Během Black Friday 2023
Sleva 42 %
Samsung Galaxy Z Fold5 12GB/256GB
26 000 Kč
Cena Black Friday 2023
Během Black Friday 2023
Sleva 42 %
Samsung Galaxy Z Fold5 12GB/256GB
26 000 Kč
Cena Black Friday 2023
Níže uvádíme nejzajímavější nabídky z Black Friday 2023.
Black Friday je den nákupního šílenství, do kterého se v posledních letech zapojují i české (především internetové) obchody. V tomto článku najdete vše, co byste měli před zahájením Black Friday nákupů vědět. Nechybí nejdůležitější termíny slevových akcí, tipy na nejzajímavější nabídky i rady, jak se při Black Friday nakupování nenechat napálit. Produkty procházíme v průběhu Black Friday každý den, pokud se na trhu objeví něco zajímavého, velmi rychle to najdete v našem výběru.
Pořadí | Produkt | E-shopy se slevou | Cena před Black Friday | Slevová akce | Cena Black Friday 2023 | Nejlepší nabídky |
---|---|---|---|---|---|---|
Top 1 | Alza, Datart při využití akce Cashback | 10 000 Kč | 50 % | 5 000 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 2 | Alza | 20 500 Kč | 37 % | 12 900 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 3 | Alza | 37 000 Kč | 32 % | 25 000 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 4 | Alza | 8 800 Kč | 27 % | 6 450 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 5 | Alza | 20 500 Kč | 15 % | 17 500 Kč | Srovnat nabídky |
Pořadí | Produkt | E-shopy se slevou | Cena před Black Friday | Slevová akce | Cena Black Friday 2023 | Nejlepší nabídky |
---|---|---|---|---|---|---|
Top 1 | Alza, Mironet a další při využití výkupního bonusu 10 000 Kč | 45 000 Kč | 42 % | 26 000 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 2 | Alza | 18 700 Kč | 37 % | 11 700 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 3 | Alza, Mironet a další při využití výkupního bonusu 5 000 Kč | 28 500 Kč | 31 % | 19 800 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 4 | Alza, Datart, Planeo a další | 8 000 Kč | 25 % | 6 000 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 5 | Alza, Datart, Planeo a další | 25 000 Kč | 16 % | 21 000 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 6 | Alza, Planeo, Datart a další | 7 200 Kč | 17 % | 6 000 Kč | Srovnat nabídky |
Pořadí | Produkt | E-shopy se slevou | Cena před Black Friday | Slevová akce | Cena Black Friday 2023 | Nejlepší nabídky |
---|---|---|---|---|---|---|
Top 1 | Alza, Datart, Huramobil, CZC a další | 14 000 Kč | 38 % | 8 700 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 2 | Electroworld, Datart, Mall, Planeo a další | 3 500 Kč | 32 % | 2 400 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 3 | Planeo, Huramobil, Mobilní pohotovost, Electroworld a další | 3 000 Kč | 47 % | 1 600 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 4 | Planeo, Datart, Alza a další | 2 000 Kč | 40 % | 1 200 Kč | Srovnat nabídky |
Pořadí | Produkt | E-shopy se slevou | Cena před Black Friday | Slevová akce | Cena Black Friday 2023 | Nejlepší nabídky |
---|---|---|---|---|---|---|
Top 1 | Alza, CZC, Datart a další | 20 000 Kč | 40 % | 12 000 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 2 | Alza | 10 400 Kč | 40 % | 6 200 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 3 | Alza | 8 000 Kč | 38 % | 5 000 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 4 | Alza | 3 000 Kč | 36 % | 1 900 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 5 | Alza s využitím akce Cashback | 3 400 Kč | 35 % | 2 190 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 6 | Alza a další | 5 000 Kč | 32 % | 3 400 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 7 | Alza, CZC, Mall, TSBohemia a další | 16 000 Kč | 31 % | 11 000 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 8 | Alza a TSBohemia s využitím akce Cashback | 7 500 Kč | 25 % | 5 600 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 9 | Alza | 2 290 Kč | 21 % | 1 800 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 10 | Alza | 25 000 Kč | 20 % | 20 000 Kč | Srovnat nabídky |
