Menu

Lidl do nabídky přidal tajemné krabičky v hodnotě až 6 000 Kč, zákazníci z Anglie na nich výborně vydělali

Lidl do nabídky přidal tajemné krabičky v hodnotě až 6 000 Kč, zákazníci z Anglie na nich výborně vydělaliFoto: Freepik.com
Zákazníci ve Velké Británii čekali na spuštění tajemných krabiček s obrovským zájmem.

Lidl ve Velké Británii představil speciální marketingovou akci, která na první pohled působila nenápadně, ale během pár minut strhla tisíce zákazníků. Do nabídky přidal tisíc speciálních „Mystery Boxů“, tedy tajemných krabiček, které se prodávaly pouze online a jejich cena byla nastavena na dvacet liber, tedy necelých šest set korun. Uvnitř byl mix produktů z populární uličky „Middle of Lidl“ – od vybavení pro domácnost, přes volnočasové potřeby až po drobnou elektroniku.

Co lidé v krabičkách našli

Obsah boxů byl pokaždé jiný, což vyvolalo pocit dobrodružství. Zákazníci sdíleli své úlovky na sociálních sítích a ukázalo se, že šťastnější kupující získali opravdu cenné věci.

Nejčastější nálezy v boxech:

  • bezdrátová sluchátka
  • kávovary a kuchyňské spotřebiče
  • masážní pistole a sportovní vybavení
  • nářadí značky Parkside
  • drobná elektronika

Navíc v 50 vybraných krabičkách byl ukryt voucher na další výrobek v hodnotě až 199 liber, díky čemuž se celková cena obsahu mohla vyšplhat i na šest tisíc korun. Podle britského deníku The Sun si jeden z nakupujících koupil box za 20 liber, ve kterém našel věci v hodnotě přes 100 liber. Jeho zkušenost pak inspirovala další zákazníky, aby se do akce zapojili.

Video: Lidl Mystery Box Unboxing 2024 #lidl #lidlmysterybox #unboxing, Travelling Emma Adventures, Youtube.com

Jak probíhal prodej a proč krabičky zmizely tak rychle

Oficiální prodej proběhl výhradně na webu lidlmysterybox.co.uk a spuštěn byl 15. srpna 2024 přesně v deset hodin dopoledne. Zájem byl obrovský a krabičky zmizely doslova během několika minut. Stačilo se zpozdit o pár minut a už nebylo co koupit, což zklamalo mnoho zákazníků, kteří akci nestihli. Na sociálních sítích se okamžitě objevily desítky videí a fotografií, kde lidé ukazovali, co jim přišlo domů. Díky tomu se celá akce šířila virálně, protože unboxing videa bavila i ty, kteří se k nákupu vůbec nedostali. Jen na Instagramu se během prvních hodin objevily stovky příspěvků s hashtagem #lidlmysterybox, což ukazuje, jak moc celá akce zafungovala.

Proč Lidl pořádal takovou akci?

Lidl měl hned několik záměrů, které se mu podařilo naplnit:

  • Marketingová show: vytvořit z nakupování zážitek a vyvolat vlnu sdílení na sociálních sítích.
  • Efektivní práce se zásobami: prodej různorodého zboží, které by se jinak hůře doprodávalo.
  • Charitativní přesah: celý výtěžek z akce šel na britskou organizaci NSPCC, jež pomáhá dětem v nouzi. Jen v rámci partnerství s touto organizací už Lidl vybral více než 10 milionů liber.
Foto: Foto: Unsplash.com

Lidl využil akci nejen k marketingu, ale také k podpoře charitativní organizace NSPCC.

Byly tajemné krabičky i mimo Británii?

V České republice zatím podobná akce spuštěna nebyla a Lidl ČR ji ani oficiálně neoznámil. V Německu se koncept objevil jen jako soutěž na Instagramu, kde Lidl rozdal patnáct krabiček mezi sledující. To ukazuje, že šlo hlavně o marketingovou specialitu britské pobočky. Zájem zákazníků ale naznačuje, že by se podobný projekt mohl ujmout i v dalších zemích, pokud by ho Lidl rozšířil.

A i když se Češi zatím k takové akci nedostali, existuje alespoň menší alternativa. Tou jsou potravinové „Surprise Bags“ dostupné přes aplikaci Too Good To Go, díky nimž si zákazníci mohou za zlomek ceny odnést tašku plnou jídla, které by jinak skončilo v odpadu.

Jaké problémy akce přinesla a proč je potřeba dávat pozor

Úspěch krabiček ale přinesl i jeden nepříjemný efekt. Na sociálních sítích se objevily podvodné reklamy, které se snažily zákazníkům namluvit, že Lidl spouští další vlnu prodeje. Tyto falešné weby vypadaly důvěryhodně, ale sbíraly údaje o platebních kartách a lidé, kteří zaplatili, nakonec žádné zboží neobdrželi. Spotřebitelská organizace Which? proto vydala varování a připomněla, že oficiální prodej probíhal pouze přes web lidlmysterybox.co.uk. Pokud by tedy někdy podobná akce dorazila i do Česka, je důležité ověřovat, zda se nákup uskutečňuje na oficiální stránce Lidlu.

Kromě toho upozorňují právníci, že koncept mystery boxů se v některých zemích dostává na hranu loterijní legislativy, protože zákazník platí za náhodný obsah s možností získat předměty s výrazně vyšší hodnotou. V Británii se akce obešla bez komplikací, ale pokud by se něco podobného spustilo u nás, muselo by se pečlivě hlídat, zda to odpovídá českým zákonům o spotřebitelských soutěžích.

Jak si vedl Lidl v porovnání s konkurencí

Podobné akce nejsou ve světě úplnou novinkou. Například řetězec Aldi spolupracuje s aplikací Too Good To Go a prodává tzv. Surprise Bags. Z tabulky je jasné, že Lidl Mystery Box byl zaměřen hlavně na zábavu a marketing, zatímco Aldi se soustředí na ekologii a dlouhodobě přispívá k omezení plýtvání potravinami.

Srovnání dvou rozdílných konceptů

Řetězec Název akce Cena Obsah Cíl
Lidl UK Mystery Box 20 liber nepotravinové zboží, elektronika, spotřebiče zábava + charita
Aldi UK Surprise Bag 3,3 libry potraviny blížící se datu spotřeby omezit plýtvání jídlem

Kdyby Lidl spustil tajemné krabičky i v Česku, koupili byste si jednu? Podělte se s námi v komentářích, jestli byste do toho šli.

Zdroje: Nikola Eichlerová – Autorský text
https://energozrouti.cz/clanek/lidl-nabidl-zakaznikum-tajemne-krabicky-nekteri-na-nich-skvele-vydelali
https://corporate.lidl.co.uk/media-centre/pressreleases/2024/lidl-mystery-box
https://www.thegrocer.co.uk/news/lidl-middle-aisle-mystery-boxes-sell-out-almost-immediately/694607.article
https://www.which.co.uk/news/article/beware-of-lidl-mystery-box-scam-on-social-media-aIlxt7g4wURz
https://www.nspcc.org.uk/support-us/partner-with-us/our-partners/
https://www.instagram.com/p/DCY7mpkOIpU
https://www.kupi.cz/magazin/clanek/29652-lidl-mystery-box
https://www.thesun.co.uk/fabulous/29994964/shoppers-lidl-mystery-box-coffee-machine-headphones
https://www.toogoodtogo.com/press/aldi-pr
https://www.toogoodtogo.com/cs-cz

Pozor, pozor: Právě probíhá soutěž o aku šroubovák Parkside Performance v hodnotě 2 500 Kč – stačí se přihlásit.

Zaujal vás tento článek? Přidejte si arecenze na svoji homepage Seznam.cz, ať vám naše novinky neuniknou – stačí kliknout zde a potvrdit.

Rubriky

Diskuze Diskuze (4)
Google News Sledujte nás v Google zprávách

Mohlo by vás zajímat

Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti

Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi.
Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email dotazy@arecenze.cz

Okrem ovoce a některých potravin, Lidl prodáva věčšinou jenom šmejd. Ani brambory, nejsou ve větším balení /10kg/,jednoho druhu. Když uvaříte polévku a začnete ji jíst, jedna brambora je uvařena a druhá je jěště polosurová. A svářečky, napr. ty na trubičkový drát to je taky jenom šmejd. A když koupíte silonovou kosačku Parkside a poškodí se Vám krytka silonu, tak Vám nik neví krytku dodat.To znaměná, že pokuď je to v záruce tak Vám vrátí peníze / mne se to stalo po třech dnech od zakoupení/ , ale už můžete kosačku shánět u jiných prodejců a jiných značek, protože už ji LIDL nemá v akci. LIDL Vám vrátí jenom peníze A když je kosačka po záruce může fungovat, a Vy jenom potřebujete krytku silonu /vespodu kosačky /, tak Vám ji nik nedodá. A přitom se LiDL chvástá jaký je eko-logický. Ale vopak je pravdou.

Josef Spurný

Všechny blind boxy, mystery boxy mají jeden účel – zbavit se neprodejného/neprodaného zboží. Zákazník dostane spoustu krámů, které nechce, nepotřebuje a sám by si je nikdy nekoupil. Obchod se zbaví krámů, uvolní sklady a ještě za to dostane zaplaceno (alespoň náklady). Ano, do pár kousků přihodí něco hodnotného, ale většina zákazníků dostane krámy, které by ještě dlouho ležely v prodejně. Ať je to Lidl, zavvi nebo amazon.

Petr Koudela

To je vrchol šílené a bohapusté spotřeby! Všichni mají, včetně těchto maloobchodních korporatů, plnou hubu o ekologií a udržitelnosti životního prostředí a pak přijde taková houbařská akce. Nekupujte to co potrebujete, ale berte to co máme! Zeměkoule musí toto lidstvo zákonitě vymítit.

Tomáš Haberland

Já osobně bych do toho nešel. A hlavně u Lidla ne, rád vydím , co kupuji.

johan askub

Zapojte se do diskuze

Odeslat

Zveřejňujeme každý slušný a přínosný komentář.