Na webových stránkách Lidlu jde znát, že jde primárně o kamenný obchod a e-shop je stále ještě druhotný. Do samotného internetového obchodu se můžete prokliknout ze stránek Lidlu přes malý nápis „Lidl-Shop“ v pravé horním rohu. I samotný web e-shopu působí spíše jako leták a může chvilku trvat, než se na něm zákazník dostatečně zorientuje. K tomu mu může dopomoct horní lišta s rozcestníkem. Než se ale dostanete k samotným produktům, bude vás to stát delší proklikávání. Výhodou je snadno dostupná nápověda „Jak nakupovat?“ v pravém horním rohu, některé konkurenční e-shopy nebývají k zákazníkům tak vstřícné a informace o nákupu musíte hledat o něco složitěji. Celkově je ale přehlednost e-shopu slabší, a to zejména v mobilní verzi, kde naopak většina testovaných e-shopů problémy neměla.
Filtrace produktů je základní – tedy cena, barva, velikost. Nevýhodou je, že po zakliknutí každého parametru se vám stránka zaktualizuje a zadání zvolených hodnot tak chvilku zabere. Součástí stránky produktu je stručný popis, řada fotografií, informace o předpokládaném termínu doručení a kalkulátor velikostí. K jeho použití je potřeba znát své míry, jde ale o zajímavější obměnu ke klasické tabulce velikostí.
Parametr | Tento produkt | Průměr všech námi srovnávaných produktů |
---|---|---|
Náhledy na postavě |
Zpravidla ne |
67 % Zpravidla ano, 22 % Zpravidla ne, 11 % Někdy ano, někdy ne |
Prohlížení několika fotek v náhledu |
Ne |
44 % Ne, 44 % Ano, dvě fotografie, 11 % Ano, více fotografií |
Přehledný rozcestník |
Hodně proklikávání |
78 % Ano, 11 % Při scrollování mizí, 11 % Hodně proklikávání |
Responzivita na mobilním telefonu |
Nepřehledné |
56 % Bez problému, 22 % Horší filtrace, 11 % Chybí možnost filtrovat, 11 % Nepřehledné |
Dostupnost informací o nákupu |
"Jak nakupovat?" V pravém horním rohu |
|
Filtrace |
Pouze základní filtry, každý parametr je třeba volit zvlášť |
|
Průvodce velikostmi |
Kalkulačka |
56 % Tabulka velikostí, 22 % Kalkulačka, 11 % Kalkulačka (včetně postavy a věku), 11 % Tabulka s kalkulačkou pro spodní prádlo |
Při nákupu v Lidl Shopu není nutná registrace, záleží tedy na vás, zda předpokládáte častější nakupování, nebo se s registrací nechcete zdržovat. Platit můžete kartou nebo na dobírku, za tu si připlatíte 39 Kč. Doprava je možná pouze poštou/přepravní společností a stojí 59 Kč, u objednávek nad 1 000 Kč je doprava zdarma. Na rozdíl od Zootu či Tchiba si tak oblečení nemůžete vyzkoušet. V našem případě jsme měli dopravu zadarmo a platba probíhala kartou, přes běžnou bezpečnostní platební bránu (což nebyl případ řady jiných e-shopů v testu, u kterých platba proběhla bez potvrzení kódem). Předpokládaný termín doručení byl 3.8 a stejně jako většina prodejců v testu, i Lidl doručil zboží s předstihem, a to 1.8. V tomto směru tak nemáme obchodu co vytknout.
Parametr | Tento produkt | Průměr všech námi srovnávaných produktů |
---|---|---|
Nutnost registrace |
Ne |
78 % Ne, 11 % Ano, po registraci se vymaže košík, 11 % Ano |
Možnosti a cena dopravy |
PPL, Česká pošta: 59 Kč - nelze volit dopravce |
|
Minimální částka pro dopravu zdarma [Kč] |
1 000 |
1 023,63 |
Doručení na pobočku |
Ne |
56 % Ano, 33 % Ne, 11 % Ano (Praha, Brno) |
Možnost vyzkoušení na pobočce |
Ne |
67 % Ne, 22 % Ano, 11 % Ano (Praha, Brno) |
Avizovaná doba doručení |
Do 4 dnů |
|
Reálná doba doručení [počet dní vč. víkendu] |
2 |
3,00 |
Možnosti platby |
Dobírka (39 Kč), Karta |
|
Zvolená platba |
Kartou |
67 % Kartou, 33 % Hotově na pobočce |
Lidl je jedním z obchodů, které vám na vrácení zboží ponechávají lhůtu 90 dnů, která je více než štědrá (ze zákona máte na vrácení 14 dnů, většina e-shopů tuto dobu prodlužuje na 30 dnů). Zboží bohužel nemůžete nechat v některém z obchodů Lidl, jako to nabízí například Reserved nebo Zara, jeho vrácení ale není o moc složitější, spolu s vyplněným formulářem jej totiž stačí odnést do některého z ParcelShopů, kde jej zdarma vyzvedne služba PPL. ParcelShopy jsou dnes poměrně snadno dostupné a alespoň jeden bývá i v menším městě, často dokonce na vesnici.
Pokud vám tato varianta přesto nevyhovuje, můžete využít i vlastní způsob dopravy, v takovém případě už ale hradíte také náklady na doručení. Ode dne odevzdání balíčku v ParcelShopu do vrácení peněz na účet uběhlo 9 dnů, to je srovnatelné například s e-shopem Zalando nebo Answear. Obchody Mango nebo Zara zvládli vrácení peněz už za jeden den, naopak Zoot nebo H&M si daly na čas a peníze vrátily zhruba za tři týdny.
Parametr | Tento produkt | Průměr všech námi srovnávaných produktů |
---|---|---|
Možnosti a ceny vrácení |
Bezplatně prostřednictvím ParcelShopu/Na vlastní náklady |
|
Lhůta na vrácení [počet dní] |
90 |
78 % 30, 22 % 90 |
Možnost bezplatného vrácení |
Ano |
78 % Ano, 11 % Ano (s výjimkou některých kolekcí), 11 % Ne |
Zvolený způsob vrácení |
ParcelShop |
67 % Na pobočce, 11 % Česká pošta, 11 % DPD, 11 % ParcelShop |
Reálné vrácení peněz [počet dní] |
9 |
7,89 |
Ačkoliv nepatří web e-shopu Lidl k nejpřehlednějším, obchod si na nedostatek zákazníků nemůže stěžovat. Co se týče nákupu, naše zkušenost byla příjemná. Dodání zboží bylo rychlé, stejně jako u většiny e-shopů, jeho vrácení patřilo k těm pohodlnějším, lepší už by byla jen možnost vrátit oblečení rovnou v kamenném obchodě. Lhůta vrácení peněz (8 dní) byla vcelku průměrná, některé e-shopy si s touto povinností poradily výrazně rychleji, na jiné jsme ale čekali i několik týdnů. Celkově tak můžeme nákup v e-shopu Lidl doporučit. Neúčtuje si nijak dramatické poštovné, vrátit zboží můžete zdarma do 90 dnů a vše probíhá poměrně snadno a rychle.
Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti
Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.