Klady
- Maximální dojezd 200 km
- USB konektor
- Vysoký výkon
Zápory
- Vysoká cena
- Vyšší hmotnost
Základní parametry
S každým rokem se výrobci snaží elektrokola stále vylepšovat, zejména pak ve výdrži baterie, se kterou samozřejmě souvisí maximální dojezd. Ten bývá totiž při výběru jedním z nejdůležitějších kritérií. Právě maximálním dojezdem vyniká Crussis e-Largo 9.6 z roku 2021. V době zařazení do našeho srovnání (květen 2021) se mu nemohlo rovnat téměř žádné elektrokolo. Udávaný maximální dojezd dosahuje až 200 km, což je téměř dvojnásobek toho, co zvládnou o pár let starší a levnější modely. Není tedy divu, že má také vysokou kapacitu baterie celých 900 Wh. Samozřejmě musíte jako vždy počítat s poměrně velkou rezervou, i tak se ale nemusíte bát vyrazit na dlouhý výlet.
Ostatní základní parametry zůstávají poměrně standardní a ničím výrazným nepřekvapí. Jelikož se jedná o kolo určené do terénu, nechybí samozřejmě odpružená vidlice. Hydraulické kotoučové brzdy patří u novějších a dražších horských modelů také už ke standardní výbavě. Výška ráfku kol dosahuje 29″ a lze vybírat ze tří různých velikostí rámu.
Tabulka zobrazuje přehled nejdůležitějších parametrů
Parametr | Tento produkt |
---|---|
Značka |
Crussis |
Určení |
Pánské |
Nosnost (kg) |
120 |
Výška ráfku kol (palce) |
29" |
Výška rámu (palce) |
18", 20", 22" |
Materiál rámu |
Dural |
Odpružená vidlice |
Ano |
Maximální dojezd (km) |
200 |
Umístění baterie |
Rámová |
Kapacita baterie (Wh) |
900 |
Umístění pohonu |
Středový |
Maximální výkon (W) |
500 |
Brzdy |
Hydraulické kotoučové |
Vybavení a hmotnost
Horská kola se zpravidla nezatěžkávají většími prvky výbavy, jako je nosič nebo blatníky, a model E-Largo není výjimkou. Jediné, co mu nechybí už v základní výbavě, je stojánek. Ten se bude hodit, protože kolo má 25 kilogramů a manipulace s ním nebude úplně jednoduchá. Právě stojánek by vám měl usnadnit alespoň jeho ukládání. Ve vedení při chůzi vám zase pomůže takzvaný walk režim. Mimo něj lze volit z dalších čtyř režimů asistence podle toho, jak moc potřebujete pomoct při šlapání. Kromě toho nabídne přehazovačku s 1×12 převody, což byl v době psaní recenze lehký nadstandard, většina modelů se držela okolo 1×9 převodů.
Výbavu doplňuje barevný LCD displej, který je kompletně v češtině. Právě skrze něj budete kolo ovládat a zobrazí vám všechny potřebné informace. Kromě toho si ke kolu můžete skrze USB konektor připojit mobilní telefon a nabíjet ho.
Tabulka zobrazuje přehled vybavení a hmotnosti
Parametr | Tento produkt |
---|---|
Zvýšení výkonu |
Ano |
Převody |
1x12 |
Režimy asistence |
5 |
WALK assistant |
Ano |
Světla |
Ne |
Nosič |
Ne |
Blatníky |
Ne |
Stojánek |
Ano |
Hmotnost (kg) |
25 |
Recenze motoru a názor expertů
Výrobce Bafang uvádí na trh komponenty pro elektrokola již dlouhá léta. Až v posledních letech se ovšem zaměřil na středové motory a má s nimi poměrně úspěch. Jeden z nich se nachází právě i v modelu Crussis. Konkrétně se jedná o řadu M500, která je určená právě pro dynamickou jízdu na horských kolech v terénu. Odpovídá tomu také vysoký točivý moment.
Cenově se řadí spíše k těm dostupnějším pohonům, stále si ovšem drží poměrně slušnou kvalitu. Navíc je vybavený snímačem síly šlapaní, skrze který vyhodnocuje, jakou silou jezdec šlape do pedálů, a podle toho reguluje výkon motoru. Podle odborných testů má ale trochu pomalejší nástup výkonu při rozjezdu, menší nevýhodou je také trochu vyšší hmotnost.
Závěr
Výkon a výdrž baterie bývají při výběru vhodného elektrokola často těmi nejdůležitějšími parametry, tento model je má jedny z nejlepších na trhu. Vyniká především opravdu vysokým maximálním dojezdem až 200 km, takže s ním můžete vyrazit i na celodenní výlet beze strachu, že se vám uprostřed cesty vybije. Z výbavy mu navíc nechybí nic, co by správné horské elektrokolo určené do terénu mělo mít. Za tyto výhody ovšem zaplatíte relativně vysokou pořizovací cenu. Počítejte také s poměrně vysokou hmotností 25 kilogramů, lehká elektrokola ale zatím na trhu téměř neexistují a musíte s váhou počítat vždy.
Model doporučujeme spíše náročnějším zákazníkům, kterým nevadí si připlatit za dlouhý dojezd a vysoký výkon. Tento typ seženete ale i levněji s nižší kapacitou baterie. Pokud vám to nevadí, dívejte se po stejném názvu pouze s označením S nebo M. Plánujete-li jezdit místo terénu spíše na silnici, pak si přečtěte raději recenzi krosového elektrokola Apache Matto Bosch Performance 2021.
Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti
Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.