Menu

Rozebrala jsem aku řetězovou pilu Parkside: Opotřebení převodů po hodině práce šokovalo

Rozebrala jsem aku řetězovou pilu Parkside: Opotřebení převodů po hodině práce šokovalo
Foto: Lucie Sobotová

S jednoruční aku řetězovou pilou Parkside na 20V baterie mám bohaté zkušenosti. Nejprve jsem ji testovala, poté reklamovala a nyní i rozebrala. Vnitřní zpracování aku pilky je velmi jednoduché. Není zde automatický systém mazání řetězu ani sofistikovanější systém řízení. Převodové kolečko a řetězka byly značně poškozené, což je nejspíš důvodem, proč se pila rozbila krátce po testu.

Rozbila se záhy po testu

Fotogalerie: Lucie Sobotová

Parkside Aku řetězovou pilu PGHSA 20-Li B1 jsem testovala v prosinci 2024. Během necelé hodiny jsem pořezala hromadu odřezků prken, latí a fošen. Odhaduji, že šlo přibližně o 200 řezů, z nichž některé byly na hranici maximální doporučené šířky.


Poznámka: Pila je dle produktového popisu určená k prořezávání stromů, keřů a kácení malých stromků a dále také k řezání desek, hranolů a kulatiny nebo ke kutilství. Maximální délka řezu je 16 cm.


Díky nízké hmotnosti se s pilou pracovalo pohodlně. Plynulost práce přerušovala potřeba manuálního mazání řetězu a jeho neustálého napínání. Nicméně vzhledem k pořizovací ceně 700 Kč mě pila překvapila poměrně slušným výkonem a dlouhou výdrží na jeden akumulátor.

Asi měsíc po testu jsem chtěla pilu znovu použít, řetěz už se ale pořádně neroztočil, ačkoliv motor běžel. Pila vydávala rachtavý zvuk. Následovala reklamace, po které mi byl zaslán nový kus. Vadný kus mi zůstal, proto jsem jej rozebrala, abych zjistila příčinu poruchy.

Odebírejte náš 🚨 Spotřebitelský radar

Exkluzivní obsah, slevy, soutěže, testy a výhodné nabídky. Vybráno naší redakcí, každý den na váš e-mail. Pro první odběratele zdarma, využijte toho!

Posíláme jen to, co stojí za to. Řídíme se zásadami ochrany soukromí.

Díky, že čtete arecenze.cz

Jsme tým nadšenců, kteří tvoří obsah o všem, co má přímý dopad na peněženku nebo praktický život běžného Čecha — co koupit, jak ušetřit, čemu se vyhnout a kolik zaplatíte.

Reklamovaný kus (vlevo) a nový kus (vpravo), foto: Lucie Sobotová

Související články:

Konstrukce pily je velmi jednoduchá

Fotogalerie: Lucie Sobotová

Demontáž byla snadná. Nejprve jsem odmontovala lištu a řetěz, poté odšroubovala asi 12 šroubů, které k sobě spojovaly plastové šasi. Uvnitř jsem našla neznačkový stejnosměrný uhlíkový elektromotor typu RS-785 20 V, který přes převodový mechanismus přenáší sílu na řetězku (hnací kolečko).

Řetězka dále pohání řetěz. Překvapilo mě, jak jsou kovová kolečka poškozená navzdory krátké době používání. Převody navíc nebyly prakticky vůbec promazané.

Fotogalerie: Lucie Sobotová

Je možné, že převodovka byla z výroby špatně sesazená. V kombinaci s nedostatečným promazáním to vedlo k nadměrnému opotřebování převodů. Kvůli tomu převody prokluzovaly a řetěz se nemohl otáčet.

Kromě motoru, převodovky a řetězky se zde nachází spínač HAHAU HD02 a napájecí deska. Komponenty jsou propojené třemi vodiči. Vodiče se zdály dobře přiletované. V pile měly dobře vymezený prostor, takže bezprostředně nehrozil zkrat.

Detail opotřebovaných převodů, fotogalerie: Lucie Sobotová

Zamyšlení na závěr

Na jednu stranu mi přijde obdivuhodné, že se s tak levnou pilou pracovalo pohodlně a že zvládla pořezat všechno připravené dřevo bez potřeby výměny baterie. Na druhou stranu mě mrzí, že se vyrábějí produkty s tak krátkou životností. 

Fotogalerie: Lucie Sobotová

Zdá se mi, že příčina poruchy je jednoduchá a oprava by nemusela být složitá. Většina lidí se ale s opravou tak levné pily nebude obtěžovat, obzvlášť když ji může během tří let opakovaně reklamovat a vždy dostat nový kus. A co udržitelnost? 

Jaké máte zkušenosti s pilami značky Parkside?

Podělte se o své zkušenosti v komentářích.

Zdroje: Autorská tvorba redaktorky portálu Arecenze


Vybíráme spotřebitelské video týdne:
Video se přehraje po reklamě.


Google News Sledujte nás v Google zprávách
Přidat na Seznam.cz

Rubriky

Přečtěte si také

Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti

Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi.
Zveřejňujeme každý slušný a přínosný komentář.

SK
Svatopluk Kedroň
26. 2. 2025

Koupil jsem si brusku Parkside, naprosto vyhozené peníze. Vydržela cca 1 hodinu v provozu.

