Menu

Legendární Renault 5 je zpět jako elektromobil: Má jít o dostupný vůz pro všechny

Legendární Renault 5 je zpět jako elektromobil: Má jít o dostupný vůz pro všechny
Zdroj: Renault, Ilustrace: Arecenze

Francouzská automobilka nedávno odhalila produkční verzi svého retro modelu Renault 5, který se už bude spoléhat výhradně na elektrický pohon. Tento malý městský vůz si bere to nejlepší ze svého předchůdce, který trhal prodejní rekordy v 70. letech minulého století. A nejde zdaleka jen o designovou inspiraci. Nový Renault 5 chce být podobně revoluční a nabídnout elektromobily i lidem, kteří je zatím obcházejí obloukem.

Retro design je dnes v módě

Původní Renault 5 se vyráběl dlouhých 24 let. Je tedy jasné, že se jednalo o skutečný bestseller francouzského výrobce. Záměr, oživit opět svůj legendární model, oznámil Renault v roce 2021, když světu ukázal retro-futuristický koncept. Letos na jaře konečně ukázal i produkční verzi, která se naštěstí od konceptu moc neliší a zákazníci se tak mohou těšit na opravdu sympatické auto.

Novodobý Renault 5 má stále povědomé hranaté tvary, ale k tomu přidává moderní prvky, které odpovídají dnešní době. Nechybí výrazné přední LED světlomety, vertikální zadní světla a velmi nápadné lemy kol. Specialitou jsou skryté kliky zadních dveří, díky čemuž vůz navozuje dojem, že se jedná o třídveřové kupé. Auto má na délku 3,9 metru a rozvor slušných 2,54 metru. To jsou parametry srovnatelné s modelem Clio.

V interiéru pobaví úsměvné detaily

Velmi příjemně působí i kabina, ve které také najdeme odkazy na minulost, jako jsou například hranaté výdechy klimatizace. Retro dojem je cítit i ze sedaček a výplní dveří. Před řidičem nicméně už nejsou analogové budíky, ale dvojice displejů s velkou úhlopříčkou. Pokud by někdo zapomněl, že sedí ve francouzském autě, tak mu to připomene držák na bagety před spolujezdcem. Zavazadlový prostor nabídne použitelných 326 litrů.

Výběr ze tří elektromotorů a dvou akumulátorů

Renault 5 má podle vzoru svého předchůdce způsobit revoluci. Proto byl vyvíjet čistě jako elektromobil a stojí na nové platformě AmpR Small, na které budou časem vyjíždět i další vozy tohoto výrobce. V nabídce budou dvě velikosti akumulátorů. Menší s kapacitou 40 kWh a maximálním dojezdem 300 kilometrů a větší s kapacitou 52 kWh, který slibuje až 400 kilometrů na jedno nabití.

Motoristické nadšence potěší nabídka elektromotorů s třemi úrovněmi výkonu. Na výběr bude verze s 70 kW, 90 kW a vrcholná 110 kW. S větší baterií půjde kombinovat pouze nejsilnější 110 kW varianta. Obě slabší verze potom jen s menším akumulátorem. Skvělá je hodnota maximálního výkonu nabíjení až 100 kW, s kterou půjde dobít větší baterii z 15 na 80 % za půl hodiny.

Bohatá základní výbava a dostupná cena

Renault napodobuje konkurenční značky a tak nabídne už v základu velmi bohatou výbavu, která bude dostačovat většině zákazníků. Chybět v ní nebude velký displej infotainmentu, bezklíčový přístup, full LED světla a nálož bezpečnostních asistentů. Rozhodujícím faktorem pro úspěch bude určitě cena. Vůz se začne prodávat do konce tohoto roku a výrobce slibuje, že s menší baterií určitě nepřesáhne 600 000 Kč.

Rubriky

#Arecenze

Pro nejnovější informace sledujte také naše sociální sítě

Mohlo by vás zajímat

Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti

Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.

Zapojte se do diskuze

Odeslat

Zveřejňujeme každý slušný a přínosný komentář.