Zoot, Zalando, Tchibo a další
ve velkém testu e-shopů
Autor: Eliška Srncová
Stačí pár kliknutí a nové oblečení už je na cestě. V tomto jednoduchém modelu nachází zalíbení stále více českých internetových uživatelů, podle údajů Českého statistického úřadu nakupuje na internetu 51,6 % Čechů starších 16 let (listopad 2017, pozn.red.). "Ještě před deseti lety šlo přitom o okrajovou službu, kterou využívalo pouze 15 % dospělé české populace, tedy zhruba 1,3 miliónu lidí," uvedla předsedkyně ČSÚ Iva Ritschelová. Jedním z nejoblíbenějších artiklů na internetu je oblečení, v roce 2017 jej přes internet pořídilo 27,9 % jedinců nad 16 let. Dá se tedy říct, že mají e-shopy s oblečením zlaté období.
Díky tomu dominuje českému internetovému trhu s oblečením hned několik gigantů, mezi které patří například Zoot, H&M, Tchibo nebo Lidl. Nováčkem, který rozvířil tuzemské vody, je potom německý e-shop Zalando, který je označován za velkého konkurenta především e-shopu Zoot, mimo jiné kvůli podobné nabídce značek.
V rámci konkurenčního boje se e-shopy předhánějí ve zvyšování komfortu nákupu a zákazníci se tak mohou těšit nejen na slevové akce, ale i dopravu zdarma, 90 dnů na rozmyšlenou nebo dokonce možnost vyzkoušení zboží přímo na výdejně. U těchto firem tak odpadá největší nevýhoda internetových nákupů, a to nemožnost si zboží vyzkoušet a prohlédnout zblízka před tím, než jej zaplatíte.
Vzhledem k zajímavému dění na poli e-shopů s oblečením jsme se rozhodli největší hráče na trhu otestovat a zjistit tak, který z nich nabízí nejvýhodnější podmínky nákupu a jak tyto obchody dostojí svým lákavým slibům. Testování zahrnovalo reálné nákupy v e-shopech i ohodnocení jejich webových prezentací.
Ačkoliv jsme v testu narazili na větší či menší nedostatky a ne všechny e-shopy obstály na jedničku, obecně se dá říct, že většinu hodnotíme kladně a pokud se budete držet prověřených prodejců, nemusíte se nakupování oblečení na internetu bát. Bez větších problémů obstály e-shopy Zoot, Zalando, Zara, Mango, Reserved, Tchibo, Lidl i Answear, v zásadě se liší jen v rychlosti dodání a vrácení peněz, popřípadě komfortu nakupování. Větší komplikace mohou nastat snad jen v případě, že na zboží opravdu spěcháte, rizikový je potom také proces vracení zboží, který vás může stát peníze. S velmi dlouhou lhůtou pro dodání zboží jsme se setkali pouze u e-shopu H&M, nespěchal ani s vyplacením peněz za vrácené zboží (delší lhůtu pro navrácení peněz měl ale například i Zoot).
Tabulka 1: Celkové výsledky testování e-shopů
Pořadí | Název e-shopu | Hodnocení přehlednosti webu a responzivity | Hodnocení nákupu | Hodnocení vrácení | Celkové hodnocení |
---|---|---|---|---|---|
1. | 91 % | 95 % | 80 % | 89,8 % | |
2. | 85 % | 92 % | 92 % | 89,5 % | |
3. | 92 % | 83 % | 84 % | 86,1 % | |
4. | 92 % | 79 % | 90 % | 86,0 % | |
5. | 76 % | 84 % | 91 % | 82,6 % | |
6. | 93 % | 74 % | 82 % | 82,3 % | |
7. | 87 % | 76 % | 81 % | 80,4 % | |
8. | 76 % | 70 % | 91 % | 76,8 % | |
9. | 95 % | 30 % | 42 % | 53,9 % |
V první fázi testování jsme se zaměřili na samotný web e-shopu. Hodnotili jsme, jak jsou stránky přehledné, zda se web správně zobrazuje i na mobilním telefonu a jak snadno se dostanete ke všem podstatným informacím o nákupu. Pokud jste se nepřišli na stránky e-shopu jen mrknout, co je nového, ale naopak hledáte jednu nebo více konkrétních věcí, zásadní pro vás bude filtrace. Zaměřili jsme se tedy i na ni a ohodnotili jsme, jak moc vám její použití v jednotlivých e-shopech může usnadnit hledání. Při nakupování na internetu jsou zásadní i tabulky velikostí, v některých případech nahrazené či doplněné kalkulátorem. Užitečné jsou fotky přímo na postavě s uvedenými mírami modelky a další drobnosti, které více či méně zabrání tomu, abyste po rozbalení balíčku byli zklamaní. Do našeho hodnocení jsme proto zahrnuli i tyto vychytávky.