Petr Štěch
26. 2. 2025

Pokud jste věc nereklamoval, tak to opravdu vyhozené peníze jsou, ale svůj podíl na tom máte vy…

KF
Karel Fischer
26. 2. 2025

PŘESNĚ TAK JE TO HROZNÁ ZNAČKA A COKOLIV TAK NIC NEVYDŽÍ.

G
grinder
26. 2. 2025

laciné maso psy žerou…

VL
Vacikar Libor
26. 2. 2025

přesně tak, kdo zaplatí paštiku, nemuže očekávat maso. značky Stihl nebo Fiskars jsou cenové jinde, ale kvalita je to, že ve výsledku jsou mnohem levnéjší.

M
M.h.
27. 2. 2025

Vadný kus se vždy najde. Já ji má 3 roky, nadělala se hromadu práce, týden ležela v dešti venku ….a pořád jede jak vzteklá.

R
R.F.
27. 2. 2025

Někdo si stěžuje někdo si zase libuje. Mám doma pár parkside pomocníků jak na síťový zdroj tak na AKU jak ty hobby tak i řady performance. Pokud opravdu chcete koupit kvalitní výrobek tak volte řadu Performance, tato řada je srovnatelná s kvalitními značkami a vyrovná se i profesionálním výrobkům. Řada honby které jsou v zelené barvě tak jsou určeny ke krátkodobému použití což znamená vyvrtat pár děr, uříznout pár větví atd. Mě samotnému se stálo když jsem si koupil brusku na broušení, která se po 30 minutách odporoučela a buď se opotřeboval převod či se ukroutil pastorek neřešil jsem to a vrátil jí.
Když se nad tím tak zamyslím jaký je přístup prodejce kdy neřeší a dá nový kus či vrátí peníze tak je to taková půjčovna nářadí zadarmo. Koupite si věc, použijete, vrátíte nefunkční a ještě vám vrátí peníze.
Takže nakonec když to tak vemu spokojenost.

J
J.H.
27. 2. 2025

To je Lidl. začínal německou kvalitou. Teď i to jídlo jsou nepoživatelné srágory.

MD
Miroslav Dostál
27. 2. 2025

Mám dva roky malou akumulatorovou pilku od MTF (Mountfield), kdy jsem ji koupil v zavádění akci za dva tisíce. Maximální spokojenost, protože má i automatické mazání řetězu jako velké pily. Akumulátor má však jen 2 Ah, což je málo. Doukoupeny další stál 700, což ještě šlo. Jenže jsem ho ztratil a když si vloni na konci roku chtěl koupit nový stal už 1500. Teď ve výprodeji byl skoro za 1000. Vůbec cenová politika MTF je jedna obrovská zlodějina a zklamaní zákazníka. Je s podivem, že to naše kontrolní orgány přehlíží.

JV
Jan Venclík
26. 2. 2025

Bohužel se pletete s možností výměny po dobu 3 let. Koupil jsem tyčový mixér a reklamoval jej po 15 měsících. Dříve zasílali automaticky nový, nyní s odkazem na běžné opotřebení reklamace zamítají a chtějí posudek.

TT
Tim Taylor
26. 2. 2025

Jedna věc je, že běžné opotřebení je až po záruční době, takže mají smůlu a nemají nárok požadovat posudek. Druhá věc je ta, že by to mohli požadovat v případě, že by byl výrobek v záruční době viditelně poškozen, nebo otevřen atp. Každopádně kdyby jste si byl 100% jistý, že je to vada výrobku z jejich strany, neváhal bych si říct o jejich písemné vyjádření, jinak musí akceptovat reklamaci. Pokud ne, tak s vyjádřením v záruční době bych si vzal soudního znalce z oboru a ty tisíce za posudek + nový kus nebo peníze Vám 100% vrátí, musí, taková je praxe. Jen odrazují co nejvíce lidí a je to tak se vším, nebojte se brát si soudní znalce z oboru.

O
OSp
26. 2. 2025

Děkujeme autorce za rozborku, člověk aspoň vidí, co se uvnitř skrývá (šrot)

J
Jk
26. 2. 2025

Proč mě nepřekvapuje že čínská pila s několikanásobným ziskem za 700kč?Protože je čínská a levná…

JB
Jan Balabán
26. 2. 2025

já jedu v narexu a Stihlu jsem max.spokojený sice jsou také některé vyráběné v Číně ale fungují a hlavně na ně jdou sehnat náhradní díly a tento vercajch si sám opravím a funguje, Evropa se snaží jít cestou greendealu a dováží sem výrobky které zanechávají na planetě obrovskou uhlíkovou stopu tudy cesta nevede , vraťme výrobu na evropský kontinent, těchhle nefunkčních šmejdů jsou plné sběrné dvory .

DN
David Novák
26. 2. 2025

Nedávno jsem kupoval tlakový čistič, vydržel 10 min., za to 👍. Chystám se reklamovat. Dříve to byla přímočarka-vydržela 4 použití. Přeji Parksidu štěstí na odborníky a asi lepší vedení. Těm stávajícím zřejmě nevadí, že nasírají zákazníky.

RH
Rudolf Hiesbök
26. 2. 2025

Prvotní chyba není v ozubených kolech. Poškozená ozubená kola jsou pouze „následek“.
Chyba je v uložení talířováho ozubeného kola. To se při zvýšené námaze posunuje po své ose do té doby, až vzniklá vůle v převodech znemožní další použití pily. Projevuje se to jž před vznikem závady postunou změnou zvuku převodovky. (to je ta chvíle kdy se pošlozují ozubená kola 🙂 ) Po posunutí kola zpět do příslušné polohy a jeho zaaretování proti pohybu lze pilu opět použít.
(i s poškozenými převody) Nicméně je to konstrukční vada výrobku. Výrobek by v této podobě neměl být vyráběn.

