Menu

Nákup vozu v AAA Auto? Zažili jsme 2 poruchy, problémy s reklamací i nekorektní jednání (Recenze)

Nákup vozu v AAA Auto? Zažili jsme 2 poruchy, problémy s reklamací i nekorektní jednání (Recenze)
Ilustrační obrázek

AAA Auto je největší síť autobazarů v České republice s 32letou tradicí. Ve své nabídce má okolo 14 000 vozů denně. Společnost dlouhodobě čelí horší pověsti, kterou si vybudovala zejména kvůli proměnlivé kvalitě služeb na různých pobočkách. Jak si AAA Auto stojí u zákazníků v roce 2024? Prozkoumali jsme uživatelské recenze a máme i osobní zkušenost.

Stručně o společnosti

AAA Auto je mezinárodní síť autocenter s českou základnou, která působí na trhu od roku 1992. Mezi nabízené služby patří nákup a prodej ojetých a zánovních vozů, včetně on-line prodeje a zprostředkování pojistných produktů. AAA Auto je akciová společnost, jejíž provozovatelem je AURES Holdings, a.s.

AURES Holdings vlastní společně s AAA Auto značky Mototechna, Auto Diskont a Driverama. V rámci sítě autocenter AAA Auto je denně nabízeno okolo 14 000 automobilů na celkem 50 pobočkách. Ty najdete nejen na území České republiky (26), ale také v sousedních zemích – na Slovensku (12), v Polsku (11) a v Maďarsku (1).

Ilustrační obrázek

Podle studie společnosti Ernst & Young se AAA Auto v roce 2007 dostalo do první desítky největších distributorů automobilů v Evropě. V roce 2016 se umístilo na 48. místě v žebříčku CZECH TOP 100 nejvýznamnějších firem (řazeno dle tržeb). Největšího objemu prodejů a obratu dosáhlo v roce 2020, a to 29 100 automobilů za 1 013 000 000 € (cca 25 mld. Kč).

Výhody a nevýhody podle zákazníků

Osobní zkušenosti zákazníků s nákupem a prodejem vozů v AAA Auto  jsou velmi rozdílné. Mnozí zákazníci jsou se službami poskytovanými AAA Auto velmi spokojeni a chválí si především:

  • Širokou nabídku vozů různých kategorií 
  • Vstřícný a profesionální přístup zaměstnanců autobazaru
  • Velmi dobrou komunikaci a rychlé jednání
  • Dlouhé zkušební jízdy

Jiní zákazníci ale mají negativní zkušenosti a nejčastěji si stěžují na:

  • Poskytnutí nedostatku informací (příp. zavádějících informací) ohledně stavu automobilu a pobočky, na které se vůz nachází
  • Neseriózní jednání ze strany zaměstnanců společnosti (nátlakové metody, nedodržení slibů)
  • Nabídnutí ceny neodpovídající stavu vozidla (u prodávaných vozů vyšší, u vykupovaných nižší)
  • Vnucování vedlejších produktů (např. nevýhodného pojištění, kamery do auta)

Ilustrační obrázek

Osobní zkušenost redaktorky

Aktuálnější osobní zkušenosti se týkají prodeje dvou vozů v mojí rodině. Z AAA Auto nás v obou případech kontaktovali prakticky ihned, co jsme vystavili inzerát na internetový bazar. Do telefonu asistent call centra nasliboval “hory doly”, a tudíž jsme se domluvili na schůzce.

V obou případech probíhaly schůzky s technikem velmi nekorektně. Nechali nás déle než hodinu čekat, docházelo k nátlaku, podhodnocovali naše vozidla a vymýšleli si i potenciální neexistující závady. Ani jeden vůz jsme zde neprodali a dali přednost soukromému prodeji.

O něco starší zkušenost se týká koupě jednoho vozu a je také negativní. Už od nákupu u AAA Auto se z motoru ztrácel olej a voda, načež po asi dvou měsících odešlo turbo. Na pobočce se absolutně nebylo možné domoci reklamace.

Tyto negativní zkušenosti ale nemusí nic vypovídat o celkové kvalitě služeb v AAA Auto. Moji dobří známí byli v podobné situaci, kdy se záhy po nákupu vozu objevila závada na motoru. V tomto případě autobazar souhlasil s proplacením poloviny nákladů na opravu.

Ilustrační obrázek

Závěr

Vzhledem k tomu, že je AAA Auto největší a nejznámější síť autobazarů na českém trhu, je pochopitelné, že má na svém kontě více záporných (ale i více kladných) recenzí než konkurenční společnosti. V celkovém součtu pak pozitivní recenze výrazně převyšují ty negativní. Platí zde stejná rizika jako u jakéhokoliv jiného nákupu ojetého vozu. Proto doporučujeme si před koupí zajistit nezávislý odborný názor a dohledat informace o vozu i z jiných zdrojů.

Klady

  • Obrovská nabídka vozů (více než 14 000)
  • Pobočky po celé ČR (celkem 26)
  • Garance původu vozu
  • Možnost koupě vozu online

Zápory

  • Rozdílná kvalita služeb/personálu na různých pobočkách
  • Někdy vnucování vedlejších produktů
  • U on-line nabídky nelze zjistit, na které pobočce auto stojí

Rubriky

#Arecenze

Pro nejnovější informace sledujte také naše sociální sítě

Mohlo by vás zajímat

Diskuze, poradna a vaše zkušenosti

Zeptejte se na cokoliv, co vás zajímá, a naši redaktoři vám odpoví v moderované diskuzi. Můžete také poradit ostatním, nebo se podělit o svoji zkušenost.

Dobře napsané, ale doporučuju projít víc bazarů ať si udělíte lepší obrázek, já když kupoval loni auto jsem prošel 3 větší bazary a koupil až třiáčkách…

Lukas Mraz

Položte dotaz

Odpovědět na dotaz

Nenašli jste v diskuzi odpověď? Zeptejte se a naše redakce na praktické a zajímavé dotazy najde odpověď.