Potěšující je, že drtivá většina webů si v našem testu vedla dobře. Ne všechny e-shopy na internetu jsou přehledné, pochopitelně, ovšem do našeho testu jsme zařadili ty největší hráče na trhu, kteří už mají vzhled a responzivitu webu zpravidla víceméně vychytanou. I v případě těchto webů se občas objeví mouchy (například nefunkční odkazy), nejde ale o nic zásadního.
Tabulka 2: Výsledky v kritériích vzhled a používání webu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Celkové hodnocení |
89,8 % |
89,5 % |
86,1 % |
86,0 % |
82,6 % |
82,3 % |
80,4 % |
76,8 % |
53,9 % |
Náhledy na postavě |
Někdy ano, někdy ne |
Zpravidla ne |
Zpravidla ano |
Zpravidla ano |
Zpravidla ano |
Zpravidla ano |
Zpravidla ano |
Zpravidla ne |
Zpravidla ano |
Prohlížení několika fotek v náhledu |
Ne |
Ne |
Ano, dvě fotografie |
Ano, dvě fotografie |
Ne |
Ano, dvě fotografie |
Ano, více fotografií |
Ne |
Ano, dvě fotografie |
Přehledný rozcestník |
Ano |
Ano |
Ano |
Ano |
Při scrollování mizí |
Ano |
Ano |
Hodně proklikávání |
Ano |
Responzivita na mobilním telefonu |
Bez problému |
Bez problému |
Horší filtrace |
Bez problému |
Chybí možnost filtrovat |
Bez problému |
Horší filtrace |
Nepřehledné |
Bez problému |
Dostupnost informací o nákupu |
Informace o nákupu v horní liště a ve spodní části stránky |
Převážně dole, informace o doprave v horní liště |
Informace o doprave v horní liště, obchodní podmínky ve spodní části |
Konec stránky |
Info velmi malým písmem, při scrollování zmizí |
"Nápověda a kontakt" v levém horním rohu - hodně proklikávací, ne zcela přehledná |
Pod ikonkou uživatele a ve spodní částí (často dlouhé scrollování) |
"Jak nakupovat?" V pravém horním rohu |
Zákaznický servis v levém horním rohu |
Filtrace |
Přehledná, dostatečný počet parametrů |
Přehledná, dostatečný počet parametrů |
Přehledná, dostatečný počet parametrů, ovšem každý se volí zvlášť |
Přehledná, dostatečný počet parametrů |
Přehledná, dostatečný počet parametrů |
Přehledná, dostatečný počet parametrů |
Každý parametr se volí zvlášť, u filtrování podle ceny se čísla překrývají |
Pouze základní filtry, každý parametr je třeba volit zvlášť |
Nelze filtrovat podle ceny |
Průvodce velikostmi |
Tabulka velikostí |
Tabulka s kalkulačkou pro spodní prádlo |
Tabulka velikostí |
Tabulka velikostí |
Kalkulačka |
Tabulka velikostí |
Kalkulačka (včetně postavy a věku) |
Kalkulačka |
Tabulka velikostí |
Dále jsme se zabývali samotným nákupem, placením a dopravou. Jaké možnosti platby e-shop nabízí? Z jakých typů dopravy můžete vybírat? A hlavně – kolik stojí a jak dlouho trvá doručení balíčku? To vše jsme do testu zahrnuli a hodnotili. Jedním ze zásadních faktorů při výběru e-shopu je také to, zda si zboží můžete či nemůžete vyzkoušet. Špatnou zprávou je, že ve většině případů stále ještě nemůžete. Lepší zprávou je, že e-shopů s výdejnami, na kterých nechybí ani zkušební kabinky, přibývá. A pokud si zboží vyzkoušet nemůžete, stále vám zůstává lhůta na jeho vrácení (u některých obchodů až 90 dní). Ve většině případů je vrácení zboží bezplatné, částečnou výjimkou je e-shop Mango, u kterého pro některé kolekce vrácení zdarma v kamenné prodejně neplatí, úplnou potom e-shop H&M, který dává na výběr mezi odesláním službou DPD za poplatek 109 Kč, nebo dopravou na vlastní náklady (v kamenné prodejně zboží vrátit nemůžete).
