Menu

Z našich dat: Jaké dárky najdou Češi pod stromečkem?

Vánoce jsou za dveřmi. Dokazuje to nejen výzdoba v obchodech, ale také fronty před výdejními místy a návštěvnost našeho portálu. Protože lidé nemohou vybírat zboží fyzicky, stále častěji nakupují dárky na internetu. Které produkty se těší tento rok největší popularitě? A jaký je rozdíl mezi letošním a předchozím rokem?

Porovnali jsme data z průběhu roku, srovnali hledanost před loňskými i letošními Vánocemi a zjistili, jaké produkty vyhledávají lidi v tomto období nejčastěji.

Kategorie Zvýšení zájmu
Robotické vysavače 180 %
Bezdrátová sluchátka 120 %
Elektrické zubní kartáčky 270 %
Herní konzole 470 %
Počítačové hry 30 %
Kuchyňské roboty 350 %
Domácí pekárny 870 %
Kosmetické kufříky 200 %
Aku vrtačky 80 %
Deskové hry 340 %
Mikroskopy 420 %

Oblíbená je moderní technologie

Jednou z nejvyhledávanějších kategoriích jsou robotické vysavače. Velký nárůst návštěvnosti jsme zpozorovali nejen oproti předchozím měsícům (nárůst přibližně 180 %), ale také oproti loňským Vánocům (nárůst 55 %).  

Populárním dárkem jsou také sluchátka, a to jak drátová, tak především bezdrátová. V porovnání s letošním létem jsou teď před Vánocemi hledanější asi o 120 %. Podle návštěvnosti se dá také odhadovat, že spousta lidí pod stromečkem najde elektrický zubní kartáček (nárůst návštěvnosti 270 %), herní konzoli (nárůst 470 %) nebo PC hru (nárůst 30 %).

Kuchařské náčiní je populárnější než loni

V roce 2020 se kvůli situaci s koronavirem spousty lidí pustilo do vaření a pečení. To dokládaly nejen prázdné regály s droždím, ale také vyhledávané produkty na portálu Arecenze.cz. Zvýšený zájem o kuchyňské roboty (vyhledávají se v porovnáním s letošním létem o 350 % více) a domácí pekárny jsme pozorovali nejprve v březnu, při první vlně koronaviru, a pak znovu na podzim, tedy před Vánoci. Pekárny jsou aktuálně o 870 % hledanější než v létě tohoto roku.

Populární jsou také pomalé hrnce a další vybavení kuchyně. Zatímco loni tyto produkty tak oblíbené nebyly, letos obsazují přední příčky v hledanosti.

Stará dobrá klasika se drží i letos

Pokud nevíte, co zabalit pod stromeček, pravděpodobně se poohlédnete po nějaké klasice. Zvýšený zájem pozorujeme u ponožek, sportovního oblečení, parfémů i knížek. Poslední zmiňovaná kategorie ale letos oproti loňsku trochu zaostává.

Někteří si pravděpodobně rozbalí kosmetiku a různé kosmetické kufříky (nárůst návštěvnosti 200 %), dalším domácnostem přibude do vybavení různé nářadí, obvykle aku vrtačka (aktuálně jsou asi o 80 % více navštěvované než v letních měsících). Děti se pak mohou těšit na deskové hry i mikroskopy (momentálně o 340 % a 420 % více hledané než v průběhu roku).

Dražší elektroniku lidé nakupují méně

Zatímco většina výše zmíněných kategorií byla u návštěvníků našeho portálu letos populárnější než loni, zájem o elektroniku naopak poklesl. Méně vyhledávané jsou především mobily a televize. Menší počet dotazů jsme zaznamenali také u powerbank.

Stejně hledané oproti minulému roku jsou z oblasti elektroniky pouze notebooky, čemuž napomáhá současná situace spojená s koronavirovou krizí. Aktuálně je ale problém s jejich dostupností v e-shopech. 

Autor: Redakce | Naposledy aktualizováno 30.11.2020