Recenze a srovnání Siemens ER 3A6 BD 70

Datum doporučení: Září 2018

Ukazatel zbytkového tepla

Displej

Vyšší cena

10 000 Kč

Základní parametry

Plynová varná deska Siemens ER 3A6 BD 70 vyniká především svým vysokým výkonem a bohatou nabídkou funkcí. Obě plotýnky dají v součtu dohromady výkon o hodnotě 4700 wattů, což bylo v době napsání této recenze (září 2018) vůbec nejvíc z celé kategorie. Elegantní vzhled a snadné čištění desky zajišťuje sklokeramika, ze které je deska vyrobena. Mřížky, na které přijdou postavit hrnce, jsou z litiny, což většinou napovídá, že jejich konstrukce bude bytelná a stabilní. V tomto případě navíc půjdou mýt i v myčce, což údržbu opět výrazně zjednodušuje. Kdyby vám byly dva málo, lze dokoupit dodatečné rošty například na kávovary nebo zónu pro mírné vaření.

Deska má lehce nadprůměrnou šířku v porovnání s ostatními dvouplotýnkovými modely. Nejde o nijak závratně vysokou hodnotu, jen radíme ji předem zohlednit, abyste neměli následně problémy při instalaci tohoto spotřebiče. To ostatně platí o všech rozměrech, které tak činí 30 x 4,5 x 6,4 centimetrů (v pořadí šířka, hloubka, výška). Hmotnost v tomto případě čítá 6,4 kg.

Tabulka zobrazuje přehled nejdůležitějších parametrů

Počet hořáků 2
Hořák 1 (W)  1 900
Hořák 2 (W)  2 800
Materiál varné desky sklokeramika
Materiál mřížky litina
Barva varné desky  černá
Šířka (cm) 30
Hloubka (cm)  52
Výška (cm) 4,5
Hmotnost (kg) 6,4

Vybavení a funkce

Spolu s pětiplotýnkovou variantou této desky (Siemens ER 7A6 RD 70) je tento výrobek jediný, který disponuje displejem a ukazatelem zbytkového tepla. Přehledně se vám tak zobrazí důležité informace a budete mít přehled o stavu spotřebiče, což považujeme za dobrý bonus. Kromě toho má deska ještě integrované zapalování a plynovou pojistku. To však patří dnes již víceméně k základní výbavě. Ovládá se klasicky otočnými knoflíky, jimiž lze výkon regulovat do 9 přednastavených poloh, a pokud bude potřeba, můžete plynové trysky vyměnit za ty na propan-butan.

Integrované zapalování  Ano
Plynová pojistka  Ano
Poklop  Ne
Rychlohořák, WOK hořák  Ne
Dětská pojistka  Ne
Časovač  Ne
Displej Ano
Ukazatel zbytkového tepla  Ano
Trysky na jiný typ plynu  Ano
Ovládání  Knoflíkové
Elektrické napětí  220 - 240 V

Závěr

Pokud do své kuchyně hledáte kvalitní plynovou varnou desku, která bude zároveň dobře vypadat, můžeme Siemens ER 3A6 BD rozhodně doporučit. Kromě kvalitních výrobních materiálů, jimiž jsou sklokeramika a litina, se deska chlubí také vysokým výkonem hořáků a speciálními funkcemi, které v našem výběru jinak téměř nenajdete. Disponuje ukazatelem zbytkového tepla, který vás upozorní na horké nebo vlažné zóny na desce, a displejem, na kterém se nejen tyto údaje zobrazí. Jak už to bývá, za kvalitu se musí platit, což v tomto případě platí téměř dvojnásob, deska od ostatních modelů v téže kategorii odskakuje na téměř dvojnásobek ceny. Proto, pokud si nepřejete do tohoto spotřebiče tolik investovat, můžeme vám doporučit varnou desku od značky Whirlpool – konkrétně Whirlpool AKT 325 IX. Jde také o dvouplotýnkový model, dokonce podobně vysokého výkonu, jen ta vybavenost funkcemi už v tomto případě nebude tak vysoká.

Kompletní porovnání