Otestovali jsme elektrickou čtyřkolku Lamax eBumbleBee ATV60M: Je určená teenagerům, uveze i štíhlejší dospělé
Klady
- Silný motor
- Skvělé odpružení
- Přehledný displej
- Tichý chod
- Zvládá i náročný terén
- Možnost nabíjení telefonu a dalších zařízení
- Bezpečnostní funkce "Kill Switch"
- Parkovací režim
Zápory
- Tužší pojistka brzdy
- Malé fotografie v návodu
- Absence aplikace
V květnu jsem měla příležitost testovat dětskou elektrickou čtyřkolku Lamax eBumbleBee ATV60M. Toto výkonné vozítko je určeno dětem od 12 let a o jejich nadšení ze čtyřkolky nemusíte pochybovat. Na pozemních komunikacích byste s ní sice jezdit neměli, jakékoliv jiné zpevněné i nezpevněné cesty ale zvládne s lehkostí.
- První dojmy, příprava a nabíjení – zpracování stokilové čtyřkolky působí kvalitně a robustně. Hravé žluté provedení navíc jen tak někdo nepřehlédne. Před první jízdou je nutné se důkladně seznámit s podrobným návodem a vozítko nabít.
- Obecné informace a specifikace – čtyřkolka disponuje tichým elektromotorem o výkonu 750 W a má dojezd až 30 km. Baterie zvládne až 2,5 hodiny jízdy, její výdrž ale závisí na terénu i hmotnosti jezdce.
- Testovací jízdy – ovládání je intuitivní a jízda velice chytlavá. Pro čtyřkolku není problém ani náročnější terén, který vám zpříjemní kvalitní odpružení. Je však třeba dát pozor na prokluzující kola a odlétávající kameny.
- Celkový dojem a závěrečné hodnocení – čtyřkolka potěší výkonným motorem i kvalitním provedením. Na škodu by nebylo propojení s aplikací a možnost omezit v ní maximální rychlost. Malí jezdci pochopí ovládání velice rychle a kromě zábavy získají s vozítkem cenné řidičské zkušenosti, které se v budoucnu budou hodit.
První dojmy, příprava a nabíjení
Věděla jsem, že dorazí stokilové vozítko a kvůli uskladnění jsem zkontrolovala i jeho rozměry. Pokud bych ale nebyla připravená, značná velikost čtyřkolky by mne určitě překvapila. Čtyřkolka dorazila zcela smontovaná a připravená k použití. Díky tomu vám odpadnou prvotní starosti s přípravou a po nastudování návodu a nabití baterie může hned začít zábava. Designové provedení působilo na první pohled kvalitně a propracovaně.
Prvním krokem bylo studium návodu, který je srozumitelný a podrobný. Černobílé obrázky však nejsou úplně šťastným řešením a ocenila bych foto návod ve větší velikosti. Dalším krokem bylo odjištění pojistky pod sedlem a nabití baterie. Nabití trvalo přibližně 5 hodin, čtyřkolka však nedorazila zcela vybitá a běžná doba nabíjení se pohybuje mezi 6 až 8 hodinami. Nabíjecí kabel má necelé 2 metry a jeho výhodou je signalizace nabíjení, se kterou lze kontrolovat jeho správný průběh.
Obecné informace a specifikace
Elektrická čtyřkolka Lamax eBumblebee ATV60M je poháněna bezuhlíkovým kartáčovým elektromotorem s diferenciálem o výkonu 750 W, díky kterému je její provoz tichý a bezemisní. Zadní hydraulické kotoučové brzdy zajistí rychlé a spolehlivé zastavení. Minimální věk pro užívání této čtyřkolky je 12 let, do 16 let musí být navíc dítě pod dohledem dospělé osoby.
Čtyřkolka má přehledný displej a bezpečnost zajišťuje Kill switch, který se při nehodě vypojí a přeruší provoz čtyřkolky. Díky USB zásuvce můžete na čtyřkolce kdykoliv dobít telefon nebo jiné zařízení. Ovládání plynu naleznete klasicky na pravém řídítku, levé řídítko nese tlačítko pro zapnutí, tlačítko pro přepínání směru jízdy a brzdu s parkovací aretací.
Čtyřkolka disponuje silným osvětlením, se kterým ji v šeru nikdo nepřehlédne. Barevné osvětlení na bocích a vzadu působí navíc jako hravý designový prvek. Zpětné zrcátko čtyřkolka nemá, při jízdě na polních cestách by ale jeho absence vadit neměla.