Pořadí | Produkt | E-shopy se slevou | Cena před Black Friday | Slevová akce | Cena Black Friday 2023 | Nejlepší nabídky |
---|---|---|---|---|---|---|
Top 1 | Olympus E-M5 Mark III + 12-40mm PRO |
CZC | 50 000 Kč | 42 % | 29 000 Kč | |
Top 2 | Fotolab s využitím akce Cashback | 53 000 Kč | 31 % | 36 500 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 3 | Alza, Megapixel | 45 000 Kč | 31 % | 31 000 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 4 | Alza, Megapixel, Datart s využitím akce Cashback | 18 500 Kč | 27 % | 13 500 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 5 | Alza, Megapixel, Datart | 23 000 Kč | 24 % | 17 500 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 6 | Alza, Fotoškoda | 41 900 Kč | 24 % | 31 900 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 7 | Alza, Fotoškoda | 14 500 Kč | 17 % | 12 000 Kč | Srovnat nabídky |
Pořadí | Produkt | E-shopy se slevou | Cena před Black Friday | Slevová akce | Cena Black Friday 2023 | Nejlepší nabídky |
---|---|---|---|---|---|---|
Top 1 | Alza | 7 800 Kč | 40 % | 4 700 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 2 | Alza, BScom | 10 500 Kč | 43 % | 6 000 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 3 | Alza | 23 000 Kč | 30 % | 16 000 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 4 | Alza | 26 500 Kč | 25 % | 20 000 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 5 | Alza | 14 000 Kč | 21 % | 11 000 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 6 | Alza | 19 500 Kč | 18 % | 16 000 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 7 | Alza | 1 400 Kč | 36 % | 900 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 8 | Alza, Huramobil, Xiaomi Česko a další | 2 000 Kč | 50 % | 1 000 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 9 | Alza | 2 000 Kč | 50 % | 1 000 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 10 | Alza | 3 400 Kč | 41 % | 2 000 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 11 | Alza s využitím akce Cashback | 25 000 Kč | 36 % | 16 000 Kč | Srovnat nabídky | |
Top 12 | Alza, Datart | 9 000 Kč | 33 % | 6 000 Kč | Srovnat nabídky |
Černý pátek v roce 2023 připadá na 24. listopadu. Jak jsme ale již zmínili, slevy ve většině případů neplatí pouze jeden den. Řada obchodníků dokonce spouští slevové akce už s předstihem a udržuje je i následující víkend, pondělí (Cyber Monday) a dál. Některé eshopy mají Black Friday spuštěný už od počátku listopadu. Jedná se zejména o Alzu, Datart, Mall či CZC.
Čeští zákazníci kupují na Black Friday obvykle nejvíce oblečení a obuv, elektroniku, domácí spotřebiče, kosmetiku a potřeby pro děti zlevněné až o 80 %. Nejvíce slev se tak dá opět očekávat v tomto sortimentu. S ohledem na situaci ve světě ale nelze predikovat, jak bude trh v době Black Friday 2023 přesně vypadat. Předpokládáme ovšem, že se situace stabilizuje a oslabené dodávky i nedostatky výrobních kapacit a materiálů postupně vymizí. Informace pro vás průběžně aktualizujeme.
V roce 2022 jsme viděli poměrně nízké slevy elektroniky v rámci Black Friday. Svou roli přitom bude hrál nejen nedostatek výrobních kapacit a nejistota na trhu, ale také slabý kurz koruny vůči dolaru i euru. Rostoucí inflace a zvyšující se ceny pohonných hmot a energetických zdrojů se zase podepsaly na ochotě a možnostech zákazníků nakupovat ve velkém. I když tedy byly slevy o něco nižší, než tomu bývalo dříve, stále se dala najít celá řada skutečně zajímavých nabídek.
Na základě průzkumu jsme sestavili tabulku obchodů, které se účastnily Black Friday 2022. Tabulku budeme pro další rok průběžně aktualizovat. Uvádíme přitom zejména ty e-shopy, jejichž slevy jsou věrohodné a nebyly dle našeho průzkumu uměle navýšeny před zahájením Black Friday. V odrážkách níže si shrneme ty nejzajímavější e-shopy s ohledem na nabídku:
V letošním roce můžete očekávat v případě elektroniky a spotřebičů trochu nižší slevy, než tomu bývalo dříve. I přesto se dá najít velice zajímavá zařízení, která svou cenou nejednoho zákazníka přesvědčí.
