Menu

Nejhorší restaurace v ČR: Hosté byli uráženi, inspekce rozdala pokuty za 190 milionů korun

Nejhorší restaurace v ČR: Hosté byli uráženi, inspekce rozdala pokuty za 190 milionů korunFoto: Unsplash.com
V nejhorších restauracích se setkáte nejen se špatným jídlem, ale i obsluhou.

Většina lidí do restaurace míří s očekáváním, že si odpočine, dobře se nají a stráví příjemný čas. Někdy se ale stane, že realita zklame. Jídlo není podle představ, obsluha nefunguje, nebo prostředí nepůsobí příjemně. Takové zkušenosti se často odrážejí v hodnoceních, která hosté nechávají na internetu a recenzích, které zklamaní zákazníci předávají druhým.

Kde najít nejhůře hodnocené restaurace

Následující odkazy vás rychle navedou na stránky s recenzemi restaurací, které pravidelně sklízí nejnižší hodnocení od zákazníků:

Obsluha a servis

Návštěva restaurace se může snadno pokazit, pokud se personál nechová vstřícně. Hosté často zmiňují, že se setkali s neochotou nebo nevrlým přístupem, někdy i s hrubostí. Největší problém nastává v případě, pokud není zákazník spokojený s jídlem a obsluha odmítá věc racionálně vyřešit. Taková událost se stala jedné zákaznici, která se o svoji zkušenost podělila na fóru emimino.cz. Zákaznice píše:

  • „Po výměně názorů, kdy se servírka sebrala a šla na cigáro, přišel manažer, co prý máme za problém, a že máme zaplatit to, co jsme si objednali. Naše blbost – už jsme dost chvátali, tak jsme znechuceně zaplatili. Kolega hned napsal recenzi na podnik, ale přišla mu dost hnusná odpověď na e-mail. Ještě když jsme odcházeli (kolegyne si odskočila na toaletu), obsluha to tam řešila přes celý plac – nadávky na nás, urážky před ostatními hosty.“

Práce v gastronomii je bezesporu náročná, avšak slušné chování by mělo být základem.

Cena versus kvalita

Mnozí zákazníci si stěžují, že za své peníze nedostanou odpovídající hodnotu. Porce bývají menší, než by očekávali, a jídlo někdy postrádá chuť nebo čerstvost. Na tyto praktiky se v posledních letech posvítila Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI). Ve své tiskové zprávě za rok 2024 udává, že proběhlo na 50 059 kontrol z čehož si provozovatelé odnesli pokutu ve výši 190 milionů Kč. Nejvíce uzavřených provozoven pak tvořili právě restaurace: (Zdroj: szpi.gov.cz)

Nepříjemný dojem může ještě umocnit nejasné účtování nebo automaticky připočítané spropitné. Takové zkušenosti často vedou k pocitu, že restaurace není příliš férová, a na spokojenost svých hostů příliš nedbá.

Prostředí a pohodlí

Ani atraktivní lokalita nebo pěkný výhled nepomohou, pokud je interiér zanedbaný. Hosté často upozorňují na nepohodlné sezení, zastaralý nábytek nebo špatnou čistotu, například na toaletách. Takové kritice čelí především restaurace v turisticky frekventovaných lokalitách, jako je Praha nebo Český Krumlov. Majitelé restaurací často vsází na atraktivní lokalitu, která přitáhne turisty i místní, a s kvalitou nabízených produktů či zázemím si starosti nedělají. Zisk je v tomto případě až a prvním místě.

Prostředí a atmosféra hrají velkou roli v tom, jak si lidé návštěvu restaurace zapamatují, a mohou zásadně ovlivnit jejich hodnocení.

Jak poznat špatnou restauraci?

Než člověk někam vyrazí na jídlo, vyplatí se udělat si malý průzkum. Doba, kdy se člověk rozhodoval jen podle vzhledu vývěsního štítu, je dávno pryč. Dneska stačí pár minut na Googlu a dá se celkem snadno zjistit, jaké má podnik pověst. Nestačí ale koukat jen na počet hvězdiček, neboť ty samy o sobě moc neřeknou. Důležité je číst, co lidé opravdu píšou. Když se v recenzích opakují stejné výtky, třeba neochotná obsluha, dlouhé čekání nebo jídlo, které „nestálo za moc“, je to obvykle jasný signál, že něco nefunguje, jak má

Google recenze spolehlivě napoví, jakým restauracím se raději obloukem vyhnout.

 

Hodně prozradí i fotky, které k hodnocení přidávají samotní hosté. V tomto ohleduje doporučujeme využít služby stránky Tripadvisor.com, kde zákazníci autenticky hodnotí svoje dojmy. Někdy se totiž ukáže, že to, co vypadá na oficiálních snímcích jako luxusní restaurace, je ve skutečnosti obyčejný podnik, kde si hosté stěžují na špinavé stoly nebo porce poloviční oproti reklamním fotkám. Recenze od lidí, kteří tam opravdu byli, často říkají víc než jakýkoli popisek na webu nebo pěkně napsané menu.

