Menu

Zůstane Nikon na ocet? Svého mobilního partnera hledá už i Canon

Zůstane Nikon na ocet? Svého mobilního partnera hledá už i Canon

V posledních letech se trend spojování legendárních značek fotoaparátů s výrobci telefonů rozjel natolik, že jich je většina již rozebraných. Zvučná jména, jako je Hasselblad, Leica či Zeiss už své partnery z řad mobilních značek našli, Canon a Nikon ovšem zatím zůstávají na ocet.

Canon na vyprahlé poušti zbylých značek

Hasselblad a OnePlus se spojily a vytvořily fotoaparáty, které mobilní fotografii posunuly na další úroveň. Leica má také úspěšnou partnerství s čínskou společností Xiaomi a jejich spolupráce v posledních letech jednoznačně přináší své plody. Zeiss, další významný výrobce objektivů, spojil síly se společností Sony.

Zatímco tito výrobci fotoaparátů intenzivně hledají cesty, jak zapojit své know-how do mobilních zařízení, Canon a Nikon zůstávají v pozadí. Rychlost rozvoje mobilní fotografie si ale společnost Canon zřejmě uvědomuje. Podle posledních zpráv Canon aktivně hledá mobilního partnera, je ale otázkou, jestli jej na vyčerpaném trhu vůbec najde.

Společnosti Samsung, Apple a Google pravděpodobně o partnerství stát nebudou, protože se chcou chlubit vlastní značkou. Z celosvětově prodávaných značek se tak nabízí více méně jen Honor, Asus či Motorola.

Honor a Motorola by asi dávaly smysl

Čínská společnost Honor je samostatně fungujícím subjektem teprve krátkou dobu a svého partnera pro mobilní fotografii zatím nemá. Zároveň ale značka cílí na kvalitní fotografii, spojení se společností Canon by tak dávalo docela smysl. Je ovšem otázkou, jestli stejně jako Samsung či Apple nebude chtít Honor pracovat spíše na vlastním renomé. Už nyní je jeho model Honor Magic 5 Pro jedním z nejlepších fotomobilů na trhu.

Svého partnera nemá ani Motorola, která ovšem jako by v posledních letech spíše hledala vlastní identitu. V jejím případě nelze odhadovat, jestli se zaměří na maximální kvalitu fotek, výkon zařízení, nebo bude nadále tak nějak dělat vše průměrně.

Úspěch Canonu může být trnem v patě pro Nikon

Máme tedy dvě fotografické ikony, Canon a Nikon, které se ocitají v neznámých vodách. Bude zajímavé sledovat, jak se tyto tradiční značky přizpůsobí a jak se budou vyvíjet v tomto novém prostředí mobilní fotografie.

Jisté je ovšem jedno – pokud se společnosti Canon podaří najít velkého výrobce telefonů pro spolupráci dříve než Nikonu, nemusí být následná snaha učinit to samé pro Nikon vůbec pohodlná. Moc možností totiž poslednímu výrobci fotoaparátů nezbude.

Rubriky

#Arecenze

Pro nejnovější informace sledujte také naše sociální sítě

Mohlo by vás zajímat

Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti

Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.

Zapojte se do diskuze

Odeslat

Zveřejňujeme každý slušný a přínosný komentář.