Název e-shopu | Sortiment | Termín |
Alza | Elektronika, domácnost aj. | Do 27. 11. 2022 |
Datart | Elektronika, domácnost aj. | 1. – 30. 11. 2022 |
Okay | Elektronika, domácnost aj. | Do 30. 11. 2022 |
Mall | Elektronika, domácnost aj. | 30. – 27. 11. 2022 |
Planeo Elektro | Elektronika, domácnost | V průběhu listopadu |
Electro World | Elektronika, domácnost | 17. – 27. 11. 2022 |
CZC | Elektronika | Do 27. 11. 2022 |
Megapixel | Foto vybavení | Do 30. 11. 2022 |
Fotoškoda | Foto vybavení | Do 27. 11. 2022 |
MSI | Elektronika | V průběhu listopadu |
Dyson | Spotřebiče | V průběhu listopadu |
Asus | Elektronika | V průběhu listopadu |
Sony | Elektronika | V průběhu listopadu |
Xiaomi | Elektronika a spotřebiče | V průběhu listopadu |
Huawei | Elektronika | 14. – 27. 11. 2022 |
ETA | Spotřebiče | V průběhu listopadu |
Ve sportovním odvětví je výběr e-shopů bez falešných slev poměrně úzký. Slevové akce navíc prodejci spouštějí typicky až těsně před termínem Black Friday, nebo pouze v daný den.
Název e-shopu | Sortiment | Termín |
Sportisimo | V roce 2022 pouze lyžařské vybavení | Kolem 25. 11. 2022 |
Decathlon | Sport | Pravděpodobně 25. 11. 2022 |
Velké možnosti úspor nabízí prodejci oblečení. Zejména to značkové dosahuje slev i okolo 70 %, typicky ale spíše mezi 20 a 50 %. Největší slevy můžete očekávat v týdnu do 25. 11. (Black Friday) a také na prodejnách.
Název e-shopu | Sortiment | Termín |
Dedoles | Oblečení | Pouze 25. 11. 2022 |
Zalando | Oblečení | V průběhu listopadu |
Bushman | Oblečení | 22. – 28. 11. 2022 |
GANT | Oblečení | V průběhu listopadu |
Zoot | Oblečení | V průběhu listopadu |
About You | Oblečení | 25. 11. 2022 |
Notino | Kosmetika | 21. – 27. 11. 2022 |
Benu | Lékárna | V průběhu listopadu |
Knihy Dobrovský | Knihy | Proběhl v říjnu |
Baťa | Obuv a doplňky | V průběhu listopadu |
Marionaud | Kosmetika | V průběhu listopadu |
Stejně jako u prodejců sportovního vybavení, i vybavení do domácnosti a nábytek je limitován malým počtem prodejců, kteří se do akce zapojují. Výběr ale není tolik omezený, když vezmeme v potaz, že značný výběr nabízí i Alza, Mall či Okay.
Název e-shopu | Sortiment | Termín |
Tescoma | Domácnost | Do 25. 11. 2022 |
JYSK | Nábytek | V průběhu listopadu |
Home&Cook (Tefal, Krups, WMF) | Spotřebiče a domácnost | V průběhu listopadu |
Díky svému termínu blízko k Vánocům se Black Friday nabízí jako vhodná příležitost pro nákup Vánočních dárků. Hračky, ale i dětské vybavení přitom můžete kromě online tržnic vybírat i ve specializovaných obchodech.
Název e-shopu | Sortiment | Termín |
Pompo | Hračky | |
Albi | Hračky | Nepotvrzeno |
Dráčik | Hračky | Nepotvrzeno |
Mili černobilý svět | Hračky, vybavení | Pár dní před Black Friday |
Dudlu | Hračky, vybavení | Nepotvrzeno |
Feedo | Kočárky, hračky, vybavení | Do 25. 11. 2022 |
Do nakupování byste se ani na Černý pátek neměli pouštět bez rozmyslu, ne všechny nabídky jsou tak výhodné, jak se zdá. Sepsali jsme proto pro vás několik zásad, kterými je dobré se při nakupování (nejen) na Černý pátek řídit.
Pokud narazíte na váš vysněný produkt za nízkou cenu, s jeho koupí příliš neotálejte, zboží ve slevách je totiž často limitované. Ještě před nákupem si ale ověřte, že je nabídka opravdu výhodná. Ideální je ceny vybraných produktů sledovat už s předstihem, díky tomu budete hned vědět, zda je sleva opravdová, nebo uměle vytvořená.
V záchvatu obchodní horečky také člověk často koupí věci, které reálně nepotřebuje, nebo za vynaloženou investici zkrátka nestojí. Doporučujeme proto pamatovat na to, že největší slevy se často týkají zboží, kterého se chtějí prodejci “zbavit”, tedy produktů které jim leží na skladě a není o ně až tak velký zájem. Takové produkty do našeho výběru převážně neuvádíme.