JP
Jan Pech
26. 2. 2025

já mám velkou řetězovou pilu zatím řeže. pak brusku řetězů a zatím brousí, pak stojan na vrtačku a bez chyby, vrtáky taky, závitníky v pořádku, rozbruska a kotouče k ní dobré, mám toho plno.

JJ
jankovičová jana
27. 2. 2025

Máte naprostou pravdu

V
Vk
27. 2. 2025

Kdyby jste nebyli tak líní a pohodlní, vzali byste si ruční pilku a ještě měli fitnes

MB
Méďa Béďa.
22. 3. 2026

Vy stě toho v životě asi mnoho nenadělal, že? Tak si podobné chytrystyky strčte, víte kam? 😂🤣😂

EM
Eliška Málková
2. 12. 2025

Jakým způsobem by jste doporučil udělat dodatečnou aretaci, kterou tu zmiňujete? Rozumím, že je to předpoklad/spekulace pokud nemáte konkrétní zařízení přímo v ruce, ale i jen pro inspiraci my bude nějaký nápad nápomocný. Díky

ZF
Zdeněk Firla
26. 2. 2025

Parkside, Fieldman a podobné značky jsou opravdu na jedno použití a pak vyhodit. Jsou levné, cena odpovídá kvalitě. Jsou to šunty, které lidé kupují pro jejich nízkou cenu a čekají od nich dlouhou výdrž. Obrovská chyba.

V
Vla
26. 2. 2025

Tuto pilku mám již několik let,chtěla drobné kutilské úpravy a od té doby tvrdě maká.

Petr Čížek
22. 3. 2026

Některé stroje od Parkside se skutečně nepovedly, ale první akušroubovák mi vydržel Deset let(ještě starý zelený) a jel by dál, kdyby už nebyla slabá baterie. Teď mám akušroubováků cca 10 a reklamoval jsem zatím jeden (dali nový) . A některé jedou již dost přes pět let, jeden byl dokonce prolitý vodou, přestal fungovat. Dal jsem ho do šuplíku „na díly případně“ po měsíci vyschnul a zatím cca další 2 roky jede dál. Brusky je dobré nechat vychladnout…nedrtit je hodně dlouho a taky celkem drží…Ty už jsem teda zničil asi tři (ty co jsem zničil v záruce dalinové) Mám od parkside cca 50ks nářadí a celkově jsem spokojen. (Flexa aku 2ks, hoblík el 2ks Aku 1x, pokosovka, multistroj El+ aku, lamelovačka 2ks, řetězovka tato + 2x20V, Fréza aku 20V Mafl 3 typy, Ocaska 20V, Rázový 12V (ten je luxusní)…..a jiné. ….jo a jsem řemeslník.

MN
Miloš Novák
26. 2. 2025

Paní je pěkná „pruda“, ty jsou nejhorší, ta by zničila každou pilu i pětinásobně dražší. Pila je určena na měkké čerstvé dřevo, to jest větve, ne na řezání uschlých prken, tlustý řetěz není na to vůbec určený, to si musí pořídit například kotoučovou pilu s tenkým talířem a ne řezězem. To je jako kdyby mi paní uvařila jídlo, já si ho osolil celou solničkou a pak bych ji všude hanil, že neumí vařit, že se to nedalo jíst :).

MV
Martin Vodák
26. 2. 2025

Mě pila fungovala asi 6 hodin, a to jsem řezal jenom větve. Ale teď už vím, že jsem na suché větve měl vzít kotoučovou pilu!

V
Vašek
26. 2. 2025

Já bych šel minimálně do plasmové řezačky, omg… Vmanualu je normalne ze na dřevo je určena ne jen na mokre vetve.Čist třeba………

MB
Meďa Béďa
22. 3. 2026

Já bych vám pověděl, kam máte s těmi dvými chytrystikami jít💩💩💩🤣😂🤣

LV
Libor Václavík
26. 2. 2025

Paní není,,pruda,, ale má pravdu. Prořezával jsem strom, větve cca průměr 5cm, abych na to nemusel s velkou řetězovkou, a po 3 hodinách práce se začaly projevovat stejné závady jak popisuje. A to jsem nijak netlačil, nemluvě o neustálém mazání řetězu. Normálně musí zvládnout i těch pár suchých desek tlustých 2cm…tedy měla by :-((. Parkside je opravdu jenom na několik použití, holt cena odpovídá kvalitě…

R
Radek
26. 2. 2025

Blbost, není řečeno, že tu pilku nemohu použít krátkodobě i na jiný účel řezání

František Černý
26. 2. 2025

Ale no tak. Takou hromádku prkýnek bych pořezal běžnou obloukovkou během chvilky. A ani bych nemusel tu pilu přebrousit. A tady po pár řezech je pila na odpis?
Řetězovkou jsem zatím nic neřezal, ale po zkušenostech s normálními ručními pilami vím, že řezat čerstvé větve je pěkná makačka. Naproti tomu suché prkno je naprostá pohoda – u toho se ani nezapotím…

MB
Meďa Běďa
22. 3. 2026

No, vy se asi màlokkdy spotíte u práce, podle těch blàbolů🤣

PS
Pavel Selucký
26. 2. 2025

Koupil jsem větší aku pilu, ze začátku řezala, ale rozhodně neměla deklarovaný výkon. Po vybití cca 5 akumulátorů pila již nedokázala vůbec utáhnout řetěz ani na prázdno. Tak jsem ji reklamoval. Poslali mi novou pilu ta měla být lepší ve skutečnosti vydržela ještě méně, ale to už uběhly 2 roky od zakoupení, takže jsem po 2. již nemohl reklamovat. Mám obě ještě ve skříni, předpokládám že mají zadřená ložiska což je bolest všech čínských strojů. Doufám, že se dostanu k tomu abych to rozebral a opravil. Takhle jsem přivedl k životu již více čínských na svou kvalitu velmi předražených výrobků.

