Menu

10 nejošklivějších aut světa: Skončila Multipla poslední? (ŽEBŘÍČEK)

10 nejošklivějších aut světa: Skončila Multipla poslední? (ŽEBŘÍČEK)
Zdroj: Fiat, Ilustrace: Arecenze

Automobilový průmysl za několik desítek let vyprodukoval celou řadu aut, která mohla být velmi spolehlivá, praktická a pohodlná, ale bohužel měla jednu zásadní vadu, designově se vůbec nezdařila. Je jasné, že vzhled je velmi subjektivní záležitost, ale přesto jsme si dovolili sestavit žebříček aut, která se prostě nepovedla.

10. Mitsubishi Toppo

Model Toppo od japonské automobilky Mitsubishi je zástupcem nepovedených malých městských aut s typickým asijským designem 90. let. Je pravda, že podobných autíček ve své době vzniklo především v Japonsku poměrně dost, ale přesto zůstal tento podivný designový jazyk ve světě nepochopen.

Zdroj: Mitsubishi

9. Subaru Tribeca

Dalším japonským automobilem v žebříčku je vůz Subaru Tribeca, který se vyráběl od roku 2005. Důkazem, že se automobilce design tohto vozu vůbec nepovedl, je příchod faceliftované verze už po dvou letech výroby. Modernizovaná varianta radikálně změnila vizáž a autu to určitě prospělo.

Zdroj: Subaru

8. Pontiac Aztek

Pontiac je slavná americká automobilka, ale tento designový přešlap by nejraději vymazala ze své historie. Řeč je o Pontiacu Aztek, který je takovou americkou Multiplou. To znamená, že každý si ho vybaví hned, když přijde řeč na ošklivá auta. Není divu, že vůz se vyráběl pouze čtyři roky a prodalo se ho jen 5 000 kusů.

Zdroj: Pontiac

7. Nissan Juke

Je třeba přiznat, že Nissan Juke první generace byl prodejně úspěšný model a našel si mnoho spokojených majitelů, kteří s ním neměli sebemenší problém. Na druhou stranu se také jedná o výstřední auto, které přišlo s nadčasovým a ulítlým vzhledem, který prostě a jednoduše zestárnul až moc rychle.

Zdroj: Nissan

6. SsangYong Actyon

Specialistou na designové přešlapy je korejský výrobce SsangYong. Jedním z nich byl model Actyon. Tento vůz byl na jednu stranu vizionářský, protože už v roce 2005 přišel s tehdy netypickou kombinací prvků SUV a kupé. I přesto však nezaznamenal žádný výrazný prodejní úspěch a zapříčinil pouze negativní pověst značky SsangYong na světových trzích.

Zdroj: SsangYong

5. Tata Nano

Tata Nano je produktem indické společnosti Tata Motors a její představení mělo způsobit automobilovou revoluci po celém světě. A to hlavně díky prodejní ceně ve výši necelých 50 000 Kč. Nicméně kvůli bezpečnostním požadavkům se automobilce nikdy nepodařilo této částky dosáhnout a vůz se navíc vůbec nedostal na vyspělé trhy. Pokusy o co největší úsporu nákladů jsou na tomto autě jednoduše až moc patrné.

Zdroj: Tata Motors

4. SsangYong Rodius

O nevalné pověsti designérského jazyka automobilky SsangYong svědčí druhý vůz v našem žebříku. Je jím model Rodius, který se prodával od roku 2004 a zejména na asijských trzích se mu dařilo poměrně dobře. Navíc se jednalo o poměrně kvalitní auto, které si půjčilo platformu a motory od Mercedesu. Přesto si na silnicích vysloužil spíše škodolibé úsměvy.

Zdroj: SsangYong

3. Fiat Multipla

Legendou podobných žebříčků je určitě Fiat Multipla, a proto nemůže chybět ani v tom našem. Na světě se nenajde asi žádné jiné auto, které by budilo takové vášně a rozdělovalo motoristy na dva nesmiřitelné tábory. Drtivá většina se domnívá, že italským designérům při vývoji tohoto auta asi přeskočilo. Najde se i početná skupina spokojených uživatelů, kteří na ni nedají dopustit. Kromě bizarního zevnějšku totiž nabídla i praktické rodinné využití.

Zdroj: Fiat

2. Nissan Cube

Druhým zástupcem japonského krabičkového designu je Nissan Cube, který na domovském trhu patřil mezi oblíbené modely a vyráběl se dlouhých 21 let. Dle norem evropského vnímání estetiky jeho přednosti nejspíš nikdy nedokážeme ocenit, ale je třeba vzít na zřetel, že tento model je něco jako asijský Fiat 500. Tedy vůz vytvořený přesně podle národních preferencí pro jasně danou cílovou skupinu.

Zdroj: Nissan

1. Chrysler PT Cruiser

Na prvním místě našeho žebříčku se umístil Chrysler PT Cruiser, který se svého času prodával i na tuzemském trhu a na silnicích byl poměrně hojně k vidění. PT Cruiser byl pokusem americké automobilky o retro futuristický design. Výsledkem bylo uvědomění si, že by se firma měla věnovat spíše pořádným muscle car a retro kousky nechat spíše na evropské automobilky.

Zdroj: Chrysler

Rubriky

#Arecenze

Pro nejnovější informace sledujte také naše sociální sítě

Mohlo by vás zajímat

Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti

Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.

Zapojte se do diskuze

Odeslat

Zveřejňujeme každý slušný a přínosný komentář.