášející velmi vysokou kvalitu obrazu patřící k nadprůměru ve srovnatelných cenových kategoriích. Podobně dobře si vede televizor i v ohledu výkonu reproduktorů. Jejich výkon je determinován hodnotou 20 W, a ačkoliv se nejedná zdaleka o jediný faktor, který ovlivňuje kvalitu zvuku televize, můžete se těšit na zvukově slušné výkony.

Co se týče rozměrů, televize nevybočuje výrazným způsobem z průměru srovnatelných produktů se stejnou úhlopříčkou. Váha zařízení se pohybuje okolo šestnácti kilogramů, s čímž je nutné počítat i při přesouvání, upevňování na stěnu nebo jiné manipulaci.

Parametr Tento produkt Průměr všech námi srovnávaných produktů
Výrobce Samsung 23 % LG, 23 % Sony, 23 % Samsung, 15 % Philips, 8 % GoGEN, 8 % Strong
Úhlopříčka v palcích (”)  50 49,15
Typ obrazovky  LED 92 % LED, 8 % QLED
Rozlišení (px)  3840 x 2160 69 % 3840 x 2160, 31 % 1920 x 1080
Prohnutí obrazovky  Rovná 100 % Rovná
Výkon reproduktorů (W)  20 18,62
Typ tuneru  DVB-T, T2, C, S, S2 85 % DVB-T, T2, C, S, S2, 15 % DVB-T, T2, C, S2
Obnovovací frekvence  50 53,64
Výška (cm)  65 64,95
Šířka (cm) 112 110,62
Hloubka (cm)  6 7,22
Hmotnost (kg) 16,5 12,24

Hodnocení konektivity a spotřeby

Co se týče konektivity, televizor příliš nevybočuje z průměru srovnatelných produktů. Možnosti připojení dalších zařízení jsou určovány především dvěma vstupy pro USB a třemi pro HDMI kabely. Relativní slabinou je absence 3,5 mm konektrou pro připojení sluchátek. Naopak od UE50NU7442 můžete očekávat jistý standard v podobě kabelového LAN připojení k internetu. Negativní stránkou televize je také její vyšší spotřeba energie, která činí 93 W. Jen pro představu vás její roční provoz výjde při průměrném denním sledovaní po dobu čtyř hodin na zhruba 516 Kč. To sice není zdánlivě velká částka, ale v porovnání s konkurenčními produkty se řadí mezi nejméně úsporné.

Počet výstupů HDMI  3 3,00
Počet výstupů USB  2 2,08
Sluchátkový jack  NE 62 % ANO, 38 % NE
LAN připojení  ANO 100 % ANO
Energetická třída  A 46 % A+, 38 % A, 15 % B
Spotřeba (W)  93 80,54
Roční spotřeba (kWh)  129 114,77
Roční náklady na provoz při sledování 4 hod/den (Kč)  516 459,08

Hodnocení funkcí

Televizi nechybí základní funkce jako časovač vypnutí a zapnutí a smart technologie, což je fenomén poslední doby. Televizor díky vlastnímu operačnímu systému nabízí svým uživatelům nový rozměr využívaní, prostřednictvím různých aplikací umožňuje například čtení emailů, sledování Youtube nebo připojování k sociálním sítím. Smart televize umožňují také přetáčení již odvysílaného televizního obsahu, takže se můžete jejich využitím dostat například k filmům, které běžely v televizi předchozí den, a vy jste je nestihli sledovat. Plusem tohoto modelu je také eko senzor, který reguluje jas obrazovky v závislostech na světelných podmínkách ve kterých je televizor umístěn.

Časovač vypnutí  ANO 77 % ANO, 23 % Neuvedeno
Časovač zapnutí  ANO 23 % ANO, 77 % Neuvedeno
Funkce smart  ANO 100 % ANO
Eko senzor  ANO 69 % ANO, 31 % NE
Wi-Fi  ANO 92 % ANO, 8 % Neuvedeno
3D  NE 100 % NE
Snadno dostupný vypínač  NE 69 % NE, 31 % Neuvedeno

Spokojení uživatelé si u televizoru Samsung UE50NU7442 chválí především kvalitu obrazu i dobré ozvučení. Výhodou je podle nich i jednoduché a intuitivní ovládání. Naopak slabinou je podle nich například nižší snímkovací frekvence, která zapříčiňuje "trhaný" obraz například u sportovních přenosů. Někdy vyčítají také absenci podpory přehrávání starších kodeků DivX a Xvid nebo zvukový formát DTS.

Televize Samsung UE50NU7742 nabízí při zachování poměrně slušné ceny velmi přijatelné parametrové vybavení. Díky dobrým obrazovým a zvukovým vlastnostem se její využití jeví jako poměrně univerzální. Určitá slabina může být spatřována především ve vyšší spotřebe elektrické energie, která se ale při běžném používání nikterak výrazně neprodraží. Pokud hledáte televizi za dobrou cenu s výbornými parametry a nehledíte příliš na energetické údaje, pak vám UE50NU7742 můžeme jedině doporučit.

Pokud vás zajímají novinky v oblasti televizorů, zkuste si přečíst recenzi k dalšímu produktu společností Samsung. Jedná se o model ​QE49Q6FN využívající takzvanou QLED technologii zobrazení.

Produkt: Samsung UE50NU7442
Hodnocení: 74,4 % 100 % 0 %