Recenze a test Sony Bravia KDL-48WD650

(max. 10)
Hodnocení funkcí
(max. 10)
Celkové
hodnocení
5,2 8,5 6,5 6,7 67,4 %

Tato televize Sony nabízí svým divákům úhlopříčku 48 palců a slušné rozlišení 1920 x 1080. Tyto specifikace ji sice neřadí do kategorie s nejlepší kvalitou obrazu, ale pro běžné sledování bohatě postačí. Výkon reproduktorů 10 W řadí televizor z pohledu zvukové kvality spíše k průměrným až lehce podprůměrným. Co se týče rozměrů, je televize srovnatelná se všemi dalšími testovanými v našem výběru (květen 2017). Hmotnostně je pak s váhou 10,7 kg vůbec nejlehčí z celého našeho testu a jeví se proto jako vhodná volba pro uživatele, kteří plánují televizi opakovaně přesouvat.

• Náš tip pro vás: Ušetřete až 4,8 % z ceny díky cashback portálu Tipli.cz
Parametr Tento produkt Průměr všech srovnávaných produktů
Výrobce Sony 31 % Samsung, 23 % Philips, 15 % Sony, 8 % Hyundai, 8 % GoGEN, 8 % LG, 8 % Panasonic
Úhlopříčka v palcích (”)  48 49,31
Typ obrazovky  LED 100 % LED
Rozlišení (px)  1920 x 1080 77 % 3840 x 2160, 23 % 1920 x 1080
Prohnutí obrazovky  Rovná 85 % Rovná, 15 % Prohnutá
Výkon reproduktorů (W)  10 17,85
Typ tuneru  DVB-T, T2, C, C2 100 % DVB-T, T2, C, S, S2
Obnovovací frekvence  50 51,67
Výška (cm) 64,3 65,22
Šířka (cm) 109,2 111,02
Hloubka (cm) 6,6 7,94
Hmotnost (kg) 10,7 12,48

Hodnocení konektivity a spotřeby

Z pohledu konektivity lze televizi vnímat jako průměrnou. Dva výstupy pro HDMI a dva pro USB nabízejí slušný standard, který každému divákovi dovolí propojit televizi s mobilem, notebookem nebo dalšími multimediálními zařízeními. Televizi nechybí ani sluchátkový jack, který může být vítaným rozšířením například pokud plánujete televizi sledovat v obývacím pokoji a nechcete vyrušovat další rodinné příslušníky. Spotřeba televize je pak parametr, ve kterém televizor vykazuje velmi pozitivní čísla. S okamžitou spotřebou 58 W a roční spotřebou 85 kWh můžete při ročním sledování počítat s ohledem na průměrné náklady za elektřinu s výdajem okolo 340 Kč, což je velmi nízké číslo a v době vzniku testu (květen 2017), řadí tuto televizi mezi ty nejúspornější, o čemž svědčí i energetická třída A+.

Počet výstupů HDMI  2 2,85
Počet výstupů USB  2 2,00
Sluchátkový jack  ANO 62 % ANO, 38 % NE
LAN připojení  ANO 100 % ANO
Energetická třída  A+ 54 % A+, 46 % A
Spotřeba (W)  58 75,69
Roční spotřeba (kWh)  85 107,54
Roční náklady na provoz při sledování 4 hod/den v Kč  340 430,15

Hodnocení funkcí

Televize Sony Bravia KDL-48WD650 disponuje časovačem vypnutí a zapnutí, což uvítají především diváci, kteří sledují televizi přes noc a chtějí si nastavit její automatické uvedení do provozu, či vypnutí v předem stanovenou hodinu, to aby televize nebyla zapnutá celou noc, když budete spát. Nechybí jí ani funkce smart, která spolu s vlastním procesorem a operačním systémem nabízí spoustu možností, na které jste možná nebyli od své staré televize zvyklí. Naopak určitým zklamáním může být jistě absence eko senzoru, který automaticky reguluje jas obrazu podle světelných podmínek – nicméně s ohledem na již zmiňovanou velmi nízkou spotřebu není nutné považovat tento nedostatek jako závažné mínus.

Časovač vypnutí  ANO 100 % ANO
Časovač zapnutí  ANO 100 % ANO
Funkce smart  ANO 100 % ANO
Eko senzor  NE 62 % NE, 38 % ANO
Wi-Fi  ANO 100 % ANO
3D  NE 100 % NE
Snadno dostupný vypínač  NE 100 % NE

Za silnou stránku tohoto televizoru lze zcela jistě považovat uživatelské recenze. Těch sice není mnoho, nicméně většinou jsou velmi pozitivní. Nejčastěji si uživatelé chválí rozměry a také nízkou hmotnost. Za zmínku stojí také častá zmínka o praktickém stojanu. Za hlavní negativum lze z pohledu uživatelských recenzí považovat nižší obnovovací frekvenci 50 Hz, která může v některých případech (především při hraní her nebo sledování rychlých filmových scén) znamenat pomalejší reakce obrazu.

Ačkoliv tato televize Sony Bravia v našem testu (květen 2017) nepatřila k nejlépe vybaveným, stále z testu vychází se slušnými výsledky. Standardní rozlišení, nižší obnovovací frekvence a úhlopříčka 48 palců znamenají průměrnou kvalitu obrazu. Reproduktory s 10 W výkonem jsou spíše slabší stránkou, ale všechny tyto parametry jednoznačně nahrazuje velmi nízká spotřeba televizoru, jeho rozměry a nízká hmotnost. V ohledu konektivity a funkcí pak televize nijak nevybočuje z normálu. Sony Bravia KDL-48WD650 je model, který doporučujeme především do domácností, kde hraje důležitou roli spotřeba nebo je z nějakého důvodu vyžadována nízká hmotnost a malá hloubka televizoru. Pokud hledáte televizor s vyšší kvalitou obrazu a výkonem reproduktorů, doporučujeme vám podívat se na další naše recenze. Například televizor Samsung UE49KU6172 nabízí v tomto ohledu špičkové hodnoty.

Produkt: Sony Bravia KDL-48WD650
Hodnocení: 67,4 % 100 % 0 %

Kompletní srovnávací test

Na této stránce používáme cookie ke zkvalitnění webu a možnosti nabídnout jeho uživatelům co nejlepší zobrazení tohoto webu. Cookie může být také použita pro měření návštěvnosti jednotlivých stránek. Pokud budete pokračovat v používání této stránky, souhlasíte s tím.

Zavřít