Vše co vás zajímá o značce Parkside: Prodloužená záruka a postup reklamace
Parkside je výhradní značka obchodního řetězce Lidl, která nabízí široký výběr dílenského a zahradního nářadí. Oblibu u široké veřejnosti si získala zejména cenovou dostupností, snadným vrácením a bezproblémovou reklamací. Pojďme se podívat, jak vracení a reklamace probíhá, co zahrnuje záruka a na jaké zboží se vztahuje prodloužená záruka.
Výhody a možnost vrácení
Obrovskou výhodou reklamace a vrácení zboží Parkside je jeho jednoduchost a rychlé vyřízení. Většinu kroků zvládnete z pohodlí domova pomocí webových formulářů, které naleznete na webu lidl.cz nebo v mobilní aplikaci. Ještě než přikročíme k otázkám záruky a reklamace, je třeba zdůraznit, že Lidl umožňuje po nákupu zboží Parkside odstoupit od smlouvy v prodloužené lhůtě.
Takže pokud vám produkt z nějakého důvodu nevyhovuje, například svou výkonností nebo kvalitou zpracování, není to důvod k reklamaci, ale k vrácení. Při nákupu na lidl-shop.cz tak můžete učinit zdarma do 30 dnů od převzetí zboží. Zboží musí být úplné, nepoškozené, čisté a ideálně zabalené v originálním obalu. Více informací o vrácení naleznete na webu Lidlu.
Standardní a prodloužená záruka
Na výrobky Parkside je standardně poskytována 24 měsíční záruční lhůta. Tato záruka se většinou vztahuje na dílenské příslušenství, spotřební materiál, ruční nářadí a další vybavení. Na všechny akumulátory Parkside, většinu ručního aku nářadí základní řady Parkside a některé další produkty je poskytována tříletá záruka. Aku produkty vyšší řady Performance a některé další výrobky této řady mají zpravidla pětiletou záruku. Konkrétní záruční lhůtu najdete uvedenou u výrobku.
Parkside
Parkside Performance
Co záruka zahrnuje a jaké má podmínky
Pokud se na produktu značky Parkside v době záruční lhůty objeví vada, máte samozřejmě právo jej reklamovat. V případě, že závada objeví do 12 měsíců od zakoupení, má se za to, že byl produkt vadný už při převzetí. Kupujícímu může být nabídnuto vrácení kupní ceny, výměna zboží nebo oprava, pokud je možná. Kupující si může vybrat, jakým způsobem bude požadovat odstranění vady.
Záruka se nevztahuje na poškození výrobku, které si jeho uživatel způsobil sám. Tím je myšleno například opotřebení z běžného používání, nesprávná montáž nebo instalace. Zboží odeslané k reklamaci musí nesmí být znečištěné a pokud je součástí nádrž na palivo nebo jiné tekutiny, musí být prázdná.
Průběh reklamace
Ať už se chystáte reklamovat zboží zakoupené v supermarketu nebo na e-shopu, postup je v obou případech stejný.
Kontaktní formulář
Na stránkách lidl.cz v sekci “servis a podpora” naleznete k tomu určený kontaktní formulář. Zde vyplníte “Důvod kontaktu” (Prodejna/Lidl online, podle toho, kde byl produkt zakoupený) a dále zvolíte “Reklamace spotřebního zboží”.
K reklamaci budete potřebovat název výrobku, číslo objednávky a výrobku, číslo zákazníka, datum nákupu a popis závady (požadované údaje se mírně liší v závislosti, jestli byl nákup proveden na prodejně nebo v e-shopu). Většinu údajů snadno zjistíte z faktury nebo účtenky. Pro co nejjednodušší průběh je potřeba vyplnit všechna možná pole, včetně přiložení fotodokumentace. O dalším průběhu budete posléze informováni.
Vyřízení reklamace
Maximální lhůta na vyřízení reklamace a informování zákazníka je ze zákona 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Výjimkou je dohoda obou stran na delší lhůtě. Lidl však reklamace obvykle zpracovává rychleji, uznává je bez problému a vrací peníze na váš účet.
Pokud by však v 30 denní lhůtě nedošlo k vyřízení reklamace, máte právo odstoupit od kupní smlouvy, nebo požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží. U oprávněné reklamace máte také právo na náhradu účelně vynaložených nákladů, a to do lhůty 30 dní.
Rubriky
Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti
Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.