Menu

Naše mise je pomáhat
s orientací v moderním světě

Tvoříme články, návody, žebříčky a testujeme produkty. Od technologií chytré nákupy.

Napište nám na dotazy@arecenze.cz

Naše ocenění pro nejlépe hodnocené produkty najdete i u prodejců.

 

Náš tým

Jakub Havelka

Jakub Havelka

Zakladatel a provozovatel havelka@arecenze.cz

Miluje technologie, ve kterých hledá způsoby, jak mohou lidem pomáhat v každodenních úkolech. Když zakládal arecenze, měl jasný cíl: zpřístupnit svět technologií každému. Z vlastní zkušenosti věděl, jak složité může být vybrat správný produkt nebo pochopit nový trend. Dnes vede tým expertů, kteří společně vytvářejí spolehlivého průvodce moderním světem.

Jakub Gulec

Šéfredaktor magazínu gulec@procontent.cz

Jakub je našim dlouholetým technickým expertem a udává magazínu směr. Funkce a kvalitu preferuje před značkou, při práci kombinuje výhod systémů macOS a Windows. Pravidelně jezdí na prezentace výrobců v ČR i v zahraničí a je tak vždy v obraze. Má bohaté zkušenosti se strukturováním a realizaci testů produktů, koordinaci testů a jejich postprodukci.

Adam Boček

Adam Boček

Marketing & Sales manager bocek@procontent.cz

Adam vystudoval magisterský obor mezinárodní teritoriální studia na Mendelově univerzitě v Brně. Rád cestuje a kromě technologií je také fanouškem bojových sportů a závodí v silovém trojboji. Jeho hlavním zaměřením na portále Arecenze.cz je online marketing a PR.

Eliška Srncová

Redaktorka dotazy@arecenze.cz

Eliška je absolventkou žurnalistiky a za studium načerpala řadu zkušeností se psaním novinářských i nežurnalistických textů. Její články jsou zaměřené především na velké domácí spotřebiče, tedy přístroje, se kterými se denně potkává každý z nás. Věnuje se také potřebám pro děti. Přehled v těchto tématech si udržuje už několik let, díky tomu ochotně radí čtenářům i svým blízkým.

Iva Koňaříková

Redaktorka dotazy@arecenze.cz

Iva se specializuje na analýzu, výběr a hodnocení domácích spotřebičů. Testování a výběru produktů do domácnosti se věnuje už 5 let. Za tu dobu vytvořila stovky nákupních průvodců, kde kombinuje detailní průzkum trhu s praktickými zkušenostmi. Díky systematickému sledování trendů a zpětné vazby od uživatelů pomáhá ostatním s výběrem ideálních produktů pro jejich potřeby. Kromě tvorby obsahu o domácích spotřebičích se věnuje sportovním aktivitám, které jí pomáhají udržovat zdravou rovnováhu mezi prací a osobním životem.

Dana Široká

Redaktorka dotazy@arecenze.cz

Dana vystudovala obor Diplomovaný zdravotní laborant na Vyšší odborné škole zdravotnické v Plzni. Odjakživa v sobě má vášeň pro psaní, proto se rozhodla své zkušenosti z práce v laboratoři využít na poli copywritingu a věnuje se hlavně tématům se zdravotním a technickým zaměřením. Ve volném čase ráda pobývá v přírodě, chodí běhat a věnuje se svým věrným psím kamarádům.

Kateřina Klodnerová

Redaktorka

Kateřina pro Arecenze testuje i srovnává produkty druhým rokem a její srdcovkou jsou výrobky pro děti, kterým se věnuje přes 6 let. Jako dvojnásobná máma s nimi má bohaté zkušenosti a její misí je co nejvíce usnadnit rodičům život. Nedávnou stavbu a zařizování novostavby zase zúročuje v tématech o bydlení a domácnosti. Pomáhat čtenářům vybrat kvalitní produkty ji naplňuje a přináší radost. Miluje běhání a ve volném čase čerpá energii v přírodě.

