Lidl naistaluje do konce listopadu 2023 digitální cenovky a ušetří tuny odpadního papíru

Příchod nového zboží, přecenění toho starého nebo slevové akce… žádná z těchto činností se neobejde bez výměny cenovek v regálech. Pro prodejnu to znamená hodiny a hodiny práce jejich zaměstnanců a v neposlední řadě také velké množství odpadního papíru. Řetězec Lidl se proto rozhodl pro radikální změnu, která má tyto negativní jevy eliminovat. Tato změna spočívá v digitalizaci.
Digitalizace cenovek v Lidlu
Nejpozději koncem listopadu zavede Lidl ve všech svých českých prodejnách digitální cenovky, které nahradí ty papírové. Pro zákazníky se tímto krokem nemění vůbec nic, i proto, že na první pohled budou nové cenovky vypadat prakticky stejně jako ty staré. Stále se bude jednat o štítek s cenou zboží. Nyní však na něm bude možné měnit údaje podle potřeby. Tento systém je zaváděn také ve skladech Lidlu.
Zákazníci, kteří v posledním roce nakupovali v pražské prodejně v Nárožní ulici, již tuto novinku zaregistrovali, neboť právě tam byla od listopadu 2022 testována. Žádným velkým překvapením nebudou digitální cenovky ani pro ty, kdo rádi cestují, neboť v řadě evropských zemí již Lidl i jiné řetězce toto řešení s úspěchem používají.
Výhody digitálních cenovek
Digitální cenovky mají oproti těm papírovým celou řadu výhod. V první řadě ušetří tato změna práci zaměstnancům. Za jeden rok vymění jediná prodejna na 45 000 cenovek. Zaměstnanci je musí tisknout a ručně měnit. Stojí je to až 400 hodin práce ročně. To nyní zcela odpadne, neboť změnu na digitálních cenovkách provede systém automaticky a centrálně. To mimo jiné znamená i to, že se již nestane, že by se cenovky v jednotlivých prodejnách navzájem lišily.
Celá akce má také ekologický rozměr. České prodejny Lidlu vyprodukují za jeden rok celkem 3 000 tun použitých papírových cenovek. Taková bude tedy úspora papíru, nemluvě o úspoře nákladů. Na digitálních cenovkách může být uvedena nejenom cena, ale i gramáž, složení, nebo jakékoliv informace o produktu a představují tak komfortnější řešení pro samotný řetězec i pro zákazníky. Vzhledem k výhodám digitálních cenovek lze očekávat, že k podobnému kroku se brzy rozhodnou i další řetězce.
Závěr
Digitální cenovky jsou logickým krokem a demonstrací toho, jak i zdánlivá maličkost může významně změnit uživatelskou zkušenost i způsob práce zaměstnanců prodejny. I takovouto podobu může mít digitalizace, která se bude stávat stále patrnější a patrnější a pronikat bude do dalších a dalších oblastí našich životů.
Rubriky
Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti
Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.