Portál jsme v roce 2016 zakládali s myšlenkou zjednodušit výběr několika druhů spotřebičů. Nyní pracujeme na tom stát se nejdůvěryhodnějším portálem, na kterém můžete začít výběr jakéhokoliv produktu nebo služby.
S výběrem vám pomohou naše srovnávací testy, výběry nejlepších produktů, recenze, podrobné články i názorná grafika.
Napište nám na dotazy@arecenze.cz
Sledujte nás na Facebooku nebo Instagramu
Naše ocenění nejlepších produktů najdete i u obchodníků
Jakub je absolvent ekonomie na VUT v Brně a internetovému podnikání se věnuje přes 10 let. Miluje technologie, ve kterých hledá způsoby, jak mohou lidem pomáhat v každodenních úkolech. Portál Arecenze.cz založil během studia, protože mu vadilo jak složité je vybrat spotřebiče na kolej.
Jakub vystudoval obor vodní hospodářství a vodní stavby. Během svých studií nabral jakožto místopředseda Studentské komory Akademického senátu zkušenosti s psaním a korekturami článků, ale také s celou řadou technologií. V naší redakci působí již řadu let, na starosti má přitom zejména technicky orientovaná témata, strukturování a realizaci testů produktů, koordinaci testů a jejich postprodukci.
Adam vystudoval magisterský obor mezinárodní teritoriální studia na Mendelově univerzitě v Brně. Rád cestuje a kromě technologií je také fanouškem bojových sportů a závodí v silovém trojboji. Jeho hlavním zaměřením na portále Arecenze.cz je online marketing a PR.
Eliška je absolventkou žurnalistiky a za studium načerpala řadu zkušeností se psaním novinářských i nežurnalistických textů. Její články jsou zaměřené především na velké domácí spotřebiče, tedy přístroje, se kterými se denně potkává každý z nás. Věnuje se také potřebám pro děti. Přehled v těchto tématech si udržuje už několik let, díky tomu ochotně radí čtenářům i svým blízkým.
Klára studuje mezinárodněprávní obchodní studia na Masarykově univerzitě v Brně a je interní redaktorkou Arecenzí, kde má na starosti především sportovní témata, protože sama velmi ráda sportuje. Již několik let také pracuje jako obsahová specialistka na volné noze a v tomto oboru se zaměřuje především na sociální sítě. Postupně tedy přebírá správu sociálních sítí Arecenzí.
Tereza se již pár let věnuje copywritingu různorodých témat, díky kterým nasbírala zkušenosti ve více oblastech. Nejblíže však má k tématům, jako je fitness, outdoor či zdraví a krása, které jsou zároveň jejím koníčkem. Kromě toho ráda cestuje a fotky z cest pak sdílí na svých sociálních sítích.
Veronika vystudovala mediální studia a žurnalistiku na Masarykově univerzitě v Brně, magisterská studia dokončila na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně v oboru marketingová komunikace. Psaní článků a hledání informací je pro ni tedy hračka. Ve svém volnu tráví čas nejraději v kuchyni, na zahrádce nebo při sledování filmů a seriálů. V práci využívá nabyté zkušenosti, a proto se věnuje recenzím všemožných kuchyňských a domácích pomocníků.
Dana vystudovala obor Diplomovaný zdravotní laborant na Vyšší odborné škole zdravotnické v Plzni. Odjakživa v sobě má vášeň pro psaní, proto se rozhodla své zkušenosti z práce v laboratoři využít na poli copywritingu a věnuje se hlavně tématům se zdravotním a technickým zaměřením. Ve volném čase ráda pobývá v přírodě, chodí běhat a věnuje se svým věrným psím kamarádům.
Iva se už bezmála 5 let pohybuje v prostředí online marketingu, kde nasbírala celou řadu zkušeností, a to jak z oblasti copywritingu, který je její srdeční záležitostí, tak i ze světa SEO. Nejraději se věnuje tématům okolo domácích spotřebičů, protože je i sama testuje, a sportu, kterým se snaží vyvažovat hodiny strávené u počítače.
Iveta je studentkou oboru management v kultuře na Masarykově univerzitě v Brně, kde čerpá zkušenosti s psaním recenzí na kulturní akce. Vlastně něco píše skoro pořád – básničky, cestovní deníky, i šuplíková veledíla. Mimo to je členkou ochotnického divadla, navštěvuje baletní lekce pro dospělé a po večerech se učí hrát na akordeon. S jejími texty se u nás na webu nejčastěji setkáte u zahradního vybavení a outdoorových potřeb.
