Orientaci na webu e-shopu Mango usnadňuje jednoduchý rozcestník v ukotvené liště v horní části stránky. Nejdůležitější informace o nákupu jsou k nalezení ve spodní části hlavní stránky, což je poměrně běžné řešení. Dá se k nim dostat také skrze ikonku označující osobní účet, to ale nemusí být na první pohled jasné a může vás tak čekat dlouhé scrollování. Zbytek hlavní strany je věnovaný hlavně novinkám, popřípadě slevovým akcím. Design je poměrně jednoduchý, s bílým pozadím a velkým využitím fotografií, jak je u moderních e-shopů běžné. Informace o nákupu jsou napsané přehledně a obsáhle a my v tomto směru nemáme co vytknout. Součástí jsou také například tipy na péči o prádlo nebo průvodce velikostmi.
Fotografie produktů jsou nafocené přímo na postavě, při hledání toho pravého pro vás navíc můžete rovnou prohlížet více fotek, aniž byste museli hned otevírat samostatnou stránku produktu. Filtry jsou u e-shopu Mango umístěné nalevo, u řady e-shopů je najdeme spíše v horní části. Filtrovat můžete podle základních parametrů, tedy barvy, velikosti a ceny. Ovšem po zvolení každého parametru se stránka ihned zaktualizuje a posune nahoru, což není zcela ideální. Cenu můžete volit posuvníkem, ovšem od částky okolo 1 500 Kč už se čísla překrývají a vlastně tak nevidíte, co vybíráte. Používání filtrace potom není příliš pohodlné při prohlížení na mobilním telefonu. Řadit produkty můžete podle ceny, některé e-shopy mívají řazení i podle stáří produktu a dalších parametrů.
Na stránce samotného produktu se snadno dozvíte vše, co potřebujete. Je zde dostatek fotografií, informace o doručení a vrácení, poradce pro výběr velikosti i popis produktu. Některé obchody si více vyhrály například s popisky, pro nákup je ale podle nás toto řešení zcela dostatečné. Chválíme informaci o dostupnosti v obchodu, která může přijít vhod.
Parametr | Tento produkt | Průměr všech námi srovnávaných produktů |
---|---|---|
Náhledy na postavě |
Zpravidla ano |
67 % Zpravidla ano, 22 % Zpravidla ne, 11 % Někdy ano, někdy ne |
Prohlížení několika fotek v náhledu |
Ano, více fotografií |
44 % Ne, 44 % Ano, dvě fotografie, 11 % Ano, více fotografií |
Přehledný rozcestník |
Ano |
78 % Ano, 11 % Při scrollování mizí, 11 % Hodně proklikávání |
Responzivita na mobilním telefonu |
Horší filtrace |
56 % Bez problému, 22 % Horší filtrace, 11 % Chybí možnost filtrovat, 11 % Nepřehledné |
Dostupnost informací o nákupu |
Pod ikonkou uživatele a ve spodní částí (často dlouhé scrollování) |
|
Filtrace |
Každý parametr se volí zvlášť, u filtrování podle ceny se čísla překrývají |
|
Průvodce velikostmi |
Kalkulačka (včetně postavy a věku) |
56 % Tabulka velikostí, 22 % Kalkulačka, 11 % Kalkulačka (včetně postavy a věku), 11 % Tabulka s kalkulačkou pro spodní prádlo |
E-shop Mango nabízí klasické možnosti dopravy a platby. Doručit zboží si můžete nechat na prodejnu (zdarma) nebo domů (za 150/295/495 Kč podle typu dopravy), doručení na adresu je zdarma od objednávky nad 950 Kč, což je jedna z nižších hodnot v našem porovnávacím testu, často e-shopy požadují minimální částku okolo 1 000 – 1 600 Kč. Platit můžete kartou, formou PayPal nebo dobírkou. V našem případě probíhalo doručení zboží přepravní společností, jelikož Mango nedoručuje na všechny své pobočky (stav v době objednání – 30.7.2018). V případě doručení na prodejnu by lhůta na vyzvednutí zboží byla 15 dní, tedy stejná jako u Zary a zároveň nejdelší v testu. Platba kartou proběhla přes běžnou bezpečnostní bránu a jako předpokládanou dobu doručení e-shop udával 4-5 pracovních dní. Balíček jsme dostali 1.8. spolu s většinou dalších, objednaných od konkurence.