FF
František Fišer
27. 2. 2025

Paní není „pruda“ slušně a objektivně ten krám posoudila. Otravné je neustálé napínání řetězu. A koneckonců i to mazání. Je fakt, že cena za tuto hračku odpovídá.

MJ
Marek Jára
26. 2. 2025

Parkside el. řetězová pila 40 cm lišta – špatně mazala, přehříval se řetěz. Příliš tenká lišta se kroutila. Reklamace – ani ji nechtěli vrátit, poslali novou a ta po cca 1 hodině práce odešla do lovišť. Stará narexka 35 cm pracuje již 20 let.

DR
Dušan Rýzner
26. 2. 2025

Parkside el.řetězová pila, aku řetězová pila 20W, obě fungují dobře, jen se k nim člověk musí chovat jak má, nepřehřívat, nejsou to profi nářadí, když někdo nepoužívá mozek zničí i nejdražší nářadí

Josef Řehák
26. 2. 2025

S Parksidem jsem postavil barák. Aku vrtačka, kotoučová pila, šroubovák, bourací kladivo…. Dokoupil jsem aku motorovku. Jsem naprosto spokojený.
Jen bourací kladivo mi vyměnili a jel jsem dál.

RS
Radek Stejskal
26. 2. 2025

Mám úhlovou brusku 230mm, řežu železo i beton a drží už víc jak 5let. Koupil jsem ji vyloženě z nutnosti, s tím že na víkend vydrží, pak si koupím něco lepšího. Zatím není potřeba. Spokojenost.

JK
Jaroslav Kačírek
26. 2. 2025

Taky mám na chajdě několik aku pomocníků.A nestěžuju si.Asi jsem sáhl na správnou krabici.

PV
Petr Vilášek
26. 2. 2025

Tuhle pilku používám asi tři roky a nemůžu říct nic negativního. Řežu palivové dřevo, vyřezávám ovocné stromy. Pilka už dostala hodně zabrat, řezal jsem i větve o průměru přes 20cm. Nedíval jsem se dovnitř, nevím jak je opotřebená, ale zatím žádný problém není. Základ je ostrý řetěz, používám baterii 4ah (můžu potvrdit dlouhou výdrž) a osvědčilo se mi nabrousit řetěz vždy po vybití baterie. Brousím bruskou na řetězy z Lidlu, je to mnohem lepší než pilníkem. K testu – na desky jsou jiné pily. A desky se neřežou tak, že přiložíte pilu celou délkou lišty na desku a řežete. Pilku držíte šikmo k desce a pak můžete řezat libovolně širokou desku.

VK
Václav Kříž
26. 2. 2025

samozřejmě, že je to lumpárna, ale kdybyste si na to vzala profesionála se značkovou pilou, za 700 byste to nepořídila…

JN
Jan Novák
26. 2. 2025

co čekat od Lidlu

MB
Méďa Béďa
22. 3. 2026

A co od Vás? 😂🤣

PZ
Petr Zelinger
26. 2. 2025

Nic co mám doma a má na sobě napsáno parkside není 100% fumkční. Ale to není nic z výrobků této cenové kategorie, a je jedno co mají na sobě za nápis. Pokud chcete nářadí opravdu používat a nezatěžovat životní prostředí odpadem musíte bohužel začínat s cenovkou 3 až 4x vyšší.

FP
František Pekr.
26. 2. 2025

Mám spoustu nářadí parkside. Mozná 15 kusů. Problém u pásové brusky, kdy vlivem nestabilní polohy pásu se poškodil plastový kryt a přestalo fungovat odsání. U „mokrosuché“ brusky vlivem zmetkového kolečka nepřiměřehně házel ten široký kotouč. Otočením kolečka se házivost téměř úplně vyřešila. Nádobka na vodu netěsní. Motorek je ale „slabý“, nic neutáhne a přehřívá se.

Aku šroubovák 12V zašrouboval tisíce vrutů, funguje perfektně. Na to množství mi pouze jeden bit prasknul, ale to je možná moje chyba. Šrouboval jsem silné a dlouhé vruty, téměř s maximalním utahovacím momentem. Vrtací šroubovák to přežil bez úhony. funguje jak mladík, žádna zvýšená hlučnost. Ostatní přístroje fungují bez problémů. Potíž mám jenom s dvoukotočovou bruskou. Možná jsem špatně namontoval pravý kotouč. Vlivem házivosti a orovnávání je už po něm. Teď marně sháním nový. Ale koupit kotouč, navíc pouze na objednávku, za 500 Kč do brusky za 400 Kč považuji za hloupost. Ale vyhodit bbrusku, jinak bezvadnou, se mi příčí.

Přistroje použivám v souladu s návody, jako hobby, zatěžuji přiměřeně, a nemám v podstatě problémy. V řádu stokorun mám několik úhlových brusek, na síť i baterie. Jednu Narexku na 150 mm kotouče pro náročnější použití, ale za tu jsem dal víc než 2500 Kč.

