Klady
- Nízká cena
- Možnost zakoupení kreditů
- Čeština
Zápory
- Omezená doba podpory
- Složitější nastavení
Sběr kontaktů a práce s databází
Ecomail se řadí mezi české zástupce e-mailingových nástrojů. Ale co se týče sběru kontaktů a následné práce s databází, rozhodně nezaostává ani za celosvětově rozšířenými softwary pro e-mail marketing. Klasicky vám umožní importovat i exportovat kontakty do systému, případně vám pomůže s jejich sběrem. Můžete využít nabízený opt-in formulář, skrze který se zákazníci přihlásí k odběru novinek. Samozřejmostí je také jednoduché odhlášení, které lze provést jedním kliknutím v e-mailu. Skrze tento nástroj můžete také jednoduše kontakty segmentovat a tím lépe zacílit své kampaně. Nabízí se základní segmentace na základě věku či pohlaví, nebo pokročilá segmentace, kdy vytváříte skupiny například podle aktivity na vašem webu nebo míry otevírání e-mailů.
Parametr | Tento produkt |
---|---|
Import kontaktů |
Ano |
Export kontaktů |
Ano |
Poskytnutí opt-in formuláře |
Ano |
Jednoduché odhlášení z odběru |
Ano |
Segmentace kontaktů |
Ano |
Statistické nástroje a další funkce
S neustálým vylepšováním kampaní vám pomůže hned několik funkcí. Ecomail poskytuje důležité statistiky a ukáže vám, kolik lidí si například otevřelo zaslaný e-mail a jaké procento kliklo v textu na odkaz. Pro lepší cílení můžete využít A/B testování, které vám například ukáže, který styl funguje lépe a co se lidem líbí. Výhodou je také dobré propojení se sociálními sítěmi, díky kterému můžete například zákazníky oslovovat přes messenger nebo odtud rovnou čerpat kontakty. Snadno ho také integrujete se známými e-shopovými systémy, ať už používáte WooCommerce, Magento nebo třeba Shoptet.
Díky tomu, že se jedná o český nástroj, kromě základního oslovení zvládá také skloňování českých jmen. Právě s touhle funkcí byste mohli mít u zahraničních nástrojů problémy, protože ty to často nezvládají zcela ideálně. Navíc Ecomail umí pracovat s českým kalendářem, takže přes něj můžete nastavit automatické zasílání přání k svátkům i narozeninám.
Parametr | Tento produkt |
---|---|
Měření míry otevření |
Ano |
Měření míry prokliku |
Ano |
A/B testování |
Ano |
Autoresponder |
Ano |
Oslovení |
Ano |
Hodnocení uživatelského prostředí
Pokud se pro Ecomail rozhodnete, čeká vás volba mezi třemi základními tarify. Určitě vás ovšem potěší skutečnost, že ani za tu nejrozšířenější verzi rozhodně nezaplatíte majlant. V porovnání s ostatními e-mailingovými nástroji v našem srovnání (červenec 2020) se cena drží na opravdu příznivé hladině. Pokud navíc neplánujete posílat více jak 200 e-mailů měsíčně, můžete nástroj používat zcela zdarma.
Obrovskou výhodou je také možnost financování služby skrze zakoupené kredity. Funguje to podobně jako dobíjení předplacené karty v telefonu. Za 50 000 e-mailů například zaplatíte 6 000 korun a můžete je rozeslat kdykoliv chcete. Nemusíte tak měsíčně zbytečně platit za nevyužívanou velkou databázi kontaktů. Tuhle možnost ocení například pořadatelé veletrhů a jiných akcí, kteří zasílají obchodní sdělení pouze párkrát do roka.
Pokud si nebudete při nastavování vědět s čímkoliv rady, lze využít velkou spoustu edukačních článků nebo videí, které najdete na stránkách Ecomailu. Vše je v češtině a velmi přehledně zpracováno.
Parametr | Tento produkt |
---|---|
Responzivní šablony e-mailů |
Ano |
Šablony na míru |
Ano |
Náhledy v různých zařízeních |
Ano |
Časování odeslání |
Ano |
Uživatelská podpora |
Po-Pá 9:00-17:00 |
Čeština |
Ano |
Verze zdarma |
200 kontaktů |
Hlavní výhody a nevýhody
Nástroj Ecomail zaujme jednou z nejnižších cen na trhu, zároveň ale za těmi dražšími nástroji nijak výrazně nezaostává. Pro český trh bude výhodou čeština, skloňování českých jmen a práce s českým kalendářem. To vám zahraniční nástroje zkrátka nabídnout neumí. Nevýhodou je naopak omezená doba podpory, na stránkách Ecomailu ale najdete spousty návodů a tipů na řešení problému, takže kontakt s podporou možná ani nebude potřeba.
Naše hodnocení a závěr
Ecomail potěší zejména uživatele, kteří hledají nástroj pro e-mail marketing fungující na českém webu s českou podporou i návody. Jeho cena je navíc opravdu příznivá a nabízí se i možnost využití kreditového systému. Díky němu naplatíte celý rok za účet s nevyužívanou databází. Nemusíte se bát ani toho, že by vám chyběly pokročilejší nástroje a statistické přehledy. Menší nevýhodu vidíme pouze v o něco složitějším nastavování. Pomůže vám sice uživatelská podpora, ta ale funguje pouze ve všední dny od 9 do 17 hodin. Ani bezplatná verze není moc bohatá, limit 200 kontaktů nestačí skoro nikomu. Za menší příplatek už si s ním ale nemusíte dělat starosti.
Pokud například pracujete z druhého konce světa, kde byste z důvodu jiného časového pásma českou podporu neměli šanci zastihnout, a angličtina vám nedělá problém, podívejte se například na zahraniční Mailchimp. Na jeho podporu se můžete obrátit 24 hodin denně.
Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti
Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.