Klady
- Nosnost až 130 kg
- Praktický stojánek
- Velký výběr barev
Zápory
- Pouze 4 režimy asistence
- Široký rám
- Průměrný maximální dojezd
Nemá
Základní parametry
Leader Fox Arimo se řadí mezi horská elektrokola určená především pro pány. Můžete s ním tedy vyrazit i do náročnějšího terénu, kde určitě oceníte odpruženou vidlici a široká kola. Model z roku 2021 má oproti předchozím typům plně integrovanou baterii do rámu. Celkově ale zabírá poměrně dost místa a rám je poměrně široký, což by se nemuselo všem líbit. Na druhou stranu robustní kolo uveze až 130kilogramového jezdce, takže se na něj nemusí bát sednout ani silnější pánové. Vybrat si můžete hned ze třech velikostí rámu, aby kolo přesně sedělo vaší postavě a výšce. Maximální dojezd 110 kilometrů už byl v době zařazení do našeho srovnání (květen 2021) spíše podprůměrný, některé modely zvládají o desítky kilometrů více.
Elektrokolo výrobce vybavil hydraulickými kotoučovými brzdami, na ty také narazíte téměř u všech ostatních konkurenčních modelů. Pohon zajišťuje zadním nábojovým motorem o nominálním výkonu 250 kW, maximální výkon pak dosahuje až 350 kW. Ten vyšší ale můžete využít pouze mimo oficiální komunikace, zákonem totiž na silnici není povolený.
Tabulka zobrazuje přehled nejdůležitějších parametrů
Parametr | Tento produkt |
---|---|
Značka |
Leader Fox |
Rok výroby |
r. 2021 |
Určení |
Unisex |
Nosnost (kg) |
130 |
Výška ráfku kol (palce) |
29 |
Výška rámu (palce) |
17.5, 19.5, 21.5 |
Materiál rámu |
Dural |
Odpružená vidlice |
Ano |
Maximální dojezd (km) |
110 |
Průměrný dojezd (km) |
70 |
Umístění baterie |
Rámová |
Značka baterie |
LG |
Kapacita baterie (Wh) |
540 |
Nabíječka (A) |
3 |
Umístění pohonu |
Zadní |
Značka motoru |
Bafang |
Maximální výkon (W) |
350 |
Kroutivý moment motoru (Nm) |
45 |
Brzdy |
Hydraulické kotoučové |
Typ snímače |
Torzní |
Vybavení a hmotnost
Jak už tomu u většiny horských elektrokol bývá, ani Leader Fox Arimo nenabízí nijak bohatou výbavu. Mluvíme teď například o absenci nosiče, blatníků a světel. Tyhle komponenty najdete většinou hlavně u městských elektrokol. V případě potřeby si je můžete samozřejmě dokoupit. Stojánek ovšem kolu nechybí ani v základní výbavě. Ten se vám bude hodit k lehčímu ukládání kola, jinak je totiž poměrně těžké. Váha největší velikosti včetně baterie se pohybuje kolem 25,2 kg, což je ve srovnání s ostatními modely trochu nadprůměrné, téměř všechny elektrokola ale váží přes 20 kg a těch pár kilo navíc už zde moc roli nehraje. Manipulaci vám ulehčí walk režim, který využijete například v případě, že vedle sebe povedete kolo při chůzi do prudkého kopce. Pojede samo rychlostí chůze vedle vás a vy ho nebudete muset táhnout.
Na řídítkách se nachází monochromatický LCD displej. Na něm mimo jiné uvidíte také to, jaký režim asistence máte zrovna navolený. Celkově lze vybírat ze čtyř různých podle toho, jak velkou pomoc při šlapání zrovna potřebujete.
Tabulka zobrazuje přehled vybavení a hmotnosti
Parametr | Tento produkt |
---|---|
Zvýšení výkonu |
Ano |
Převody |
1×8 |
Režimy asistence |
4 |
WALK assistant |
Ano |
Světla |
Ne |
Nosič |
Ne |
Blatníky |
Ne |
Stojánek |
Ano |
Hmotnost (kg) |
25,2 |
Recenze motoru a názor expertů
Při výběru elektrokola často narazíte na názor, že nejlepší typ pohonu je ten středový a zadní umístění motoru začíná být na ústupu. Není to ale tak úplně pravda, i zadní pohon má své nesporné výhody, a to především právě u horských a krosových modelů určených do terénu. Nábojové motory navíc disponují volnoběžkou, to znamená, že lze jednoduše šlapat i bez zapnutého pohonu. Motor vám při klasické jízdě nijak nepřekáží, což se nedá říct o tom středovém. Zadní motory mívají ale naopak vyšší spotřebu, což se projevilo i v tomto případě. Konkrétně Leader Fox Arimo pohání nábojový motor od výrobce Bafang. Tuto značku vychvalují experti především z hlediska dobrého poměru ceny a výkonu.
Závěr
Pokud sháníte cenově přijatelné a stále výkonné elektrokolo, musíte zkrátka udělat pár kompromisů. V tomto případě se můžete těšit na vysoký výkon a poměrně slušnou výbavu, na druhou stranu se ale musíte smířit pouze s průměrným dojezdem, širokým rámem a menším výběrem režimů asistence. Není to ale nic, co by vám mělo nějak výrazně vadit. I kratší dojezd se dá poměrně snadno vyřešit, stačí s sebou vozit rychlonabíječku a během výletu si kolo při pauze dobít. Ani zadní pohon nemusí být automaticky nevýhodou, naopak u horských elektrokol má své opodstatnění a díky volnoběhu se vám bude snadno šlapat i bez zapnutého pohonu. Navíc si můžete vybrat hned z několika zajímavých barevných variant.
Patříte-li mezi opravdu náročné zákazníky a nevadí vám do elektrokola investovat mnohem vyšší částku, doporučujeme vám si přečíst recenzi Crussis e-Largo 9.6-L 2021. Kromě jiného nabídne téměř dvojnásobný maximální dojezd na jedno nabití.
Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti
Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.