JK
Jiří Klopec
26. 2. 2025

Pilku mám cca 3roky a naprosto bez problému. Používám 4Ah baterii. Řežu jak ovocné stromy, tak i sem tam desky. Druhou na chalupě a jediné co bych mohl vytknout je, že se po cca 15 minutách provozu, začne přehřívat motor…

FP
František Pekr
26. 2. 2025

Malá oprava. ta Narexka mne stála 3800 Kč. Ale i tak je to „přes 2500“.

J
Jarda
26. 2. 2025

Koupil jsem velkou flexu , ta házela tak, že se nedala použít. Vadný unašeč. Vráceno ještě tentýž den. Koupil jsem stolní pilu na kov, ovšem udělat s ní rovný řez prostě nelze. Jednak má čep n kterém visítakovou vůli, žebuž bez zapnutí se kotouč vyhyluje o cca 3mm. Za druhé, ať tam dám jakýkoli kotouč tak ten prostě začne při těch otáčkách plavat, platí to o kotoučích jak na železo tak dřevo.

PH
Petr Hasman
26. 2. 2025

Mám Parkside vrtačku 4-in-1 koupenou v Lidlu. Kromě vrtacího nástavce má vibrační brusku, ocasku pilku a otočný nástavec na vibrační nástroje. Mám ji už 4 roky, všechno pracuje perfektně, pouze jsem musel koupit další Li akumulátor, ten první se po 4 letech vyčerpal k nulové kapacitě. Mám pro ni jen slova chvály.

P
Petr
26. 2. 2025

Pokud je to možné tak kupuji Parkside Performance a jsem naprosto spokojený.

PB
Pavel Boháč
26. 2. 2025

aku řetězovou pilu mám třetí sezónu
narazil jsem s ní cca 90 m³ prken, latí, palet, sem tam i silnější trám či fošnu.
nemohu si ani trochu stěžovat
jen brousim a měním řetěz

R
Rimi
26. 2. 2025

Mamce sem objednal aku sekacku na travnik, nejvykonejsi s pojezdem. Prvni kus se vypinal po 10sec, vymenen. Dalsi kus mel jakoby chybel zub v soukoli pojezdu, kolecko se za strasneho rachotu na kazde obratce vychylilo do boku. Vraceno a koupena husquarna. Do te doby pro me ikona kvality.

L
Luk
26. 2. 2025

pilu mám, funguje cajk, ale vadilo mi neustálé napínání řetězu. Mnohem lepší záležitost je ocaska na baterie…

V
vla
26. 2. 2025

Stačí vůli vymezitna pružině, ktrá řetěz napíná. Práce na pár minut a je po problému.

P
Pinďa
26. 2. 2025

Lidl prodává odpad.

R
Rozi
26. 2. 2025

Kupte si Stihl a mate po problemu……

Radím Žebrák
26. 2. 2025

Sám si kup Stihl a neřeš co si máme koupit my.

K
K.Novák
26. 2. 2025

Parkside – El. vrtačka s příklepem (bourací kladivo) asi tři roky a spokojenost, drží.
Rámová el. lupínková pilka, cca šest let zatím drží.

Jaroslav Šafařík
26. 2. 2025

Bruska s vodním chlazením vypověděla službu po 10 minutách jemného broušení nožů, tedy téměř bez zátěže. Novou neměli, nabídli vrácení peněz. Po rozdělání mechanismu jsem zjistil úplně dementní chybu v montáži. Prostě DoDo – dodělej doma. Parkside jsou darebáci a neumětelové a Lidl jsou šmejdi.

PM
Petr Marták
26. 2. 2025

Já mám několik Parkside výrobků a rozdílné zkušenosti. Polovina jich letěla po krátké době do koše a druhá pracuje skvěle a spolehlivě léta. Takže za mne, je to vždy na zvážení, jak moc chcete kvalitní produkt, jaké na něj budete mít nároky a jestli opravdu za to stojí ušetřit.

MS
Michal Svoboda
26. 2. 2025

Nevím co tady kdo řeší, za tu cenu si koupíte 5 kousků do foroty a nemusíte nic řešit, nehledě na to že reklamace probíhají formou dodání nového nebo výměnou za nové, ta co furt remcáte

MT
Michal Troudner
27. 2. 2025

Mně na tom vadí ta ekologická stránka věci, že je někde hromada rozbitého parkside nářadí, které se vysype do moře.

PZ
Pavel z Lanžhota
26. 2. 2025

Pokud je to firma parkside a obchod Lidl nic nekupuju je to šmejd

P
Pápik
26. 2. 2025

Mám mnoho (desítky) Parkside nářadí 20V i 230V mnoho let a opravdu hodně je využívám. Až na naprosto minimální výjimky naprostá spokojenost.

VJ
Václav Jeník
26. 2. 2025

Kdysi jsem si koupil vibrační brusku a vydržela asi tři použití po dvou hodinách. Potom vypověděka službu. To mě usvědčilo,že od PARKSIDE nic nekupovat. Proste je to šmejd.

