Nejhorší robotické sekačky: Kritika českých uživatelů míří především na levné a zastaralé modely
Foto: Canva (se svolením)Vybíráte novou robotickou sekačku? Pak nepřehlédněte naši analýzu slabých stránek, na které si čeští uživatelé stěžují nejčastěji. Na základě stovek recenzí z portálu Heureka jsme identifikovali nejběžnější problémy robotických sekaček. Díky tomu můžete lépe zhodnotit, jaký typ nebo značka sekačky je pro vás (ne)vhodný.
- Naše srovnání nejlepších robotických sekaček v roce 2025 a rady k výběru najdete zde.
V uživatelských recenzích se opakuje 7 vlastností
Na portálu Heureka jsme analyzovali uživatelské recenze robotických sekaček a zjistili, že uživatelé nejčastěji kritizují těchto sedm vlastností:
- Časté poruchy a nespolehlivý provoz
- Složitá instalace a zprovoznění
- Zasekávání a špatná orientace
- Nedostatečný výkon a výdrž
- Chybějící funkce, špatný software
- Neintuitivní ovládání, nevyhovující aplikace
- Špatný servis a omezená dostupnost dílů
Foto: Canva (se svolením)Negativní recenze jsou častější u levnějších a starších modelů.
Kritizované vlastnosti levných robotů
Vyšší četnost negativních recenzí jsme zaznamenali u levnějších modelů hobby značek a privátních značek z řetězců. Cenově se tyto robotické sekačky pohybují v kategorii 6 000 – 15 000 Kč a v prostoru se pohybují pomocí obvodového vodiče. Své o tom ví také jeden z uživatelů:
- „Myši mi ten obvodovej drát překously už potřetí, nacpal jsem do toho další tisíce a stejně teď sekám ručně,“ říká padesátiletý zahrádkář Mirek z Kolína. „Takhle je těch 15 000 Kč prostě fuč a další drát už zakopávat nehodlám. Příště radši koupím pořádnej stroj, než tyhle levný šmejdy.“
Uživatelé si u těchto modelů nejčastěji stěžují na:
- Poruchovost (některé kusy nefungují už z výroby nebo se porouchají během prvních dnů),
- Složitou instalaci (nutnost naplánovat trasu pro vodič, upravit terén a instalovat vodič),
- Chaotický pohyb v prostoru a zbytečně dlouhé sečení,
- Chybějící funkce (například absence dešťového senzoru, zabezpečení proti krádeži, plánování sečení v aplikaci),
- Obtížný servis nebo nemožnost sehnat náhradní díly.
Co uživatelům vadí na dražších modelech
Kritiku nelze zcela vyloučit ani u dražších modelů. I u renomovaných značek se objevují negativní komentáře k softwaru nebo mobilní aplikaci – například kvůli chybějícím funkcím či složitému ovládání. Občas se objevuje i kritika výdrže baterie, kdy se sekačka příliš často vrací na dobíjecí stanici.
- Nepřehlédněte naši novou recenzi: 2 týdny jsem testoval Apple Watch Ultra 3: Do extrémních podmínek dobré, korunka se moc nepovedla
Modernější robotické sekačky s bezkabelovým naváděním se většinou pohybují nad hranicí 20 000 Kč. U značek jako Stihl, Husqvarna, Segway, Mammotion, Gardena či Stiga však uživatelé hodnotí spolehlivost většinou pozitivně, a kritika bývá spíše výjimečná.
Závěr

Robotické sekačky Mammotion

Robotické sekačka Segway

Robotické sekačky Gardena
Robotická sekačka může být obrovskou úsporou času – pokud zvolíte správně. Zákaznické recenze ukazují, že levnější modely mívají častěji technické problémy, ať už jde o poruchy, špatné pokrytí plochy, nebo nedotažený software. Dražší modely s bezdrátovou navigací a kvalitnějším zpracováním si naopak většina uživatelů chválí, i když ani jim se drobné výtky nevyhýbají.
Před nákupem doporučujeme důsledně prostudovat uživatelské recenze i odborná srovnání, abyste nekupovali zajíce v pytli. Pokud si chcete ušetřit nervy, servisní náklady i čas, vyplatí se investovat do kvalitního modelu.
Zdroje:
- Autorská tvorba redaktorky portálu Arecenze
- Vlastní analýza uživatelských recenzí na portálu Heureka
Robotická sekačka Segway Navimow i108E, nedosekává okraje, zasekává se. Již 2x instaloval technik. Samozřejmě za peníze.