Všechny objednávky jsme objednávali v jeden den (pondělí 30.7.2018), aby měly obchody srovnatelné podmínky při doručování. Předpokládaný termín doručení byl zpravidla do 2-4 pracovních dnů. Většina zásilek také přišla v jednom termínu – 1.8.2018 (tedy s předstihem), pouze Zoot stihl doručení ještě rychleji, do druhého dne. Naopak e-shop H&M s dodávkou zrovna nespěchal, na balíček jsme čekali deset dní, což je doba, kterou bychom očekávali spíše u zahraničních e-shopů. Dá se tedy říct, že většinou zboží z e-shopu dostanete velmi rychle, je ale dobré si dopředu pročíst například recenze daného obchodu, ze kterých se dozvíte, jak na tom se včasným doručováním je.
* Avizovaná doba doručení byla většinou udávána jako časové rozmezí, u některých e-shopů v kalendářních dnech, u jiných v pracovních dnech. Pro sjednocení uvádíme v grafu maximální uvedený počet dní a díky tomu, že objednávka proběhla v pondělí, nebyl mezi pracovními a kalendářními dny v našem případě rozdíl.
Tabulka 3: Výsledky v kritériích nákup, doprava a platba
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Celkové hodnocení |
89,8 % |
89,5 % |
86,1 % |
86,0 % |
82,6 % |
82,3 % |
80,4 % |
76,8 % |
53,9 % |
Nutnost registrace |
Ne |
Ne |
Ne |
Ano |
Ne |
Ano, po registraci se vymaže košík |
Ne |
Ne |
Ne |
Možnosti a cena dopravy |
Výdejna radosti: zdarma/ PPL, Česká pošta, In Time: 69Kč |
Prodejna: zdarma / Domů: 59Kč |
DPD, Česká pošta: 70 Kč / Osobní odběr Praha a Brno: zdarma |
Prodejna: zdarma / Kurýrní služba: 119 Kč |
Prodejna: zdarma/Standardní doručení: 129 Kč / Expresní doručení: 279 Kč |
PPL: zdarma |
Prodejna: zdarma / Standardní doručení: 150 Kč / Express: 295 Kč / Urgentní: 495 Kč |
PPL, Česká pošta: 59 Kč - nelze volit dopravce |
Kurýrní služba: 129 Kč |
Minimální částka pro dopravu zdarma [Kč] |
1 599 |
1 590 |
700 |
950 |
1 400 |
0 |
950 |
1 000 |
Neuvedeno |
Doručení na pobočku |
Ano |
Ano |
Ano (Praha, Brno) |
Ano |
Ano |
Ne |
Ano |
Ne |
Ne |
Lhůta na vyzvednutí |
2 pracovní dny |
7 dní |
5 pracovních dní |
14 dní |
15 dní |
Neuvedeno |
15 dní |
Neuvedeno |
Neuvedeno |
Možnost vyzkoušení na pobočce |
Ano |
Ano |
Ano (Praha, Brno) |
Ne |
Ne |
Ne |
Ne |
Ne |
Ne |
Avizovaná doba doručení |
1 den |
3-4 dny |
Do 3 dnů |
2-4 pracovní dny |
3-7 dní |
3-7 dní |
4-5 pracovních dní |
Do 4 dnů |
2-4 pracovní dny |
Reálná doba doručení [počet dní vč. víkendu] |
1 |
2 |
2 |
4 |
2 |
2 |
2 |
2 |
10 |
Možnosti platby |
Karta, Převod, PayPal, Dobírka (39 Kč), Platba na výdejně |
Dobírka, Převod, PayPal, PayPal Express, Na prodejně |
Dobírka, Karta, Převod |
PayU (platba převodem nebo kartou), PayPal |
Karta, PayPal |
Karta, PayPal, Převod |
Karta, Paypal, Dobírka |
Dobírka (39 Kč), Karta |
Karta, Dobírka |
Žádný e-shop jistě nepotěší, když zákazník vrací zboží. Ten má ale na odstoupení od smlouvy a vrácení zboží právo, se kterým musí e-shop počítat. Zvláště při nakupování oblečení je vracení zboží téměř nutností, trefit se do správné velikosti totiž není úplně snadné a řada zákazníků si jich tak raději objedná rovnou několik. Nejpohodlnější je v tomto případě převzetí zboží na výdejně, kde si jej můžete rovnou vyzkoušet. To ale není vždy možné a následné vracení tak u většiny obchodů představuje o něco složitější proces, než pouhé zanechání nepadnoucích kusů ve zkušební kabince.