Parametr | Tento produkt | Průměr všech námi srovnávaných produktů |
---|---|---|
Nutnost registrace |
Ne |
78 % Ne, 11 % Ano, po registraci se vymaže košík, 11 % Ano |
Možnosti a cena dopravy |
Prodejna: zdarma / Standardní doručení: 150 Kč / Express: 295 Kč / Urgentní: 495 Kč |
|
Minimální částka pro dopravu zdarma [Kč] |
950 |
1 023,63 |
Doručení na pobočku |
Ano |
56 % Ano, 33 % Ne, 11 % Ano (Praha, Brno) |
Možnost vyzkoušení na pobočce |
Ne |
67 % Ne, 22 % Ano, 11 % Ano (Praha, Brno) |
Avizovaná doba doručení |
4-5 pracovních dní |
|
Reálná doba doručení [počet dní vč. víkendu] |
2 |
3,00 |
Lhůta na vyzvednutí |
15 dní |
|
Možnosti platby |
Karta, Paypal, Dobírka |
|
Zvolená platba |
Kartou |
67 % Kartou, 33 % Hotově na pobočce |
Stejně jako řada dalších e-shopů, i Mango je k uživatelům vstřícné a zákonnou lhůtu 14 dní na vrácení zboží prodlužuje na 30 dní (u některých obchodů, např. Lidl nebo Zoot, se potom setkáte se lhůtou až 90 dní). Zboží můžete odnést do obchodu Mango, nebo jej odeslat na vlastní náklady. Nevýhodou je, že vrácení na prodejnu není možné u všech kolekcí, záleží tedy na konkrétním zakoupeném produktu. My jsme využili bezplatné vrácení na prodejnu, které proběhlo zcela bez komplikací a peníze jsme měli zpět na účtu hned druhý den. S výjimkou e-shopu Tchibo jde o nejrychlejší vrácení peněz (spolu se Zarou), naopak řada e-shopů s vrácením peněz čekala i několik týdnů.
Parametr | Tento produkt | Průměr všech námi srovnávaných produktů |
---|---|---|
Možnosti a ceny vrácení |
Prodejna (s výjimkou některých kolekcí)/Na vlastní náklady |
|
Lhůta na vrácení [počet dní] |
30 |
78 % 30, 22 % 90 |
Možnost bezplatného vrácení |
Ano (s výjimkou některých kolekcí) |
78 % Ano, 11 % Ano (s výjimkou některých kolekcí), 11 % Ne |
Zvolený způsob vrácení |
Na pobočce |
67 % Na pobočce, 11 % Česká pošta, 11 % DPD, 11 % ParcelShop |
Reálné vrácení peněz [počet dní] |
1 |
7,89 |
Celkově můžeme nákup v e-shopu Mango doporučit, při našem testování jsme nenarazili na žádný zásadní problém. Malinkou výtku máme snad jen k filtraci na webových stránkách, která by mohla být o něco pohodlnější. Co se ale samotného nákupu týče, dodání trvalo jen dva dny, stejně tak vrácení peněz. Oblečení si na pobočce bohužel vyzkoušet nemůžete, můžete jej ovšem v kamenné prodejně vrátit. Problém nastane pouze v případě některých kolekcí, u kterých není možné vrácení na prodejně a budete je tak muset případně odeslat na vlastní náklady.
Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.
Dobrý den, ráda bych se podělila o moji zkušenost s nákupem lépe řečeno výměnou zboží v obchodě Mango. Objednala jsem si kabát, který jsem následně chtěla vyměnit za menší, ale překvapením bylo, když jsem dostala email, kde mě žádali o zaslání čísla účtu, pro zaslání peněz. Když jsem se dovolala na zákaznickou linku, kde jsem vysvětlovala, že chci produkt pouze vyměnit a ne zaslat peníze. Umím si produkt objednat znovu, ale problémem je že mezi tím se o 500 Kč zdražil. Když jsem se snažila toto vysvětlit, několikrát mi bylo zopakováno, že oni si svého dostáli a vrací mi peníze. Produkt prý nebyl ani skladem. Což též nebyla pravda, protože jsem si ho zkusila zadat do košíku (zda má výměna smysl) a byl a to po celou dobu. Na stránkách je napis: Nová služba zákazníkům : zdarma výměna a vraceni poštou. Beu to tedy, jako klamavou reklamu vůči zákazníkovi.