I v tomto ohledu je tak vhodné se připravit – ideální je, když si dopředu rozmyslíte a případně sepíšete, které věci chcete pořídit, a potom už jen pátráte po nejlepších nabídkách u konkrétních produktů
Uměle vytvořenou slevou máme na mysli například situaci, kdy prodejce těsně před slevovou akcí navýší ceny, aby po zlevnění mohl tvrdit, že je sleva větší, než reálně je. Stává se také, že prodejci berou při stanovení slevy v potaz doporučenou maloobchodní cenu, která už dávno nemusí být aktuální. Celkově je tak na místě nenechat se zaslepit procenty, ale dívat se spíše na samotnou cenu než na výši slevy.
Pokud jste se dopředu nepodívali, kolik reálně stál produkt před zlevněním, nezoufejte. Vývoj ceny se dá zkontrolovat pomocí různých internetových srovnávačů, například Heureka.cz vám zobrazí graf s vývojem ceny daného produktu klidně od momentu uvedení na trh (nebo, jak uvádí na svých stránkách, “od počátku věků”).
Existují desítky prověřených e-shopů, u kterých nikdo nepochybuje o jejich spolehlivosti. Možná jste ale narazili na vaše vybrané zboží v obchodě, o kterém jste předtím ani neslyšeli. Co teď?
Existuje hned několik metod, jak si ověřit, zda je nakupování v daném e-shopu bezpečné. Na rizikové e-shopy upozorňuje na svých stránkách Česká obchodní inspekce, užitečné jsou také recenze uživatelů nebo různé certifikáty, například od Sdružení obrany spotřebitelů nebo Asociace pro elektronickou komerci.
Podrobnější informace a rady, jak si ověřit spolehlivost e-shopu, najdete v článku Jak nakupovat na internetu, který je součástí našeho velkého srovnání internetových obchodů.
Black Friday neboli Černý pátek je marketingová akce původem z USA. Ačkoliv dnes někteří obchodníci nazývají v podstatě jakoukoliv slevovou akci Black Friday, opravdový Black Friday se koná jen jednou do roka, den po svátku Díkůvzdání (konkrétně čtvrtý pátek v listopadu).
Pojem Black Friday měl v historii již několik významů. Koncem 19. století a v první polovině 20. se spojoval s krachem americké burzy, v 60. letech tak zase policisté ve Filadelfii označovali pátek po svátku Díkůvzdání, kterým začínala předvánoční nákupní sezóna a s ní spojené dopravní zácpy a přecpané ulice. Později se Černý pátek začal vnímat jako den, kdy se zvyšují obchodníkům tržby, a dostávají se tak z “červených” čísel do “černých”.
Od roku 2005 je v USA Černý pátek nejrušnějším nákupním dnem roku. Zároveň už nejde pouze o jeden den, k černému pátku přibylo také Kyber-pondělí (Cyber Monday), tedy den, kdy lidé nejaktivněji nakupují v internetových obchodech. To se později rozšířilo do celého kyber-týdne (Cyber Week). V České republice se Black Friday zpravidla nese právě v duchu online nakupování, masivní obléhání kamenných obchodů, jaké probíhá v USA, se v Česku neděje.
Pro obchodníky znamená Black Friday vysoké tržby, pro zákazníky zase neodolatelné slevy. Najdou se ale i stinné stránky této události, neblahé dopady má zejména na životní prostředí. S početnými internetovými nákupy roste míra emisí, problémem je také velké množství odpadu, ať už z obalů či z vyhozené elektroniky a dalšího zboží, které bylo v rámci Black Friday nahrazeno novým modelem.
Řada obchodů proto Black Friday bojkotuje a zapojuje se do sdružení typu Green Friday nebo Make Friday Green Again, která se snaží šířit osvětu na téma environmentálně šetrného nakupování.
Šílenství okolo Black Friday může mít negativní dopady nakonec i na samotného zákazníka. Problém hrozí zejména u lidí, kteří mají k nakupování nezdravý vztah. Obrovským slevám, které zákazníka bombardují ze všech stran, se jen těžko odolává, a člověk často utrácí víc, než si může dovolit (vždyť je to přece všechno prakticky zadarmo), nebo kupuje věci, které reálně nevyužije. Doporučujeme proto nakupovat vždy s rozmyslem a nenechat se strhnout Black Friday horečkou.
Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti
Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.