Jak tedy vracení probíhalo? Většina hodnocených e-shopů umožňovala vrácení zboží na prodejně, což je z našeho pohledu nejjednodušší varianta, která vás nic nestojí a peníze máte zpravidla rychle zpátky – pokud vám je obchod vrací hotově či na účet. O něco déle už si počkáte na vrácení peněz na účet. U značky Mango je třeba počítat s tím, že na prodejnu můžete vrátit pouze zboží, které se v dané pobočce také prodává, některé kolekce je proto potřeba odeslat poštou či doručit jiným způsobem. Lidl si zboží nepřebírá na prodejně, ale balíček stačí odevzdat v libovolném ParcelShopu, které jsou zpravidla snadno dostupné i v menších městech. Nejsložitější vrácení vás tak čeká u e-shopů Zalando a H&M, v prvním případě si vystojíte frontu na poště, v druhém případě budete vyčkávat na příjezd kurýra.
Tabulka 4: Výsledky v kritériích vrácení zboží a peněz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Celkové hodnocení |
89,8 % |
89,5 % |
86,1 % |
86,0 % |
82,6 % |
82,3 % |
80,4 % |
76,8 % |
53,9 % |
Možnosti a ceny vrácení |
Výdejna/Zdarma poštou |
Prodejna/Kurýrní službou - poplatek dle hmotnosti |
Výdejna/Bezplatně DPD (pro přihlášené uživatele s nákupem nad 700 Kč)/Na vlastní náklady |
Prodejna/Zdarma kurýrní službou |
Prodejna/Zdarma kurýrní službou |
Poštou zdarma |
Prodejna (s výjimkou některých kolekcí)/Na vlastní náklady |
Bezplatně prostřednictvím ParcelShopu/Na vlastní náklady |
Kurýrní službou - 109 Kč/Na vlastní náklady |
Lhůta na vrácení [počet dní] |
90 |
30 |
30 |
30 |
30 |
30 |
30 |
90 |
30 |
Možnost bezplatného vrácení |
Ano |
Ano |
Ano |
Ano |
Ano |
Ano |
Ano (s výjimkou některých kolekcí) |
Ano |
Ne |
Zvolený způsob vrácení |
Na pobočce |
Na pobočce |
Na pobočce |
Na pobočce |
Na pobočce |
Česká pošta |
Na pobočce |
ParcelShop |
DPD |
Reálné vrácení peněz [počet dní] |
21 |
0 |
8 |
2 |
1 |
10 |
1 |
9 |
19 |
E-shop Zoot můžeme doporučit všem zákazníkům, kteří na objednávku opravdu spěchají. Jednoduše objednáte více velikostí, oblečení je na pobočce klidně do druhého dne a nepadnoucí kusy tam zkrátka necháte. Rychlostí nákupu se tak nejvíce blíží kamennému obchodu. Problém mohou mít snad jen více vytížení zákazníci, balíček si totiž z výdejny musíte vyzvednout do dvou pracovních dnů. Přečíst celou recenzi
Spolu se Zootem a Answearem patří Tchibo k obchodům, na jejichž výdejně si můžete objednané oblečení i vyzkoušet. Opět platíte jen za to, co vám padne a nevhodné velikosti můžete nechat na místě. Doručení trvalo dva dny a balíček si můžete vyzvednout do sedmi dnů. Oblečení můžete na pobočce obchodu také vrátit, v takovém případě dostanete peníze zpět zpravidla okamžitě, podle typu platby. Přečíst celou recenzi
V našem testu se e-shop Answear řadí k prodejcům s nespornou výhodou – zboží si můžete na pobočce vyzkoušet. Bohužel je tato výhoda značně omezená, výdejny obchodu jsou zatím jen v Brně a v Praze. Při nákupu ani vracení zboží jsme ale nezaznamenali žádné komplikace, snad jen drobnost, dodané oblečení bylo velmi zmačkané. Přečíst celou recenzi
E-shop Reserved se drží dobrých standardů. Snad jedinou nevýhodou při nákupu v tomto obchodě je, že si oblečení nemůžete vyzkoušet, ačkoliv si jej vyzvedáváte přímo na prodejně. Doručuje ovšem rychle, na vyzvednutí zboží máte dva týdny a vrácení proběhlo zcela bez komplikací, opět v kamenném obchodě této značky. Přečíst celou recenzi