Libor Minařík

Redaktor

Libor vystudoval magisterský obor management a marketing na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Copywritingu se věnuje posledních 9 let a v našem týmu má na starosti především technická témata, protože sám je velkým technologickým nadšencem. Jeho oblíbenými kategoriemi jsou nositelná elektronika, audio, počítače a různé technické vychytávky. Ve volném čase se rád věnuje sportu, hudbě a cestování.

Tereza Peterková

Redaktorka dotazy@arecenze.cz

Tereza se již pár let věnuje copywritingu různorodých témat, díky kterým nasbírala zkušenosti ve více oblastech. Nejblíže však má k tématům, jako je fitness, outdoor či zdraví a krása, které jsou zároveň jejím koníčkem. Kromě toho ráda cestuje a fotky z cest pak sdílí na svých sociálních sítích.

Klára Jelínková

Redaktorka, správkyně sociálních sítí dotazy@arecenze.cz

Klára studuje mezinárodněprávní obchodní studia na Masarykově univerzitě v Brně a je interní redaktorkou Arecenzí, kde má na starosti především sportovní témata, protože sama velmi ráda sportuje. Již několik let také pracuje jako obsahová specialistka na volné noze a v tomto oboru se zaměřuje především na sociální sítě. Postupně tedy přebírá správu sociálních sítí Arecenzí.

Veronika Vyskočilová

Redaktorka dotazy@arecenze.cz

Veronika vystudovala mediální studia a žurnalistiku na Masarykově univerzitě v Brně, magisterská studia dokončila na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně v oboru marketingová komunikace. Psaní článků a hledání informací je pro ni tedy hračka. Ve svém volnu tráví čas nejraději v kuchyni, na zahrádce nebo při sledování filmů a seriálů. V práci využívá nabyté zkušenosti, a proto se věnuje recenzím všemožných kuchyňských a domácích pomocníků.

Iveta Polášková

Redaktorka dotazy@arecenze.cz

Iveta je studentkou oboru management v kultuře na Masarykově univerzitě v Brně, kde čerpá zkušenosti s psaním recenzí na kulturní akce. Vlastně něco píše skoro pořád – básničky, cestovní deníky, i šuplíková veledíla. Mimo to je členkou ochotnického divadla, navštěvuje baletní lekce pro dospělé a po večerech se učí hrát na akordeon. S jejími texty se u nás na webu nejčastěji setkáte u zahradního vybavení a outdoorových potřeb.

Karolína Šerá

Redaktorka dotazy@arecenze.cz

Karolína vystudovala mediální studia a žurnalistiku spolu s environmentálními studii na Masarykově univerzitě. Tyto obory charakterizují její zájmy a pohled na svět. Psaní se věnovala ve škole, v práci i ve volném čase, v šuplíku má rozepsaných několik knih. Kromě toho vyznává zdravý životní styl, zajímá se o ekologii, ráda sportuje a nejlépe jí je v přírodě.

Kamila Lorenzová

Redaktorka dotazy@arecenze.cz

Kamila studuje magisterský stupeň oboru mediálních a komunikačních studií na Masarykově univerzitě. Kromě psaní ji baví hlavně cestování a objevování nových míst a kultur. Vyžívá se v zimních sportech, focení a sledování módních trendů v mnoha odvětvích. Když zrovna není v práci, tráví nejraději čas s přáteli a rodinou.

Filip Gažo

Filmový recenzent

Filip studoval rozhlasovou a televizní dramaturgii a scenáristiku na JAMU v Brně. V současnosti píše recenze filmových novinek. Do svých recenzí vkládá nejen odborné poznatky z profesionálního studia, ale i své osobní názory. Ve volném čase pracuje také na vlastních scénářových textech.

