Naše mise je pomáhat
s výběrem produktů

Portál jsme zakládali s myšlenkou zjednodušit lidem výběr produktů. Neutopit se v záplavě internetových nabídek je totiž výzva i pro zkušené uživatele.

S výběrem toho správného produktu vám pomohou naše srovnávací testy, srozumitelné vysvětlení vlastností produktu, podrobné doplňkové články i názorná grafika.

Napište nám na info@arecenze.cz

Náš tým

Jakub Havelka

Zakladatel a provozovatel portálu havelka@arecenze.cz

Jakub je absolvent ekonomie na VUT v Brně a internetovému podnikání se věnuje přes 7 let. Miluje technologie, ve kterých hledá způsoby, jak mohou lidem pomáhat v každodenních úkolech. Portál Arecenze.cz založil během studia a v současnosti celý projekt řídí.

Gabriela Přikrylová

Online marketing a PR

Gabriela studuje ekonomii na vysoké škole v Brně a portálu Arecenze.cz se věnuje od jeho založení. Momentálně se stará o komunikaci s médii a online marketing. Chtěla by procestovat celý svět a svůj volný čas nejraději tráví volejbalem či jinými sportovními aktivitami, kromě toho je také vášnivá hráčka videoher a pravidelně pro naše čtenáře sestavuje doporučení nejlepších PC her.

Daniel Hrbolka

Obsahový manažer

Daniel vystudoval vysokou školu v oborech sportovního managementu a mediálních studií. Dříve pracoval jako novinář a mediální analytik, v současnosti se jako obsahový manažer stará o obsah webu. Navíc se zaměřuje na srovnávání sportovního vybavení a potřeb, zahradních přístrojů a elektroniky.

Veronika Vyskočilová

Redaktorka

Veronika vystudovala mediální studia a žurnalistiku na Masarykově univerzitě v Brně, psaní článků a hledání informací je pro ni tedy hračka. Ve svém volnu tráví čas nejraději v kuchyni nebo na zahrádce. V práci využívá nabyté zkušenosti, a proto se věnuje recenzím všemožných kuchyňských a domácích pomocníků.

Eliška Srncová

Redaktorka

Eliška je absolventkou žurnalistiky a za studium načerpala řadu zkušeností se psaním novinářských i nežurnalistických textů. Její články jsou zaměřené především na velké domácí spotřebiče, tedy přístroje, se kterými se denně potkává každý z nás, a věnuje se také sekci pro děti. Přehled v těchto tématech si udržuje už několik let, díky tomu ochotně radí čtenářům i svým blízkým.

Michaela Černá

Redaktorka, správce sociálních sítí

Michaela je absolventkou žurnalistiky a studentkou médií na Masarykově univerzitě, která během studia zjistila, že ji baví jak psaní, tak i fotografování. Proto se kromě článků a porovnávání produktů věnuje také sociálním sítím. Ve volném čase hraje v ochotnickém divadle, cestuje po České republice i zahraničí a píše vlastní blog. Na portále Arecenze.cz se nejčastěji zabývá malými spotřebiči a elektronikou.

Anna Jílková

Redaktorka

Anna se k psaní dostala přes studium mediálních studií a žurnalistiky na Masarykově univerzitě v Brně. Konkrétně recenzím se věnuje od roku 2018. Ráda sportuje a cestuje, takže témata ohledně nějakého vybavení nebo například fotoaparátů jsou jí blízká a právě u těchto témat ji najdete jako autora na tomto webu.

Adam Boček

Redaktor, online marketing specialista

Adam studuje magisterský obor Mezinárodní teritoriální studia na vysoké škole. Rád cestuje a kromě technologií je také fanouškem bojových sportů a závodí v silovém trojboji. Jeho hlavním zaměřením na portále Arecenze.cz je kromě online marketingu oblast mobilních zařízení - mobilů, notebooků a tabletů.

Nikol Sotolářová

Redaktorka a korektorka

Nikol miluje malbu, kresbu a různé jiné tvůrčí práce. Ve svém volném čase ale také ráda poslouchá hudbu a sleduje seriály. Čeština jí byla vždy blízká, a proto jí rukama projde většina článků ostatních redaktorů, které korekturuje. Na starost má také několik srovnání na webu, například srovnání kartáčků.

Jak tvoříme srovnávací testy

Každé téma dostane na starost zodpovědný redaktor, který s ním má největší zkušenosti.

Ke vzniku kompletního srovnávacího testu vede 6 ucelených kroků. To může vypadat jako brnkačka, ale jednomu srovnávacímu testu redaktor spolu s týmem věnuje průměrně 80 hodin.

1. Studium a pochopení kategorie

Na začátku redaktor desítky hodin studuje, sepisuje, doptává se a tvoří základ pro jeho budoucí „Jak vybrat“ článek. U složitých témat také spolupracujeme s odbornými konzultanty, se kterými veškerý postup a informace kontrolujeme. Pokud je pro redaktora výrobek úplně neznámý, měl by se v této části také s některými zástupci dané kategorie produktů osobně seznámit a vyzkoušet je v praxi.

2. Výběr produktů do srovnání

V další fázi se věnuje výběru produktů do srovnávacího testu. Produkty vybírá dle toho, o které je na trhu největší zájem. Zároveň se snažíme, aby bylo srovnání co nejvíce variabilní, co se značek produktů týče.