Mezi konkurencí zaujme e-shop obchodu Zara zejména elegantním balením, zboží tak může posloužit i jako vkusný dárek. Výhodou je také dlouhá lhůta na vyzvednutí, balíček na vás v obchodě počká až 15 dní. Obchod umožňuje vyzvednutí i vrácení na prodejně a zásilku doručil velmi rychle. ovšem vyzkoušení přímo na místě v tomto případě bohužel není možné. Přečíst celou recenzi
Nejsložitější na nákupu v e-shopu Zalando bylo vrácení zboží. Manuál na balení je jiný v přiloženém návodu a jiný na webu obchodu a celkově šlo o jeden z nejkomplikovanějších postupů v našem testu. Doručení zboží ale proběhlo bez problému, zkoušení oblečení ovšem v tomto případě není možné, tanto e-shop minimálně zatím kamennou pobočku v ČR nemá. Přečíst celou recenzi
Stejně jako například Zara nebo Reserved, i e-shop Mango umožňuje vyzvednutí a vrácení zboží v kamenném obchodě této značky. Ovšem vyzvednutí je možné jen na některých pobočkách a vrátit zase můžete jen některé zboží. Celkově ale nákup proběhl bez problémů a stejně jako většina obchodů, i Mango doručilo oblečení do dvou dnů. Přečíst celou recenzi
Webové stránky e-shopu Lidl patří k těm méně přehledným a při objednávce nemáte na výběr z několika druhů dopravy. Převzetí v obchodě není možné a zboží si tudíž v obchodě nemůžete ani vyzkoušet. Doručení ale bylo rychlé a vrácení zboží prostřednictvím ParcelShopu poměrně snadné. Na rozmyšlenou vám navíc obchod nechává lhůtu 90 dní, která nebývá příliš běžná. Přečíst celou recenzi
Samotný web e-shopu H&M funguje bez problému a objednání zboží je velmi snadné, k jeho doručení ale máme své výhrady. I přes deklarovaných 2-4 dní na doručení přišel balíček z e-shopu H&M až za 10 dní. Jako jediný z testovaných e-shopů také požaduje po zákazníkovi poplatek za vrácení zboží, které navíc probíhalo poměrně zdlouhavě skrze kurýrní službu. Přečíst celou recenzi
Nakupování oblečení na internetu se nijak dramaticky neliší od nakupování jiného typu zboží, složitější je pouze zajistit, aby vám oblečení opravdu padlo. V následujících řádcích se skrývá pár tipů, jak postupovat, aby vaše zkušenost s nákupem oblečení na internetu byla co nejpozitivnější.
U privátních značek různých obchodů samozřejmě není většinou možné přesně tu samou věc pořídit levněji jinde. Pokud ale nakupujete oblečení větších a známějších značek, se kterými se setkáte u většího počtu dodavatelů, není na škodu zkusit daný kus pořídit co nejlevněji. K tomu vám mohou dopomoct například srovnávače cen. V dnešní době již existují stránky, které se specializují přímo na oblečení a doplňky, jako je například Glami.cz, mezi univerzálními srovnávači potom stále hraje prim Heureka.cz.
Ušetřit na dopravě občas vyžaduje sledovat daný e-shop delší dobu, nebo mít prostě štěstí. Často se ale k výhodným nabídkám, dopravě zdarma či slevám na nákup dostanete pouhou registrací. Ta se vám vyplatí zejména pokud v daném e-shopu plánujete nakupovat častěji. Pokud jde naopak o jednorázový nákup a nechcete se s registrací zdražovat, většina e-shopů vám umožní nakoupit i bez registrace.
