Menu

Kdo vlastní Pepco? Většina Čechů vůbec netuší, u koho vlastně nakupují. Nejde o nikoho z EU, tipnete si?

Kdo vlastní Pepco? Většina Čechů vůbec netuší, u koho vlastně nakupují. Nejde o nikoho z EU, tipnete si?Foto: Kristýna Hašková

Řetězec obchodů Pepco se díky největšímu zastoupení v Polsku může právě jevit jako polský, ale není tomu tak. Za dobu své existence změnil majitele několikrát a jeho historii provázel i krach majoritního vlastníka. Nyní jej vlastní mezinárodní společnost se sídlem v Londýně.

Pepco se nejdřív dostalo z Velké Británie do Polska

V současné době má Pepco přes 3 000 obchodů, z toho skoro polovina je v Polsku. Díky tomu by se mohlo zdát, že jde o polskou firmu, ale ve skutečnosti se tu jen začaly obchody nejdříve rozvíjet. Pepco se do Polska dostalo v roce 1999 jako pobočka britského řetězce Brown & Jackson LTD, který byl později známý jako …instore.

Kvůli špatným výsledkům prodali polskou pobočku jihoafrické firmě Tradegro v roce 2002 a za dva roky ji převzala společnost Pepkor. V té době také obchody získaly dnešní název Pepco (Zdroj: Archiwum). Jejím hlavním vlastníkem byl rovněž jihoafrický Steinhoff, jehož akcionáři v roce 2023 vyhlásili bankrot kvůli rozsáhlým účetním skandálům (Zdroj. iDnes).

Nyní Pepco patří pod Pepco Group

Obchodů Pepco se ale tento skandál nedotkl, protože už od roku 2015 spadaly pod mezinárodní skupinu Pepco Group, která se tak od Steinhoff částečně oddělila. Pepco Group byla založená v Nizozemsku a sídlo má v Londýně. Podle jejího vyjádření v době skandálu už několik let fungovala jako samostatná společnost, které se dařil udržovat strategický rozvoj, silný růst tržeb i celkového zisku (Zdroj: Ekapija).

I přes tento pozitivní vývoj se Pepco neuchytilo v Rakousku, jak jsme psali v předchozím článku o tom, jestli může Pepco skončit u nás. Do České republiky přišlo Pepco v roce 2013, kdy otevřelo obchody zároveň i na Slovensku. Podle dat dostupných na webových stránkách společnosti má po Polsku a Rumunsku nejvíc obchodů právě u nás, následuje ho Maďarsko, Španělsko a Itálie.

Obchody Pepco se zaměřují na rychloobrátkové zboží pouze v kamenných prodejnách

Pepco svůj úspěch zakládá na cenově dostupném rychloobrátkovém spotřebním zboží, které je určené na běžné využití do domácnosti. Úspěch má hlavně u rodin s dětmi, protože nabízí velké množství dětského oblečení a dalších produktů.

Přes velkou oblíbenost je velké množství zákazníků nespokojené s tím, že Pepco nemá e-shop. Některé žádané zboží se jim nedaří sehnat ani po návštěvě více poboček. Pepco ale podle svých vyjádření na sociálních sítích e-shop neplánuje.

Zdroje:

Autorská tvorba redaktorky Arecenze

Pepco

Pepco Group

https://archiwum.rp.pl/artykul/1258554-Chca-podbic-nasz-region.html

https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/steinhoff-international-pepco-bankrot-zruseni-spolecnosti.A230727_161513_ekoakcie_rie

https://www.ekapija.com/en/news/4320893/pepco-bankruptcy-of-the-owner-will-not-affect-our-business


Pozor, pozor: Právě probíhá soutěž o hodnotný balíček produktů Xiaomi – Chytré hodinky, sluchátka a náramek.

Zaujal vás tento článek? Přidejte si arecenze na svoji homepage Seznam.cz, ať vám naše novinky neuniknou – stačí kliknout zde a potvrdit.


Vybíráme spotřebitelské video týdne:

Máslo extrémně zdražuje: Podle poslanců producenti zneužívají situace

Rubriky

Diskuze Diskuze
Google News Sledujte nás v Google zprávách

Mohlo by vás zajímat

Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti

Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi.
Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email dotazy@arecenze.cz

Zapojte se do diskuze

Odeslat

Zveřejňujeme každý slušný a přínosný komentář.