Menu

Ikonický Fiat 600 dostal elektromotor: Italské retro přichází do 21. století

Ikonický Fiat 600 dostal elektromotor: Italské retro přichází do 21. století
Zdroj: Fiat, Ilustrace: Arecenze

Italská automobilka uvedla na náš trh sympatické malé SUV Fiat 600. Mělo by se jednat o náhradu za končící Fiat 500 X, ale na rozdíl od něj už je postavené na nové platformě od koncernu Stellantis. To jednoduše znamená, že jde o sourozence modelů, jako je Jeep Avenger, Peugeot 2008 nebo třeba Opel Mokka. Nová šestistovka se momentálně prodává s elektrickým pohonem, ale benzínový motor přijde brzy také.

Fiatu 600 nechybí italský šmrnc

Hned na první pohled je zřejmé, že Fiat stále umí dělat velmi hezká a designově povedená auta. Přesto, že se jedná o další vůz v řadě, který stojí na univerzální platformě od koncernu Stellantis, tak si šestistovku s žádným koncernovým sourozencem rozhodně nespletete. Fiat již poněkolikáté vsadil na osvědčenou kombinaci retro designu a moderních prvků, se kterou slaví úspěch už od představení novodobého Fiatu 500.

Naopak v interiéru moc originální designéři Fiatu nebyli, protože většina prvků a celá palubní deska je převzatá z už dříve představeného Jeepu Avenger. To však neznamená, že by byl dojem z kabiny špatný. Italský rukopis v něm stále najdete a celkově působí elegantně a vzdušně. Použité materiály se nemohou rovnat s prémiovými výrobci, ale vše je velmi poctivě zpracováno a na rozdíl od francouzských sourozenců, nikde nic nevrže.

Šestistovka jezdí na elektřinu i benzín

Vůz je již nyní k dostání výhradně s čistě elektrickým pohonem a prodává se pod názvem Fiat 600e. Pod kapotou má elektromotor o výkonu 156 koní s lithium-iontovou baterií, která má kapacitu 54 kWh a podle automobilky by měla vystačit na ujetí až na 400 km. Je jasné, že takového dojezdu půjde dosáhnout pouze stěží, ale i tak se jedná o solidní hodnotu. Vůz zvládne rychlé nabíjení s výkonem až 100 kW a do 80 % se nabije do 30 minut.

Menším překvapením je fakt, že elektromotor má tento model v nabídce pouze jeden. Výkonější varianta s větším akumulátorem tak k dostání není a u vozu, který je určený především do města a na krátké trasy, to vlastně dává docela smysl. Pokud nejste fanoušky elektromobility nebo chcete výrazně ušetřit, tak si můžete počkat do léta, kdy se začne Fiat 600 nabízet i s mil-hybridní benzinovým tříválcem 1.2 Turbo.

Nestojí moc a už základní výbava je štědrá

Fiat 600 má v nabídce jen jeden elektromotor a dvě úrovně výbav. Vyznat se tak v ceníku je oproti konkurenci jednoduché. Základní provedení s označením Red vychází na 799 900 Kč a vrcholně vybavená La prima se nabízí za 909 900 Kč. Nutno dodat, že Fiat se rozhodl jít cestou velkorysé výbavy už v základu. Benzínová verze bude stát 549 900 Kč. S bohatou výbavou a automatem už v základu by se mohlo jednat o potenciální prodejní hit.

Rubriky

#arecenze

Pro nejnovější informace sledujte také naše sociální sítě

Mohlo by vás zajímat

Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti

Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.

Zapojte se do diskuze

Odeslat

Zveřejňujeme každý slušný a přínosný komentář.