Webové stránky e-shopu Zara jsou poměrně minimalistické a designově povedené. Po levé straně je jednoduchý rozcestník, v pravém horním rohu vyhledávání. Web má ovšem i své mouchy, negativně hodnotíme zejména velmi snadno přehlédnutelný odkaz na informace o nákupu. Ten je pouze ve formě drobného nápisu „info“ pod rozcestníkem. Druhou nevýhodou (ovšem možná i designovým záměrem) je, že při posunu dolů zmizí nejen nápis info, ale nakonec i celý rozcestník, bílé písmo se totiž ztratí na bílém pozadí.
Když už se ovšem přes prvotní komplikace dostanete k samotnému průvodci nákupem, čeká na vás přehledný a obsáhlý návod, jak při nákupu postupovat, ve kterém se snadno zorientujete. To je v podstatě ideální situace, která ovšem není nutně pravidlem, u řady e-shopů vás v nákupním průvodci čeká poměrně složité hledání potřebných informací.
Stejně jako úvodní stránka, i stránky s produkty působí velmi esteticky a stránka je plná poměrně velkých fotografií. To může být i lehce na škodu, stránka je tak o něco méně přehledná a scrollováním strávíte docela dost času. Na mobilu už je zobrazení fotek o něco přívětivější a mezi produkty se orientuje lépe. V případě mobilního zobrazení ale není možné filtrovat produkty. U klasického webu najdete základní filtr, který se skládá z ceny, barvy velikosti, značky a typu produktu. Není problém volit několik parametrů najednou, což je vždy výhoda. Nevýhodou je naopak nemožnost řazení produktů, například podle ceny. Pokud tedy hledáte co nejlevnější variantu, budete se jí muset zkrátka dopátrat, web vám v tomto případě nepomůže.
Na stránce samotného produktu nechybí dostatek fotografií ani informací, součástí je také kalkulátor velikosti, který by vám měl s nákupem pomoci. Možná by neuškodila i klasická tabulka s mírami, ale to už je spíše otázka osobních preferencí. Při delším brouzdání stránkami e-shopu vám také vyskočí okénko chatu, kde můžete požádat o radu. V době testování šlo o jediný e-shop, u kterého se tato možnost objevila, nevylučujeme ale, že je touto vychytávkou vybavený i některý jiný web a pouze se v době našeho testování neprojevila. Kladně hodnotíme také možnost zjistit dostupnost zboží na prodejně, s tou jsme se setkali ještě například u e-shopu Reserved a H&M.
Parametr | Tento produkt | Průměr všech námi srovnávaných produktů |
---|---|---|
Náhledy na postavě |
Zpravidla ano |
67 % Zpravidla ano, 22 % Zpravidla ne, 11 % Někdy ano, někdy ne |
Prohlížení několika fotek v náhledu |
Ne |
44 % Ne, 44 % Ano, dvě fotografie, 11 % Ano, více fotografií |
Přehledný rozcestník |
Při scrollování mizí |
78 % Ano, 11 % Při scrollování mizí, 11 % Hodně proklikávání |
Responzivita na mobilním telefonu |
Chybí možnost filtrovat |
56 % Bez problému, 22 % Horší filtrace, 11 % Chybí možnost filtrovat, 11 % Nepřehledné |
Dostupnost informací o nákupu |
Info velmi malým písmem, při scrollování zmizí |
|
Filtrace |
Přehledná, dostatečný počet parametrů |
|
Průvodce velikostmi |
Kalkulačka |
56 % Tabulka velikostí, 22 % Kalkulačka, 11 % Kalkulačka (včetně postavy a věku), 11 % Tabulka s kalkulačkou pro spodní prádlo |
Při nákupu v Zara e-shopu není potřeba registrace a nemusíte se s ní proto zdržovat, pokud o ni nestojíte. Při výběru dopravy můžete volit z doručení na prodejnu (zdarma), nebo domů (129 Kč, při objednávce nad 1 400 Kč zdarma), popřípadě máte také možnost expresního doručení za 279 Kč. My jsme zvolili doručení na prodejnu, kde se zásilka objevila 1.8. Ze všech testovaných e-shopů jsme objednávali současně, 30.7. a právě 1.8. byl termín doručení drtivé většiny z nich. Rychlejší byl pouze Zoot, naopak výrazně pomalejší byl e-shop H&M.
