Klady
- Dojezd až 150 km
- Plná výbava
- Možnost zvýšení výkonu
Zápory
- Vysoká cena
- Pouze jedna univerzální velikost
Základní parametry
Hned na první pohled nevypadá Lectron Citana MX z roku 2021 jako typické městské elektrokolo, má totiž poměrně velká kola. Konkrétně výška ráfku kol dosahuje 28 palců. Není to o moc víc než u jiných městských modelů, ale i tak jde rozdíl trochu znát. Nejedná se rozhodně o nic špatného, spíše naopak by se vám na kole mohlo jet lépe. Nástup zůstává i tak snížený a rám kola vám nebude nijak překážet. Stejně jako téměř každé jiné elektrokolo, i tohle má maximální nosnost 120 kilogramů. Vyrábí se pouze v jedné univerzální velikosti rámu 17″. Pokud by vám z jakéhokoliv důvodu nevyhovovala, máte smůlu a musíte volit jiný model.
Na městské elektrokolo má poměrně slušné technické parametry. Při koupi baterie s vyšší kapacitou 630 Wh ujedete na jedno nabití až 150 kilometrů, to bohatě stačí i na delší výlety. Samozřejmě musíte vždy počítat s určitou rezervou. Mezi další slušné technické parametry se řadí středový motor o maximálním výkonu 500 W, vidlice s odpružením a hydraulické kotoučové brzdy. Takovému vybavení nemáme zkrátka co vytknout.
Tabulka zobrazuje přehled nejdůležitějších parametrů
Parametr | Tento produkt |
---|---|
Značka |
Lectron |
Určení |
Dámské |
Nosnost (kg) |
120 |
Výška ráfku kol (palce) |
28" |
Výška rámu (palce) |
17" |
Materiál rámu |
Dural |
Odpružená vidlice |
Ano |
Maximální dojezd (km) |
150 |
Umístění baterie |
Rámová |
Kapacita baterie (Wh) |
630 |
Umístění pohonu |
Středový |
Maximální výkon (W) |
500 |
Brzdy |
Hydraulické kotoučové |
Vybavení a hmotnost
Co se týče dodatečné výbavy, elektrokolo Citana MX má doslova vše co by mělo mít a ještě něco navíc. V ceně máte světla, nosič, blatníky i stojánek. U městských modelů to bývá ale poměrně standardní, k takovému určení zkrátka plná výbava patří. Občas si příslušenství ale musíte dokupovat, což tady určitě nehrozí, vše dostanete už v základu. Jako poměrně standardní záležitost lze označit i osm převodů a pět různých režimů asistence. Mezi těmi budete volit podle toho, jak moc zrovna potřebujete pomoct při šlapání.
Při chůzi se bude hodit takzvaný walk režim, díky kterému poměrně těžké kolo nemusíte táhnout, ale jede vedle vás samo rychlostí 3 km/h. Hmotnost kola 22,8 kilogramů včetně baterie není žádným překvapením, celkově elektromodely jsou kvůli motoru zkrátka těžší než klasická jízdní kola.
Tabulka zobrazuje přehled vybavení a hmotnosti
Parametr | Tento produkt |
---|---|
Zvýšení výkonu |
Ano |
Převody |
1x8 |
Režimy asistence |
5 |
WALK assistant |
Ano |
Světla |
Ano |
Nosič |
Ano |
Blatníky |
Ano |
Stojánek |
Ano |
Hmotnost (kg) |
22,8 |
Recenze motoru a názor expertů
U elektrokola bývá vždy jedním z nejdůležitějších komponentů jeho pohon. Tento model je vybaven motorem značky Bafang v provedení Max Drive M400. Jejich motory lze považovat za levnější alternativu k zavedeným značkovým motorům, jako je například Bosch nebo Yamaha. Je proto překvapením, že co se týče technologického vývoje, kvality a výkonu, v posledních letech se velkým hráčům na trhu docela dorovnal a na pomyslném žebříčku výrobců elektromotorů výrazně stoupl. Může za to právě generace nových středových motorů, které značka Bafarg vyrábí zhruba od roku 2017.
Nejsilnější stránkou motorů je tichý chod, což potvrdilo i otestování od expertů, kteří ho vnímají jako druhý nejtišší hned po motoru Bosch. Mezi výhody patří také nižší pořizovací cena, která by měla být v té výsledné alespoň trochu znát. Navíc se nemusíte tolik bát ani případné poruchy, náhradní komponenty také stojí méně než u většiny ostatních výrobců. Nevýhodou pak bývá vyšší hmotnost a trochu pomalejší nástup výkonu při rozjezdu.
Klady a zápory
Mezi pozitiva elektrokola Lectron patří v podstatě vše, co od elektrokola potřebujete – dlouhý dojezd, možnost zvýšení výkonu, typická výbava do města a silný motor. Nevýhody tohoto modelu nejsou až tak limitující při jeho používání, spíše zužují skupinu potenciálních uživatelů, patří sem totiž poměrně vysoká cena a pouze jedna velikost rámu, která nemusí sedět různým postavám.
Závěr
U takzvaných městských elektrokol, mezi které se řadí i tento model, bývá většinou kladen důraz na plnou výbavu, ale už se často tolik nedbá na vysoký výkon a špičkové technické parametry. Na jednu stranu je to logické, protože při jízdě ve městě nemusíte často překonávat žádný členitý terén, na druhou stranu se vám lepší vlastnosti mohou hodit, když náhodou vyjedete i mimo zpevněné cesty.
Právě v tomto ohledu Lectron Citana MX vyniká a i když se jedná o městské elektrokolo, nechybí mu odpružená vidlice a kotoučové hydraulické brzdy. Zároveň mu neschází nic, co by klasické kolo do města mělo mít. Co se tedy parametrů týče, jedná se určitě o nadstandardní model se skvělou výbavou. Musíte se ovšem smířit s vyšší pořizovací cenou a také počítat s tím, že pokud vám nebude vyhovovat univerzální velikost kola, máte zkrátka smůlu, v jiné ho totiž neseženete.
Pokud už teď víte, že potřebujete bohatší výběr jednotlivých velikostí, pak si přečtěte například recenzi elektrokolo Leader Fox Park City 2020. U něj máte více možností, co se týče velikosti rámu.
Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti
Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.
Mám kolo Lectron Citana MX při jízdě do většího kopce se vypíná.Prodejce mi tvrdí že je to normální a nechce uznat reklamaci