Tripadvisor se spolehlivým nástrojem, který poradí s výběrem restaurace či hotelů.

Sociální sítě jako vodítko

Stále populárnější jsou i YouTube kanály, které se zaměřují na recenze podniků. Tvůrci často chodí po městech, zkoušejí různá jídla a natáčejí svoje dojmy přímo na kameru. Je to autentické, protože divák hned vidí, jak jídlo skutečně vypadá, jak reaguje obsluha a jaká panuje atmosféra. Člověk si tak snadno udělá představu, jestli jde o místo, kde si dá s chutí oběd, nebo o podnik, kam se jednou podívá a už nikdy víc.

Video: Youtube.com, Vyzkoušel Nejhorší Restaurace, Abyste Vy Nemuseli, Taky Bidge

Tyto videorecenze mají navíc výhodu v tom, že často zachytí i detaily, které by si host při běžné návštěvě třeba nevšiml – třeba jak se chová personál, když mají plno, nebo jestli se někdo z obsluhy dokáže usmát i ve chvíli, kdy to v kuchyni hoří. A právě tyhle drobnosti většinou rozhodují o tom, jestli člověk z restaurace odchází spokojený, nebo zklamaný. Samotné recenzi jídla se věnuje nespočet dalších youtube kanálů či influencerů. Jako příklad můžeme doporučit například známé kanály „JdemeŽrát“ a „Kluci z Prahy“ či recenzní show Lukáše Hejlíka.

V dnešní době existuje celá řada tvůrců, kteří jídlo a restaurace prověřují za vás.

 

Na konci dne platí, že dobrá restaurace se pozná hlavně podle přístupu k hostům a poctivého jídla. Ani dokonalé prostředí nebo chytře napsané menu nezachrání místo, kde chybí základní slušnost a snaha udělat hostovi radost. Každý podnik může mít horší den, ale pokud se stejné problémy opakují, bývá lepší zvednout se a příště zkusit štěstí jinde.

Zdroje: 

  • https://www.tripadvisor.com/Restaurants-g274707-Prague_Bohemia.html
  • Recenze Google
  • Youtube.com
  • Instagram.com
  • https://www.emimino.cz/diskuse/strasne-chovani-obsluhy-v-restauraci-466811/
  • https://www.szpi.gov.cz/clanek/potravinarska-inspekce-vloni-ulozila-pokuty-za-temer-190-milionu-vetsina-uzavrenych-provozoven-jsou-restaurace.aspx

Pozor, pozor: Právě probíhá soutěž o hodnotný balíček produktů Xiaomi – Chytré hodinky, sluchátka a náramek.

Zaujal vás tento článek? Přidejte si arecenze na svoji homepage Seznam.cz, ať vám naše novinky neuniknou – stačí kliknout zde a potvrdit.


Vybíráme spotřebitelské video týdne:

Nezapomeňte zazimovat chatu: Jak zabezpečit dům, chatu a další objekty?

Rubriky

Diskuze Diskuze (5)
Google News Sledujte nás v Google zprávách

Mohlo by vás zajímat

Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti

Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi.
Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email dotazy@arecenze.cz

Byli jsme v “Zajezdni restauraci u Jiskrů” mediálně známé z jedné televizní show. Půl hodiny po otevírací době nebyl na toaletách papír a nebyly ani extra uklizené, předkrm tatarak který připravoval číšník přímo u stolu když přijel s mlýnkem na maso přímo k nám a tvrdil, ze maso je vyzralé, ale bylo naprosto čerstvé což je v pořádku, ale proč tvrdošíjně tvrdil opak??? Hlavní chod steak z vysokého roštěnce se salátem Coleslaw a opecenou bagetou, objednával jsem si extra krvavý a dostal propecenou podešev na jednom talíři se salátem to vše na bagetě takže byla úplně rozmočená. A velmistr Jiskra chodil kolem v rondonu s obrovskou kuchařskému čepicí jako mistr. Když jsem propečeni steaku reklamoval, cisnik řekl ze se kuchař spletl a odešel. Tam už mě neuvidí.

Michal Kupka

Ano, to tak je tu zkušenost máme stejnou steak si objednali má 15 letá vnoučata a ty chtěli medium a dostali krvavý steak ze kterého kapala hodně krvavá šťáva , když jsme to reklamovali nikdo již víc nepřišel . Ano máte pravdu již nikdy více. Daniela

Daniela podlešák

tak v Rio jsou hodný jen ministry zdravotnictví, nebo se pletu? 🤣

Irwin Blitzr

obsluha je většinou všude drzá a nepříjemná. Asi mají pocit, že jim resturace patří. Přitom jsou zcela zbyteční.

Karel Čtvrtý

když se chcete dobře najíst v Holešovicích Stanley port. A čisté záchody ty mám rád. Fakt super

Petr Slonka

Zapojte se do diskuze

Odeslat

Zveřejňujeme každý slušný a přínosný komentář.