Parametr | Tento produkt | Průměr všech námi srovnávaných produktů |
---|---|---|
Nutnost registrace |
Ne |
78 % Ne, 11 % Ano, po registraci se vymaže košík, 11 % Ano |
Možnosti a cena dopravy |
Prodejna: zdarma/Standardní doručení: 129 Kč / Expresní doručení: 279 Kč |
|
Minimální částka pro dopravu zdarma [Kč] |
1 400 |
1 023,63 |
Doručení na pobočku |
Ano |
56 % Ano, 33 % Ne, 11 % Ano (Praha, Brno) |
Možnost vyzkoušení na pobočce |
Ne |
67 % Ne, 22 % Ano, 11 % Ano (Praha, Brno) |
Avizovaná doba doručení |
3-7 dní |
|
Reálná doba doručení [počet dní vč. víkendu] |
2 |
3,00 |
Lhůta na vyzvednutí |
15 dní |
|
Možnosti platby |
Karta, PayPal |
|
Zvolená platba |
Kartou |
67 % Kartou, 33 % Hotově na pobočce |
Stejně jako u řady testovaných e-shopů, i v případě Zary jsme využili možnosti bezplatného vrácení na kamenné prodejně. Jako druhá možnost se nabízí odeslání kurýrní službou, opět zdarma (shodné podmínky nabízí i e-shop Reserved). Lhůta na vrácení byla 30 dní, jak je u většiny e-shopů obvyklé (ačkoliv se najdou i výjimky, které nabízejí až 90 dnů na rozmyšlenou). My jsme zásilku vraceli přímo v kamenné prodejně a peníze nám přišly zpátky na účet za jeden den. V tom se Zara shoduje s Mangem a v rychlosti je předběhl pouze e-shop Tchibo, který nám vrátil peníze v hotovosti při převzetí.
Parametr | Tento produkt | Průměr všech námi srovnávaných produktů |
---|---|---|
Možnosti a ceny vrácení |
Prodejna/Zdarma kurýrní službou |
|
Lhůta na vrácení [počet dní] |
30 |
78 % 30, 22 % 90 |
Možnost bezplatného vrácení |
Ano |
78 % Ano, 11 % Ano (s výjimkou některých kolekcí), 11 % Ne |
Zvolený způsob vrácení |
Na pobočce |
67 % Na pobočce, 11 % Česká pošta, 11 % DPD, 11 % ParcelShop |
Reálné vrácení peněz [počet dní] |
1 |
7,89 |
V podstatě jedinou zásadnější nevýhodou, oproti některým konkurenčním e-shopům, je nemožnost zkoušení oblečení. Jinak je ale nákup v Zaře velmi komfortní a naše sympatie si obchod získal také velmi estetickým balením a dlouhou lhůtou na vyzvednutí. Pokud patříte k zákazníkům, kteří věčně nestíhají, u Zary vám rozhodně nehrozí, že byste si pro balíček nestihli zajít. Vracení oblečení je potom otázka chvilky a peníze jsme na účtu měli hned druhý den, což je opět vynikající výkon.
Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.
Tak objednat zboží v Zaře je to nejhorší co jsem kdy zažila. Nákup na e-shopu proběhl v pondělí s tím, že mi má zboží být dodáno do pátku. Od pondělí žádný email o potvrzení objednávky. V úterý píši na zákaznickou podporu, jak to je teda s tou objednávkou, jelikož peníze na účtu nemám a nemám ani potvrzení či číslo objednávky. Slečna mi sdělila že se to pokusí vyřešit a pošle mi email. Středa stále nic a bez odpovědi tak znova píšu na podporu. Tam už byl někdo ochotný najít číslo objednávky a poslal mi tedy email. Další dny mi měl přijít jiný email ohledně odesláni. Nešlo se ani proklikat na sledování objednávky, protože mě to stále házelo na přihlášení ale účet u nich nemám o objednávku jsem udělala jako host. Píši tedy znovu na podporu a to máme čtvrtek, kde mi slečna oznámí, že se objednávka připravuje ve skladu. Takže jednoduše řečeno kdybych nepsala každý den nevím ani jestli ta objednávka existuje, jaké mám vůbec číslo objednávky a ve výsledku se dozvím že ani za 5 dní mi nejsou schopni doručit objednávku.
Pred 14-ti dny jsem v prodejne vratila zbozi a dodnes nemam penize. Kdyz jsem jim napsala tak pry mam kontaktovat mejakou platebni branu či co myslim aple play ze pry za to nemuzou, ze mi nepize neprisly? Ze pry prnize vrstili. Jedna se asi o 2 tis nemam ani penize ani nevim na koho se obratit….