Recenze a srovnání SJCAM SJ8 Pro

• Solidní obraz s ohledem k ceně
  • WiFi
  • Nemá HDMI výstup
  • Dynamický rozsah videa není nejlepší
  • Horší kvalita záznamu zvuku
5 000 Kč Orientační cena

Outdoorová kamera SJCAM SJ8 Pro plní v našem výběru akčních kamer nad 5 000 Kč roli levnější varianty. Zajímavá je svými parametry a příslušenstvím, na druhou stranu se jedná o produkt čínského výrobce a v souladu s odbornými recenzemi není vhodné očekávat to samé, co nabídnou kvalitnější značky, jako je například GoPro.

Kamera disponuje rozlišením 4K (3 840 x 2 160 pixelů) a při tomto rozlišení  zaznamená až 60 fps (snímků za sekundu). Pokud budete chtít využít 4K v plné kvalitě, budete limitováni snímkovou frekvencí 30 fps. Rozlišení 1 920 x 1 080 pixelů nabídne snímkovou frekvenci až 120 fps, v plné kvalitě v režimu Ultra pak maximálně 60 fps. O stabilizaci se stará šestiosý gyroskop.

Kamera disponuje úhlem záběru 170 stupňů, do záznamu se tak vejde velká část okolí a obraz působí živě. Samozřejmostí je možnost focení, a to až při rozlišení 12 MPx. V žádném případě však neočekávejte kvalitu fotografie jakkoliv srovnatelnou s fotoaparátem. V balení naleznete také  pouzdro vodotěsné až do 30 metrů hloubky. Kapacita baterie 1 200 mAh patří k nadprůměrným a umožní až 90 minut záznamu ve 4K/60 fps.

Výrobce SJCAM
Rozlišení (px) 3840 x 2160
Fotoaparát Ano
Maximální rozlišení fotografií (Mpx) 12
Stabilizátor Ano
Dálkový ovladač Ne
Pouzdro Ano
Šířka záběru (°) 170
Kapacita baterie (mAh) 1 200
G-senzor Ne

Za nadstandardní lze považovat nízkou hmotnost kamery SJCAM SJ8 Pro. Ta dosahuje 85 gramů, přičemž běžná hmotnost jiných zařízení přesahuje 100 gramů. Výrobce doplnil kameru o modul WiFi, nechybí také USB-C. Na druhou stranu se vývojáři z Honkongského Šen-čenu rozhodli kameru ochudit o konektor HDMI. Úhlopříčka 2,33 palců je naproti tomu mírně nadprůměrná.

Úhlopříčka displeje (") 2,33
Hmotnost (g) 85
Wi-Fi Ano
HDMI Ne
USB Ano

Názory uživatelů a dalších expertů

Uživatelé, kteří kameru zakoupili, ji hodnotí vesměs kladně. Nejčastěji zmiňují dobrý poměr ceny a vybavenosti, konkrétně tedy překvapivě solidně fungující stabilizaci obrazu. Tuto záležitost zmiňují také někteří experti ve svých testech a recenzích. Slabým místem tohoto zařízení je pak kvalita mikrofonu, k níž má celá řada uživatelů výhrady. Ta podle nich není vyloženě špatná, ale také nijak zvlášť použitelná.

Hlavní klady, zápory a zajímavosti oproti jiným produktům

V naší recenzi se ztotožňujeme s klady, které uvádí uživatelé, tedy že s ohledem k cenové hladině tohoto produktu je kamera opravdu nadstandardně vybavená. Na druhou stranu částečně převažují papírové parametry nad samotnou kvalitou. Jednoduše řečeno, z nejlevnější 4K kamerky některé z kvalitnějších značek dostanete také kvalitnější obraz. Stabilizace obrazu šestiosým gyroskopem funguje solidně.

Kameře schází konektor typu HDMI, stejně jako konektor pro mikrofon. Tyto nedostatky však řeší port typu USB-C, který s patřičnou redukcí mikrofon připojí. Dynamický rozsah videa není na nikterak oslňující úrovni a i když gyroskop funguje solidně, kamera je vhodná spíše na cestování, než na adrenalinové sporty. Při sportovním využití by samozřejmě scházela také vyšší snímková frekvence.

SJCAM SJ8 Pro patří mezi akční kamery z dálného východu, i přes to si však značka SJCAM právem vydobyla své místo na trhu i u nás. Díky kombinaci dobré vybavenosti a nižších pořizovacích nákladů se jedná o produkt vhodný pro uživatele limitované rozpočtem.

Kamera nabídne solidní kvalitu záznamu, dobře fungující stabilizaci a navíc také vodotěsné pouzdro. To umožní potopení až do hloubky 30 metrů. Počítejte však s tím, že kvalita oproti zavedenějším, ale také dražším značkám, nebude na stejné úrovni. Pokud nejste natolik limitováni rozpočtem a radši půjdete cestou kvality, podívejte se na naši recenzi modelu DJI Osmo Action.

5 000 Kč Orientační cena
Autor: Jakub Gulec, Daniel Černý | Datum: | Produkt: SJCAM SJ8 Pro | Hodnocení: 84,1 %
Jakub Gulec pracuje v našem týmu na pozici technického redaktora. Outdoorové kamery patří mezi jeho nejnovější témata, zdaleka se však nejedná o novou problematiku. Mimo akčních kamer se věnuje již delší dobu také fotoaparátům a videokamerám a v minulosti s kamerou sám natáčel na nejrůznějších projektech. Snadno vám tak vysvětlí například, jak výrazně se může lišit 4K záznam u dvou cenově rozdílných zařízení. Kromě videotechniky se věnuje také notebookům, mobilům a jiné elektronice.
Technický redaktor