Karolína vystudovala mediální studia a žurnalistiku spolu s environmentálními studii na Masarykově univerzitě. Tyto obory charakterizují její zájmy a pohled na svět. Psaní se věnovala ve škole, v práci i ve volném čase, v šuplíku má rozepsaných několik knih. Kromě toho vyznává zdravý životní styl, zajímá se o ekologii, ráda sportuje a nejlépe jí je v přírodě.
Kamila studuje magisterský stupeň oboru mediálních a komunikačních studií na Masarykově univerzitě. Kromě psaní ji baví hlavně cestování a objevování nových míst a kultur. Vyžívá se v zimních sportech, focení a sledování módních trendů v mnoha odvětvích. Když zrovna není v práci, tráví nejraději čas s přáteli a rodinou.
Filip je studentem rozhlasové a televizní dramaturgie a scenáristiky na JAMU. V současné době se stará o správný chod slovenské verze portálu a stejně tak o překlady a tvorbu obsahu na Arecenze.sk. Velmi rád zajde do kina nebo do přírody, kde nabírá inspiraci, kterou následně doma vybije při psaní příběhů.
Kateřina vystudovala inženýrský obor Jakost a zdravotní nezávadnost potravin na Mendelově univerzitě v Brně. Vždycky ji to ale táhlo ke copywritingu a tak se rozhodla dělat, co ji baví. Jako máma dvou malých dětí má v malíčku mimo jiné témata dětských produktů a pomocníků do domácnosti. Zajímá se o udržitelnost, pomalou módu a miluje chvíle strávené v přirodě.
Petr pracuje jako externí copywriter a redaktor již 14 let, takže má se psaním článků opravdu bohaté zkušenosti. Na Arecenzích se věnuje zejména outdoorovým a sportovním tématům. Ve volném čase se věnuje literatuře, historii, psychologii, kinematografii, sportu a zdravému životnímu stylu.
Nikol má na Arecenzích na starost témata spojená s financemi. Aktuálně studuje obor Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání na Univerzitě Hradec Králové. Již na střední škole ji učaroval svět financí a investic, který ji přivedl i ke copywritingu, jemuž se věnuje více než pět let. Kromě financí jsou jejím koníčkem také moderní technologie, a to i přesto, že většinu svého volného času tráví nejraději v přírodě.
Adam se v našem týmu specializuje na odborné testování mobilních telefonů. Nedá na marketingové texty výrobců a zařízení podrobuje zkouškám založeným na přesně definovaných procesech. Vyhodnocuje je ale i po stránce běžné uživatelské zkušenosti. Na jeho recenze tedy narazíte převážně v kategorii mobilů.
Martina vystudovala žurnalistiku a mediální studia na brněnské Masarykově univerzitě. Díky studiu a práci v redakci měla možnost napsat spousty novinářských i lifestylových textů. Momentálně jí většinu času zabírá péče o její dvouletou dceru. Proto se i na Arecenzích věnuje srovnávání témat spojených s rodičovstvím. Jinak ale ráda čte a poslouchá podcasty. S oblibou si také zacvičí jógu nebo se projede na longboardu, čímž kompenzuje dlouhé sezení u počítače.
Každé téma dostane na starost zodpovědný redaktor, který s ním má největší zkušenosti.
Ke vzniku kompletního srovnání vede 6 ucelených kroků. To může vypadat jako brnkačka, ale jednomu srovnávacímu testu redaktor spolu s týmem věnuje průměrně 80 hodin.
Na začátku redaktor desítky hodin studuje, sepisuje, doptává se a tvoří základ pro jeho budoucí „Jak vybrat“ článek. U složitých témat také spolupracujeme s odbornými konzultanty, se kterými veškerý postup a informace kontrolujeme.
V další fázi se věnuje výběru produktů do srovnání. Produkty vybírá dle toho, o které je na trhu největší zájem, nebo jsou něčím zajímavé, i když se o nich moc neví.
Jakmile máme všechny informace, přichází čas vytvořit hodnotící rámec pro danou kategorii. Ten je stanovený tak, aby byl každý produkt hodnocený naprosto objektivně a stejně. Zkrátka nikomu nenadržujeme. Kritéria hodnocení také udávají, co budeme o daných produktech zjišťovat.
