Na první pohled působí web e-shopu Zalando velmi přehledně, odkazy na všechny nejdůležitější stránky najdete hned v horní části. Nechybí zde rozcestník, odkaz na nápovědu či vyhledávání. Lišta rozcestníku není ukotvená, jako u některých jiných e-shopů, při posunu dolu vám tak zmizí. Na hlavní stránce dále najdete doporučené produkty, nové kolekce či slevy. Jak bývá u e-shopů běžné, ve spodní části stránky opět najdete odkaz na nápovědu, informace o nákupu a další. Vzhledem k neukotvenému rozcestníku může být posouvání nahoru a dolu přece jen o něco zdlouhavější než u jiných e-shopů. Pokud navštívíte samotnou nápovědu, setkáte se s poměrně přehledně sepsanými informacemi, mezi kterými se ovšem musíte zdlouhavě proklikávat, většina e-shopů má tuto část řešenou o něco pohodlněji.
Zboží můžete filtrovat podle velikosti, značky, ceny a barvy. Filtrace je v horní části stránky, zaškrtávat můžete i několik parametrů za sebou, aniž by se vám stránka neustále znovu načítala, což je nešvar některých e-shopů. Po levé straně je potom přehled kategorií, to je poměrně běžné umístění. I na telefonu se web ovládá dobře a nakoupit tak můžete velmi snadno i bez počítače.
Náhledy produktů jsou focené přímo na postavě, což je většinou výhoda, v popisku nechybí výška a velikost modelky. Při výběru velikosti se můžete řídit podle průvodce, ve kterém je převodník velikostí, míry a návod na měření. U produktu navíc najdete doporučení, zda je lepší objednávat například spíše menší či větší velikost. Některé e-shopy mají i kalkulátor velikostí (ten je výhodný třeba u spodního prádla), ten ale v Zalandu nenajdete. Na stránce produktu jsou přehledně uvedené nejen informace o zboží, ale i předpokládaná doba dodání nebo kolonka hodnocení, v tomto směru nemáme obchodu co vytknout.
Parametr | Tento produkt | Průměr všech námi srovnávaných produktů |
---|---|---|
Náhledy na postavě |
Zpravidla ano |
67 % Zpravidla ano, 22 % Zpravidla ne, 11 % Někdy ano, někdy ne |
Prohlížení několika fotek v náhledu |
Ano, dvě fotografie |
44 % Ne, 44 % Ano, dvě fotografie, 11 % Ano, více fotografií |
Přehledný rozcestník |
Ano |
78 % Ano, 11 % Při scrollování mizí, 11 % Hodně proklikávání |
Responzivita na mobilním telefonu |
Bez problému |
56 % Bez problému, 22 % Horší filtrace, 11 % Chybí možnost filtrovat, 11 % Nepřehledné |
Dostupnost informací o nákupu |
"Nápověda a kontakt" v levém horním rohu - hodně proklikávací, ne zcela přehledná |
|
Filtrace |
Přehledná, dostatečný počet parametrů |
|
Průvodce velikostmi |
Tabulka velikostí |
56 % Tabulka velikostí, 22 % Kalkulačka, 11 % Kalkulačka (včetně postavy a věku), 11 % Tabulka s kalkulačkou pro spodní prádlo |
Ačkoliv se o Zalandu mluví jako o hlavním konkurentovi Zootu, jeho slabým místem může být doprava. Na rozdíl od Zootu totiž Zalando umožňuje dodání pouze přepravní společností, odpadá tedy možnost vyzkoušení, která je u Zootu (ale například i u Tchiba) zákazníkům dostupná. Výhodou je naopak bezplatná doprava, která vám může ušetřit pěkných pár desítek korun. Platit můžete kartou, PayPalem nebo převodem, na dobírku obchod zboží neposílá. My jsme objednávali oblečení 30.7. a předpokládaná doba doručení byla 2.-6.8., přesto nám balíček přišel již 1.8. (doručení Českou poštou), stejně jako u většiny ostatních e-shopů, které předběhl jen Zoot (doručení 31.7.). Zajímavé je, že na balíčku byla poznámka o předchozím neúspěšném doručení, ačkoliv se o něj dřív nikdo nepokoušel. Stále jsme jej ale dostali s předstihem, což hodnotíme samozřejmě pozitivně. Rychlostí se tak řadí k velmi dobrému standardu, drobnou nevýhodou je chybějící možnost vyzkoušení, která ovšem zatím není úplně běžná.