M
Martin
26. 2. 2025

Tuto pilu mám a teď jí čeká třetí rok a nemohu si jí vynachválit. Chybí jenom to mazání. Používám jí především, když vrávorám na stromě a něco je už moc na nůžky. A pak na semtam větší hromady větví, tak i když mám velké pily, používám tuhle, protože je fajn do jedné ruky. Vyplácám na hromadu tak dvě 4Ah baterie a já nevím, funguje mi stále. Samozřejmě že jí netopím furt. Používám jak nůžky, tuhle pilku, případně něco mi je milejší na sekerku a na tvrdý nesmysl vezmu velké nářadí. Za mě, nevím kolik mě už stála v akci, ale ta už se mi zaplatila, hlavně za to pohodlí.

Karel Černín
26. 2. 2025

no nevím já mám od Parkside rotavátor ten je sice na 220 voltů a pak mám takovou tu aku řetězovku na teleskopu ta má mazání-to mi koupili na svátek abych nemusel ve svých 69 letech lozit po žebříku-takže mám tedy 4AH akumulátor který přehazuji do více pomocníků na zahradě světla vrtačky,ocasky,postřikovače na stromky,aku nůžky na větve v garáži pak mám další věci…samozřejme mám i výrobky Bosch Makitu či Narex koupených před léty do garáže či k provozu domu co se týče Parkside zatím mám vše v záruce i když u něčeho i končící a reklamoval jsem akorát takový aku vyžínač na okraje chodníku kdy to více méně mojí vinou se to rozsypalo-penize vrátili během dvou dnů…jinak vše funguje jak má…já mohu jen chválit a chovám se tomu s vědomím že za tu cenu to nebude mít tu kvalitu jak třeba Bosch či Makita třeba u těch nůžek když cítím že je to nějak teplejší tak to nechám schladnout stejně jako u toho rotavátoru na záhony…jak se Vám z toho začne kouřit či smrdět spáleninou tak už je pozdě však taky píší že to není profi nářadí…

KK
Karel Kounský
26. 2. 2025

Kdo má selský rozum v hlavě, si nikdy nářadí v diskontní prodejně řetězce potravin nekoupí. Pro nářadí se chodí k příslušným odborným prodejcům nebo alespoň do hobbycenter, jako Bauhas a jemu podobných. Pochybné značky jako Parkside a jiné levné šunty jsou vždy sázka do loterie a rozhodně nelze očekávat spolehlivost či kvalitu. Že pak výrobky bohudík fungují dlouho, je pouze otázka souhry šťastných náhod.Karel

Karel Černín
26. 2. 2025

já mám vše koupené na jejich E-shopu-nemusím to nosit do prodejny a dovezou mi to pěkně až domů…zdarma-v Obi jsem koupil čerpadlo do studny vydrželo pár dnů…vzal druhé a za pár dnů jsem to tam vezl znova…další jsem už tam nechtěl a koupil jsem si tedy jiné čerpadlo v Hechtu přímo v jejich velké prodejně-mám to kousek od domu- to vydrželo par dnů a to jsem akorát plnil bečky na zalívání takže zase reklamace a za týden znova pak jsem to vzdal -no a čerpadlo Parkside je ve studni už dvě sezony a pořád jede-chtěl jsem si pořídit drtíč na větvičky na jarní stříhání sice toho zas tolik nemám ale kdo to má pořád stříhat na menši do kompostéru-koupil v Hechtu-na videu super věc ale skutečnost jiná…-drtil asi 5-10 minut jen syrové větvičky…začlo to ty větve pálit-otočil nože a po pěti minutách to samé a myslíte si že mi uznali reklamaci-motor se točí…prý kdoví co jsem s tím dělal-a to jsem měl ty spálené větvičky sebou a nože záruka neřeší takže asi 3000 Kč jsem vyhodil-toliko k těm odborným prodejcům -jak jednou dáte peníze z ruky tak jste stracený-u Lidlu je reklamace suprová-dodají jinou novou věc či vrátí peníze podle vašeho přání a za tu cenu si klidně pak koupím znova…

JM
Jirka Měcháček
26. 2. 2025

no mě funguje z těch cca 800 ks nářadí co za ty roky mám určitě 90% a to ho používám denně, tak je to spíš rukama

KD
Kely Dak
26. 2. 2025

Park side není značka je to levná lumpárna na které se především pakuje koncový prodejce. Na spolehlivou práci se tyto výrobky vůbec nehodí.

JM
Jirka Měcháček
26. 2. 2025

já více než 12 let Parkside používám i jako profi nářadí a nemám žádný problém

VM
Václav Melichar
26. 2. 2025

Mám od nich téměř vše a jsem velice spokojen. Také zaleží, jak se s tím zachází. Rozhodně to není profi nářadí. Píšete ,že je potřeba se k tomu chovat rozumně. Co tu píšete záporné tak se to vztahuje i na Bosch, protože Parksíde je vyráběno v licenci Bosch. Máme zde opraváře na nářadí různých značek a když něco objednává na opravu, tak to bere z katalogu Bosche. Nejvíce založí na tom co to nářadí drží-ruce. Dělám 40 let ve strojírenském podniku mistra a přišel tak kluk, který během jedné směny odepsal 3 ks brusky Bosch. Měl jsem pásovou brusku Skihl a vydržela 1 rok-je to profi nářadí. Ted mám Parkside a už ji mám 4 roky a absolutně bez závad. To samé jako a ostatní nářadí-Dělám si vše ze dřeva sám a ještě se mi nestalo, že by nářadí odešlo. Ohledně té řet.pily-mám ji také-absolutní spokojenost. Řezal jsem s tím všechno dřevo z lesa které prořízla-veliká spokojenost. někdy je zapotřebí vyměnit ruce. A kdo maže ten jede!!

