Klady
- Léty ozkoušený nástroj
- Hodně možností propojení
- Nonstop podpora
Zápory
- Chybí čeština
- Některé šablony zastaralé
- Žádné možnosti optimalizace
Sběr kontaktů a práce s databází
AWeber vám nabídne klasické nástroje pro sběr relevantních odběratelů novinek a obchodních sdělení. Stejně jako ostatní e-mailingové nástroje z našeho srovnání (červenec 2020) vám poskytne již přednastavený opt-in formulář a vy si ho pouze přizpůsobíte vašim požadavkům a umístíte na web. Po zadání adresy většinou všem uživatelům dojde potvrzovací odkaz a oni kliknutím svůj zájem o odběr potvrdí. Téměř žádný e-mailingový nástroj tuhle funkci nedovoluje vypnout. V AWeberu dvojité potvrzení můžete ale klidně zrušit a vybrat si, zda jej požadujete či nikoliv.
V databázi pak dále pracujete se štítky a přiřazujete je vašim odběratelům buď ručně, nebo automaticky na základně jejich aktivity. Díky tomu je pak můžete segmentovat do různých skupin podle zvolených vlastností a lépe cílit své kampaně.
Parametr | Tento produkt |
---|---|
Import kontaktů |
Ano |
Export kontaktů |
Ano |
Poskytnutí opt-in formuláře |
Ano |
Jednoduché odhlášení z odběru |
Ano |
Segmentace kontaktů |
Ano |
Statistické nástroje a další funkce
V nedávné době AWeber přešel na novou verzi zobrazování reportů. Oproti té starší působí teď mnohem přehledněji a jednodušeji. Nepřekáží v ní zbytečné statistiky, které většina uživatelů stejně nikdy nevyužije. Nechybí samozřejmě klasické ukazatele míry otevření a prokliků. Všechny základní informace najdete přehledně vyobrazené v hlavním panelu a na první pohled si můžete kromě dvou zmíněných statistik prohlédnout také celkové množství odběratelů, nové odběratele za určité období a případně i uskutečněné prodeje přes e-mail marketing, pokud si nástroj propojíte s e-shopem.
AWeber zvládá samozřejmě i automatické oslovení. Neumí ovšem dokonale skloňovat česká jména, takže je potřeba na to dávat pozor a nastavit si jejich podobu.
Parametr | Tento produkt |
---|---|
Měření míry otevření |
Ano |
Měření míry prokliku |
Ano |
A/B testování |
Ano |
Autoresponder |
Ano |
Oslovení |
Ano |
Hodnocení uživatelského prostředí
AWeber byl jedním z prvních marketingových nástrojů vůbec a funguje už od roku 1998. Jedná se tak o opravdu léty prověřený a ozkoušený nástroj. Samozřejmě prošel velkou spoustou změn. Jednou z posledních novinek je také možnost používání bezplatné verze do 500 kontaktů v databázi. V minulosti jste si mohli AWeber pouze vyzkoušet na 30 dní a pak za používání zaplatit. Dnes jste sice omezeni výběrem funkcí a menší podporou, ale můžete nástroj využívat zcela zdarma neomezenou dobu. Cenově se řadí zhruba mezi průměr. Každopádně placený tarif už vám poskytne opravdu profesionální nástroj, se kterým si vystačí i větší firmy a profesionální marketéři.
S tvorbou e-mailů vám pomohou předpřipravené responzivní šablony. AWeber jich nabízí opravdu velké množství, i když některé mají už docela zastaralý vzhled, takže je potřeba občas déle vybírat. Uživatelská podpora funguje nonstop a můžete ji kontaktovat přes e-mail, telefon nebo online chat. Komunikovat s vámi bude v angličtině.
Parametr | Tento produkt |
---|---|
Responzivní šablony e-mailů |
Ano |
Šablony na míru |
Ne |
Náhledy v různých zařízeních |
Ano |
Časování odeslání |
Ano |
Uživatelská podpora |
24/7 |
Čeština |
Ne |
Verze zdarma |
500 kontaktů |
Naše hodnocení a závěr
Kromě všech výše zmíněných funkcí se AWeber vyznačuje také opravdu skvělým propojením s nejrůznějšími nástroji. Momentálně nabízí zhruba 850 integrací. Mezi ty nejznámější a nejoblíbenější patří například Facebook, Twitter, PayPal, Burst SMS, webový editor Joomla a mnoho dalších. Doporučujeme ho tak všem, kdo ocení jeho skvělé možnosti propojení a nemají problém si zaplatit za profesionální a osvědčený nástroj. K zahození není ani zkušební verze, ale nabízí omezené množství kontaktů v databázi. Trošku nám vadí málo možností optimalizace. Některé nástroje vám totiž dokáží během kampaně navrhnout, jak vylepšit strategii, co změnit nebo udělat lépe. AWeber tohle neumí.
Pro neprofesionály, kteří potřebují více poradit s e-mail marketingem a nechají se od systému raději vést, doporučujeme například SmartEmailing.
Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti
Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.