Za zmínku stojí, že platba kartou neprobíhala přes bezpečnostní bránu, jak tomu většinou bývá, což může zákazníka trochu zarazit. S podobnou situací jsme se ovšem setkali u řady dalších e-shopů a ani v jednom případě nevznikl žádný problém. Drobností je potom nutnost registrace při nákupu, kterou po vás e-shop požaduje. Mohlo jít o náhodnou chybu, ale v našem případě proces registrace vymazal položky v nákupním košíku a zboží jsme museli znovu vyhledávat. Doporučujeme tedy provést registraci rovnou, ještě před nákupem.
Parametr | Tento produkt | Průměr všech námi srovnávaných produktů |
---|---|---|
Nutnost registrace |
Ano, po registraci se vymaže košík |
78 % Ne, 11 % Ano, po registraci se vymaže košík, 11 % Ano |
Možnosti a cena dopravy |
PPL: zdarma |
|
Minimální částka pro dopravu zdarma [Kč] |
0 |
1 023,63 |
Doručení na pobočku |
Ne |
56 % Ano, 33 % Ne, 11 % Ano (Praha, Brno) |
Možnost vyzkoušení na pobočce |
Ne |
67 % Ne, 22 % Ano, 11 % Ano (Praha, Brno) |
Avizovaná doba doručení |
3-7 dní |
|
Reálná doba doručení [počet dní vč. víkendu] |
2 |
3,00 |
Možnosti platby |
Karta, PayPal, Převod |
|
Zvolená platba |
Kartou |
67 % Kartou, 33 % Hotově na pobočce |
Pokud se nerozhodnete pro vlastní způsob dopravy, e-shop Zalando vám nabízí pouze jednu variantu, a to bezplatné odeslání poštou. Proces balení je poměrně složitý, k odeslání musíte přes webové stránky dopravní služby vytvořit štítek, zároveň je v návodu na vrácení zmíněný nějaký čárový kód, který by měl být ke zboží přiložený, ale nebyl. Návod na webových stránkách se trochu liší od instrukcí, které dostanete se zásilkou, v jednom případě máte dokonce původní balíček ještě vložit do krabice. Balíček jsme poslali bez krabice i bez kódu a po deseti dnech jsme dostali peníze zpět, ani jedno tedy pravděpodobně není nezbytně nutné. Deset dní je zhruba střední lhůta na vrácení peněz, jiné e-shopy to samé stihly za dva dny, některým to ovšem naopak trvalo až tři týdny.
Parametr | Tento produkt | Průměr všech námi srovnávaných produktů |
---|---|---|
Možnosti a ceny vrácení |
Poštou zdarma |
|
Lhůta na vrácení [počet dní] |
30 |
78 % 30, 22 % 90 |
Možnost bezplatného vrácení |
Ano |
78 % Ano, 11 % Ano (s výjimkou některých kolekcí), 11 % Ne |
Zvolený způsob vrácení |
Česká pošta |
67 % Na pobočce, 11 % Česká pošta, 11 % DPD, 11 % ParcelShop |
Reálné vrácení peněz [počet dní] |
10 |
7,89 |
Podle řady novinových článků by měl e-shop Zalando patřit k hlavním konkurentům Zootu. Podle našeho testu jsou tyto obchody v řadě ohledů podobné a vyrovnané, zásadní nevýhodou Zalanda oproti Zootu (a dalším obchodům) ovšem zůstává absence kamenných výdejen, ve kterých byste si mohli zboží vyzkoušet. Ačkoliv jde o zahraniční (německý) obchod, doručení bylo velmi rychlé. O něco pomalejší už bylo vrácení peněz, stále ale nešlo o nijak dramaticky dlouhé čekání. Snad jen celý proces balení zásilky by mohl být o něco jednodušší (například přiložením štítku ke zpětnému zaslání zboží), oceňujeme ale, že je vrácení poštou možné zdarma. Celkově tak můžeme nakupování z e-shopu Zalando doporučit, pokud vám nevadí zmíněná absence kamenných prodejen či výdejen.
Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.
Skúsenosť veľmi zlá.. Objednala som si prvý krát a aj posledný. Tovar, ktorý som si objednala som súrne potrebovala, bol 28.06.’21 objednaný a ihneď aj zaplatený – peniaze mi odišli ihneď nasledujúci deň. Dnes 05.07.’21, stav objednávky ako nezaplatený – skúsenosť, ako u pani Tumovej vyššie, žiaden e-mail o odoslaní, pričom na stránke je uvedené, že tovar je odoslaný do 3 – 5 dní.. Dnes som sa spojila s dvoma zamestnancami tohto e-shopu, ktorý mi síce poskytli nejaké informácie, ale s ničím mi dokopy nepomohli a doručenie mojej objednávky to nijako neurýchli. Veľmi veľká nespokojnosť.
Dobrý den, nevíte jak se řeší reklamace na Zalandu nikde to nemůžu najít. Dekuji za odpověď
Dobrý den,
Zkušenosti s e-shopem zalando velice špatné. Tedy objednali jsme jednou a asi i naposled.
Problém 1: Nepovinné tel. číslo. Na e-shopu není telefonní kontakt jako povinná informace a musí se zadávat úplně bokem mimo dokončení objednávky. Číslo poté není schopné k objednávce přiložit a tedy PPL není schopné nás kontaktovat a musíme to řešit bokem.
Problém 2: 3x jsme volali na Zalando podporu, kde nám 2x bylo řečeno, že to s PPL zajistí, ale až bude objednávka u PPL. Po třetí nám řekli, že s tím nejsou schopni nic udělat a musíme si to vyřešit sami. Tedy pro zákaznický přístup jak víno.
Po vytvoření objednávky za 7 tisíc bych neočekával 0 podporu, plané řeči a žádnou ochotu ze strany Zalando. Komunikaci se svým rozvozcem by si měli řešit oni a né od toho dávat ruce pryč. Veliká nespokojenost a po těchle zkušenostech zde již raději ani nakupovat nebudeme. Ztráta času a zbytečné starosti. Raději zaplatím peníze někde jinde za lepší servis.
Rada pro ostatní: Pokud zde budete chtít nakupovat, tak si předem všechno pozjišťujte, protože po Zalando ochotu očekávat nemůžete.
Zalando jsem vyzkoušela s platbou na dobírku. Zboží dorazilo, ale úplně jiné. Naprosto nedoporučuji obchod. Poštovné do Číny ještě netuším, kolik bude.
Nenakupovat, posílají jiné zboží než jste objednali a když jim ho v zákonné lhůtě vrátíte, tak nepošlou nic ani zboží ani peníze, sprostě okrádají zákazníky.
Absolutně neprofesionální! Jedny a ty samé boty objednány na třikrát ani jednou neposlali objednané zboží! Poprvé neodeslali vůbec, po urgencích a výmluvách na dopravu (kurýrovi ovšem vůbec nepředali) vraceli peníze. Podruhé objednávce těch samých bot poslali o dvě čísla menší, po vrácení tedy třetí objednávka a poslali opět ty špatné velikosti co byly vráceny! Už nikdy, je to tlupa amatérů
Dobrý den, objednala jsem si zboží s tím že převedu peníze předem na účet, to jsem učinila ale v objednávce se mi stále ukazuje nezaplaceno a z banky prostředky odešly. Nemohu se však s nikým z tohoto obchodu spojit na emaily nikdo nereaguje a telefon není nikde ani zákaznická linka. Nevím co dělat pokud zboží nedorazí a peníze mi odešly. Máte na tento obchod Zalando spojení telefonický kontakt?
Děkuji za rady