Menu

Čínská automobilka BYD míří do Česka: Nabídne luxusní design, pokročilé technologie a dlouhý dojezd

Čínská automobilka BYD míří do Česka: Nabídne luxusní design, pokročilé technologie a dlouhý dojezd
Foto: Oficiální materiály distributora, Canva (se svolením), Ilustrace: Arecenze

Na český trh dorazil nový hráč s pořádně velkými ambicemi. Čínská automobilka BYD (Build Your Dreams), desátý největší výrobce automobilů na světě a jeden z největších producentů elektromobilů, oficiálně vstoupila do Česka. A rovnou přiváží hned několik technologicky špičkových modelů (čistě elektrické i plug-in hybridní).

SEALION 7 je SUV, které zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,5 vteřiny

Vlajkovou lodí nabídky je model SEALION 7. Jde o stylové, plně elektrické SUV, které si hravě poradí se zrychlením z 0 na 100 km/h za pouhých 4,5 sekundy. O pohon se stará nejrychlejší sériově vyráběný elektromotor světa s až 23 000 otáčkami za minutu. Díky osvědčené technologii Blade Battery nabídne model dojezd až 502 kilometrů dle metodiky WLTP.

Karoserie využívá architekturu Cell-to-Body, která zajišťuje vyšší pevnost, lepší integraci baterie a zároveň větší bezpečnost při nehodách. SEALION 7 tak kombinuje dynamiku, efektivitu a moderní bezpečnostní standardy.

Foto: Oficiální materiály distributora

Elegantní SEAL a hybridní SEAL U DM-i

Kdo má raději elegantní sedany, pak by vás mohl zaujmout BYD SEAL. Jde o opravdu parádní auto s dojezdem až 570 km. Stejně jako SEALION 7 stojí na moderní platformě a využívá Blade Battery, čímž si drží vysokou efektivitu i při každodenním používání.

Milovníky dlouhých cest zaujme SEAL U DM-i, plug-in hybridní SUV určené pro maximální flexibilitu. Díky technologii Super DM nabízí kombinovaný dojezd více než 1 000 km na jedno nabití a natankování. Elektrický režim zajišťuje tichou a plynulou jízdu, zatímco spalovací motor přidává potřebný dojezd bez nutnosti častého dobíjení.

Foto: Oficiální materiály distributora

Showroomy v Česku? Do konce 2025 až třicet

BYD začíná v Praze 9 a do konce příštího roku plánuje otevřít až 30 prodejen napříč republikou. Prvním partnerem na českém trhu se stává společnost Auto Louda. Čekat ale nemusíte – první modely jsou připravené k objednání už teď.

Foto: Oficiální materiály distributora

Baterie, která nehoří. A vydrží víc než 5 000 cyklů

BYD není jen další automobilka. Zároveň je to i technologická firma, která si vyrábí vlastní baterie, polovodiče, motory i software. Mezi její největší inovace patří Blade Battery – baterie na bázi lithium-železo-fosfátu, která je zcela bez kobaltu, vydrží více než 5 000 nabíjecích cyklů a při testu průrazu (který simuluje nehody) nezahoří ani nezakouří. Teplota se při testech držela mezi 30 až 60 °C, bez jakéhokoliv nebezpečného chování.

Podle neoficiálního prodejce Top drive club můžeme odhadnout ceny

Vlajkové plně elektrické SUV BYD SEALION 7 je k dispozici od 1 499 000 Kč, přičemž nabízí výkon 390 kW a dojezd až 502 km. Plug-in hybridní BYD SEAL U DM-i, který kombinuje elektrický pohon s benzínovým motorem a celkový dojezd přes 1 000 km, začíná na ceně 1 099 000 Kč. Elegantní sedan BYD SEAL zatím na oficiální české ocenění čeká, nicméně podle dostupných informací a orientačních cen v Evropě se očekává, že jeho cena se bude pohybovat mezi 1,3 až 1,6 milionu korun, v závislosti na zvolené variantě.

Elektromobilita bez kompromisů

BYD má v zádech víc než 110 tisíc inženýrů a jako první automobilka na světě úplně ukončila výrobu spalovacích motorů. Její modely se už prodávají ve více než 100 zemích a regionech světa – a teď míří i k českým řidičům.

Zdroje:

  • Autorská tvorba redaktora portálu Arecenze
  • Tisková zpráva
  • Chcibyd

Rubriky

Diskuze Diskuze
Google News Sledujte nás v Google zprávách

#arecenze

Pro nejnovější informace sledujte také naše sociální sítě

Mohlo by vás zajímat

Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti

Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.

Zapojte se do diskuze

Odeslat

Zveřejňujeme každý slušný a přínosný komentář.