Nejlevnější elektromobily vyrábí Dacia a BYD: Stojí méně než 420 tisíc, který je lepší?
O levných elektromobilech pro masy se mluví už několik let, ale až v posledních měsících to konečně začíná vypadat, že doba dostupných elektrických vozítek je konečně tady. Primát pro dlouhodobě nejdostupnější vůz na elektrický pohon na českém trhu drží rumunsko-francouzská Dacia Spring, která se nedávno představila už ve své druhé generaci.
Čínská automobilka BYD však před pár dny oficiálně potvrdila, že v půlce roku v Evropě spustí prodej svého elektromobilu Seagull, který na svém domácím trhu nabízí již více než rok. Tou nejlepší zprávou pro domácí zákazníky je jistě fakt, že cenou by se tento čínský městský elektromobil měl dostat dokonce pod úroveň Dacie.
Dacia Spring je momentálně nejlevnější elektromobil v Česku
Dacia Spring patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější a nejprodávanější elektrické vozy na starém kontinentě. Je více než jasné, že za úspěchem tohoto 3,7 metru dlouhého vozu se skrývá především příznivá cena, která nyní začíná těsně pod 420 tisíci korun. S novou generací Spring zásadně dospěl a nabídce pěkný design karoserie a solidní interiér. Je však zřejmé, že výbavou se co možná nejvíce podbízí nízké ceně.
Spring je elektromobil určený výhradně do města a do jeho blízkého okolí. Elektromotor totiž pohání baterie o kapacitě 26,8 kWh s maximálním dojezdem 200 km. Výkon je pouze 33 kW a zrychlení z nuly na sto 19,1 sekund. Maximální výkon nabíjení je 11 kW, takže na rychlé nabíjení na veřejných stanicích zapomeňte. V základu navíc nedostanete ani klimatizaci či elektricky ovládaná okna vzadu.
BYD Seagull nabídne lepší parametry a bude stát méně než Dacia
BYD Seagull byl představen v roce 2023 a na čínském trhu, kde se prodává za 229 tisíc korun, se z něj stal doslova hit. Automobilka se proto rozhodla, že tento městský elektromobil nabídne i v Evropě. Je jasné, že se určitě nedočkáme podobné cenovky jako v Číně, ale dle oficiálního vyjádření by cena u nás měla být o něco málo nižší než u Dacie. BYD však má už v základním provedení bohatší výbavu a lepší parametry pohonu.
Model Seagull má moderní design, délku 3,8 metru a plnohodnotnou elektrickou výzbroj včetně DC nabíjení. Základní akumulátor má kapacitu 30 kWh a slibuje dojezd až 305 km. Elektromotor má výkon solidních 56 kW a zrychlení z nuly na sto za 15 sekund. V základní výbavě nechybí klimatizace ani velký infotainment. Na papíře tak BYD Seagull poráží Spring na celé čáře. Uvidíme jaká bude realita.
Opravdu dostupné elektromobily díky Číně
Není žádným tajemstvím, že v elektromobilitě mají čínští výrobky před těmi ostatními náskok. Dacia Spring je sympatické auto, které obstojně dokáže zastat roli druhého či třetího auta v rodině. Stále však nabízí mnoho ústupků, které majitelům mohou komplikovat život. Proto bude velice zajímavé sledovat s čím budou postupně přicházet čínští výrobci, kteří dokáží produkovat malá a levná elektroauta se slušnými parametry a štědrou výbavou.
Rubriky
Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti
Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.