Technická specifikace | |
Výkon elektromotoru (W) | 750 |
Maximální nosnost (kg) | 75 |
Rozměry (mm) | 1295 x 790 x 825 |
Maximální rychlost (km/h) | 35 |
Doba nabíjení (hod) | 6 – 8 |
Hmotnost (kg) | 100,5 |
Doba provozu (hod) | 2,5 |
Maximální dojezd | 30 km |
Testovací jízdy
Přestože jsem nikdy čtyřkolku neřídila, intuitivní ovládání jsem rychle chytla do ruky. Trošku mne překvapil ovladač plynu, který má rychlý náběh. Doporučuji dítě před první jízdou na jeho citlivost upozornit, především pokud nemá zkušenosti s tímto druhem vozidel. Tichý chod byl velice příjemný, zároveň jsem ale vnímala zvýšené riziko pro osoby v blízkosti, které může jezdec překvapit. To je však všeobecná vlastnost a potenciální nebezpečí všech elektrických vozítek.
Při zatížení na horní hranici nosnosti byla maximální rychlost na rovné asfaltové vozovce stále slibovaných 35 km/h. Rozdíly v maximální rychlosti v závislosti na váze jezdce jsme pozorovali při jízdě do kopce se stoupáním 8 %. Se svými 50 kg jsem dosáhla maximální rychlosti 27 km/hod, jezdec o váze 70 kg zvládl jet maximálně 24 km/hod.
Kvalitní odpružení, které jsem testovala na asfaltu i na lesní cestě plné kamenů a kořenů, mi jízdu velice zpříjemňovalo. Při jízdě v terénu občas odlétly kameny od kol a je tedy nutné dbát zvýšené opatrnosti, na což ostatně upozorňuje i návod čtyřkolky. Malé křížení náprav způsobovalo občasné nadzvedávání zadního kola v nerovném terénu, to je však všeobecná vlastnost těchto čtyřkolek.
Při jízdě na lesních cestách mne překvapilo, jak si čtyřkolka poradila se stoupáním do kopce plného kamení a kořenů. Kola sice občas prokluzovala, na vině byl však, kromě terénu, také styl jízdy. V tomto terénu jsem vnímala nebezpečí převrácení čtyřkolky a mírnila se s rychlostí, především pro menší děti bude jistě vhodnější jízda na rovném povrchu.
Co se týká ovládání čtyřkolky, má jediná výtka směřuje k parkovací pojistce, respektive jejímu tuhému ovládání. Silnější dospělý jezdec s ním sice problém neměl, já se svýma drobnýma rukama jsem ale musela k zamáčknutí pojistky použit obě ruce. Protože ale jde o parkovací pojistnou brzdu, použití obou rukou mne po zastavení nijak výjimečně neobtěžovalo. Je navíc možné, že by stačilo její seřízení v servisu.
Výdrž baterie překvapila. Po hodině jízdy v terénu ukazatel stavu baterie zobrazoval ještě přibližně třičtvrtě kapacity baterie.
Testování s dítětem
Protože syn má necelých 6 let a je výrazně pod uvedenou věkovou hranicí pro použití čtyřkolky, při testování jsme několikrát jeli spolu. K váhovému limitu jsme se ani nepřiblížili. Výrobce však jízdu se spolujezdcem nedoporučuje a při běžném použití by měl na čtyřkolce jet pouze řidič.
Syn byl celkově z vozítka nadšený a jízda ho bavila neskutečně. V tomto věku však měl ještě problémy s ovládáním plynu i brzdy, jelikož nemá takový cit a jízda byla trhaná. Systém řízení ale pochopil velice rychle a užili jsme si spolu spoustu zábavy.
Celkový dojem a závěrečné hodnocení
Testování Lamax eBumbleBee ATV60M jsem si náramně užila. Díky kvalitnímu zpracování čtyřkolky, intuitivnímu ovládání a skvělým jízdním vlastnostem byl zážitek z projížděk opravdu náramný a nepochybuji, že děti si jízdu také zamilují. K zajištění bezpečnosti při jízdě navíc přispívá funkce Kill Switch i parkovací režim čtyřkolky.
Vzhledem k tomu, že jde o produkt pro děti, ocenila bych propojení s mobilní aplikací. Líbilo by se mi sledovat stav baterie, dobu jízdy, trasu a především mít možnost omezit rychlost čtyřkolky. Děti na spodní věkové hranici by ale stejně měly používat vozítko pouze pod dohledem dospělé osoby a sledování aplikací tak nezbytností.
Pokud tedy hledáte venkovní adrenalinovou aktivitu pro své potomky, Lamax eBumbleBee ATV 60M je ideální volbou, se kterou si vaše děti užijí spoustu zábavy.
Klady
- Silný motor
- Skvělé odpružení
- Přehledný displej
- Tichý chod
- Zvládá i náročný terén
- Možnost nabíjení telefonu a dalších zařízení
- Bezpečnostní funkce "Kill Switch"
- Parkovací režim
Zápory
- Tužší pojistka brzdy
- Malé fotografie v návodu
- Absence aplikace
Recenze Premium
Rubriky
Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti
Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.