Menu

Redakční test: Od TEMU mi dorazil šmejd, překvapila mě rychlost reklamace

Redakční test: Od TEMU mi dorazil šmejd, překvapila mě rychlost reklamace
Ilustrační obrázek, Foto: Canva (se svolením)

Když se řekne reklamace zboží z čínského e-shopu, většina lidí si představí nekonečné formuláře, komunikaci přes Google překladač nebo šanci jedna ku milionu, že se peněz někdy vůbec dočkají. I já jsem měl podobné představy. A právě proto mě moje poslední zkušenost s Temu docela překvapila. A musím říct, že jenom v dobrém.

Malý nákup, velká očekávání

Na Temu občas nakupuju. Většinou drobnosti, u kterých mě ani tolik nemrzí, když náhodou nedorazí nebo nefungují úplně podle představ. Tentokrát jsem bral pár levných plastových hraček. Nic drahého, jen pár korunek za barevné maličkosti, které dětem udělají radost a mě nestojí skoro nic.

Zásilka dorazila překvapivě rychle. Rozbalování bylo klasicky svižné a natěšené, jenže u jedné z hraček jsem se zarazil. Byla prasklá, rozhodně dost na to, že se nedala použít a rozhodně nevypadala jako něco, co bych mohl někomu dát do ruky (natož dítěti). A tak přišlo dilema. Mám to prostě vyhodit a neřešit, nebo zkusit reklamovat?

Foto: Michael Jedzok

Řekl jsem si, že reklamaci přece jen vyzkouším

I když šlo doslova o pár korun, zvítězila zvědavost. Zajímalo mě, jak taková reklamace vlastně na Temu funguje. Nikdy jsem to předtím neřešil, ale e-shop dnes běžně používá čím dál víc lidí. Možnost „vrátit nebo reklamovat“ tam je přímo u každé objednávky. Tak proč to aspoň jednou neprověřit?

Kliknul jsem tedy na reklamaci u daného produktu, označil důvod a přidal několik fotek prasklé hračky. Nemusel jsem nic dlouze vysvětlovat ani vypisovat, aplikace to celé provedla rychle a jednoduše. A pak přišlo to, co jsem opravdu nečekal.

Rychlost, která mě překvapila

Během několika málo vteřin od odeslání žádosti mi Temu automaticky nabídlo vrácení peněz s dodatkem, že si poškozený produkt můžu nechat. Nechtěli žádné další ověřování, neptali se, nečekali na schválení ze strany prodejce. Prostě okamžité uznání reklamaci a bleskově provedli návrat peněz na můj účet.

Celý proces mi zabral sotva pět minut. Byl jednoduchý, přehledný a bez zbytečných komplikací. A to vše kvůli hračce za pár korun.

Foto: Michael Jedzok

Temu mě tímhle upřímně překvapilo. Nečekal jsem, že právě u tak obřího e-shopu s levnými produkty bude reklamace vyřešená rychleji než u kdejakého místního obchodu. Ano, pravděpodobně je tento přístup vyhrazený hlavně pro levnější zboží, kde se jim nevyplatí řešit zdlouhavý proces vracení. Já jako zákazník jsem ale odešel spokojený. Z prasklé hračky, kterou bych dřív prostě vyhodil, se tak stal užitečný test zákaznického servisu. A obstál na jedničku.

Zdroj:

  • Autorská tvorba redaktora portálu Arecenze.

Rubriky

Diskuze Diskuze
Google News Sledujte nás v Google zprávách

#arecenze

Pro nejnovější informace sledujte také naše sociální sítě

Mohlo by vás zajímat

Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti

Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.

Zapojte se do diskuze

Odeslat

Zveřejňujeme každý slušný a přínosný komentář.