Nyní přichází detektivní práce. O každém produktu redaktor zjišťuje a ověřuje data, která využije k následnému vyhodnocování. Mezi data řadíme výsledky našich testů, důležité parametry, uživatelské názory, výsledky dalších zahraničních i českých testů a mnohé další informace. V této fázi také vznikají fotografie a videa k recenzím těch produktů, které sami testujeme.
Na řadě je samotné bodování. Produkty srovnáme a ohodnotíme dle nastavených kritérií. Ke každému výrobku navíc redaktor sepíše své stanovisko neboli recenzi. V ní najdete objektivní zhodnocení zjištěných parametrů a dat, včetně vysvětlení jejích důležitosti a významu. Recenze zároveň shrnuje, pro koho bude produkt na základě těchto parametrů vhodný a proč.
Naše výběry nejlepších produktů samozřejmě pravidelně aktualizujeme. Přidáváme nové výrobky a také informace o inovacích nebo další tipy. Sledujeme aktuální trendy a změny v energetických štítcích, které zapracováváme do článků a měníme podle nich systém hodnocení produktů. Prostě držíme krok s dobou.
Je pro nás důležité, abychom mohli výsledky naší práce zpřístupnit všem zdarma.
Proto spolupracujeme s nezávislým srovnávačem cen Heureka.cz, díky kterému jsme schopni financovat vznik a vývoj nových témat na portálu. Poté, co si u nás vyberete ten správný produkt, můžete se tlačítkem "Zobrazit nabídky" dostat přímo na srovnání cen většiny e-shopů a Heureka nám za přivedené uživatele dává provizi.
Srovnávací testy zpracovává tým interní redakce. Nikdo jiný do nich nemůže jakkoliv zasahovat, tedy ani výrobci nebo prodejci.
Za srovnání si nenecháváme, nemusíme a hlavně nechceme nechat platit. Portál financujeme díky partnerství se srovnávačem cen Heureka.cz, od kterého získáváme odměnu za přivedené návštěvníky. Proto nemáme potřebu se nechat kýmkoliv uplácet, ani nemusíme výsledky zavírat do placené sekce. Odmítáme také snahy prodejců a výrobců o umístění jejich produktu na vyšší příčku ve srovnání. Jediná inzerce je možná v sekci magazín, kde jsou články ve spolupráci s inzerentem označeny jako premium. Nijak nelze ale ovlivnit umístění produktů do samotných srovnání.
Hodnocení vzniká kombinací známek a vah mnoha údajů, které o produktech zjistíme jak z průzkumu, tak osobního vyzkoušení. Podrobné informace jsou v sekci „Jak pracujeme“, případně v každé kategorii konkrétně.
Produkty, které osobně zkoušíme, sami nakupujeme v maloobchodní síti tak, jako byste to dělali vy. V ojedinělých případech recenzujeme zajímavé produkty, které nám byly poslány na ukázku. V takovém případě to uvádíme u samotné recenze.
V některých kategoriích testujeme všechny produkty, v jiných jsme osobně vyzkoušeli jen několik z nich a některé výběry produktů vznikají bez osobního vyzkoušení. Můžete se spolehnout, že každý vybraný produkt je doporučený po hodinách zjišťování informací, konzultací, analyzování a díky osobním zkušenostem redaktora.
Pro zachování maximální objektivity nelze do našeho výběru produktů jakkoliv zasahovat. Produkty i kategorie přidáváme postupně dle toho, o které je největší zájem. Snažíme se také o co největší variabilitu výběru, aby byl co nejvíce reprezentativní. Pokud je váš produkt zajímavý, můžeme ho představit nativní formou prémiového článku v naší magazínové sekci. Pokud máte o tuto formu spolupráce zájem, ozvěte se nám na dotazy@arecenze.cz.
Pokud váš produkt získal od našeho redaktora ocenění, můžeme vám vystavit štítek. V takovém případě napište na dotazy@arecenze.cz. Pokud se u nás váš produkt neumístil, nelze ho dodatečně přidat ani nijak ovlivnit budoucí výběr redaktora.
Provozovatel webového portálu:
Procontent s.r.o.
Moravské náměstí 127/3
Brno-město, 602 00 Brno
IČ: 05978637
Spisová značka:
C 99301 vedená u Krajského soudu v Brně