Klady
- Dostupná cena
- Atraktivní vzhled
- Prostorný interiér
- Velmi dobrá manévrovatelnost
Zápory
- Velmi malé rozměry
- Horší kvalita zpracování
- Nízký dojezd
- Slabý výkon elektromotoru
Klady
- Dostupná cena
- Atraktivní vzhled
- Prostorný interiér
- Velmi dobrá manévrovatelnost
Zápory
- Velmi malé rozměry
- Horší kvalita zpracování
- Nízký dojezd
- Slabý výkon elektromotoru
Dacia Spring je nejdostupnějším elektromobilem na českém trhu, a i když to sebou logicky přináší celou řadu ústupků, tak se překvapivě jedná o docela příjemné auto, které ve svém segmentu vlastně dává docela smysl. Za necelých 420 tisíc totiž dostanete bezemisní vůz, který je jako stvořený pro jízdu ve městě a jeho blízkém okolí. Dacia Spring je ideálním aspirantem na druhé nebo třetí auto do rodiny.
Základní parametry
Už podle rozměrů karoserie, na délku má pouze 3,7 metru, je zjevné, že Dacia Spring je malé městské autíčko, které zaručuje dobrou manévrovatelnost v úzkých uličkách a při parkování. Na zadní sedadla se pohodlně vejdou spíše jen děti nebo menší dospělí. Kufr má přesto slušný objem 308 litrů a dát do něj nákup nebo menší kočárek tak není problém. Vzhledem k ceně je výbava značně osekaná, ale nechybí v ní například LED světlomety nebo zadní parkovací senzory.
Za uvedenou cenu se Dacia nabízí s baterií o kapacitě 26,8 kWh, která slibuje dojezd kolem 200 km. Výkon elektromotoru je pouze 33 kW a zrychlení z nuly na sto 19,1 sekund. Tyto hodnoty mohou znít až komicky, ale pro využití ve městě jsou dostatečné a zapadají do záměru automobilky, která chce nabídnout dostupný elektromobil na každodenní dojíždění do práce nebo na nákup. Maximální výkon nabíjení je 11 kW, ale výrobce počítá s tím, že toto auto si budou majitelé dobíjet výhradně doma a přes noc.
Hodnocení uživatelů a odborníků
Dacia Spring je malé městské autíčko, které si na nic nehraje a je oblíbené mezi majiteli především díky nízké pořizovací ceně. Uživatelé oceňují i povedený vzhled, který přinesla druhá generace. Samozřejmě je nutné počítat s nepříliš kvalitními jízdními vlastnostmi a absencí luxusnějších prvků výbavy. Pro jednotlivce, kteří jezdí v městském provozu, nepřevážejí moc věcí a mají doma nebo v práci možnost nabíjet, je Dacia skvělou alternativou ke koupi.
Klady a zápory
Největší výhodou modelu Spring je velmi nízká cena. Potom také slušná manévrovatelnost, která je ideální do města a zaujme i poměrně prostorný interiér, který byste u takhle malého elektromobilu nečekali. V aktuální generaci navíc vůz vypadá i poměrně atraktivně a ostudu s ním rozhodně neuděláte. Nevýhody jdou ruku v ruce se snahou, o co nejnižší cenu. Použity jsou levné materiály a v základu nemáte ani klimatizaci. Na rychlé nabíjení rovnou zapomeňte.
Porovnání s konkurencí
Konkurenci zatím na trhu Dacia Spring moc nemá, protože za podobné peníze se u nás elektromobily prostě neprodávají. A je to škoda, protože vůz této třídy určený na krátké trasy do města a okolí dává z hlediska elektromobility největší smysl. Situaci na trhu mohou změnit chystané modely Citroen C3 nebo Renault 5, které slibují cenu pod 600 tisíc korun.
Závěrečné shrnutí
Dacia Spring je jednoznačně určena pro méně náročné uživatele výhradně do městského provozu a nebo pro rodiny jako jejich druhé nebo třetí auto, které bude plnit svoji roli na krátkých trasách. V žádném případě se nejedná o elektromobil, který by patřil na dálnici. Což potvrzuje i maximální rychlost 110 km/h. Tento model si zákazníci oblíbili především pro dostupnou cenu a ve své druhé generaci už může potěšit i hezkým designem.
Parametr | Tento produkt |
---|---|
Kapacita baterie (kWh) |
26,8 |
Dojezd (km) |
228 |
Kombinovaná spotřeba (kWh/100 km) |
12 |
Maximální výkon nabíjení (kW) |
11 |
Výkon motoru (kW) |
33 |
Točivý moment (Nm) |
125 |
Maximální rychlost (km/h) |
110 |
Zrychlení 0-100 (km/h) |
19,1 |
Poháněná náprava |
přední |
Délka (mm) |
3 701 |
Šířka (mm) |
1 583 |
Výška (mm) |
1 519 |
Rozvor náprav (mm) |
2 423 |
Zavazadlový prostor (l) |
308 |
Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti
Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.