ZV
Zdenda Valach
26. 2. 2025

Pokud někdo chce používat Parkside denně jako profi nářadí, tak je sám proti sobě. Je to pouze hobby nářadí a stroje. Mám větší aku pilu, kde je i olejová nádržka na mazání řetězu a s pravidelnou údržbou a vyčistění po každém řezání slouží bez problémů přes 2 roky.

PB
Pavel Bernášek
26. 2. 2025

Já jsem si letos na jaře koupil vrtačku sekací kladivo PBH 800 A1, strčil do regálu, … po čtvrt roce jsem potřeboval „jemně“ vrtat do zdi, vybalím, strčím do zásuvky, stalčím tlačítko a ono NIC! Reklamace, nové zboží a už funguje.
Letošní podzim a zima: Koupil jsem si flexu PWSAP 20-Li F6 s akumulátorem navíc. Aku byl postřelený, nešel nabít, tak jsem ho reklamoval. Bruska odešla asi po deseti minutách činnosti.
Za cca měsíc jsem si ve slevě koupil pilu PSSPA 20-Li C3 a k tomu navíc aku, byť rozbalený, se slevou PAPS 204 A1. Samozřejmě, že jsem obdržel ten vadný akumulátor od flexy. Tak jsem vzal bílou fixu a vesele na těle i na balení popsal jako VADNÝ. Žasnu, co si dovolí.

JM
Jirka Měcháček
26. 2. 2025

mám od Parkside skoro úplně všechno, většinou v několika kusech, odhadem za cca 500tis(ano za půl milionu), většinu strojů na profi či poloprofi užívání jak v dílnách, tak v autech a nedám na ně dopustit, ano občas něco reklamuju, ale neni s tím sebemenší problém a většina funguje dlouhodobě spolehlivě – je to hlavně rukama – když to budu dusit, tak umře cokoliv. Tyto recenze čtu již po několikáté a mám pocit určité zaujatosti, takže za mě je to super nářadí – za desetinu ceny tzv. echt značek, které bych si nikdy nepořídil

JT
Josef Trela
23. 3. 2025

Jsem zedník. Když jsem začínal, potřeboval jsem do startu ,,levnější,, vercajk, a že se časem dopracuju ke kvalitnějším značkám. Nepoužívám to 24/7, častěji mám v ruce lžíci. Zvolil jsem Parxajd – akučku, příklepovku, ocasku, míchadlo…. Jenže!!! Ono to krucinál furt jede!!! 😀

J
Ježková
26. 2. 2025

Ta pila ale na to není určena, je určena např. na drobné větvičky stromu, které nemusím střihat nůžkama a namáhat si tak ruce. Jinak pro srovnání v 90sátých letech stála aku vrtačka se 2 bateriemi přes 12 000 Kč, v té době byla průměrná mzda zhruba 8 000 hrubého. Ano, ta vrtačka vydržela roky, ale když si to srovnáte, za 700 Kč, výrobní cena bude tak 70 – 100 Kč max, tak nevím, co za to chcete…

MS
Martin Simon
26. 2. 2025

tak jsem koupil el.vrtacku park.,s umyslem že okope celou fasadu a vyvrta terce a snad se rozbije a ona vydrzela celou rekonstrukci baraku .tak jsem nastvany po roce neustale funguje a nemam co měnit

OK
Obráběč kovů anebo obraceč hamburgerů?
26. 2. 2025

“Inženýři“ z Parkside by se měl jít poradit s opravdovými inženýry, třeba z též německého Klingelnbergu, jak se vyrábí kvalitní ozubení… použít nějaký bláto a ani to pořádně nezakalit může jen totální amatér. Místní strojírenská firma, též německá a výrobce profi aku nářadí, třeba používá ocel s nízkým obsahem uhlíku, kterou po obrobení cementuje a zakalí. Na méně namáhaná ozubení používá sintry.

MV
Martin Valenta
27. 2. 2025

Zdravím,
ja si také koupil tuto aku pilu.
Rozřezal jsem s ní mnoho mnoho palet , dělal jsem ve stavebninách a byli zadara takže opravdu mnoho . Prkna jsou tloušťky 2cm .
do toho jsem si pořídil zahradu kde byli nálety do výšky 2m průměr i 15cm. všechny jsem je tou aku pilkou nejen pokácel ale i nakratil. jen jsem dokoupil baterii 4ah. Musíte hodně brousit řetěz pak se nemusí tlačit na pilu. Ale hlavně se musí neustále natahovat řetěz ručně . A domazávat ručně, ale s tím jsem byl smířen už než jsem si ji koupil. Psali to tam. Přestala jít po roce ( má chyba spadla mi ) Nechtěl jsem ji rozdélávat kvůli zaruce. volal jsem na servis že mi nejde. poslali mi novou. U te staré jsem připájel 1 drát a jede taky . Pak mám aku vrtačku také spokojenost. A loni jsem si pořídil el. pilu lišta 30cm a též velká spokojenost .

L
Libor
27. 2. 2025

S Parkside je to složité. Některé věci mám roky a fungují. Kompresor odešel po prvním spuštění. Kouř a konec. Mafl odešel po pár řezech, ani ho nechtěli vrátit nebo vidět, rovnou poslali peníze, asi častá závada. Nůžky na plot super, použité mnohokrát a stále jedou. Asi to nejde uplně pašalizovat.

L
LD
27. 2. 2025

Nelze plošně hlasovat o pilkách Parkside. Některé jsou ok, jiné šrot.