Martina Moresová

Redaktorka

Martina vystudovala žurnalistiku a mediální studia na brněnské Masarykově univerzitě. Díky studiu a práci v redakci měla možnost napsat spousty novinářských i lifestylových textů. Momentálně jí většinu času zabírá péče o její dvouletou dceru. Proto se i na Arecenzích věnuje srovnávání témat spojených s rodičovstvím. Jinak ale ráda čte a poslouchá podcasty. S oblibou si také zacvičí jógu nebo se projede na longboardu, čímž kompenzuje dlouhé sezení u počítače.

Petr Šindelář

Redaktor dotazy@arecenze.cz

Petr pracuje jako externí copywriter a redaktor již 14 let, takže má se psaním článků opravdu bohaté zkušenosti. Na Arecenzích se věnuje zejména outdoorovým a sportovním tématům. Ve volném čase se věnuje literatuře, historii, psychologii, kinematografii, sportu a zdravému životnímu stylu.

Nikol Engelmann

Redaktorka dotazy@arecenze.cz

Nikol má na Arecenzích na starost témata spojená s financemi. Aktuálně studuje obor Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání na Univerzitě Hradec Králové. Již na střední škole ji učaroval svět financí a investic, který ji přivedl i ke copywritingu, jemuž se věnuje více než pět let. Kromě financí jsou jejím koníčkem také moderní technologie, a to i přesto, že většinu svého volného času tráví nejraději v přírodě.

Lucie Sobotová

Redaktorka

Lucie vystudovala matematiku a biologii na Přírodovědecké fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Poté učila na gymnáziu a v současné době je na rodičovské dovolené. Kromě péče o dvě malé děti je jejím koníčkem rodinný dům, který s manželem svépomocí rekonstruuje. Své dlouholeté literární ambice krotí psaním článků pro magazín Arecenze. Nejraději píše témata týkající se bydlení, stavby a zahrady.

Marie Pospíšilová

Redaktorka

Marie studuje marketing na Obchodně podnikatelské fakultě Slezské univerzity v Opavě. K psaní ji to táhlo již od základní školy, kdy byla jedna z jejích povídek otištěna ve sborníku vítězných slohových prací Olympiády v českém jazyce. Mezi její další koníčky patří především zdravý životní styl a fitness, kterému se závodně věnuje. Na Arecenzích má na starosti hlavně slevové články pro magazín.

Samuel Hudec

Redaktor

Samuel je studentem práv na Masarykově univerzitě, ale ani žurnalistika mu není cizí. Už jako kluk našel zálibu ve spisovatelství a krom stovek filmových recenzí sepsal ve volném čase i více než sedmisetstránkový fantasy gamebook. Miluje sporty, dobrou literaturu a tiché chvíle filosofování, kdy může popustit uzdu své fantasii. Nejraději se věnuje tématům okolo elektroniky a drobných spotřebičů, se kterými se setkává v každodenním životě.

Michael Jedzok

Redaktor

Michael je nadšený fanoušek do techniky a informatiky. Od 15 let se věnuje tvorbě webových stránek, skladbě počítačů a technice samotné. V posledních letech se našel v psaní, kde jsou jeho oblíbená témata technické novinky, elektronika a zvířata. Kromě toho se ve volném čase rád věnuje sportu, kinematografii a hraní her.

Kristýna Hašková

Redaktorka

Při studiu žurnalistiky, sociologie a bohemistiky se naučila prozkoumat témata ze všech úhlů a předat čtenářům nejdůležitější a zároveň ověřené informace. Ve svém volnu ráda tráví čas v přírodě, plaváním i péčí o domácnost. Nejvíc si odpočine v domácí infrasauně a u dobré knihy. Proto se u nás specializuje na wellness témata jako infrasauny, vířivky a také srovnává užitečné přístroje do domácnosti.