Většina lepších e-shopů si v dnešní době dává s popisky produktů docela práci, u některých najdete i uživatelská hodnocení. O daném kousku oblečení se tak můžete dozvědět nejen jeho složení, ale také zda jde o pružný materiál, jak sedí na postavě, jakou vyžaduje údržbu nebo k jaké příležitosti se hodí. S volbou velikosti vám do jisté míry poradí tabulka či kalkulátor velikostí (i když jeho přesnost nemusí být vždy stoprocentní). Díky pozornému čtení popisků tak zvyšujete pravděpodobnost, že vám zakoupený kus oblečení opravdu padne podle vašich představ.
Obchodní podmínky nebývají často ani zdaleka tak přehledné, jako popisky produktů, doporučujeme se s nimi ovšem seznámit co nejdříve, abyste nebyli nemile překvapeni například dlouhým čekáním na zásilku nebo nečekanými poplatky. Ve více či méně čtivé formě se v nich totiž dozvíte všechny podstatné informace o nákupu, tedy jak můžete platit, kolik vás bude stát doprava, jaké jsou podmínky vrácení a další. Pokud nechcete číst celý dlouhý text, můžete se omezit alespoň na zkrácenou verzi ve formě nápovědy, kterou u většiny e-shopů najdete.
K nakupování na internetu se příležitostně váže také vrácení zboží. Ať už vám nesedí velikost, kvalita neodpovídá vašemu očekávání nebo jste si nákup zkrátka rozmysleli, je dobré vědět, jak v takovém případě postupovat a na co máte právo. Podle občanského zákoníku máte na odstoupení od smlouvy a vrácení zboží z e-shopu 14 dní, řada internetových obchodů vychází zákazníkům vstříc a v obchodních podmínkách uvádí dokonce lhůtu 30-90 dní. Důležitá je distanční forma zakoupení zboží (tedy přes telefon či internet). Zda jste si zboží nechali doručit domů či vyzvedli na prodejně už nehraje roli. Čtrnáctidenní lhůta běží od chvíle převzetí zboží, pokud jste byli o možnosti odstoupení od smlouvy informovaní dopředu (například ji prodejce uvádí v obchodních podmínkách). Pokud vás informoval dodatečně, 14 dní se počítá od tohoto okamžiku. V případě, že jste informaci o právu na odstoupení od smlouvy nedostali vůbec, prodlužuje se lhůta na jeden rok. Pozor, pokud si obchodní podmínky nepřečtete, neznamená to, že jste nebyli informovaní. Při nákupu v drtivé většině e-shopů jejich přečtení potvrzujete, jestli to doopravdy uděláte, už není směrodatné.
Prověření prodejci s možností vrácení zboží zpravidla počítají a v balíčku s oblečením, na e-mailu nebo webových stránkách obchodu najdete snadno dostupný formulář k odstoupení od smlouvy, často i s přehledným postupem. Pokud takovýto formulář neobdržíte/nenajdete, můžete o odstoupení od smlouvy prodejce informovat sami, ideálně e-mailem nebo dopisem s doručenkou, zkrátka prokazatelným způsobem. I když vám může prodejce tvrdit opak, nemusíte uvádět důvod vašeho rozhodnutí, což logicky vyplývá už z toho, že máte „právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodů“.
Od okamžiku odstoupení od smlouvy by mělo co nejrychleji dojít ke vrácení zboží, lhůta je opět 14 dní. Většina prodejců vrací peníze po doručení zboží nebo potvrzení jeho odeslání, a to stejným způsobem, jakým jste za zboží zaplatili (pokud nedostane váš výslovný souhlas k jinému způsobu navrácení peněz).
O způsobu doručení byste měli rozhodnout sami, ať už jde o předání na pobočce či odeslání poštou. Náklady na vrácení zboží hradí kupující, velké e-shopy ale většinou umožňují bezplatné vrácení. Naopak vracení peněz musí proběhnout v celé výši, tedy včetně nákladů na poštovné a dobírku, pokud jste si nepřipláceli za nějakou nadstandardní službu, například rychlejší dodání.
Prodejce může z vracených peněz strhnout určitou částku, pokud jste vrátili zboží v horším stavu, než v jakém bylo doručeno. Dodání v původním obalu není povinností, ale například plavky bez hygienických přelepek už prodávající nemusí přijmout zpět vůbec.
Jak vám pomohl tento test? Budeme rádi za zpětnou vazbu.