VK
Vladimír Kocián
27. 2. 2025

Starší kluci pamatují na přísloví: „Za málo peněz málo muziky“. V případě nákupu levného nářadí v supermarketech typu Kaufland, Lídl, Tesco a pod. nepočítám s reklamami předváděnými výkony ani s životností a zárukami. A vůbec se nezlobím, protože jsem se mohl poptat před nákupem řemeslníka, proč koupil Narexku, Boshku, Makitu…

TJ
Thomas Jeferson
27. 2. 2025

Udržitelnost parkside nářadí je úděsná. Už proto jsem od nich odešel. Považovat za největší výhodu nářadí, že jde reklamovat do 5ti let od nákupu nepovažuji za výhodu.

Vladimír Štěpánek
27. 2. 2025

Na prořezávání stromů a větví se mi plně osvědčila přímočará(ocaska) aku pila PARKSIDE a to i při řezání kořenů při kácení stromů. Moje nejčastěji používané nářadí této značky již několik let! Řetězovka je komplikovaná a dobrá na občasné kácení čistých stromů a krácení jejich kmenů. Na odvětvení mám tu „ocasku“. Pilový list rychle výměnný a výrazně levnější! Seznamte se.

PM
Pracující mládenec
28. 2. 2025

Pokaždé, když procházím mezi regály s pečivem a zkracuji si cestu k sýrům, zaslechnu slabý hlásek: „Haló, jsme tady, určitě něco potřebuješ.“ Míjím přitom pár oslů, kteří se chytili, a aby ne, když v Párky-in-side jede i velký Arnold. Já se ale nechytím, všechno, co jsem kdy od této firmy nakoupil, byly šunty a letěly nejpozději do večera do popelnice. Na druhou stranu chápu, že to někoho osloví. Strejdu z vedlejší vesnice, kterému to pomůže zaplnit volné místo v regálu. Koupí to pro něj skončilo, on bude mít pocit, že je vybavený a věc mu vydrží na věky. Tedy pokud to nikdy nepoužije. Všichni budou spokojení… Dnes je k mání tolik šmejdů i v obchodech s nářadím, že tomu není třeba chodit naproti v obchodech s potravinami.

LH
Ladislav Halán
28. 2. 2025

Kus od kusu, ostatně jako u všeho. Máme na zahradě několikero aku i síťového nářadí od „Parksajdu“ a maká to úplně v pohodě…i po několika letech. Soused má známé značky a pořád to opravuje.

AK
Aleš Kautský
4. 3. 2025

Takový standard u značky Parkside. Dávají málo maziva a někdy i nevhodné mazivo do pohyblivých částí, pak se to samozřejmě omele. Pokud se to řeší včas, tak to nářadí vydrží docela dost.

B
Bull
22. 3. 2025

Mám od Parkside docela dost věcí ( 2x vrtačka, kompresor aku, svítilna, bourací kladivo slabší 5J … ) a makají jak mají. Kutil musí nářadí tak trochu „vyhovět“. Není to profi. Pokud se to se zátěží nepřehání tak vydrží. Často si to koupí řemeslník co s tím dělá celý den, měsíce a diví se že to jde do kopru.
Konkrétní pilka má asi výrobní vadu, vůle osy hnaného velkého kola. Tam to možná nezvládli.

KB
Karel Berger.
22. 3. 2025

DOBRÝ DEN Vadí mě u aku pili PERXIDE že se neustále povoluje řetěz máte na to někdo nějaký fígl prosím o radu z pozdravem Berger.

VK
Vítězslav Křikava
22. 11. 2025

Mám třetí akupilku PAGHS 20. První nejela vůbec. Druhá zvládla 1 řez 8 cm , motor jel, řetěz se zastavil. Včera jsem obdržel třetí, ta zatím jede, ale vyluzuje zvuky jak siréna. Asi není namazaná.

MS
Miroslav Sadovský
22. 3. 2026

Budu mít malou řetězovou pilu pomalu druhý rok řežu s ní každý všední den zhruba 2 x 15 minut větve do tloušťky 20 cm. Týden po zakoupení jsem jí rozmontoval a v úhlových převodech pěkně doplnil mazací tuk, protože převody byly hlučnější. S provozem jsem velmi spokojený. Koupil jsem za 650 Kč bez bat. a nabiječky. Značka Parkside

KT
Kutil Tim
26. 4. 2026

Některé modelové řady téhle pily mají závažnou výrobní vadu. Já mám pilu řady C3 a vydržela řezat neuvěřitelných 10 minut! To velké ozubené kolo, které je na stejné ose jako kolo, které pohání řetěz, není zafixované proti axiálnímu pohybu. Během řezání se posune po kovové osičce nahoru, pak pilka začne vrzat, kvílet a nakonec už se řetěz nepohybuje. Pilku stačí rozebrat, velké kolo přes kulatinku (třeba malý ořech M11) naklepat dolů k ložisku tak, aby po sesazení ozubené kolo nasedalo co nejtěsněji na malé ozubené kolečko na osičce elektromotoru a pak je důležité vyrobit zajištění. Bez zajištění se velké ozubené kolo při dalším použití zase posune po ose a řetěz se přestane hýbat. Existuje více způsobů, jak kolo proti axiálnímu pohybu zajistit. Každý kutil si může vybrat ten, který mu vyhovuje. Parkside by každopádně takhle nekvalitně vyrobené nářadí neměl vůbec pustit do oběhu. Jde o zmetek s konstrukční vadou.