Petr Zakrzewski

Technologický redaktor

Petr se technologiím věnuje, píše a tvoří o nich přes 8 let, ale nadšencem je od malička. Zatímco si jeho kamarádi v dětství hráli s Legem, on skládal počítače ze starých součástek a přehrával operační systémy ve svém telefonu. Je tvůrcem technologického kanálu „tadypetr". Má rád technologie z pohledu toho, co člověku přinesou do každodenního života, jejich specifikace řadí až na druhé místo.

Jak tvoříme srovnání produktů?

Každé téma dostane na starost zodpovědný redaktor, který s ním má největší zkušenosti.

Ke vzniku kompletního srovnání vede 6 ucelených kroků. To může vypadat jako brnkačka, ale jednomu srovnávacímu testu redaktor spolu s týmem věnuje průměrně 80 hodin.

Znázornění průběhu studia témat

1. Studium a pochopení kategorie

Na začátku redaktor desítky hodin studuje, sepisuje, doptává se a tvoří základ pro jeho budoucí „Jak vybrat“ článek. U složitých témat také spolupracujeme s odbornými konzultanty, se kterými veškerý postup a informace kontrolujeme.

Znázornění výběru produktu do srovnání

2. Výběr produktů do srovnání

V další fázi se věnuje výběru produktů do srovnání. Produkty vybírá dle toho, o které je na trhu největší zájem, nebo jsou něčím zajímavé, i když se o nich moc neví.

Znázornění výběru hodnotících kritérií

3. Nastavení objektivních hodnotících kritérií

Jakmile máme všechny informace, přichází čas vytvořit hodnotící rámec pro danou kategorii. Ten je stanovený tak, aby byl každý produkt hodnocený naprosto objektivně a stejně. Zkrátka nikomu nenadržujeme. Kritéria hodnocení také udávají, co budeme o daných produktech zjišťovat.

Znázornění průběhu získávání informací o produktech

4. Získávání informací o produktech

Nyní přichází detektivní práce. O každém produktu redaktor zjišťuje a ověřuje data, která využije k následnému vyhodnocování. Mezi data řadíme výsledky našich testů, důležité parametry, uživatelské názory, výsledky dalších zahraničních i českých testů a mnohé další informace. V této fázi také vznikají fotografie a videa k recenzím těch produktů, které sami testujeme.

Znázornění průběhu vyhodnocování a psaní recenzí

5. Vyhodnocení a sepsání recenze

Na řadě je samotné bodování. Produkty srovnáme a ohodnotíme dle nastavených kritérií. Ke každému výrobku navíc redaktor sepíše své stanovisko neboli recenzi. V ní najdete objektivní zhodnocení zjištěných parametrů a dat, včetně vysvětlení jejích důležitosti a významu. Recenze zároveň shrnuje, pro koho bude produkt na základě těchto parametrů vhodný a proč.

Znázornění průběhu pravidelných aktualizací

6. Pravidelná aktualizace

Naše výběry nejlepších produktů samozřejmě pravidelně aktualizujeme. Přidáváme nové výrobky a také informace o inovacích nebo další tipy. Sledujeme aktuální trendy a změny v energetických štítcích, které zapracováváme do článků a měníme podle nich systém hodnocení produktů. Prostě držíme krok s dobou.

Jak portál financujeme

Je pro nás důležité, abychom mohli výsledky naší práce zpřístupnit všem zdarma.

Proto spolupracujeme s nezávislým srovnávačem cen Heureka.cz, díky kterému jsme schopni financovat vznik a vývoj nových témat na portálu. Poté, co si u nás vyberete ten správný produkt, můžete se tlačítkem "Zobrazit nabídky" dostat přímo na srovnání cen většiny e-shopů a Heureka nám za přivedené uživatele dává provizi. Podobnou spolupráci máme také s dalšími e-shopy jako Alza.cz.