3. Nastavení objektivních hodnotících kritérií

Jakmile máme všechny informace, přichází čas vytvořit hodnotící rámec pro danou kategorii. Ten je stanovený tak, aby byl každý produkt hodnocený naprosto nezávisle a stejně. Zkrátka nikomu nenadržujeme. Kritéria hodnocení také udávají, co budeme o daných produktech zjišťovat.

4. Získávání informací o produktech

Nyní přichází detektivní práce. O každém produktu redaktor zjišťuje a ověřuje data, která využije k následnému vyhodnocování. Mezi data řadíme důležité parametry, uživatelské názory, výsledky dalších zahraničních i českých testů a mnohé další informace. Kdo nakupuje na internetu ví, že dopátrat se i základních údajů o výrobcích bývá někdy boj. Zvlášť když danou informaci najdete ve třech zdrojích a třikrát jinak. Můžete si ale oddechnout, my tyto věci ověřujeme za vás.

5. Vyhodnocení a sepsání recenze

Na řadě je samotné bodování. Produkty srovnáme a ohodnotíme dle nastavených kritérií. Ke každému výrobku navíc redaktor sepíše své stanovisko neboli recenzi. V ní najdete objektivní zhodnocení zjištěných parametrů a dat, včetně vysvětlení jejích důležitosti a významu. Recenze zároveň shrnuje, pro koho bude produkt na základě těchto parametrů vhodný a proč.

6. Pravidelná aktualizace

Srovnávací testy samozřejmě pravidelně aktualizujeme. Přidáváme nové výrobky a také informace o inovacích nebo další tipy. Sledujeme aktuální trendy a změny v energetických štítcích, které zapracováváme do článků a měníme podle nich systém hodnocení produktů. Prostě držíme krok s dobou.

Jak se uživíme?

Je pro nás důležité, abychom mohli výsledky naší práce zpřístupnit všem zdarma.

Proto spolupracujeme s nezávislým srovnávačem cen Heureka.cz, díky kterému jsme schopni financovat vznik a vývoj nových témat na portálu. Poté, co si u nás vyberete ten správný produkt, můžete se tlačítkem "zobrazit nabídky" dostat přímo na srovnání cen většiny e-shopů a Heureka nám za přivedené uživatele dává provizi.

Časté dotazy

Kdo srovnávací testy zpracovává?

Srovnávací testy zpracovává tým interní redakce. Nikdo jiný do nich nemůže jakkoliv zasahovat, tedy ani výrobci nebo prodejci.

Jsou srovnání podplacené?

Za srovnání si nenecháváme, nemusíme a hlavně nechceme nechat platit. Portál financujeme díky partnerství se srovnávačem cen Heureka.cz, od kterého získáváme odměnu za přivedené návštěvníky. Proto nemáme potřebu se nechat kýmkoliv uplácet, ani nemusíme výsledky zavírat do placené sekce. Nutno také říct, že se oproti očekávání mnoha lidí se snahami ovlivnit hodnocení setkáváme jen velmi zřídka. Když už něco podobného nastane, jde spíše o snahu některých výrobců nebo distributorů vměstnat do žebříčku lepší výrobek než ten, který tam zrovna mají. I v takovémto případě ale odmítáme.

Jak vzniká hodnocení produktu?

Hodnocení vzniká kombinací známek a vah mnoha údajů, které o produktech zjistíme. Podrobné informace jsou v sekci „jak tvoříme srovnávací testy“.

Zkoušíte všechny produkty osobně?

Nejnavštěvovanější produkty postupně zkoušíme naživo a své dojmy přikládáme jako součást klasické recenze srovnávacího testu a jasně to tam uvádíme. Typickým příkladem osobního vyzkoušení je zkušenost s používáním pračky Whirlpool AWO/C 6304 nebo myčky Indesit DFG 15B10. Všechny výrobky však nemáme osobně vyzkoušené a ani to není našim hlavním cílem. Osobní vyzkoušení a otestování dostatečného počtu výrobků není pro zjištění, co koupit, tak vhodné, jak se zdá. Navíc v podmínkách mimo akreditované laboratoře bývá takový test neprofesionální, zavádějící a velmi často neaktuální. Díky našemu postupu jsme schopni vždy aktuálně vyhodnotit co největší počet výrobků na základě zjištěných dat, a poté osobně vyzkoušet ty nejlepší pro dosažení co nejvyšší přidané hodnoty. Proto nám dává největší smysl z hlediska dlouhodobého poměru cena/užitek pro naše návštěvníky.

Rádi bychom do srovnání dostali svůj produkt. Je to možné?

Produkty i kategorie přidáváme postupně dle toho, o které je největší zájem. Snažíme se také o co největší variabilitu výběru, aby byl co nejvíce reprezentativní. Pro zachování maximální objektivity nelze do našeho výběru produktů jakkoliv zasahovat.

Kontakt

Napsat celému týmu můžete na email: info@arecenze.cz

Provozovatel webového portálu:

Procontent s.r.o.
Moravské náměstí 127/3
Brno-město, 602 00 Brno

IČ: 05978637
Spísová značka:
C 99301 vedená u Krajského soudu v Brně

Partneři projektu

Spolupracujeme s: