Jedno z nejoblíbenějších SUV má po faceliftu (2024): Co nového přináší Hyundai Tucson?

Hyundai Tucson je nejpopulárnější vůz této značky na evropském trhu a v České republice mu patří osmá příčka mezi nejprodávanějšími automobily. Po čtyřech letech od představení aktuálního modelu přišel čas na obvyklý facelift. V Hyundai si pravděpobně řekli, že pokud něco funguje, tak to neměň, a tak jsou změny na exteriéru pouze decentní. Větší změny však najdete především v kabině.
Z venku skoro stejný, uvnitř nezůstal kámen na kameni
Právě v těchto dnech vstupuje na tuzemský trh omlazená generace velmi populárního SUV Hyundai Tucson. Design karoserie byl mezi zákazníky hodnocen vesměs pozitivně, a tak není divu, že na první pohled se auto příliš nezměnilo a kdekdo by ani nepoznal, že vůz prošel faceliftem. Nová verze má nyní větší segmenty pro denní svícení a lehce přepracovaný přední nárazník. Záď vozu zůstala prakticky beze změny.
O to větší proměnou však prošla kabina, kde nezůstal kámen na kameni a nutno přiznat, že změna vozu určitě prospěla, protože celý prostor pro posádku nyní působí mnohem vzdušněji a příjemněji. Nový Tucson se inspiroval u menšího bratříčka Hyundai Kona a před řidičem je nyní obrazovka s dvojicí displejů s velkou úhlopříčkou 12,3 palců. Vítanou změnou je také ovládání klimatizace pomocí klasických otočných ovladačů.
Ideální kombinace moderních technologií a klasických ovladačů
Interiér vozu tak skvěle kombinuje moderní technologie a klasické ovladače, které jsou v mnoha ohledech praktičtější a hlavně bezpečnější. S novou verzi přináší Tucson i technologie, které dosud v nabídce nebyly. Nechybí mezi nimi nový head-up displej, online aktualizace palubního systému nebo třeba digitální klíč, díky kterému lze vůz odemknout i nastartovat pomocí mobilu.
V nabídce zůstává rozmanitá paleta motorizací
I s příchodem faceliftované varianty si Tucson ponechává pestrou paletu motorizací, ve které najdete běžné benzinové motory, ale i diesel, který loni Hyundai vyřadil z nabídky. Nechybí ani hned tři druhy hybridního ústrojí. Zajímavostí je přitom skutečnost, že všechny nabízené motorizace jsou šestnáctistovky, ale na mnoho různých způsobů. Navíc je možné všechny pohony kombinovat i se čtyřkolkou nebo automatickou převodovkou.
Základ má bohatou výbavu a slušnou cenu
Základem nabídky je nyní benzinový čtyřválec T-GDi s výkonem 118 kW. V nejnižší výbavě Comfort s manuální převodovkou startuje jeho cena na 649 990 Kč. Nutno dodat, že základní výbava je po faceliftu bohatší a zahrnuje například Bi-LED přední světlomety, parkovací senzory vzadu i vpředu, zadní parkovací kameru nebo třeba bezklíčový přístup. Kompletní nabídku motorizací a výbav najdete přímo na stránkách Hyundai.cz.
Rubriky
Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti
Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.