Menu

Pepco znovu zavádí kabinky: Plní přání zákazníků. Co dalšího se mění?

Pepco znovu zavádí kabinky: Plní přání zákazníků. Co dalšího se mění?
Foto: Kristýna Hašková

Po dvou letech vrátilo Pepco kabinky do všech svých prodejen kvůli četným stížnostem svých zákazníků. Původně kabinky zrušilo v menších obchodech, aby v nich mohlo vystavit více zboží. Podívali jsme se na to, co si o změně myslí zákazníci a také na to, jaké další změny můžete v obchodech čekat.

  • Tip: V Pepco jsme vybrali to nejlepší pro letošní Vánoce, přečtěte si náš článek i s bohatou fotogalerií.

Pepco vrátilo kabinky do menších prodejen

Po čtených stížnostech svých zákazníků se Pepco na konci října 2024 rozhodlo vrátit zkušební kabinky, což oznámilo na svých sociálních sítích. Z reakcí lidí vyplývá, že touto změnou většinu potěšili. K rušení kabinek Pepco podle zpravodajského webu iDnes přistoupilo proto, že testovalo nový způsob fungování a využití více prostoru. Chtělo také vědět, jestli tak vytvoří pohodlnější nákupní zážitek.

Podle webu Kupi měli se změnou problém hlavně rodiče malých dětí nebo lidé, kteří bydlí daleko. Pepco totiž nabízí bezplatnou výměnu zboží. Znamenalo to ale, že si museli věci doma vyzkoušet a případně je přijít vyměnit, takže do prodejny museli aspoň dvakrát. Uživatelé na sociálních sítích obchodu Pepco tuto změnu chválí.

„To je dost! Byl pěkný nesmysl kabinky vůbec rušit. Je dobře, že jste je vrátili zpět,“ píše Ludmila Bednářová a její příspěvek se líbí 70 dalším lidem. Sama jsem si v září tohoto roku ověřila, že koupit si oblečení bez zkoušení není nic příjemného. U tepláků na doma to nebylo potřeba, u mikiny se ale ukázalo, že vyzkoušení nutné je. Naštěstí v daném obchodě prodávali i zrcadla, takže jsem se v nich mohla zkontrolovat.

Jiní lidé by uvítali prodejny bez kabinek, zato více přehledné a zásobované

Pod příspěvkem o obnově kabinek se objevují i komentáře o tom, že by nakupující uvítali přehlednější uspořádání bez kabinek. Například Karolína Seidlová odpovídá na hlavní komentář k tomuto tématu: „Přesně tak a v Trutnově opravdu lepší výběr zboží, po předělání minimum rámečku, boxů… Jen samé oblečení.“

Problémem malých prodejen tak je nejen nedostatek prostoru, ale i zboží. Z dlouhodobých reakcí na sociálních sítích obchodů jsme vypozorovali, že při uvedení kolekcí na trh se na některé zákazníky nedostane, ani když pro konkrétní věc vyrazí hned. Ve větších městech s více prodejnami tento problém nebývá. Sami jsme se přesvědčili, že zaměstnanci mají přehled, které prodejny jsou těmito kolekcemi lépe zásobované a poradí, kam se pro danou věci vydat.

Někteří si ani zrušení kabinek nevšimli. Jde ale hlavně o lidi, kteří v Pepco oblečení nenakupují.

Stojí za rušením kabinek i obavy z krádeží?

Zrušení kabinek Pepco tedy odůvodnilo tím, že v prodejnách vznikl prostor na vystavení většího množství zboží. Někteří zákazníci obchodu ale na sociálních sítích spekulují o tom, že tím Pepco chtělo snížit riziko krádeží. Na spoustě oblečení nejsou vzhledem k jeho nízké ceně bezpečností čipy a do kabinek samozřejmě nemíří kamery, takže je možné, že k tomu v obchodech docházelo.

Vzhledem k tomu, že v námi navštívených prodejnách bylo vždy několik zaměstnanců, kteří se různě pohybovali po celém prostoru prodejny, považujeme možnost úspěšné krádeže za málo pravděpodobnou. Všudypřítomnost zaměstnanců hodnotíme velmi kladně také proto, že často pomáhají zákazníkům s nalezením konkrétního zboží.

Jedna z větších prodejen Pepco, ve které zkušební kabinku nezrušili (foto: Kristýna Hašková)

 

Někteří zákazníci Pepco nejsou s údržbou kabinek spokojení

Jak jde vidět v diskuzích na sociálních sítí obchodu, některým zákazníkům vadí, že je kabinek na prodejně buď málo, nebo personál nechává volnou jen jednu a v dalších má vyskládané krabice se zbožím. Když si někdo zkouší víc kusů oblečení, čekací doba na jedinou kabinku je pak velmi dlouhá.

Některým nevyhovuje ani to, že lidé zkoušené věci nechávají v kabince a odnáší si jen to, co si chtějí koupit. Chybí podle nich stojan, na který by bylo možné vyzkoušené věci odložit, jako to je běžné v obchodech s módou.

Kabinky má Pepco prostorné s velkým zrcadlem

Pokud si v obchodě chcete oblečení vyzkoušet, v kabinkách na to budete mít dost místa. Z námi navštívených obchodů a dostupných fotek z prodejen vyplývá, že v kabince pohodlně vyzkoušíte oblečení i svému dítěti. V kabince bylo vždy velké zrcadlo, ve kterém si můžete prohlédnout celou postavu.

Nově přibývají samoobslužné pokladny

Pepco také zavádí na čím dál víc prodejen samoobslužné pokladny, na kterých se ale dá platit jen kartou. Z námi navštívených tří prodejen byly ve všech, ale většina lidí platila u pokladny i přes větší fronty. Používání samoobslužných pokladen je velmi jednoduché, i když s nimi nemáte zkušenosti, dostatečně velký displej a přehledné pokyny vás provedou celým nákupem.

U samoobslužných pokladen nechybí typická nabídka několika produktů, které jinak pokladní aktivně nabízí při placení nákupu na pokladně. Protože jde často o žádané kousky v omezeném množství, nemusíte se bát, že byste o ně při placení na samoobslužné pokladně přišli.

 

Zdroje:

Autorský text

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/pepco-zkusebni-kabinky-obleceni-zkouseni.A241025_090043_ekonomika_vebe

https://www.kupi.cz/magazin/clanek/31179-zkusebni-kabinky-pepco

Rubriky

#arecenze

Pro nejnovější informace sledujte také naše sociální sítě

Mohlo by vás zajímat

Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti

Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.

Zapojte se do diskuze

Odeslat

Zveřejňujeme každý slušný a přínosný komentář.