Nejhorší letní pneumatiky podle prestižních testů: Propadly čínské Doublecoin, Triangle i Autogreen

Při výběru letních pneumatik se řada řidičů rozhoduje především podle ceny. Příliš levné modely však mohou představovat závažná bezpečnostní rizika. Jak ukazují výsledky posledních testů ADAC či Autobild, největším problémem je chování na mokré vozovce a délka brzdné dráhy.
Podívejme se nyní na trojici letních pneumatik, která v prestižních testech vyloženě propadla, a konkrétní důvody jejich špatného hodnocení.
Doublecoin DC-100
Fotogalerie: Oficiální materiály distributora
- Testoval: ADAC 2025 (v rozměru 225/40 R18)
- Hodnocení: Neuspokojivé (5,5 – nejhorší v testu)
- Důvod: Extrémně dlouhá brzdná dráha na mokru
Levná letní pneumatika Doublecoin DC-100 čínské společnosti Double Coin Holdings Ltd, v testu ADAC 2025 (v rozměru 225/40 R18) naprosto propadla a skončila na posledním 18. místě. Na mokré vozovce ukázala o 17 metrů delší brzdnou dráhu než nejlepší pneumatiky, špatnou přilnavost v zatáčkách a vysoké riziko aquaplaningu.
Ačkoliv má velmi vysokou životnost (až 74 400 km), tvrdá směs gumy dramaticky snižuje přilnavost. Na suché vozovce nabízí přijatelný komfort a nižší hlučnost. Kvůli bezpečnostním nedostatkům na mokru ji německý autoklub nedoporučuje pro běžný provoz.
Triangle AdvanteX TC101
Fotogalerie: Oficiální materiály distributora
- Testoval: AutoBild 2024 (v rozměru 225/45 R16)
- Hodnocení: Neuspokojivé (nejhorší v testu)
- Důvod: Velmi dlouhá brzdná dráha na mokru i na suchu
Pneumatika Triangle AdvanteX TC101 byla v testu AutoBild (2024) hodnocena jako nejhorší ze všech 55 testovaných letních pneumatik v rozměru 205/55 R16. Dosáhla totiž nejhoršího kombinovaného výsledku brzdění na suchu a mokru ze všech testovaných pneumatik.
Její brzdná dráha na suchu byla o 6,7 metru a na mokru o 13,9 metru delší než u nejlepších pneumatik. Mezi silné stránky, kterých si cení uživatelé, patří cenová dostupnost, tichý chod a pohodlná jízda. Výrobcem pneumatiky je čínská společnost Triangle Tyre Co, jeden z největších čínských výrobců pneumatik.
Autogreen Smart Chaser SC1
- Testoval: AutoBild 2025 (v rozměru 225/40 R18)
- Hodnocení: Neuspokojivé (poslední místo z 52 modelů)
- Důvod: Extrémně dlouhá brzdná dráha na mokru
Kritické výsledky především na mokré vozovce ukázala také pneumatika Autogreen Smart Chaser SC1. Model byl zahrnut do velkého testu 52 letních pneumatik v rozměru 225/40 R18, který letos provedl magazín Autobild. Autogreen se umístila na posledním místě kvůli extrémně dlouhé brzdné dráze na mokré vozovce a slabé přilnavosti na mokru.
V testu měla o 21,7 metru delší brzdnou dráhu na mokru než nejlepší testované modely. Mezi přednosti této pneumatiky patří nízká cena, tichý chod a pohodlná jízda na suché vozovce. Pneumatiku vyrábí čínská společnost Autogreen, která se specializuje na výrobu pneumatik pro široký segment automobilového trhu.
- Tip redakce: Alternativní cenově dostupné pneumatiky ověřených evropských značek najde v tomto článku.
Zdroje: Autorská tvorba redaktorky portálu Arecenze, ADAC, oficiální materiály distributorů
Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti
Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.