Z našich dat: Jaké dárky najdou Češi pod stromečkem?

Vánoce jsou za dveřmi. Dokazuje to nejen výzdoba v obchodech, ale také fronty před výdejními místy a návštěvnost našeho portálu. Protože lidé nemohou vybírat zboží fyzicky, stále častěji nakupují dárky na internetu. Které produkty se těší tento rok největší popularitě? A jaký je rozdíl mezi letošním a předchozím rokem?
Porovnali jsme data z průběhu roku, srovnali hledanost před loňskými i letošními Vánocemi a zjistili, jaké produkty vyhledávají lidi v tomto období nejčastěji.
Kategorie | Zvýšení zájmu |
---|---|
Robotické vysavače | 180 % |
Bezdrátová sluchátka | 120 % |
Elektrické zubní kartáčky | 270 % |
Herní konzole | 470 % |
Počítačové hry | 30 % |
Kuchyňské roboty | 350 % |
Domácí pekárny | 870 % |
Kosmetické kufříky | 200 % |
Aku vrtačky | 80 % |
Deskové hry | 340 % |
Mikroskopy | 420 % |
Oblíbená je moderní technologie
Jednou z nejvyhledávanějších kategoriích jsou robotické vysavače. Velký nárůst návštěvnosti jsme zpozorovali nejen oproti předchozím měsícům (nárůst přibližně 180 %), ale také oproti loňským Vánocům (nárůst 55 %).
Populárním dárkem jsou také sluchátka, a to jak drátová, tak především bezdrátová. V porovnání s letošním létem jsou teď před Vánocemi hledanější asi o 120 %. Podle návštěvnosti se dá také odhadovat, že spousta lidí pod stromečkem najde elektrický zubní kartáček (nárůst návštěvnosti 270 %), herní konzoli (nárůst 470 %) nebo PC hru (nárůst 30 %).
Kuchařské náčiní je populárnější než loni
V roce 2020 se kvůli situaci s koronavirem spousty lidí pustilo do vaření a pečení. To dokládaly nejen prázdné regály s droždím, ale také vyhledávané produkty na portálu Arecenze.cz. Zvýšený zájem o kuchyňské roboty (vyhledávají se v porovnáním s letošním létem o 350 % více) a domácí pekárny jsme pozorovali nejprve v březnu, při první vlně koronaviru, a pak znovu na podzim, tedy před Vánoci. Pekárny jsou aktuálně o 870 % hledanější než v létě tohoto roku.
Populární jsou také pomalé hrnce a další vybavení kuchyně. Zatímco loni tyto produkty tak oblíbené nebyly, letos obsazují přední příčky v hledanosti.
Stará dobrá klasika se drží i letos
Pokud nevíte, co zabalit pod stromeček, pravděpodobně se poohlédnete po nějaké klasice. Zvýšený zájem pozorujeme u ponožek, sportovního oblečení, parfémů i knížek. Poslední zmiňovaná kategorie ale letos oproti loňsku trochu zaostává.
Někteří si pravděpodobně rozbalí kosmetiku a různé kosmetické kufříky (nárůst návštěvnosti 200 %), dalším domácnostem přibude do vybavení různé nářadí, obvykle aku vrtačka (aktuálně jsou asi o 80 % více navštěvované než v letních měsících). Děti se pak mohou těšit na deskové hry i mikroskopy (momentálně o 340 % a 420 % více hledané než v průběhu roku).
Dražší elektroniku lidé nakupují méně
Zatímco většina výše zmíněných kategorií byla u návštěvníků našeho portálu letos populárnější než loni, zájem o elektroniku naopak poklesl. Méně vyhledávané jsou především mobily a televize. Menší počet dotazů jsme zaznamenali také u powerbank.
Stejně hledané oproti minulému roku jsou z oblasti elektroniky pouze notebooky, čemuž napomáhá současná situace spojená s koronavirovou krizí. Aktuálně je ale problém s jejich dostupností v e-shopech.
Rubriky
Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti
Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.