Mezi metody financování jako u každého média patří také inzerce. Naši partneři mohou v rámci inzerce nechat svůj produkt otestovat, nebo o něm napsat článek. Ten tvoří naše redakce dle běžných standardů a pravidel. Takový obsah je vždy označen jako "Premium" a najdete ho v magazínové sekci. PR články nebo tiskové zprávy jsou jako obsah od inzerentů označeny jako "Článek partnera" a rovněž je najdete jedině v magazínové sekci. Inzercí nelze zasahovat do testů ani tabulek srovnání.

Časté dotazy

Kdo srovnání, testy a výběry produktů zpracovává?

 

Srovnávací testy zpracovává tým interní redakce. Nikdo jiný obsah na Arecenze.cz nepublikuje.

Necháváte si za umístění v žebříčku platit?

Za srovnání si nenecháváme, nemusíme a hlavně nechceme nechat platit. Portál financujeme díky partnerství se srovnávačem cen Heureka.cz, od kterého získáváme odměnu za přivedené návštěvníky. Proto nemáme potřebu se nechat kýmkoliv uplácet, ani nemusíme výsledky zavírat do placené sekce. Odmítáme také snahy prodejců a výrobců o umístění jejich produktu na vyšší příčku ve srovnání.

Inzerce je možná jedině v sekci magazín, kde jsou články ve spolupráci s inzerentem označeny jako premium, stále jsou ale tvořeny naší redakcí v běžných redakčních standardech. Články a tiskové zprávy od inzerentů jsou v magazínu označeny jako „Článek partnera“.

Jak vzniká hodnocení produktu?

Hodnocení vzniká kombinací známek a vah mnoha údajů, které o produktech zjistíme jak z průzkumu, tak osobního vyzkoušení. Podrobné informace jsou v sekci „Jak pracujeme“, případně v každé kategorii konkrétně.

Jak získáváte produkty do testů?

Produkty, které osobně zkoušíme, sami nakupujeme v maloobchodní síti tak, jako byste to dělali vy. V ojedinělých případech nám produkty poskytují e-shopy nebo další partneři jako zápůjčku, nijak ale neovlivňují výsledek.

Mám zájem o inzerci u vás na webu, je možné se domluvit?

Umožňujeme různé formáty inzerce v naší magazínové sekci, do jednotlivých srovnání ale nelze inzercí zasahovat. Vše o inzerci zjistíte zde.

Zkoušíte všechny produkty osobně?

V některých kategoriích testujeme všechny produkty, v jiných jsme osobně vyzkoušeli jen několik z nich a některé výběry produktů vznikají bez osobního vyzkoušení. Můžete se spolehnout, že každý vybraný produkt je doporučený po hodinách zjišťování informací, konzultací, analyzování a díky osobním zkušenostem redaktora.

Rádi bychom do srovnání dostali svůj produkt. Je to možné?

Pro zachování maximální objektivity nelze do našeho výběru produktů jakkoliv zasahovat. Produkty i kategorie přidáváme postupně dle toho, o které je největší zájem. Snažíme se také o co největší variabilitu výběru, aby byl co nejvíce reprezentativní. Pokud je váš produkt zajímavý, můžeme ho představit nativní formou prémiového článku v naší magazínové sekci. Pokud máte o tuto formu spolupráce zájem, ozvěte se nám na dotazy@arecenze.cz.

Jak mohu získat štítek s oceněním pro naše produkty?

Pokud váš produkt získal od našeho redaktora ocenění, můžeme vám vystavit štítek. V takovém případě napište na dotazy@arecenze.cz. Pokud se u nás váš produkt neumístil, nelze ho dodatečně přidat ani nijak ovlivnit budoucí výběr redaktora.

Kontakt

Napsat celému týmu můžete na email: dotazy@arecenze.cz

Provozovatel webového portálu:

Procontent s.r.o.
Moravské náměstí 127/3
Brno-město, 602 00 Brno

IČ: 05978637
Spisová značka:
C 99301 vedená u Krajského soudu v Brně

Facebook